Opis prvega dela predelave... Pred dvema letoma sem predelal malčka v EV in ga homologiral. V zadnjem dobrem letu pa je potekala nadgradnja vseh sklopov, saj je nemogoče v tako kratkem času razviti več sklopov, ki so potrebni, da se jih poveže v delujočo celoto. Najprej je bilo potrebno izdelati BT modul in ga priklopiti na BMS (Batery Monitor Sistem), da se podatki o trenutnih meritvah pošiljajo na tablico na kateri je prikaz parametrov stanja baterijskega sklopa. Potrebno je bilo izdelati aplikacijo na Androidu. Razvil sem HV Box vmesnik, ki povezuje vozilo v celoto ob upoštevanju vseh ugotovljenih pomanjkljivosti, ki so se pokazale ob prvi predelavi. Relejna tehnika se je izkazala za zelo nezanesljivo. Sedaj sem uporabil solid state releje. Razvil sem EVSE vmesnik, ki mi omogoča polnenje na večini polnilnih postaj in na zelo enostaven način tudi doma na klasični vtičnici 230V 16A ali pa na trofazni vtičnici 230V 3x16A.
Nekaj slikic za vtis vloženega truda, katerega nobena slika ne more prikazat.
HV-Box pred vgradnjo. Spodaj viden motor in en od treh polnilcev 3,3kW. Označen z L1.
HV Box je omarica v kateri se varuje energetske tokokroge. V omarici se združijo dovod z baterije, HV-DC/DC-12V pretvornik (zagotavlja 12V za delovanje vozila), primerni polnilec 3,3kW, dva dodatna polnilca skupaj 6,6kW za hitro polnenje, klima in seveda kontaktor, ki zagotavlja energijo motornemu kontrolerju, kateri regulira motor s pomočjo senzorja na pedalu za gas. Zadeve pa seveda niso tako enostavne, saj je je bilo potrebno povezati med seboj še signale z vozila; kontakt, dovod napajanja, start signal za zagon, zavorni signal (za rekuperacijo energije-polnenje ob zaviranju) ter rekuperacija ob prestavljanju zato, da avtomatski menjalnik lepo menja kajti obrati motorja se morajo znižati, če želiš da menjalnik lepo sam prestavlja. To je novost katere noben meni znanih predelanih avtov tega nima oziroma deluje tako slabo, da se niti ne uporablja.
Mehansko povezavo med elektro motorjem in sklopko, motor 20kW (max 25kW), kontroler Letrika in baterijske celice (14,7kWh) sem kupil v Metronu, kjer so mi tudi demontirali motor in pritrdili elektro motor vse ostalo sem naredil sam, kajti ni imelo smisla odkrivat tople vode, če so že imeli načrte za izdelavo adapter plošče za menjalnik.
EVSE vmesnik za standardne polnilne postaje.
Polnil bom lahko z 9.9kW, kar pomeni pri baterijskem sklopu 14,7kWh, da bi bil v celoti napolnjen iz 0-100% v 1h in 29 minutah. Ker ponavadi spraznimo baterije le do 80% jih bom ponovno napolnil v 1h in 11 minutah, kar pa za dopolnjevanje popolnoma zadošča.
Polnilci in priklopi s spodnje strani.
Kam gre že tale žica ??
Po intenzivnemu delu v zadnjih desetih dnevih prenove, sem vedel za vsako žico, zato je delo potekalo zelo hitro.
Končan HV Box. Levo od njega kontroler motorja.
Na tehničnem pregledu. "Prosim poglejte, če imam izpuh dobro pritrjen?", sem se pošalil.
Gladko je šlo skozi, saj je vse v boljšem stanju, kot ko je bil nov in še s smrdljivcem v zadku. Avto sem homologiral pred dvema letoma, sedaj pa sem ga dokončal v piko oziroma izpopolnil kot sem si vse zamislil na začetku projekta, vendar to ni bilo možno v tako kratkem roku, kot sem ga takrat imel.
Na prvi daljši vožnji.
Sedaj dokončujem EVSE-can kontroler za kontrolo onboard polnilca za hitro polnjenje na polnilni postaji ali doma na trofazni vtičnici.
Polnilni sistem na mojem Smartu sestavljajo trije polnilci, EVSE vtičnica in doma izdelan EVSE kontroler. Vsak polnilec 3x3,3kW (40A@73V) bo ob polnenju priklopljen na svojo fazo, da bo obremenitev znotraj dovoljene obremenitve za glavno trofazno domačo varovalko 20A-25A (min16A). Celice bom tako na 73V polnil s skupnih 120A DC. Pri kapaciteti Li Ion baterij 18 celic po 200Ah to pomeni, da jih bom varno, nežno in hitro polnil z 0,6C. Proizvajalec baterij Kokam priporoča polnenje z 0,5-0,8C. Torej bom na varni meji in obenem polnil za domače razmere zelooo hitro, saj je večino vozil možno doma napolniti v povprečju le v 8h urah enofazno in cca 3h urah trifazno za zelo primerljiv doseg cca 120km.
Danes se čedalje bolj uveljavlja nova enota za hitrost polnenja električnih vozil v km/h. Kar pomeni v eni uri napolnimo vozilo z energijo za 100km, v(polnenja)=100km/h. Ta enota sicer ne izraža konkretno koliko energije za to potrebujemo ampak odraža zgolj kvaliteto sistema v celoti. Če primerjam tovarniško vozilo Seoul katerega sem si sposodil in ga moral polniti celih 8ur za 100km je to drastična razlika saj je bila hitrost polnjenja z onboard polnilcem (enofazno) 12,5km/h ! S polnilno postajo se to sicer izboljša vendar za to potrebuješ domačo polnilno postajo.
Bolj ko primerjam med seboj vozila, doseg in POLNJENJE DOMA lahko rečem, da sem dosegel Z ONBOARD POLNILCEM (katerega voziš s seboj v avtu) za najmanj 2x hitrejše polnenje DOMA od VSEH serijskih avtomobilskih proizvajalcev električnih vozil na trgu BMW, Golf, Mercedes, Kia, Nisan Leaf, tovarniški smart, Tesla (vsi modeli)... Nobenega ne moreš DOMA Z ONBOARD POLNILCEM NAPOLNITI HITREJE ZA 100km kot lahko polnim svojega doma predelanega Smarta!
Ko končam še ta del objavim slike.
LP Iztok