Kaj trenutno počnem
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Kaj trenutno počnem
mogoče, baje je bla ena dirka letos tam
Re: Kaj trenutno počnem
zdej pa barvanje
Re: Kaj trenutno počnem
Plujem v smeri devin-trst. Morje kot steklo in ima 8 stopinj. Vlecem panulo in srkam pivce Zaenkrat pocnem to
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Kaj trenutno počnem
Erik si pa kr orng ti tole zastavil. Noro. Kaj maš to not LS2?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Kaj trenutno počnem
Trenutno pripravljam že četro nadgradnjo predelave mojega malčka v EV.
1. Zamenjava podvozja in nova geometrija stekanja koles zaradi manjše porabe.
2. predelava močnostnih kontaktov na baterijskem paketu
3. prisilno vodno hlajenje kontrolerja in motorja
4. klima naprava in proučevanje možnosti hlajenja baterijskega paketa predvsem med hitrim polnenjem
5. nakup isCAN USB vmesnika ter nove nastavitve delovanja krmilnika elektromotorja
...
Poročilo: 28.12.2018
Kaj sem počel, da sem bil malce v ozadju zadnje čase?
Lotil sem se še tretjega poskusa rešiti tehnične težave na elektriko predelanem Smartu.
Ker nisem hotel odkrivat tople vode sem adapter za priklop Iskrinega motorja (sedaj Mahle) kupil že izdelanega in z montažo. Prav zaradi tega pa se mi je predelava v več fazah strašno zavlekla, saj je motor nad 2000 obratov začel močno vibrirati. Avto je bil zaradi tega praktično neuporaben. Sedaj sem probleme rešil in vožnja z njim je prava poezija.
Težav je bilo preveč, zato sem moral vse ponovno razdreti, čeprav mi je prodajalec zagotovil, ko sem drugič reklamiral motor zaradi prehudih vibracij, da so ga dali skupaj z adapterjem zbalansirat v Autocommerce. Na žalost tega niso storili. Motor sem v dobri veri vgradil nazaj in sestavil avto. Seveda, da ni bilo nič boljše. Na momente so bile vibracije še vedno tako močne, da se je cel avto zatresel. Ogledala so se zaradi tega premaknila!? Naredili so mi le kup dodatnih stroškov in ponovno delo.
... Najprej sem potreboval čas, da sem zopet dobil voljo, saj me je vse minilo po tem, ko se mi je to primerilo že drugič. To je moj hobi projekt, zato na njem lahko delam le sila redko, ko imam kanček prostega časa le tega pa je v današnjem podjetništvu sila malo zato mi vsaka taka neumnost vzame veliko več časa kot bi bilo za pričakovat.
Končno sem se lotil dela in ponovno razdrl avto, saj sem tokrat hotel priti zadevi do dna in rešiti vse tehnične težave.
Ko sem razdrl vse skupaj sem za polosjo opazil na ohišju adapterja močne raze katere so povzročale strašen zvok ob zaviranju z motorjem in klenkanje ob spremembi gasa ali ob prestavljanju menjalnika. Na momente je tako ružilo, da so mi celo trije avtomehaniki diagnosticirali uničen menjalnik.
Vse sem premeril in zrisal skico za mojega mojsta, da mi je nato na CNC stroju porezkal material, da je nastalo dovolj prostora za polosovino. Mesa je bilo več kot dovolj, zato lahko rečem le, da ta kos ni bil dovolj natančno sprojektiran saj, ko se je avto podal je zaradi nihanja gumi manšeta drsala po obodu motorja. Moral sem postružiti tudi pritrdilni del na elektro motorju, da je dovolj prostora ko se avto med vožnjo ziblje.
Struženje na CNC stroju. Seveda mi mojster ni mogel vsega izdelati takoj, zato sem lahko nadaljeval šele naslednji vikend.
Medtem sem moral razdreti motor, da so ga lahko v Autocommercu dali na balansirni stroj. Sestavljeno sklopko in rotor sem odnesel na balansiranje. Kmalu me ves razburjen pokliče šef in pove, da tega rotorja ne bodo zbalansirali, ker je prenevarno saj sklopka opleta na osi že pri minimalnih obratih, ko stroja (K SREČI) sploh še niso zagnali, saj bi se lahko zgodila nesreča, ker bi ta rotor s sklopko zagotovo vrglo z ležišča. K sreči so to takoj ugotovili.
OK torej moram izdelati nov ozobljeni nosilec za pritrditev sklopke na motor. Nočem prevelikega rizika, zato naročim novo sklopko, novo potisno ploščo in nove semeringe za menjalnik. Ko prispe sklopka vse skupaj odnesem k prijatelju Gregorju, ki mi večkrat kaj postruži, da mi svetuje kaj lahko naredimo in glej ga zlomka prav on je izdelal nekaj teh nosilcev. Takoj ugotovi, da nosilec ni prilagojen ozobljenju in ima luft radialno po osi in kar je bilo najnevarneje pa celo za nekaj milimetrov merjeno na koncu sklopke LATERALNO. Torej stari adapter je neuporaben. Grega prinese iz drugega prostora prav tak nosilec katerega ima pripravljenega za dobavitelja. Na žalost se niti ta ni prilegal na mojo os. Ni ga bilo možno nasaditi. Gregor pokliče v Šmartno kolega mojstra za finomehaniko in žično erozijo. Odnesem mu rotor in nosilec takoj ugotovi, da zadeva ni dovolj natančno izdelana (ali pa sprojektirana) zato se na mojo srečo takoj loti dela in zvečer me pokliče, da je končano.
V delavnici namestim sklopko na nov nosilec in vse se lepo ujema. Tokrat stoji sklopka trdno na osi brez "lufta" v katerikoli smeri.
Ob prvi priliki vse skupaj odnesem na balansiranje ravno v času prvonovembrskih praznikov. Zaradi obilice dela v servisu so se mi opravičili in mi ga zbalansirali šele naslednji teden. Končno zbalansiran rotor s popolnoma novim nosilcem.
Medtem sem saniral menjalnik, saj se je ob demontaži odlomil nosilec aktuatorja na bloku menjalnika. Vse sem ojačal z alu kotniki in vijaki ter zalepil s tekočo kovino. Popravil sem tudi aktuator. Ko sem ga vstavil v ležišče z grozo ugotovim, da nekaj ne štima saj tudi, če je vstavljen do konca se niti ne dotakne vzvoda sklopke. Nepravilno bi bilo, da bi se podaljšalo pin, ki pritiska na sklopko saj se sistem potisnega ležaja preveč približa rotirajoči sklopki in to je namreč tudi pri meni občasno povzročalo neznanski zvok iz menjalnika ob prestavljanju, ki je bilo zaradi tega sunkovito in glasno. Kot sem izvedel od kolega so tudi njemu za reševanje tega problema navarili pin aktuatorja. Podaljševanje pina je bila namreč ustaljena praksa za reševanje tega problema verjetno tudi pri drugih stranka, kar pa je popolnoma napačno, saj se za razliko od prej in ostalih Smartov moj sedaj pelje naravnost perfektno, prestavljanje pa je mehko neslišno in hitro.
Da sem lahko nadaljeval sem moral najprej rešiti še ta problem. Vse sem natančno premeril in ugotovil, da je za 3mm celoten adapter menjalnika preširok še posebej sedaj ko je nosilec sklopke pravilno montiran na os elektro motorja. Moral sem še enkrat do mojstra, ki mi je na CNC po mojih skicah postružil adapter.
Vse sem ponovno sestavil, zamenjal vijake, da so bili vsaj približno enaki in tokrat je bil aktuator sklopke v pravi poziciji. Po navodilih Smarta sem vse nastavil in privil. Končno je agregat pripravljen na vgradnjo. Pred montažo sem z igličarjem "speskal" podvozje in ga zaščitil.
Sedaj, ko je bil avto vozen sem lahko nadaljeval še s polnilnim sistemom, saj sem za test le tega potreboval vozen avto, kar pa do sedaj praktično ni bil. Sprojektiral sem vmesnik med pametnimi polnilnimi postajami, domačo vtičnico, krmilnkom vozila, BMS sistemom in polnilci (TC-Charger) vsak s 3,3kW skupne moči skoraj 10kW.
Zvezal sem še vodno hlajenje polnilcev in izdelal preprost termostat z operacijskim ojačevalcem za ventilator.
Ekspanzijska posoda za hladilno tekočino.
Desno indikator pretoka
EVSE vmesnik deluje super
Končano. Še malo pa na poskusno daljšo vožnjo do prijatelja na Šentjošt.
Končno lahko avto sedaj polnim z 120A > 8,5kW, kar je odlično hitro in obenem nežno polnenje z 0,6C kot predpisuje proizvajalec baterij (Priporočajo 0,5 - 0,8C)
1. Zamenjava podvozja in nova geometrija stekanja koles zaradi manjše porabe.
2. predelava močnostnih kontaktov na baterijskem paketu
3. prisilno vodno hlajenje kontrolerja in motorja
4. klima naprava in proučevanje možnosti hlajenja baterijskega paketa predvsem med hitrim polnenjem
5. nakup isCAN USB vmesnika ter nove nastavitve delovanja krmilnika elektromotorja
...
Poročilo: 28.12.2018
Kaj sem počel, da sem bil malce v ozadju zadnje čase?
Lotil sem se še tretjega poskusa rešiti tehnične težave na elektriko predelanem Smartu.
Ker nisem hotel odkrivat tople vode sem adapter za priklop Iskrinega motorja (sedaj Mahle) kupil že izdelanega in z montažo. Prav zaradi tega pa se mi je predelava v več fazah strašno zavlekla, saj je motor nad 2000 obratov začel močno vibrirati. Avto je bil zaradi tega praktično neuporaben. Sedaj sem probleme rešil in vožnja z njim je prava poezija.
Težav je bilo preveč, zato sem moral vse ponovno razdreti, čeprav mi je prodajalec zagotovil, ko sem drugič reklamiral motor zaradi prehudih vibracij, da so ga dali skupaj z adapterjem zbalansirat v Autocommerce. Na žalost tega niso storili. Motor sem v dobri veri vgradil nazaj in sestavil avto. Seveda, da ni bilo nič boljše. Na momente so bile vibracije še vedno tako močne, da se je cel avto zatresel. Ogledala so se zaradi tega premaknila!? Naredili so mi le kup dodatnih stroškov in ponovno delo.
... Najprej sem potreboval čas, da sem zopet dobil voljo, saj me je vse minilo po tem, ko se mi je to primerilo že drugič. To je moj hobi projekt, zato na njem lahko delam le sila redko, ko imam kanček prostega časa le tega pa je v današnjem podjetništvu sila malo zato mi vsaka taka neumnost vzame veliko več časa kot bi bilo za pričakovat.
Končno sem se lotil dela in ponovno razdrl avto, saj sem tokrat hotel priti zadevi do dna in rešiti vse tehnične težave.
Ko sem razdrl vse skupaj sem za polosjo opazil na ohišju adapterja močne raze katere so povzročale strašen zvok ob zaviranju z motorjem in klenkanje ob spremembi gasa ali ob prestavljanju menjalnika. Na momente je tako ružilo, da so mi celo trije avtomehaniki diagnosticirali uničen menjalnik.
Vse sem premeril in zrisal skico za mojega mojsta, da mi je nato na CNC stroju porezkal material, da je nastalo dovolj prostora za polosovino. Mesa je bilo več kot dovolj, zato lahko rečem le, da ta kos ni bil dovolj natančno sprojektiran saj, ko se je avto podal je zaradi nihanja gumi manšeta drsala po obodu motorja. Moral sem postružiti tudi pritrdilni del na elektro motorju, da je dovolj prostora ko se avto med vožnjo ziblje.
Struženje na CNC stroju. Seveda mi mojster ni mogel vsega izdelati takoj, zato sem lahko nadaljeval šele naslednji vikend.
Medtem sem moral razdreti motor, da so ga lahko v Autocommercu dali na balansirni stroj. Sestavljeno sklopko in rotor sem odnesel na balansiranje. Kmalu me ves razburjen pokliče šef in pove, da tega rotorja ne bodo zbalansirali, ker je prenevarno saj sklopka opleta na osi že pri minimalnih obratih, ko stroja (K SREČI) sploh še niso zagnali, saj bi se lahko zgodila nesreča, ker bi ta rotor s sklopko zagotovo vrglo z ležišča. K sreči so to takoj ugotovili.
OK torej moram izdelati nov ozobljeni nosilec za pritrditev sklopke na motor. Nočem prevelikega rizika, zato naročim novo sklopko, novo potisno ploščo in nove semeringe za menjalnik. Ko prispe sklopka vse skupaj odnesem k prijatelju Gregorju, ki mi večkrat kaj postruži, da mi svetuje kaj lahko naredimo in glej ga zlomka prav on je izdelal nekaj teh nosilcev. Takoj ugotovi, da nosilec ni prilagojen ozobljenju in ima luft radialno po osi in kar je bilo najnevarneje pa celo za nekaj milimetrov merjeno na koncu sklopke LATERALNO. Torej stari adapter je neuporaben. Grega prinese iz drugega prostora prav tak nosilec katerega ima pripravljenega za dobavitelja. Na žalost se niti ta ni prilegal na mojo os. Ni ga bilo možno nasaditi. Gregor pokliče v Šmartno kolega mojstra za finomehaniko in žično erozijo. Odnesem mu rotor in nosilec takoj ugotovi, da zadeva ni dovolj natančno izdelana (ali pa sprojektirana) zato se na mojo srečo takoj loti dela in zvečer me pokliče, da je končano.
V delavnici namestim sklopko na nov nosilec in vse se lepo ujema. Tokrat stoji sklopka trdno na osi brez "lufta" v katerikoli smeri.
Ob prvi priliki vse skupaj odnesem na balansiranje ravno v času prvonovembrskih praznikov. Zaradi obilice dela v servisu so se mi opravičili in mi ga zbalansirali šele naslednji teden. Končno zbalansiran rotor s popolnoma novim nosilcem.
Medtem sem saniral menjalnik, saj se je ob demontaži odlomil nosilec aktuatorja na bloku menjalnika. Vse sem ojačal z alu kotniki in vijaki ter zalepil s tekočo kovino. Popravil sem tudi aktuator. Ko sem ga vstavil v ležišče z grozo ugotovim, da nekaj ne štima saj tudi, če je vstavljen do konca se niti ne dotakne vzvoda sklopke. Nepravilno bi bilo, da bi se podaljšalo pin, ki pritiska na sklopko saj se sistem potisnega ležaja preveč približa rotirajoči sklopki in to je namreč tudi pri meni občasno povzročalo neznanski zvok iz menjalnika ob prestavljanju, ki je bilo zaradi tega sunkovito in glasno. Kot sem izvedel od kolega so tudi njemu za reševanje tega problema navarili pin aktuatorja. Podaljševanje pina je bila namreč ustaljena praksa za reševanje tega problema verjetno tudi pri drugih stranka, kar pa je popolnoma napačno, saj se za razliko od prej in ostalih Smartov moj sedaj pelje naravnost perfektno, prestavljanje pa je mehko neslišno in hitro.
Da sem lahko nadaljeval sem moral najprej rešiti še ta problem. Vse sem natančno premeril in ugotovil, da je za 3mm celoten adapter menjalnika preširok še posebej sedaj ko je nosilec sklopke pravilno montiran na os elektro motorja. Moral sem še enkrat do mojstra, ki mi je na CNC po mojih skicah postružil adapter.
Vse sem ponovno sestavil, zamenjal vijake, da so bili vsaj približno enaki in tokrat je bil aktuator sklopke v pravi poziciji. Po navodilih Smarta sem vse nastavil in privil. Končno je agregat pripravljen na vgradnjo. Pred montažo sem z igličarjem "speskal" podvozje in ga zaščitil.
Sedaj, ko je bil avto vozen sem lahko nadaljeval še s polnilnim sistemom, saj sem za test le tega potreboval vozen avto, kar pa do sedaj praktično ni bil. Sprojektiral sem vmesnik med pametnimi polnilnimi postajami, domačo vtičnico, krmilnkom vozila, BMS sistemom in polnilci (TC-Charger) vsak s 3,3kW skupne moči skoraj 10kW.
Zvezal sem še vodno hlajenje polnilcev in izdelal preprost termostat z operacijskim ojačevalcem za ventilator.
Ekspanzijska posoda za hladilno tekočino.
Desno indikator pretoka
EVSE vmesnik deluje super
Končano. Še malo pa na poskusno daljšo vožnjo do prijatelja na Šentjošt.
Končno lahko avto sedaj polnim z 120A > 8,5kW, kar je odlično hitro in obenem nežno polnenje z 0,6C kot predpisuje proizvajalec baterij (Priporočajo 0,5 - 0,8C)
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Kaj trenutno počnem
Vau
Kapo dol!!
Dobra igrača in še uporabna. Kako pa je s homologacijo, mislim si da je bil prej bencinski..?
Kapo dol!!
Dobra igrača in še uporabna. Kako pa je s homologacijo, mislim si da je bil prej bencinski..?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Kaj trenutno počnem
Prvi del predelave iz bencinskega na električno vozilo.
Pred predelavo
Pred predelavo
Re: Kaj trenutno počnem
Si pa vztrajen, vsaka čast...
Re: Kaj trenutno počnem
Iztok, a te je na 11 sliki ze minevalo, k je kanta bencina poleg?
Kapo dol, to uspeva le NIKOLI TESLA
Kapo dol, to uspeva le NIKOLI TESLA
Re: Kaj trenutno počnem
AEgir napisal/-a:Erik si pa kr orng ti tole zastavil. Noro. Kaj maš to not LS2?
Ja LS2 6.0 je, zdej že kar v akciji par mesecev
Re: Kaj trenutno počnem
Brutal. Dej kak link na yt sigurno si posnel kaj pametnega.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Kaj trenutno počnem
Neverjeten si res. Sam ne znam zašraufat 2 šraufa in cenim ljudi kateri imajo tako voljo do nečesa. Taka pradelava vzame ogromno časa, volje itd.. Še enkrat kapo dol.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 9 gostov