Betonski čoln/jadnica

Tukaj lahko razpravljate o vsem, kar ne sodi v nobeno od zgornjih rubrik. Vseeno naj ne vsebuje preveč politike, verskega prepričanja in podobnega, kar lahko hitro preveč razdvaja ljudi!

Moderatorji: moderator2, moderator

naiven
Štabni vodnik
Prispevkov: 28
Pridružen: To Feb 28, 2017 18:54

Betonski čoln/jadnica

OdgovorNapisal/-a naiven » Pe Mar 17, 2017 11:36

Takšna reč menda resnično obstaja, specifična gostota betona je menda manjša že od aluminija in precej manjša od železa, vsaj tako tukaj.

Čisto informativno me zanimajo bližnji posnetki takšne konstrukcije, ker sem že enkrat pri enem jezeru to videl, pa sem resnično mislil (še zdaj nisem prepričan), da gre za šalo. Sem tudi nekaj guglal, menda je to res bilo (in je ponekod še) v uporabi, menda gre za neko železno rešetko/armaturo, obdano s precej finim betonom?
klemn
Admiral
Prispevkov: 1220
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 08:10

OdgovorNapisal/-a klemn » Pe Mar 17, 2017 11:59

slan
Kapitan
Prispevkov: 178
Pridružen: Po Jan 24, 2011 21:34

OdgovorNapisal/-a slan » Pe Mar 17, 2017 12:36

Sposodi si knjigo: Walter Turšek Brodogradnja za amatere. Ti bo vse jasno.
naiven
Štabni vodnik
Prispevkov: 28
Pridružen: To Feb 28, 2017 18:54

OdgovorNapisal/-a naiven » Pe Mar 17, 2017 14:37


Zanimivo mi je, da je ladja iz jebetona, kot hiša, ne nameravam kupiti, tako zanimivo pa vseeno ni.

Sposodi si knjigo: Walter Turšek Brodogradnja za amatere. Ti bo vse jasno.

Enkrat, morda, ko bo dovolj časa, za lastno informacijo; ne bom se česa podobnega loteval, sem pa že sprijaznjen, da mi nekatere stvari pač ne bodo nikdar jasne.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Mar 17, 2017 15:10

naiven, mogoče za začetek tole analiziraj, bo potem bolj razumljivo. :wink:

http://www.fpp.edu/~milanb/malacic/predavanja13.pdf
naiven
Štabni vodnik
Prispevkov: 28
Pridružen: To Feb 28, 2017 18:54

OdgovorNapisal/-a naiven » Pe Mar 17, 2017 19:19

kocka napisal/-a:naiven, mogoče za začetek tole analiziraj, bo potem bolj razumljivo. :wink:

http://www.fpp.edu/~milanb/malacic/predavanja13.pdf

Priblizno razumem vzgon in specificno gostoto votlega plovila glede na specificno gostoto vode.. Vseeno je impresivno, vsaj meni, da si ladjo zidas, no, betoniras, da ostane skupaj, tesni in pluje. Beton pac podzavestno povezujem s staticnimi nepremicninami, ne z dejanskimi povili. Vi pac gledate strogo fizikalno, meni pa je zanimivo, kaj zdaj morem. Glede fizike same sem dovolj povedal, se zdi, ze miljon let nazaj.
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 701
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » Pe Mar 17, 2017 20:38

Jap.. Nam je to omenjal predavatelj (kapitan dolge plovbe) na izpitu za voditelja čolna. Baje je bil en primerek na Dravi. Morda še je. Tudi jaz sem bil tako :shock:
wituri
Kapitan fregate
Prispevkov: 122
Pridružen: Ne Jul 03, 2011 10:06

OdgovorNapisal/-a wituri » Pe Mar 17, 2017 21:02

V zadnji reviji BURZA NAUTIKE št.186, je članek - Ferocementna plovila.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Pe Mar 17, 2017 21:35

Po spominu bom zapisal nekaj osnov. Ko sem bil še v srednji šoli (cca 1978), je revija SAM objavila serijo člankov o ferocementnih plovilih. Osnova gradnje so lesena rebra, ki dajo trupu obliko (potem jih vzameš ven). Čez to se napne žična mreža cca 1mm z luknjo cca 1cm v več plasteh, kakšnih 10. Plasti se med seboj povežejo z žico. To armaturo je potrebno oblikovati v dokončno obliko trupa. Debelina paketa je cca 20mm. Potem se trup betonira z betonom iz drobnega kremenčevega peska (mivke), cementa, vode in dodatkov. Eden vtiska beton z vrha, drugi gladi spodaj, obvezno v enem kosu cel trup. Če vmes nehaš, narediš spomenik in ne barke. En tak spomenik je dolga leta stal na tistem hribu nad Fieso. Po enem mesecu obrneš trup na prav in narediš ostalo.
Po tistih opisih je izgledal postopek dokaj poceni, če imaš kamerade ki pridejo pomagat. Pa beton ima po 30 letih dva krat tolikšno trdnost kot po 30 dneh, pa nima osmoze, pa drži vodo, če je dobro narejeno, ampak taka barka je precej težka, saj k teži prinese predvsem armatura, ki je tako gosta kot je sploh mogoče betonirati. Tako da je to uporabno za barke preko 10m.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Pe Mar 17, 2017 22:03

Ne vem zakaj se ti zdi tako čudno, če je barka iz železobetona, nič pa ti ni čudno, če je barka narejena iz stekla (steklena vlakna so zalita v smoli).
Pri ferocementni sile vleka (nateg) drži železo v armaturi, sile pritiska drži beton, ki hkrati dudi prepreči vodi in zraku dostop do železa. taka konstrukcija je močna in dolgo drži.
Pri stekloplastični pa ima steklo podobno vlogo kot železo, smola pa podobno vlogo, kot beton.
Na našem sidrišču je bila ena lepa ferocementna barka in dokler mi lastnik ni tega povedal sploh nisem vedel, da ni plastična. Na zunaj skoraj ni bilo razlike.

Tovrstna gradnja je bila pred leti priljubljena zaradi cenenih materialov (v Jugi je bil cement poceni), a ker so bile to v glavnem samogradnje je bilo velikokrat slabo narejeno (samouki), tako, da so ferocementne barke dobile slab renome.
Pravijo pa, da so večne - predvsem zato, ker jo težko prodaš jo imaš za vedno.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Mar 18, 2017 07:50

Prva vodena leteča bomba V1 z katero je hitler bombardiral London je imela betonska krila. :!:
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » So Mar 18, 2017 07:53

ha pol so jih bombardiral in betoniral :lol:
pale
Admiral
Prispevkov: 1902
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » So Mar 18, 2017 08:02

el capitano ima betonsko jadernico kvalitetna in nikoli vlažna
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

OdgovorNapisal/-a No. 1 » So Mar 18, 2017 08:32

pale napisal/-a:el capitano ima betonsko jadernico kvalitetna in nikoli vlažna

Razn kak perček jo ovlaži ;)
Wellcraft 2600 Martinique
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Mar 18, 2017 10:19

heron napisal/-a:Tovrstna gradnja je bila pred leti priljubljena zaradi cenenih materialov (v Jugi je bil cement poceni), a ker so bile to v glavnem samogradnje je bilo velikokrat slabo narejeno (samouki), tako, da so ferocementne barke dobile slab renome


Če me spomin ne vara je bila v bližini graščine Viltuš med Selnico in Mariborom vsaj dve desetletji "parkirana" tik ob cesti ena nedokončana betonska barka. Ne vem kaj in zakaj je stala tam, jo je bilo pa zanimivo gledat in sanjat da bi me fotr vozil v njej pa magari po Dravi. Tudi sidrana bi mi takrat ustrezala, da bi le čutil zibanje na vodi, najbolj pa sem si želel skakanja z premca in plezanja na krmo. :oops:
Tudi nekje ob obali se spominjam ene na pol dokončane barke ob neki serpentini. Ta je bila le delno zalita z betonom in armatura je nekaj let veselo rjavela. Lokacije te se ne spomnim več. Morda je bila na poti iz Črnega Kala, morda pa pod Velebitom, ne vem.
Takrat so pravili, da je največji problem take gradnje pokanje betona med gradnjo, ko se trdi. Menda je bilo treba precej hitet z zaribavanjem v armaturo.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov