Betonski čoln/jadnica
Moderatorji: moderator2, moderator
Betonski čoln/jadnica
Takšna reč menda resnično obstaja, specifična gostota betona je menda manjša že od aluminija in precej manjša od železa, vsaj tako tukaj.
Čisto informativno me zanimajo bližnji posnetki takšne konstrukcije, ker sem že enkrat pri enem jezeru to videl, pa sem resnično mislil (še zdaj nisem prepričan), da gre za šalo. Sem tudi nekaj guglal, menda je to res bilo (in je ponekod še) v uporabi, menda gre za neko železno rešetko/armaturo, obdano s precej finim betonom?
Čisto informativno me zanimajo bližnji posnetki takšne konstrukcije, ker sem že enkrat pri enem jezeru to videl, pa sem resnično mislil (še zdaj nisem prepričan), da gre za šalo. Sem tudi nekaj guglal, menda je to res bilo (in je ponekod še) v uporabi, menda gre za neko železno rešetko/armaturo, obdano s precej finim betonom?
Evo..šibej ponjo https://www.mornar.net/view/ad.asp?id=223409
Zanimivo mi je, da je ladja iz jebetona, kot hiša, ne nameravam kupiti, tako zanimivo pa vseeno ni.
Sposodi si knjigo: Walter Turšek Brodogradnja za amatere. Ti bo vse jasno.
Enkrat, morda, ko bo dovolj časa, za lastno informacijo; ne bom se česa podobnega loteval, sem pa že sprijaznjen, da mi nekatere stvari pač ne bodo nikdar jasne.
naiven, mogoče za začetek tole analiziraj, bo potem bolj razumljivo.
http://www.fpp.edu/~milanb/malacic/predavanja13.pdf
http://www.fpp.edu/~milanb/malacic/predavanja13.pdf
kocka napisal/-a:naiven, mogoče za začetek tole analiziraj, bo potem bolj razumljivo.
http://www.fpp.edu/~milanb/malacic/predavanja13.pdf
Priblizno razumem vzgon in specificno gostoto votlega plovila glede na specificno gostoto vode.. Vseeno je impresivno, vsaj meni, da si ladjo zidas, no, betoniras, da ostane skupaj, tesni in pluje. Beton pac podzavestno povezujem s staticnimi nepremicninami, ne z dejanskimi povili. Vi pac gledate strogo fizikalno, meni pa je zanimivo, kaj zdaj morem. Glede fizike same sem dovolj povedal, se zdi, ze miljon let nazaj.
-
- Admiral
- Prispevkov: 701
- Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46
Po spominu bom zapisal nekaj osnov. Ko sem bil še v srednji šoli (cca 1978), je revija SAM objavila serijo člankov o ferocementnih plovilih. Osnova gradnje so lesena rebra, ki dajo trupu obliko (potem jih vzameš ven). Čez to se napne žična mreža cca 1mm z luknjo cca 1cm v več plasteh, kakšnih 10. Plasti se med seboj povežejo z žico. To armaturo je potrebno oblikovati v dokončno obliko trupa. Debelina paketa je cca 20mm. Potem se trup betonira z betonom iz drobnega kremenčevega peska (mivke), cementa, vode in dodatkov. Eden vtiska beton z vrha, drugi gladi spodaj, obvezno v enem kosu cel trup. Če vmes nehaš, narediš spomenik in ne barke. En tak spomenik je dolga leta stal na tistem hribu nad Fieso. Po enem mesecu obrneš trup na prav in narediš ostalo.
Po tistih opisih je izgledal postopek dokaj poceni, če imaš kamerade ki pridejo pomagat. Pa beton ima po 30 letih dva krat tolikšno trdnost kot po 30 dneh, pa nima osmoze, pa drži vodo, če je dobro narejeno, ampak taka barka je precej težka, saj k teži prinese predvsem armatura, ki je tako gosta kot je sploh mogoče betonirati. Tako da je to uporabno za barke preko 10m.
Po tistih opisih je izgledal postopek dokaj poceni, če imaš kamerade ki pridejo pomagat. Pa beton ima po 30 letih dva krat tolikšno trdnost kot po 30 dneh, pa nima osmoze, pa drži vodo, če je dobro narejeno, ampak taka barka je precej težka, saj k teži prinese predvsem armatura, ki je tako gosta kot je sploh mogoče betonirati. Tako da je to uporabno za barke preko 10m.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Ne vem zakaj se ti zdi tako čudno, če je barka iz železobetona, nič pa ti ni čudno, če je barka narejena iz stekla (steklena vlakna so zalita v smoli).
Pri ferocementni sile vleka (nateg) drži železo v armaturi, sile pritiska drži beton, ki hkrati dudi prepreči vodi in zraku dostop do železa. taka konstrukcija je močna in dolgo drži.
Pri stekloplastični pa ima steklo podobno vlogo kot železo, smola pa podobno vlogo, kot beton.
Na našem sidrišču je bila ena lepa ferocementna barka in dokler mi lastnik ni tega povedal sploh nisem vedel, da ni plastična. Na zunaj skoraj ni bilo razlike.
Tovrstna gradnja je bila pred leti priljubljena zaradi cenenih materialov (v Jugi je bil cement poceni), a ker so bile to v glavnem samogradnje je bilo velikokrat slabo narejeno (samouki), tako, da so ferocementne barke dobile slab renome.
Pravijo pa, da so večne - predvsem zato, ker jo težko prodaš jo imaš za vedno.
Pri ferocementni sile vleka (nateg) drži železo v armaturi, sile pritiska drži beton, ki hkrati dudi prepreči vodi in zraku dostop do železa. taka konstrukcija je močna in dolgo drži.
Pri stekloplastični pa ima steklo podobno vlogo kot železo, smola pa podobno vlogo, kot beton.
Na našem sidrišču je bila ena lepa ferocementna barka in dokler mi lastnik ni tega povedal sploh nisem vedel, da ni plastična. Na zunaj skoraj ni bilo razlike.
Tovrstna gradnja je bila pred leti priljubljena zaradi cenenih materialov (v Jugi je bil cement poceni), a ker so bile to v glavnem samogradnje je bilo velikokrat slabo narejeno (samouki), tako, da so ferocementne barke dobile slab renome.
Pravijo pa, da so večne - predvsem zato, ker jo težko prodaš jo imaš za vedno.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
heron napisal/-a:Tovrstna gradnja je bila pred leti priljubljena zaradi cenenih materialov (v Jugi je bil cement poceni), a ker so bile to v glavnem samogradnje je bilo velikokrat slabo narejeno (samouki), tako, da so ferocementne barke dobile slab renome
Če me spomin ne vara je bila v bližini graščine Viltuš med Selnico in Mariborom vsaj dve desetletji "parkirana" tik ob cesti ena nedokončana betonska barka. Ne vem kaj in zakaj je stala tam, jo je bilo pa zanimivo gledat in sanjat da bi me fotr vozil v njej pa magari po Dravi. Tudi sidrana bi mi takrat ustrezala, da bi le čutil zibanje na vodi, najbolj pa sem si želel skakanja z premca in plezanja na krmo.
Tudi nekje ob obali se spominjam ene na pol dokončane barke ob neki serpentini. Ta je bila le delno zalita z betonom in armatura je nekaj let veselo rjavela. Lokacije te se ne spomnim več. Morda je bila na poti iz Črnega Kala, morda pa pod Velebitom, ne vem.
Takrat so pravili, da je največji problem take gradnje pokanje betona med gradnjo, ko se trdi. Menda je bilo treba precej hitet z zaribavanjem v armaturo.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov