Boeing Max

Tukaj lahko razpravljate o vsem, kar ne sodi v nobeno od zgornjih rubrik. Vseeno naj ne vsebuje preveč politike, verskega prepričanja in podobnega, kar lahko hitro preveč razdvaja ljudi!

Moderatorji: moderator, moderator2

Kuhan_Vinček
Kapitan
Prispevkov: 152
Pridružen: Če Maj 23, 2019 22:24

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a Kuhan_Vinček » To Jan 21, 2020 23:41

SR 290 napisal/-a:
Nikola T. napisal/-a:Dosti letal ima tendenco, da ob povišanem gasu motorja dvignejo kljun in s tem vpadni kot. To je najmanjši problem, če bi pilotom dejansko pustili leteti.


Vsa letala imajo to tendenco in pri motornih letalih se med neakrobatskim letom za dviganje uporablja dodajanje moči motorja, za večjo hitrost pa spuščanje višinca. Na prvi pogled čudna zamenjava komand, a je najbolj smotrna rešitev.
Problem pri teh motorjih je, da ob večjih vpadnih kotih postanejo kot planke. Ker so itak preveliki za zmaj letala 737 imajo spodaj ploščato ohišje, da ne drsa. To še poveča upor planke. Poleg tega so daleč pred krilom in ko se poveča vpadni kot se krilu precej predvidljivo veča vzgon, ampak čelni upor pa ne bistveno in lepo zdrsi skozi zrak, ob tem pa dviguje letalo. Pri motorju je drugače. Ker je njegova aerodinamika namenjena sesanju zraka in čim manjšem čelnem uporu ne pa vzgonu, se ob večjih vpadnih kotih aerodinamika povsem pokvari. Čelni upor se zelo poveča, poveča se pa tudi ta "upor planke" in ker je nameščen daleč pred krilo dobi letalo tendenco nekontroliranega dviganja nosu. Zavrtet ga hoče kot da dela salto nazaj. To se povsem načrtno zahteva pri lovcih, ki se jim ob nadzvočen letu težišče pomakne nazaj, postane izredno stabilno in če želijo, da je še vedno okretno mora imeti težišče tako nazaj, da je med počasnim letom nestabilno. Zagato rešuje softver, ki premetuje vse krmilne površine, da letalo leti kamor želi pilot. Vsak je verjetno že videl nemogoče akrobacije sodobnih lovcev četrte in pete generacije, ki se navidezno upirajo zakonom aerodinamike in fizike in tu zgoraj je odgovor zakaj je tako.
Da so prišli do dobre programske opreme so prav vsi proizvajalci pokopali precej testnih pilotov, ampak v civilnem letalstvu se pa že po dveh kreših sproži alarm in tale nekontroliran spust teh dveh letal je ravno posledica ene od programskih napak, ki so se in se bodo še pripetile temu letalu in to ravno zaradi nestavbilnosti v letu pod večjimi vpadnimi koti in žal brez velikega vpadnega kota ni varnega vzleta, še manj pa pristanka.


Nisem posebej preverjal, vendar dvomim, da ima 737 MAX še vedno "ploščate" motorje.

Glede na to, da je bil osnovni namen izvedbe MAX omogočiti uporabo bolj varčnih motorjev z najmanjšim vložkom.

To so dosegli z drugimi pritrdišči motorjev, ki segajo bolj pred krilo in s tem poskrbijo, da so motorji lahko montirani višje.

Torej ni potrebe po "ploščenju" motorjev, ker je sedaj dovolj prostora. To tudi poceni zadevo, saj motorji ne rabijo biti namenski za 737.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3332
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Jan 22, 2020 11:04

Kuhan_Vinček napisal/-a:
Nisem posebej preverjal, vendar dvomim, da ima 737 MAX še vedno "ploščate" motorje.

Glede na to, da je bil osnovni namen izvedbe MAX omogočiti uporabo bolj varčnih motorjev z najmanjšim vložkom.

To so dosegli z drugimi pritrdišči motorjev, ki segajo bolj pred krilo in s tem poskrbijo, da so motorji lahko montirani višje.

To tudi poceni zadevo, saj motorji ne rabijo biti namenski za 737.


Ohišje je spodaj bolj ravno kot zgoraj in deluje kot krilo, pa tudi sploščen je spodaj, le vsesnik je okrogel.

Ja, ampak ravno to pritrdišče bolj naprej jim je dalo vetra, ker kot pravim motor ob večjih vpadnih kotih prevrača letalo na hrbet in softver temu ne zna parirat.

Vsako potniško letalo ima njemu namenjene motorje! Univerzalen je nek osnovni model, ki se prilagaja vsakemu zmaju posebej in razlike niso samo v barvi kaputaže. Navadno gresta razvoj letala in motorja z roko v roki, redko rpide do situacije, ko neko novo letalo uporabi star motor. Vsaj pri potniških reaktivcih je tako.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2002
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Jan 22, 2020 15:32

Takrat, ko so v bivši yu delali orla, sem prebral en komentar, da je lovsko letalo skonstruirano okrog motorja in ne skonstruiran motor za letalo. Če delček tega še drži, verjetno ni šala zamenjati motorje, s katerimi je to letalo prvič poletelo in imajo vetrnico premera 1m s temi sedaj, ki imajo vetrnico (fan) premera 1,7m. Pravzaprav smo videli, da ni.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jan 22, 2020 16:13

Tukaj večinoma pišete, da so problem motorji, ki so dramatično poslabšali aerodinamične lastnosti 737 Max. Ampak to naj ne bi bilo res; 737 Max naj bi bil tudi s temi novimi motorji obvladljiv, če bi piloti na tem novem modelu opravili ustrezno šolanje.

Problem št. 1 pa je, da 737 Max razlikuje od drugih različic 737, za pilota ni isti feeling in zato bi praviloma moral vsak pilot opraviti novi type-rating - kar pomeni stroške za letalsko družbo.

Problem št. 2 je, da so za doseganje istega look & feel za pilote, vgradili MCAS, ki pa je imel usodne napake.

In problem št. 3 - o MCAS sistemu niso obvestili pilotov, mislim, da letalo iz Nigerije niti ni imelo stikala za izklop (ki so ga prodajali kot dodatno opremo).

Kot jaz razumem zgodbo torej ne drži, da to ti motorji toliko poslabšali aerodinamiko, da je zrakoplov postal neobvladljiv s šolanim pilotom (za ta tip). Veriga dreka se je pričela s tem, da so hoteli prikriti, da se Max mal razlikuje od predhodnih 737 in vgradili katastrofalno slabo zasnovan in slabo testiran MCAS. Ali drugače: z ustreznim MCAS in šolanjem pilotov, ob teh istih motorjih, težav verjetno ne bi bilo.
kotulc
Kontraadmiral
Prispevkov: 281
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 14:12

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a kotulc » Sr Jan 22, 2020 18:18

https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... -tleh.html

Težave vsekakor niso majhne, če bo prizemljen še vsaj pol leta. Če bi bila rešitev samo izobraževanje in majhni popravki, bi to zagotovo že izvedli.
nac
Viceadmiral
Prispevkov: 537
Pridružen: Če Jul 02, 2009 22:18

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a nac » Sr Jan 22, 2020 18:22

....ampak ko bi le eden od njih tale forum bral.... :D :D
jadralec-mihy
Kontraadmiral
Prispevkov: 235
Pridružen: So Dec 26, 2009 13:43

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a jadralec-mihy » Sr Jan 22, 2020 19:03

to je isto kot vic ko je mujo delal v boengu, pač halo je pometal
pa prvo testno letalo pade dol, krilo se odlomi
pa drugo pade dol, spet na istem kraju se odlomi krilo
pa mujo reče, da ima rešitev
pravi mujo naj tam ko se odtrga krilo navrtajo v liniji luknjice
vsi se čudijo pa reče projektant pa dajmo
navrtajo in letalo grev zrak , dela obrate lupinge.... vse ok
pristane
pravijo mujoto naj pojasni odkod rešitev

preprosto kot pasulj reče, tudi wc papir se nikoli ne pretrga tam kjer je naluknjan
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jan 22, 2020 19:13

kotulc napisal/-a:https://www.24ur.com/novice/gospodarstvo/glavobol-za-boeing-737-max-se-vsaj-sest-mesecev-na-tleh.html

Težave vsekakor niso majhne, če bo prizemljen še vsaj pol leta. Če bi bila rešitev samo izobraževanje in majhni popravki, bi to zagotovo že izvedli.

Najbrž je napak ali nedoslednosti, kot pri MCAS, še cel kup.
Kuhan_Vinček
Kapitan
Prispevkov: 152
Pridružen: Če Maj 23, 2019 22:24

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a Kuhan_Vinček » Če Jan 23, 2020 10:00

Grega295 napisal/-a:Tukaj večinoma pišete, da so problem motorji, ki so dramatično poslabšali aerodinamične lastnosti 737 Max. Ampak to naj ne bi bilo res; 737 Max naj bi bil tudi s temi novimi motorji obvladljiv, če bi piloti na tem novem modelu opravili ustrezno šolanje.

Problem št. 1 pa je, da 737 Max razlikuje od drugih različic 737, za pilota ni isti feeling in zato bi praviloma moral vsak pilot opraviti novi type-rating - kar pomeni stroške za letalsko družbo.

Problem št. 2 je, da so za doseganje istega look & feel za pilote, vgradili MCAS, ki pa je imel usodne napake.

In problem št. 3 - o MCAS sistemu niso obvestili pilotov, mislim, da letalo iz Nigerije niti ni imelo stikala za izklop (ki so ga prodajali kot dodatno opremo).

Kot jaz razumem zgodbo torej ne drži, da to ti motorji toliko poslabšali aerodinamiko, da je zrakoplov postal neobvladljiv s šolanim pilotom (za ta tip). Veriga dreka se je pričela s tem, da so hoteli prikriti, da se Max mal razlikuje od predhodnih 737 in vgradili katastrofalno slabo zasnovan in slabo testiran MCAS. Ali drugače: z ustreznim MCAS in šolanjem pilotov, ob teh istih motorjih, težav verjetno ne bi bilo.


Grega novi motorji spremenijo marsikaj. Od težišča naprej.

MACS je bil zasnovan, da to softwersko reši in izenači način letenja, da se 737 MAX obnaša enako kot 737 NG.

Na žalost so ga kiksnili pri programiranju MACS-a (software je bral samo en senzor za pritisk zraka), drugi kiks pa je bil, da pilotov niso poučili o delovanju MACS-a.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3332
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jan 23, 2020 11:14

nac napisal/-a:....ampak ko bi le eden od njih tale forum bral.... :D :D


Sam res. :lol:
dedeha
Poročnik korvete
Prispevkov: 53
Pridružen: To Sep 05, 2017 22:27
Kraj: žalec / medulin

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a dedeha » Pe Jan 24, 2020 11:11

kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2173
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Jan 24, 2020 20:39

še vedno so zakon Qatar, Emirates, Etihad in nekje na sredi Turkish. Pa vmes sicer s starejšimi letali, Aeroflot. Edini, ki poleg AirIndia imajo več prostora za noge in s strani. na večini letal. To ne velja za code-share lete. najslabši so pa Austrian, Lufthansa, Swiss ter Serbian. pa kaki nizozemci. Nizkocenovni pa sploh omembe vredni niso. govorimo za INT lete, domestic so čisto druga zgodba.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 3722
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jan 25, 2020 01:16

A piše na kakšnem flajerju pri teh airmuslimi prevozih, kolk devic dobiš če skrene na kak priložnostni alahuakbar mini jihad opravek? :mrgreen: Me zanima če nargile vn padejo namest unih mask. :lol:
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
jernejm
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 128
Pridružen: Ne Maj 31, 2009 11:11
Kraj: TupaTam

Re: Boeing Max

OdgovorNapisal/-a jernejm » So Jan 25, 2020 13:36

Mal za hec:

The form is a piece of paper that the pilot completes and then the mechanics read and correct the problem. They then respond in writing on the lower half of the form what remedial action was taken and the pilot reviews the gripe sheets before the next flight.
Never let it be said that ground crews and engineers lack a sense of humor. Here are some actual logged maintenance complaints and problems, known as submitted by QUANTAS pilots and the solution recorded by maintenance engineers.

By the way, Qantas is the only major airline that has never had an accident.

P = The problem logged by the pilot.
S = The solution and action taken by the engineers.


P: Left inside main tire almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tire.

P: Test flight OK, except autoland very rough.
S: Autoland not installed on this aircraft.

P: No. 2 propeller seeping prop fluid.
S: No. 2 propeller seepage normal. No's 1, 3, and 4 propellers lack normal seepage.

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

P: Dead bugs on windshield.
S: Live bugs on back-order.

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 fpm descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what they're there for.

P: IFF inoperative.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

P: Suspected crack in windshield.
S: Suspect you're right.

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with words.

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed.
Pri dveh kapitanih gre barka na dno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost