skrita napaka

Tukaj lahko razpravljate o vsem, kar ne sodi v nobeno od zgornjih rubrik. Vseeno naj ne vsebuje preveč politike, verskega prepričanja in podobnega, kar lahko hitro preveč razdvaja ljudi!

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Maj 20, 2020 12:19

Fantje preden komentirate prej dobro preberite ali pa večkrat...
ZA REŠEVANJE sporov se MORA kupec vedno najprej obrniti na prodajalca kajti ZA REŠEVANJE GARANCIJ ALI UVELJAVLJANJA DRUGIH KUPČEVIH PRAVIC JE ODGOVOREN PRODAJALEC!
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 742
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Sr Maj 20, 2020 12:25

Odvisno na kateri strani pulta stojiš...

Če daš za nekaj 300€, potem pa ti zamenjajo brez vprašanja, pomeni ,da stvar ni vredna niti 30€... Toliko o tem, kdo se je nategnil...

editt: Vidim, da to je predhodnik enako napisal, klump za klump.
Hvala na razumevanju
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 20, 2020 12:31

Nikola T. napisal/-a:Fantje preden komentirate prej dobro preberite ali pa večkrat...
ZA REŠEVANJE sporov se MORA kupec vedno najprej obrniti na prodajalca kajti ZA REŠEVANJE GARANCIJ ALI UVELJAVLJANJA DRUGIH KUPČEVIH PRAVIC JE ODGOVOREN PRODAJALEC!


Copy/paste, po moje dobro berem, "obrniti" besede nisi omenil :?
Nikola T. napisal/-a:
Kot sem že večkrat poudaril in bil napaden s strani ljudi, ki nimajo pojma o tržni ekonomiji, je za reševanej reklamacij in vseh pritožb v zvezi z nakupom pristojen in odgovoren zgolj in samo prodajalec! Če z izdelkom nisi zadovoljen ali če ima skrite ali stvarne napake je PRODAJALEC dolžan napako odpraviti v roku ali vrniti denar.
Če temu nisi kos najemi odvetnika. Že zgolj uraden dopis ponavadi reši marsikateri problem.


Še enkrat ne drži da je pracvice kupca odgovoren prodajalec, prav tako če smo natančni za pravice potrošnika ne odgovarja samo prodajalec. Mislim, da sem v prejšnjem primeru opredelil tudi vse izjeme, ko se prodajalec pojavi še v kakšni vlogi in zato res lahko tudi odgovarja kot garant.

Če želiš pa še bolj podrobno kak primer razložim, mogoče je zgornje malo pikolovsko, ampak da nebi kdo vzel "zdravo za gotovo".
Wellcraft 2600 Martinique
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 20, 2020 12:36

kr3mn1 napisal/-a:marchi, brez zamere. ampak ko sem tole prebral, ti lahko rečem da kupuješ en pocen pofl, kjer prodajalec s tem, da dvojno odda, kar je dobil "plačano" še vedno nima izgube, vključno z časom reševanja reklamacije. Po domače, je tvoja posoda vredna 30 evrov, led trak 5 centov, ID tools je pa pocen kitajc, to pa vemo vsi. Če prodajalec tudi pogleda ne, ali je upravičeno ali ne, potem veš da si bil nategnjen že v prvo. to ni dober odnos do strank, ampak prodajanje res zanič kvalitete za velik denar


Dobro opredeljeno. Npr če ti prodajalec zamenja čevlje "kar tako" in dejansko ni utemeljeno kako in zakaj in ne gre za napako v materialu... pol je zaslužil na njih več kot ene čevlje in je lažje kar novo dati pa ne komplicirati.

Do tega odgovora sem prišel na TIRS-u ker na naših izdelkih je okoli 6% RVC in nikakor si ne moreš privoščiti kar menjav brez razloga, mora imeti neko kritje od nekje dobiti zamenjavo, ki je upravičena...
Tisti, ki delajo s 300% maržami-dobesedno, pa menjajo vsevprek, pošiljajo na lastne stroške, takoj menjajo... ker je enostavneje in ker lahko. Marža jim to z lahkoto omogoča.
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Maj 20, 2020 12:50

@No1
Nisem pomislil na mularijo. Ja, žal je to tudi ena plat zgodbe in posebna kategorija pacientov.
Kje imaš štacuno? Rabim en polnilec :lol: Malo za šalo malo zares.

@kr3mn1
Ni zamere, ker vem kaj in zakaj kupujem. Če kupim ID vrtalnik, ga kupim zato ker ga rabim glih 5x letno, za pol ure. Vsakemu svoje. Posoda za 300€ je odlična, koliko je pa nabavna vrednost pa ne vem. Še tega se mi manjka, da se bom sekiral za koliko Lojze skup poklepa tisti lonec. Upam, da je za svoje delo dostojno plačan.
Sem pa že toliko let na svetu, da vem da cena vedno ne sledi kvaliteti. Je pa veliko informacij na spletu in mnenj kupcev. Še več pa fake mnenj in videov. Takle mamo.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 20, 2020 12:58

No point je če bo kolega morjeplovec Sakarun rabil pomoč pri uveljavljanju jamčevanja mu z veseljem pomagam, da vsaj procesno ne bo že zavrnjen :D
Wellcraft 2600 Martinique
SAKARUN
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 133
Pridružen: Ne Mar 01, 2009 17:41
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a SAKARUN » Sr Maj 20, 2020 13:48

Še ena cvetka od njih da če me tako moti tista lisa mi lahko prebarvajo na novo levi bok.
VSAK ZAČETEK JE TEŽAK, ZAČETNIK PA ŠE TEŽJI.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 20, 2020 13:55

SAKARUN napisal/-a:Še ena cvetka od njih da če me tako moti tista lisa mi lahko prebarvajo na novo levi bok.


Dajmo obrnit debato v želji, da ti pomagamo. Kaj bi ti želel?

Lahko potem podam npr konkretni predlog. Samo še prej povej a si to kupil kot fizična oseba in koliko časa je od nakupa?
Wellcraft 2600 Martinique
SAKARUN
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 133
Pridružen: Ne Mar 01, 2009 17:41
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a SAKARUN » Sr Maj 20, 2020 14:02

Avto je bil kupljen na podjetje. Kupljen je bil 17.2.2020 ugotovljena napak in narejen zazanamek je bil pa 24.2.2020. potem pa zaradi korone :D ni bilo odgovora do 18.5.2020
VSAK ZAČETEK JE TEŽAK, ZAČETNIK PA ŠE TEŽJI.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 20, 2020 14:11

SAKARUN napisal/-a:Avto je bil kupljen na podjetje. Kupljen je bil 17.2.2020 ugotovljena napak in narejen zazanamek je bil pa 24.2.2020. potem pa zaradi korone :D ni bilo odgovora do 18.5.2020


No pa smo nakladali v prazno... No v tem primeru bi za uveljavljanje stvarne napake to moral prijaviti v 8 dneh odkar je bila napaka opažena, kar si ujel. Prodajalec pa za to podjetju jamčuje 6 mesecev od nakupa.

Če je bil zahtevek pravilno naslovljen (želimo uveljaviti stvarno napako na vozilu...) in zapisano kaj od treh možnosti zahtevate je bil prodajalec dolžan odgovoriti v 8 dneh od prijave oz. omogočenega pregleda predmeta. Roki so šteli tudi v koroni!

Kakšen pa je bil odgovor?

Na to zamudo in neustrezno obravnavo bi se lahko pritožil na TIRS, ker pa ne gre za potrošnika te prijave ne bodo obravavali in kupcu/podjetju ostane le pravda.
Wellcraft 2600 Martinique
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Maj 20, 2020 16:49

.
SAKARUN
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 133
Pridružen: Ne Mar 01, 2009 17:41
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a SAKARUN » Sr Maj 20, 2020 17:15

kr3mn1
Nekdo kupi avto, da ga da v stroške in se vozi z njim nekateri ga pa kupimo ker ga kot podjetje potrebujemo. Oprosti ker nismo vsi pravniki in poznavalci gospodarskega prava. Vsak je dober na svojem področju. Kot zastopim bi po tvoje morala podjetja met stoenke pa yugote.
VSAK ZAČETEK JE TEŽAK, ZAČETNIK PA ŠE TEŽJI.
boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a boris1 » Sr Maj 20, 2020 23:50

Stvarno napako lahko uveljavlja le kupec kot fizična oseba. Podjetje pa uveljavlja svoje pravice iz naslova garancije.
LP
Boris
boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a boris1 » Sr Maj 20, 2020 23:59

Nikola T. napisal/-a:Fantje preden komentirate prej dobro preberite ali pa večkrat...
ZA REŠEVANJE sporov se MORA kupec vedno najprej obrniti na prodajalca kajti ZA REŠEVANJE GARANCIJ ALI UVELJAVLJANJA DRUGIH KUPČEVIH PRAVIC JE ODGOVOREN PRODAJALEC!



Kot je Iztok povedal, za odpravo napake je izključno odgovoren prodajalec.
LP
Boris
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: skrita napaka

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Če Maj 21, 2020 08:16

boris1 napisal/-a:Stvarno napako lahko uveljavlja le kupec kot fizična oseba. Podjetje pa uveljavlja svoje pravice iz naslova garancije.


Kot, zdaj že običajno, brcaš v temo in če nimaš pojma se prosim vzdrži zavajanja drugih ker s tem produciramo budale, ki nekaj preberejo na enem forumu (tokrat na tem) in niso tako opravilno pismeni, da bi poiskali kredibilen vir informaciji, kot tudi ti očitno nisi. Prijazno ti ju navedem na koncu povzete obrazložitve.

Tako garancija kot stvarna napaka sta urejeni v dveh zakonih, in sicer v Obligacijskem zakoniku (v nadaljevanju OZ) in Zakonu o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot). Slednji ureja samo pravna oziroma pogodbena razmerja, v katerih kot ena izmed strank nastopa kupec kot fizična oseba brez dejavnosti, tj. potrošnik. Uporabljajo se določbe Obligacijskega zakonika, razen če ZVPot ne določa drugače.
Garancija po OZ
Obligacijski zakonik pri garanciji izpostavi dve stvari: tehnično blago in garancijski list. Če je prodajalec izročil kupcu garancijski list, potem lahko kupec, če stvar ne deluje brezhibno, od prodajalca zahteva, da stvar popravi ali pa, če popravilo v primernem roku ni možno, zamenja. Kupec lahko popravilo ali zamenjavo zahteva v garancijskem roku, ne glede na to, kdaj se je napaka pojavila. Kupec ima tudi pravico do povračila škode za čas, ko kupljene stvari ni mogel uporabljati. Če prodajalec ne popravi ali ne zamenja stvari, lahko kupec odstopi od pogodbe ali zniža kupnino in zahteva odškodnino.
Garancija po ZVPot
Po ZVPot je garancija vsaka obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglasnem sporočilu.
Garancijski list mora poleg drugih obveznih sestavin vsebovati tudi opozorilo, da garancija ne izključuje pravic potrošnika, ki izhajajo iz odgovornosti prodajalca za stvarne napake na blagu.
Minister za gospodarstvo izda Pravilnik o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje, s katerim določi za katero blago mora proizvajalec izdati garancijo in za katero rabljeno blago mora prodajalec izdati garancijo za obdobje najmanj enega meseca.
Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom. Če proizvajalec v roku 45 dni od prejetja blaga ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.
Potrošnik ima pravico zahtevati povračilo škode, če mu proizvajalec v času popravila ne zagotovi nadomestnega proizvoda.
Stvarna napaka po OZ
Za stvarno napako gre takrat, kadar:
• stvar nima lastnosti, potrebne za njeno običajno rabo;
• stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu morala biti znana;
• stvar nima lastnosti, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane;
• se stvar ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le simbolično.
Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je bila izročena kupcu. Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo po izročitvi, če so posledice vzroka, ki je obstajal že pred tem. Prodajalec pa ne odgovarja za tiste napake, ki so bile kupcu ob sklenitvi pogodbe znane ali pa mu niso mogle ostati neznane. Šteje se, da kupcu niso mogle ostati neznane tiste napake, ki bi jih skrben človek s povprečnim znanjem in izkušenostjo človeka enakega poklica kot kupec lahko opazil pri običajnem pregledu stvari. Vendar pa prodajalec odgovarja tudi za tiste napake, ki bi jih kupec z lahkoto opazil, če izjavi, da stvar nima nobenih napak.
O skritih napakah, torej tistih, ki jih kupec ni mogel takoj opaziti, mora kupec o tem prodajalca oppozoriti v osmih dneh, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma, sicer izgubi to pravico. prodajalec pa ne odgovarja za napake, ki se pojavijo v 6 mesecih po izročitvi stvari, razen če se s pogodbo določi daljši čas.
S pogodbo je mogoče omejiti ali pa popolnoma izključiti prodajalčevo odgovornost za stvarne napake stvari. Pogodbeno določilo o omejitvi ali izključitvi odgovornosti za napak stvari je nično, če je bila napaka prodajalcu znana, pa o njej ni obvestil kupca, kot tudi tedaj, ko mu je prodajalec to določilo vsilil, ker je izkoristil svoj prevladujoč položaj.
Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
• zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe);
• zahteva znižanje kupnine;
• odstopi od pogodbe (vendar le takrat, ko je dal prodajalcu primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe).
V vsakem od teh primerov pa ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode. Te pravice ugasnejo po enem letu od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo.
Stvarna napaka po ZVPot
Napaka je stvarna:
• če nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo;
• če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali pa bi mu morala biti znana;
• če stvar nima lastnosti ali odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
• če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan le simbolično.
Potrošnik lahko uveljavlja pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pojavijo po 2 letih od nakupa, pri rabljeni stvari pa po 1 letu od nakupa.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
• odpravi napako na blagu ali
• vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
• blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
• vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode. Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake – takšno pogodbeno določilo je nično.
• Obligacijski zakonik (OZ; UL RS, št. 40/2007)
• Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, UL RS, št. 38/2014)
Wellcraft 2600 Martinique

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov