kr3mn1 napisal/-a:moščenice napisal/-a:Kredita sicer ne bom vzel, vseeno pa ni mačji kašelj. Še največji strošek bo privez. Če ga želim imeti nekje na Kvarnerju bo to cca. 2000 na sezono. V Istri gledam cenik v Umagu, 900 EUR. Z našo razmišljava poleti preživeti robinzonsko na bark teden dni v kosu, potegniti tudi v Dalmacijo tam barko dvigniti na prikolico, ter nazaj po cesti, če pa bi kdo od mojih ali prijateljev želel, pa bi si barko le predali in jo tako vrnili v domov. Redkeje pa biti gor le en dan. V tem primeru bi lahko imel privez tudi v Istri. Bajtico imam pa v Moščenički. Morda po dnevih kakšnemu poznanemu barkico tudi posodim ob prispevku za stroške. Če vrednosti ne izgublja kot tone kamen v morje, potem je vsaka plovna avantura v resnici subvencionirana, saj barko lahko vnovčim z manjšo izgubo, kot bi znašal najem za teden dni, v dveh ali treh sezonah. Razmišljam prav?
na tole sem imel že napisan prispevek zate, pa sem si rekel, ma saj niso vsi isti. Pa žal ste.
Kot prvo, je to mala lupina ki ima tiste 2 (ali 4, odvisno od kapetana) milje od obale dovoljeno pluti, ni narejena za slabo vreme, potovalka je komaj omembe vredna in nima ne kuhinje, ne WCja ne nič. ne moreš jo vozit od znotraj iz kabine, zunaj nimaš nobene vetrne zaščite ali zaščite proti pršenju.
Moj sosed ima na privezu takole banjo, 2x sem šel z njim ven v povprečnem vremenu za odprto morje, ej hvala lepa. na meter pa pol valovih te gujsa da crkneš, šprica po tebi, piha, prostora ni (razen če šteješ tiste 2 klopci pri kraj kjer je tank pa ostala šara), s tem da ima 60 konj gor in zadeva celo "zglisira" če je nuja. No tole z 20 konji ne bo.
Ne boš ti prišel niti pod točko razno do srednje Dalmacije iz Umaga v enem tednu z 6-7 vozli ki veljajo samo v lepem vremenu. od umaga do biograda ali Šibenika je cca. 140 milj če greš po najbližji poti. da greš malce levo malce desno jih je lahko 150. Pa to je 25 ur čiste vožnje človek, pa še to si obsojen na obalo, ker tale čoln ni narejen, da boš vozil naokoli po zunanji strani otokov ali po kanalu mimo kornatov. Tole je za lepo vreme, katerega nimaš nikoli toliko dni zapored. Tam malce veter popiha in če nisi bral vremenske napovedi si sredi 2 metrskih valov, v jasnem vremenu!
Habibi ima 5t barko, tam kjer se on pelje še kot po mirnem morju, boš ti molil h bogu da boš preživel.
Ti "izračuni" so samo laganje sebi in ženi, kako se ti bo rentiralo (točno to sem imel že napisano...), če je najem za 1 dan 150 evrov (ne vem kdo takole tamalo pasaro tako drago oddaja ampak ok), je za en teden nekje 500-600. In sedaj ti meni povej, kakšno abstraktno matematiko imaš, da sebi in nam razlagaš o 2-3 letih amortizacije pri 1-2 tednih na vodi???
dnevni najem = 7500 / 150 = 50 dni.
tedenski najem = 7500 / 600 = 12,5 tednov (75 dni)
50 dni v dveh letih = 25 dni na vodi, kaj imate vi po 6 tednov dopusta na morju na leto?
Kje so stroški vzdrževanja? niso enaki nič, če tukaj nekdo napiše da stroški niso visoki to pač pomeni da te barka ne stane 4 jurje na leto kot to nekatere, ampak pač 500 (čas in delo, čeprav eni pravijo da lasten čas nič ne košta, me zanima zakaj potem ZASTONJ ne delate). se pravi si v 3h letih na 9000 evrih, če prišteješ vzdrževanje, letanje gor in dol (tisto s prikolico v dalmacijo in nazaj lahko kar pozabiš) - pri tem da s prikolico košta pa potem 10,5k EUR v treh letih. Vzdrževati moraš - kar letos prišparaš, naslednje leto 2x plačaš.
10.500 / 150 = 66 dni najema.
tedenski najem = 10.500 / 600 = 17,5 tednov (105 dni pri 6 dnevih na teden)
Privezi v suhi marini cene so za tako banjo ene 600 EUR. za 2k imaš ti parkirano z elektriko, vodo, bazenom in restavracijo takoj zraven. Itaq jo boš ven dajal, in ne imel celo leto v vodi, ker potem bo cena tonila kot kamen pod vodo.
11.700 / 150 = 78 dni najema v treh letih.
tedenski najem = 11.700 / 600 = 17,5 tednov (117 dni pri 6 dnevih na teden)
to je 39 dni na leto! skoraj 2 delovna meseca!
je že res da po teh 11.700 evrih ko se sprašijo, nimaš nič več, samo za ta denar boš ti pri 2h tednih na leto najemal 10 let čoln (9.75), tvoj bo vmes vreden neke 4 jurje (25 let star čoln). po obratnem računu, lahko najemaš čoln 6.4 let da si na isti ničli kot po 10h letih z lastniškim čolnom in prodanim po tem času. razlika 3,3 leta. pred tem časom boš prodal in opustil vse skupaj ali pa kupil nekaj večjega.
Sedaj iz napisanega sklepam da ti bo to prvi lastniški čoln, mogoče še malce premisli in za začetek kupi nekaj drugega in cenejšega, za razne podvige s šotori so tudi gumenjaki ok, pa so bolj stabilni pa še na obalo ga lahko potegneš če te nekje ujame neurje, tole banjo ti bo samo razbilo na prvih skalah.
Premisli. Ker tako kot razmišljaš ni prav, vsaj v mojih očeh ne. Čoln je luksus, in nikoli ne bo vrnil vloženega, pa če ti tukaj 100 entuzijastov pravi da je pa svoje najlepše (res slovensko, važn da je moje, pa tud če je podrtija, je najboljša zame!), je to luknja brez dna. Zakaj naj sedaj še pozimi šmirglam čoln? pa servisiram motor? pa da mi stoji v garaži namesto česa drugega? Da mi mine čas ob deževnih jesenskih dnevih? Ej, imam mlado ženo, imam želje po nečem lepšem, pa po dobrem kosilu, pa čemu novem. sigurno pa ne po šprickitu da bom več delal na čolnu kot pa vozil. ko ga jebe, po domače povedano. To počno ljudje, ki "mislijo" da bojo z lastnim delom prišli do istega cilja, kot če moraš dražje nekaj kupit. Obnovljen ali pa star čoln, staneta isto.
Barko kupiš, si vesel. Barko servisiraš prvič, drugič, ti je še v veselje. Potem ti je pa to samo še vlaganje. Ko jo daš v morje, si rečeš - no, se je splačalo to delo pozimi (A res, a splačalo se je? Splačalo se je sosedu, ki je pil pivo iz tvojega hladilnika te zimske dni pa te gledal.) - pa se voziš. Pa pride čas odhoda. Pa je treba pospravit, pa popisat kaj je treba kupit (je odšel en bokobran, pa nove karabine, fino bi bilo zamenjat štrik s ketno spredaj, sidrna lučka je ckrnila) pa oprat, čistit podn, pa dvig na prikolico, pa doma spet vse narazen pa prat, ali pa v marini to nekje počet, pa preden se gre na morje ponovi vajo itd...potem pride dan, ko moraš samemu sebi priznat, da je čoln postal premali. da nisi poslušal ali hotel slišati, da navtika stane, da si mislil da bo dovolj ta majhna banja in podhranjen motor. prvi šok - vse kar je večje stane, da te kap. in to rabljeno 20 let! ok...če prodam ta čoln za isto ali še malce več kot sem ga kupil, sam moje delo NIČ ne stane in je veliko ur vloženih - no toliko kot delo stane se je cena dvignila - NIČ - pa bi že večji čoln mel, pa ga že napol zaaraš, pa tastarega pod ceno prodaš, pa si spet vesel kot otrok, in namesto da bi se vozil, najprej "že veš" kaj je treba in začneš vlagat in kupovat še preden si prvič v vodi.
in kje smo začeli? ali se splača renta ali lastniško plovilo. Na koncu pristaneš tam, do koder ti še finance dopuščajo. dejansko je dolžina čolna pokazatelj "špage".
Ali boš kupil ali ne, je tvoja stvar. vedi da v navtiki je najlepše, ko greš na čarter. ker vsi problemi in skrbi zginejo tisti trenutek, ko stopiš zadnji dan s pasarele na pomol. tvoj čoln, tvoje skrbi.