Veljavnost hrvaškega izpita

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1

aleks09
Admiral
Prispevkov: 1132
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » To Sep 17, 2013 16:22

Moja hči bo imela drugo leto 16 let in gre delat izpit v Koper.. še prej pa opravit tečaj.. ker koliko ti tam povedo in koliko odneseš, si sam ne boš nikoli raztolmačil.. pa tudi jaz ji ne bom toliko povedal (sem verjetno kakšne malenkosti že pozabil + tega se je še kaj spremenilo + bo delala še za notranje vode) ... v glavnem obvezno tečaj in izpit regularno pa naj košta tistih 150 do 200 EUR... vsak EUR odtehta, pa naj poteka plovba OK ali ko se znajdeš v težavah in pri ukrepanju je bistvenega pomena, da odreagiraš pravočasno in pravilno.. :!:
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » To Sep 17, 2013 18:18

aleks09 napisal/-a:ali ko se znajdeš v težavah in pri ukrepanju je bistvenega pomena, da odreagiraš pravočasno in pravilno.. :!:


Ja, ampak tole se bo bolj malo naučila na tečaju, naučil jo boš ti, ko bo izpit že imela, pa ne tako da ona gleda tebe, kako pluješ in pristajaš, ampak obratno.
__________________
lp
motorni
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2309
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » To Sep 17, 2013 18:55

Saint85 napisal/-a:Vsi dobro vemo zakaj so mnogi šli na hrvaško po izpit. 100€ v žep pa gasa ...


A res? Nimam takšnih izkušenj. Po tvoje je slovenski izpit garancija za bolj varno plovbo. Srečno!
Morski_volk
Kapitan
Prispevkov: 151
Pridružen: Pe Jun 26, 2009 18:20
Kraj: obala

OdgovorNapisal/-a Morski_volk » To Sep 17, 2013 19:07

No pa dejte povedat tisti ki ste ga naredili na hrvaškem zakaj ga niste v sloveniji??....jaz sem ga v sloveniji naredil brez problema....seveda je bilo treba hoditi na predavanja..se doma učiti..plačal sem ga takrat 30 tisoč tolarjev....znati je blo treba vse..5 predmetov..predavatelji prijazni,pa tudi komisija...skratka vse kot je treba korektno....je na hrvaškem kej drugače?
Z barko si dvakrat srečen....ko jo kupiš ter ko jo prodaš
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » To Sep 17, 2013 22:29

Jaz sem ga delal na hrvaškem zato, ker leta 2008 plovila z hr. zastavo nisi smel upravljati z slo izpitom. Pa zato, ker ga opraviš med dopustom, ko imam največ časa. Pa zato, ker je zdraven še izpit za VHF postajo. Pa zato, ker ne komplicirajo za vsako malenkost in poudarijo kar je pomembno.
Plut te pa itak NIKJER ne naučijo in se jim jebe če se dan po izpitu nasadiš na pomol ali skale (tako slo kot hr)
Aja, na hr. mi izpit velja, za Slo. lužo mi je pa malo mar al velja al ne , ker tam ne bom plul.
mirno morje
Saint85
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 23
Pridružen: To Apr 17, 2012 12:52

OdgovorNapisal/-a Saint85 » Sr Sep 18, 2013 08:06

tomaz_slo napisal/-a:
Saint85 napisal/-a:Vsi dobro vemo zakaj so mnogi šli na hrvaško po izpit. 100€ v žep pa gasa ...


A res? Nimam takšnih izkušenj. Po tvoje je slovenski izpit garancija za bolj varno plovbo. Srečno!


Ne, nisi prebral vsega. Noben izpit ni boljša garancija za bolj varno plovbo če je ''kupljen'' ali v slo ali na hrvašem ... to sm hotu povedat.

mi je pa všeč da nimaš takih izkušenj.
Uporabniški avatar
Splav
Viceadmiral
Prispevkov: 359
Pridružen: To Jun 10, 2008 09:46

OdgovorNapisal/-a Splav » Sr Sep 18, 2013 13:59

Roman 1 napisal/-a:..., za Slo. lužo mi je pa malo mar al velja al ne , ker tam ne bom plul.


Luža gor, luža dol, naše morje spoštujem, čeprav ga ni veliko. Izpit, ki mi ne dovoljuje plovbe ob domači obali, je zame malo vreden. Pa čeprav tudi sam večinoma plujem po hrvaškem.
Mirno morje in široko obzorje.
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2309
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Sr Sep 18, 2013 14:49

Splav napisal/-a:
Roman 1 napisal/-a:..., za Slo. lužo mi je pa malo mar al velja al ne , ker tam ne bom plul.


Luža gor, luža dol, naše morje spoštujem, čeprav ga ni veliko. Izpit, ki mi ne dovoljuje plovbe ob domači obali, je zame malo vreden. Pa čeprav tudi sam večinoma plujem po hrvaškem.


Romanu se ne j..e za naše morje, ampak za veljavnost hrvaškega izpita pri nas... Sam sem parkrat plul v našem morju s hrvaškim izpitom. Enkrat sem s takrat 4m dolgim čolnom celo prišlepal >10m jadrnico iz srede Piransko-Savudrijskega zaliva v marino Portorož.

A je bil že kdo oglobljen ker so ga pri nas dobili s hrvaškim izpitom?
Pa še nekaj je treba izpostaviti, o čemer pa je bilo že govora na forumu;
Kupovali so se tako slovenski kot hrvaški izpiti. Vedno pogosteje na Hrvaškem tudi odkrijejo prevarante s kupljenim izpitom.
Tisti narejeni izpiti so pa zame enakovredni.

Morski_volk napisal/-a:No pa dejte povedat tisti ki ste ga naredili na hrvaškem zakaj ga niste v sloveniji??....

Zato ker solidno razumem in govorim tudi hrvaško. :twisted:
autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 592
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

OdgovorNapisal/-a autokamp » Sr Sep 18, 2013 15:12

Med dopustom tudi slučajno ne bi delal izpita, sploh pa ne takšnega, da z njim ne morem pluti v našem morju.
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » Sr Sep 18, 2013 16:05

Lahko kje na netu sam preverim ali je moj HR izpit v registru? ALi pa grem kar na kapetanijo in vprasam?

Delal (ne kupil!!) sem ga na Pagu davnega leta 1992 - smo pa vseeno vse skupaj naredili v 1 tednu in mi je, ko tole berem, sumljiv.

Od takrat sem sicer charteriral vsaj 30x, bil tudi ustavljen s strani policije/kapetanije vsaj 5x - pa je bilo vedno ok.

Ampak... boljs bit ziher kot pa bit v prekrsku s potencialnem sranjem.

(Mimogrede: vsaj 15 let sem plul tudi po Slo morju, saj nisem vedel, da ne velja. Se kot zanimivost: tudi charter barko v izoli so mi dali na HR izpit - verjetno ker njih to itak ne briga).
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2309
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Sr Sep 18, 2013 17:04

Če si ga delal pred komisijo treh kapetanov, potem je veljaven. En znanec, ki ga je pa kupil, so mu ga pa kar zadržali, ko je lani želel kupiti vinjeto. :D
Uporabniški avatar
potapljač
Kontraadmiral
Prispevkov: 312
Pridružen: Če Feb 10, 2011 13:13
Kraj: Velenje

OdgovorNapisal/-a potapljač » Sr Sep 18, 2013 18:03

Jaz sem ga delal na hrvaškem (luška kapetanija Rijeka) leta 1982 v YU. potem sem 2010 naredil še VHF, ker mi je bilo to lažje kot vse it ponovno delat v SLO.
Je pa veljaven izpit, ker sem izkaznico medtem izgubil in so najdli v arhivu, da sem izpit res delal. Imeli smo pa predavanja v Velenju, izpit pa na Reki. A sedaj naj pa dokazujem da sem leta 1982, 6 mesecev živel v drugi državi ... :lol: :shock: :?: v bistvu sem preživel 12 mesecev v hrvaški. Sem služil vojni rok :wink:
še mal pa bo.... :-)
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Sep 18, 2013 19:45

Tečaj sem naredil v Trbovljah, izpit pa na Reki. Tega je že 35 let. Potem sem v 90 letih dobil slovenskega na osnovi hrv. originala.
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Sep 18, 2013 21:10

Jaz - ne spomnim se zakaj in kako - delal izpit v 80-ih letih prejšnjega stoletja v Sisku (tudi pluli smo, torej takrat tudi praktični del, čeprav ne neka obsežna reč).

Potem tega dalj časa nisem rabil in kakšna selitev, tako da se je dokument izgubil in po 1991 sem enostavno naredil še enkrat v Kopru (brez plovbe), in takrat enkrat tudi tistega za DSC VHF radijsko postajo.

Se pa po rekah in jezerih v glavnem ne vozim z rečmi, za katere je treba imeti izpit za upravljanje čolna za po notranjih vodah, tako da res ne vem, če mi velja (recimo na raftu sta bila druga skiperja :wink: )
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
aleks09
Admiral
Prispevkov: 1132
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Če Sep 19, 2013 01:36

motorni napisal/-a:
aleks09 napisal/-a:ali ko se znajdeš v težavah in pri ukrepanju je bistvenega pomena, da odreagiraš pravočasno in pravilno.. :!:


Ja, ampak tole se bo bolj malo naučila na tečaju, naučil jo boš ti, ko bo izpit že imela, pa ne tako da ona gleda tebe, kako pluješ in pristajaš, ampak obratno.


Sem jo učil že letos, ker je po moje pač napačno, da je na barki samo eden, ki ima izpit oz. ki zna upravljati s plovilom. Kljub temu, da sem "ziheraš" se lahko tudi meni kaj zgodi in kdo bo potem vozil.. Sin vozi že nekaj let, izpit ma že leto in pol, je pa kot devetnajstletnik že v tistih mislih, da s "tastarmi in sestrico" nima kaj delat na dopustu in barki.. občasno je še šel z nami ali tastom, najraje pa sam (seveda na enodnevno in ne večdnevno ruto). Torej sem bil "prisiljen" naučiti plovbe še nekoga. In ker "moja" nima izpita in ni glih za to, sem se odločil, da "usposobim" hčerko, ki ima za to veselje. Tako sem ji kar se tiče same barke (števci, komande - krmilo in ročica plina ter trima, stikala, motor, akumulatorji, priklop polnilca, dodatne vrvi in sidro, vozli, bokobrani, uporabo raket in bakel, rešilni jopiči.. mimogrede, mi imamo vsak svojega z že prilagojeno dolžino trakov, kar ti omogoča takojšnjo uporabo, ne pa da se v primeru uporabe iščeš), izplutja, plutja in pristajanja že letos pokazal in raztolmačil kar znam. In to dvakrat v detalje (seveda jo bom še nadzoroval).. Prvič je samo izplula in plula, za pristajanje v marini pa je bila premalo korajžna, pa še "moja" je bleknila da je bolje da jaz pristanem.. No, drugič, ko sta bila na barki tudi "moja" in tast (ki ima izpit iz nevem katerega leta) je pod mojim nadzorom in vodstvom storila vse potrebno - vžig, odvez, pravilno izplutje (počasi, smer premca obrnjen nekoliko v smeri izplutja iz priveza, da ni potrebno takoj zavijati oštro pod 90 ali še več stopinjami, spremljanje dogajanja po ostalih privezih, pozornost na muringe, plavalce, ipd...), plutje, pri glisiranju po mirnem in na valovih sprobala trim, pristajanje v zalivu, sidranje.. po nekaj urnemu kopanju in sončenju je nato "sama" (sem samo nadziral) opravila štartni protokol, dala komando za dvig sidra, rikvercala in obrnila, izplula iz zaliva in priplula do marine. Tam sem ji rekel da naj ustavi, kar je storila.. nato sem ji razložil pristajalni manever in ga je ponovila dvakrat (tudi, da po nekaj minutni plovbi "dobi" občutek za ročico plina - koliko sile je potrebno za pomik ročice naprej, kdaj je v "foli" in kdaj in kako gre v rikverc).. v sami marini sem ji samo povedal kam naj usmeri premec in kdaj obrniti levo ("moja" se je oglasila samo, da je utišala tasta, ko je hotel nekaj komentirati)... sama je nato ustavila, odvila v desno in za kratek čas (2-3 sek.) rikvercala, da se je barka postavila skoraj pravokotno na privez ..nato je krmilo zravnala in ko je bila barka pravokotno na privez, počasi s prekinitvami (da ne dobi prevelike hitrosti) zrikvercala med sosednji barki in uspešno pristala :lol: .. Da mora pri vplutju v marino gledati na smer in jakost vetra (najlažje to vidiš po zastavicah na jamborih) in vodni tok pa sem ji (in drugim) tudi že večkrat povedal.

S tem, da bo obiskovala tečaj sem hotel povedati tudi to, da ponavadi otroci starše glih ne poslušajo in ubogajo.. bolj si zapomnijo (vtisnejo v spomin) besede pradavatelja, ker je to za njih bolj merodajno, saj "tastari" samo nakladajo.. Kaj storiti v primeru prodiranja vode, požara (no to ve bolje od mene, saj je gasilka), se o vremenu pozanimati pred izplutjem in spremljanje vremena med plutjem, kdaj začeti in kdaj prenehati z glisiranjem, kako se približati obali in previdno pluti med zasidranimi plovili, kje je prva pomoč, da na barki ne sme NIKOLI MANJKATI VODA in kje se jo natoči, kje in kako se natoči gorivo, to sem ji tudi razložil.. pa še verjetno kaj.. aja.. simbole na morju, prehitevanje, pozornost nazaj pri zavijanju... zdaj pa ne vem več kaj še.. v glavnem kar vem sam, sem ji razložil in pokazal.. ja in tudi učno gradivo za izpit, ki ga je seveda predelala... Kljub vsemu pa je še "gradiva" za obdelati .. orientacija, motoroznanstvo, reševanje sebe in drugih kdaj in kako, pa vleka + radio postaja + zakoni + ??? .... in ker 100 %-nih odgovorov na to od mene ne more dobiti... zato je prav da gre na tečaj in tudi da potem še ona meni kaj novega ali pozabljenega pove.. in da prenese naučeno (ne ono rekla-kazala) znanje tudi naprej ... in da ne bi panično reagirala, ampak mirno in preudarno plula, kar je lastnost dobrih mojeplovcev...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov