Z vami bi rad delil neprijetno, če ne že "nategunsko" izkušnjo, ki smo jo doživeli na naši počitniški poti v Črno Goro.
Do Dubrovnika je bilo morje z izjemo Kvarnerja mirno in vreme ugodno. Po prespani noči v zalivu na Lopudu smo zjutraj odpluli proti Tivatu, vmes pa nas je čakal še kar bi moral biti standarden postopek odjave iz hrvaških teritorialnih voda. To smo se namenili opraviti v Cavcatu, ki je najjužnejša točka za ureditev teh formalnosti pred vstopom v Črno Goro.
Del pomola, namenjen carinski coni v Cavtatu, ni velik. Stil vezanja je grški, torej sidro spredaj in potem vezanje na pomol zadaj. Prišli smo v dopoldanskem času, okoli 10ih, ko je "rush hour" in sta bili vezani že ena večja jahta in jadrnica. Mornarček na pomolu nam je nakazal, da naj se vežemo na rob pomola, ker je bilo pač malo prostora in naj mu vržemo obe vrvi iz krme, jih da čez rinko in bum, meni nič tebi nič izstavi račun za 100 kun. Za uporabo carisnkega pomola, reče.
Na kapetaniji izvemo, da je občina letos uvedla odlok, ki odreja kasiranje vsakega čolna nad dolžine 5 metrov, ki pristane na carinskem pomolu. Tega za občino opravlja Mooring Service doo, torej koncesionarji. Kapetan pove, da se jim to ne zdi fer in nam na vprašanje kako se izogniti plačilu nazajgrede, ko se bomo vračali iz ČG, pove, da sta možnosti dve: 1.) pluješ 12 nm od obale in delaš prijavo v Dubrovniku ali 2.) zavrneš "pomoč" pri vezanju - torej mu ne vržeš vrvi, da ti nazaj slučajno zraven ne prileti še račun.
Po petih peklensko vročih dneh v ČG se vračamo v Cavcat z planom, da tokrat pa nas že ne bodo "ocurili".
Pridemo v zaliv, nobene gužve in mornarček že maha kam naj se damo. Mu zakličemo, da bomo že sami, nakar nas mornarčkov nadrejeni poduče oz. kar nahruli, da ne smemo stopiti na carinski pomol (torej zapustiti plovila), da se sami privežemo in da vrži vrv ali pa se spelji drugam. In evo ga, novih 100 kun. Tokrat na kapetaniji izvemo še, potem ko se pritožimo in povemo, da so nas koncesionarji, kljub jasno izraženi zavrnitvi pomoči, praktično postavili pred dejstvo - da naj plačamo ali pa naj gremo v prekršek s tem, ko se ne prijavimo, tam kjer bi se po zakonu morali (čisto izsiljevanje torej) - da tega ti ne bi smeli. V primeru, da še ne bi poravnali računa, tega tudi ne bi bili dolžni storiti, povedo pri kapetaniji. V nasprotno so nas ves čas prepričevali koncesionarji.
V oči bodejo neusklajenost občine, koncesionarja in luške kapetanije.
Vsak po svoje torej, predvsem pa v maniri odličnih sosedskih odnosov in tradicionalne hrvaške sezone lova na turiste.
Zaračunavanje priveza na carinskem pomolu
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
Podobna izkušnja. Sicer ne na pomolu ampak na sidru na drugi strani polotoka. Skoraj bi plačal najdražji odvoz smeti na svetu in ni bilo možnosti izbire. Enostavno bi moral plačat tudi, če ne bi imel smeti. V Cavtatu me ne vidijo več. Škoda, ker je res lepo.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Dolžnost obvezne prijave te doleti samo takrat, ko zapluješ v notranje vode.Vse drugo se šteje za neškodljivi prehod. To se pravi, da če npr. štartaš iz Pirana, kjer se odjaviš, se nisi dolžal ustaviti/prijaviti v prvem pristanišču/marini s kapetanijo (Umag) ampak se lahko prijaviš v Novigradu, Poreču, Vrsarju, Rovinju, Puli, M.Lošinju ... itd, samo gledati moraš, da ne presekaš meje notranjih vod. In pri tem tako ni meja 12 nm ampak je meja za obvezno prijavo le vplutje v notranje morske vode in od tistega trenutka te doleti obveza prijave v najbližji "kontroli točki (mejni prehod). Tudi če štartaš iz Trsta in pluješ direktno proti RH preko SLO morja, se nisi dolžan ustaviti na naših "kontrolnih točkah" če seveda ne zapluješ v notranje vode, za katere pa verjamem da veste kaj so.
aleks09 napisal/-a:Tudi če štartaš iz Trsta in pluješ direktno proti RH preko SLO morja, se nisi dolžan ustaviti na naših "kontrolnih točkah" če seveda ne zapluješ v notranje vode, za katere pa verjamem da veste kaj so.
Če štartaš iz Trsta, se v nobenem primeru ni treba ustavljat na naših kontrolnih točkah, tudi če zapluješ v notranje vode, ker sta Slovenija in Italija v Schengenskem območju in nimata medsebojne mejne kontrole.
Mogoče se del razlage skriva v tem, da je v Črni gori (marina) gorivo KREPKO cenejše kot na Hr. Mislim da je nafta okrog 0.70 – 0.75 €/liter. (Vsaj par let nazaj je bilo tako) In ker gredo vsi, kateri se odjavijo v Cavtatu, ¨tankat¨ v ČG , jih je potrebno cepit vsaj za nekaj, če že ONI ne bodo zaslužili pri gorivu… V tem primeru je to ¨pridržanje privezne vrvi¨. OK. Če oni tako mislijo, potem bo že držalo.
Bi jih pa samo rad spomnil, da je karma lahko hudič. Toliko večji, če se zavedaš posledic tega, kar počneš.
Kot da so naši predniki živeli brez veze, in njihov obstoj ni imel skoraj nikakršnega smisla, razen reprodukcije? Težko verjetno, saj so stoletja dolgo preizkušali in spoznavali, kar so nas kasneje skušali naučiti. Med drugim recimo to, da ima palica dva konca.
Je pa zanimivo, ko ti pride inkasant ¨pokasirat¨ za bojo, in reče; Nije nautika za siromake.
Marsikateremu lastniku plovila se zelo ¨fržmaga¨, ko sliši ta stavek, saj samo letno vzdrževanje take barke stane več, kot je vreden njegov kompleten ¨bussines¨, vključno z bruto letnim inkasom, kompletno infrastrukturo (boje, korpo-morti,…) in tisto leseno banjo, s katero se je privlekel do tebe.
Kdo je finančni, čustveni ali mentalni siromak v tem primeru, pa naj si vsak sam odgovori.
Bo potrebno za v prihodnje malo bolj detajlno razdelati @Al-ova stališča, in njegov pogled na navtiko.
Bi jih pa samo rad spomnil, da je karma lahko hudič. Toliko večji, če se zavedaš posledic tega, kar počneš.
Kot da so naši predniki živeli brez veze, in njihov obstoj ni imel skoraj nikakršnega smisla, razen reprodukcije? Težko verjetno, saj so stoletja dolgo preizkušali in spoznavali, kar so nas kasneje skušali naučiti. Med drugim recimo to, da ima palica dva konca.
Je pa zanimivo, ko ti pride inkasant ¨pokasirat¨ za bojo, in reče; Nije nautika za siromake.
Marsikateremu lastniku plovila se zelo ¨fržmaga¨, ko sliši ta stavek, saj samo letno vzdrževanje take barke stane več, kot je vreden njegov kompleten ¨bussines¨, vključno z bruto letnim inkasom, kompletno infrastrukturo (boje, korpo-morti,…) in tisto leseno banjo, s katero se je privlekel do tebe.
Kdo je finančni, čustveni ali mentalni siromak v tem primeru, pa naj si vsak sam odgovori.
Bo potrebno za v prihodnje malo bolj detajlno razdelati @Al-ova stališča, in njegov pogled na navtiko.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov