Nakup plovila z okvaro - tožba?!

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator, moderator2, pajer1

Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

Nakup plovila z okvaro - tožba?!

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 11:52

Sicer ne vem, če je tole pravilna rubrika, pa jo boste moderatorji že prestavili, če boste ugotovili da ni.

Opisal bom situacijo, ki se mi je zgodila. Zanimiva kost za glodanje, pa v navtiki kar pogost pojav. Bom se potrudil, da bo znan cel epilog do konca.

Aprila sem od fizične osebe kupil čoln, BAY, slabih 7m, s kabino in notranjim motorjem Mer. 5,7 MAG BRAVO 357 s 325KM. Čoln je letnik 1988, motor pa letnik 2010, vgrajen 2011 novembra.
Čoln je imel prejšnji lastnik 11 let (starejši gospod) in je bil solidno ohranjen.
Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni, edini razlog pa je bil nov motor.
No, iskal sem sicer čoln s kabino, ki bi družinici (otroka1,5 in 5 let) nudil dovolj udobja za enodnevna kopanja, pa kdaj za kakšno prenočitev. Ima res vso opremo, ki jo imajo veliki. Električni WC, kuhinja, hladilnik, dodatna kabina, el. vinč, UKV, kopalna ploščad, račji kljun…

Za motor sem dobil original račun podjetja iz Zagreba (Sera...) in račun za vgradnjo od pooblaščenega mehanika.

Ker nisem imel prikolice, sem jo moral še kupiti, zato sem čoln prevzel šele v maju. Do takrat pa je bil na privezu prejšnjega lastnika v Červarju.
Čoln sem nato spoliral, naredil nove tende in obnovil kar nekaj stvari.

No, prva tura je bila Ruta. In tukaj se začne…
Že po 15ih minutah slišim v motorju neko žvenketanje. Ustavim, ugasnem., zaženem – vse ok. Gremo naprej.
Vsake toliko se je to še ponovilo, ampak nisem vedel ali je to kakšna vibracija od kje ali je motor.
Tretji dan, pri odhodu iz Silbe, mi je že pri manevriranju parkrat crknil motor, ampak je takoj spet vžgal.
Na poti proti Rabu se je začelo kaditi, smrdeti, žvenketanje je bilo zelo izrazito. Ugasnil sem in ni več vžgal. K sreči me je DTM219 (Jani) odvlekel do Raba do priveza.

Da skrajšam…odprli smo motor. Počen blok na 4ih koncih. Vse zarjaveno od znotraj, kompresija na levi strani na vseh 4ih cilindrih 0.
Torej po manj kot 3eh urah delovanja motorja vse zanič.

Kontaktiral sem prejšnjega lastnika, ki je bil sicer šokiran, hkrati pa mi je na vprašanje, kako bo to rešil, odgovoril: zakaj pa jaz, sem je čoln vaš?!
Naročil sem sodnega izvedenca, ki je motor pregledal in ugotovil, da je do okvare prišlo že prejšnjo sezono in da nanjo nisem imel vpliva.
Prodajalcu sem poslal v skladu z Obligacijskim zakonikom zahtevek za povračilo škode (še prej tudi vse ostalo, kar je potrebno), sedaj pa bomo videli…

Obligacijski zakonik je izjemno jasen glede skrite napake in v tem primeru ne bi smelo biti težav glede plačila popravila in vseh stroškov, ki so nastali v zvezi s tem dogodkom. Bomo pa videli, kako se bo vse skupaj odvilo.

Zanima me, če je že imel kdo podoben primer in bil na sodišču? Kakšne so izkušnje.

Bo pa tole vsekakor zanimiv primer za vse, ki so ali bodo v podobni situaciji.
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6270
Pridružen: So Nov 22, 2008 22:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

Re: Nakup plovila z okvaro - tožba?!

OdgovorNapisal/-a kr en » To Jul 28, 2015 12:30

Imaš mojo moralno podporo. Obligacijski zakonik je sigurno na tvoji strani. Čas je že, da tudi v navtiki začno stvari teči tako, kot drugod. Vedno se sprijaznimo z dejstvi in sami investiramo v plovilo, čaprav smo bili " nategnjeni". Zna biti pa stvar dolga in mučna.

Bojim pa se še tegale:


theDamjan napisal/-a:Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni....
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 5368
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Jul 28, 2015 12:32

V navtiki še posebej velja pravilo: nimam toliko denarja, da bi kupoval poceni...
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 12:35

H2O napisal/-a:V navtiki še posebej velja pravilo: nimam toliko denarja, da bi kupoval poceni...


Ja in ne. Cena se odraža na podlagi ponudbe in povpraševanja. Če je nekaj poceni, še ne pomeni, da je slabo. Sploh v teh časih ne. IN obratno velja še bolj.
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 5368
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Jul 28, 2015 12:37

Meni se takoj oglasi alarm, če je nekaj sumljivo poceni. Če nič drugega, bi moral vzet s sabo na ogled nekoga, ki se spozna na motorje, da bi ga pred nakupom pregledal.
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 12:41

Obstaja velika verjetnost, da tega ne bi videl - opazil. Razen če bi meril kompresijo. Motor je lepo tekel, ni kadil, normalno vžgal, neverjetno je vse letelo vse skupaj...

Mehanik, ki mi je doma delal redni servis je celo rekel, da je vse videti odlično. Pa se redno ukvarja s čolni in dela servise tudi veliko morjeplovcem.
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 5368
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Jul 28, 2015 12:48

theDamjan napisal/-a:Obstaja velika verjetnost, da tega ne bi videl - opazil. Razen če bi meril kompresijo.

To bi bilo najmanj, kar bi moral narest. Ko sem prodajal prejšnjo barko, je kupec s sabo pripeljal strokovnjaka, ki se je vtaknil čisto v vse. Najprej je celo uro šaril po motorjih na privezu, potem sem ga moral pa še pol ure vozit po zalivu, on je pa čepel v motornem prostoru.

Mehaniku ki bi mi za tako zjeban motor rekel, da je videti odlično, bi se pa jaz lepo zahvalil za sodelovanje.
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 13:06

Nekaj slik notranjosti motorja:
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
kondor88
Admiral
Prispevkov: 643
Pridružen: Po Nov 18, 2013 18:18

OdgovorNapisal/-a kondor88 » To Jul 28, 2015 13:25

kaj če se bo prodajalec izgovarjal, da je kupec po nakupu prešraufal stare dele v predmetni motor, nove (ki bi naj bili brezhibni) pa na drugega?
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 13:55

Obstajajo priče, ki to lahko negirajo. Sploh pa bi moral to dokazati. Pa zamenjat bi moral kar cel motor, ker ni tukaj samo en delček, ki je v okvari.
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1722
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » To Jul 28, 2015 14:39

Hm, motor vgrajen 2011 (nov), počen blok?
Vidim, da je prišla voda v olje. Kako?
V štirih sezonah ne more pojesti gusastega bloka!
Tole ni povezano s kolektorji, ker bi bil konec bolj spektakularen.

Vsekakor, če je bivši lastnik predal vsa potrdila in dokazila o novem motorju, se mi zdi napadanje zelo na prvo žogo.

Ali ni pri skriti napaki tako, da mora bivši lastnik vedeti zanjo?

Drugače je pa tako, da more fizična oseba odgovarjati, ko pravna ki je prodala in vgradila ne, malo sfaljeno v mojih očeh.

Edit

Sem še enkrat prebral prvi post.
Vseeno pa je možno, da je preko kolektorjev vleklo vodo v zgorevalne prostore in je zaradi pomanjkajočega mazanja (mešanje vode in olja - emulzija) naknadno uničilo motor. Temu bi se lahko izognil, če bi izvlekel šibko, odprl pokrov za dolivanje olja....

Skratka početje, ki je normalno ob nakupu plovila, da dejansko ugotoviš stanje.

Sam sem preverjal olje najprej vsake 3 delovne ure, sedaj pa na 10, ker sem ugotovil, da ni porabe olja.
Sedaj grem pa štrike prat :)
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » To Jul 28, 2015 15:33

Če si prepričan o nategu pejt tja pa ga pretep ko mačka.
Amapk ker si že sporžil postopke po uradni poti, bodo kriminalisti najprej tebe obiskali in ga boš ti nasankal...
Torej pravno se ganjaj in želim ti, da uspešno rešiš.
Drugič pa prej vprašaj....
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 766
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » To Jul 28, 2015 15:51

Ugotovitev sodnega izvedenca je, da je blok počil zaradi zmrznjene vode, ki je bila v bloku, kot kaže celo prejšnjo sezono.

Glede vedenja o napaki pa je tako: če na pogodbi o nakupu piše, da je nakup po sistemu videno-kupljeno, potem je potrebno dokazati, da je prodajalec za napako vedel ali bi moral vedeti, če pa to ne piše, pa sploh ni pomembno ali je vedel ali ne.

Prodajalec je tako odgovoren za vsako napako, ki se pokaže v roku 6 mesecev od nakupa.
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 5368
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Jul 28, 2015 15:58

theDamjan napisal/-a:Ugotovitev sodnega izvedenca je, da je blok počil zaradi zmrznjene vode, ki je bila v bloku, kot kaže celo prejšnjo sezono.

Če je to res, je motor za na odpad in nimaš kaj popravljat.

Ni mi pa jasno, kako da ni nihče tega opazil pred nakupom. Če se ti ne spoznaš, bi moral vzet s sabo nekoga, ki se. Tudi če bi mu plačal, bi ti to prihranilo vse stroške in težave, ki si si jih nakopal na glavo.
Matic1
Kapitan
Prispevkov: 181
Pridružen: Sr Maj 23, 2012 08:42

OdgovorNapisal/-a Matic1 » To Jul 28, 2015 16:02

OK, dejstva: Okvara se je zgodila lansko leto, tebi je letos razneslo motor, vendar šele po temeljitem pregedu, probi in po 3 urni plovbi.... Zelo nehvaležen nakup, in bi obesil prejšnjega lastnika ki je vedel za tole,...vendar se sprašujem, kaj pa če prejšnji lastnik res ni vedel za okvaro? In kako mu recimo dokazati da je vedel? Pač reče: Nisem vedel, nisem strokovnjak za motorje,.... motor je ob nakupu dobro delal........kaj pa zdaj?


Poznam relativno podoben primer kjer je bila napaka na čolnu ob hkratni nerodnosti in neizkušenosti novega lastnika je nastala precejšnja škoda. (Torej če bi bil čoln brezhiben se to ne bi zgodilo, če pa bi čoln upravljal izkušen mornar se tudi ne bi zgodilo). Kdo je sedaj kriv?
Preden je bila sploh izrečena kaka ostra beseda sta se sporazumela da se plovilo popravi v stanje ob nakupu na stroške 1/2-1/2 . To se mi zdi tudi najverjetnejša razsodba sodišča, ob tem da tudi vsak plačata pol sodnih stroškov.....

lp M

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti