Nakup plovila z okvaro - tožba?!

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1

Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Avg 10, 2015 12:59

Čisto razumem tvojo jezo, kupil čoln zaradi motorja, ki naj bi bil skoraj nov, potem pa ravno ta škripne.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Avg 10, 2015 19:47

V uvodi nisi niti z besedico omenil opravljenega servisa po nakupu, oziroma prevzemu!! Se ti morda to ne zdi pomemben podatek za korektno mnenje morjeplovcev na tvoje zastavljeno vprašanje glede tožbe.

Torej, če te prav razumem si kupil recimo temu "avto", ki je preko zime stal brez, da bi ga prej šel peljat ali ga celo vžgal?

Na tak način se plovila enostavno NE KUPUJE! Naslednjič boš že pazil ali pa prosil koga, ki ima s tem že iskušnje, da ti pomaga. Navsezadnje bi nas lahko za mnenje vprašal že pred nakupom prav tukaj na tem forumu in se izognil nastalim težavam in stroškom. Sedaj ti svetujemo, kot vidim vsi po vrsti, zelo podobno. Pozabi, popravi in uživaj, kajti to bo najhitreje in najceneje, na koncu pa se boš še o motorjih in plovilih veliko naučil.
Potolažim te lahko, da smo vsi naredili že kakšno neumnost . Sam sem jih precej, ampak sem se pri vsaki nekaj naučil. Prav zato sem se vključil na forum, da si tovrstne iskušnje nesebično izmenjujemo, nikogar pa ne nameravam podpirati v nesmiselni tožbi in dajati lažne upe.
LP NT
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Avg 10, 2015 20:22

theDamjan napisal/-a:Ko sem slišal žvenketanje, sem ga pač ugasnil in so me odšlepali

Prvič si drugače napisal:

theDamjan napisal/-a:Sicer ne vem, če je tole pravilna rubrika, pa jo boste moderatorji že prestavili, če boste ugotovili da ni.

Opisal bom situacijo, ki se mi je zgodila. Zanimiva kost za glodanje, pa v navtiki kar pogost pojav. Bom se potrudil, da bo znan cel epilog do konca.

Aprila sem od fizične osebe kupil čoln, BAY, slabih 7m, s kabino in notranjim motorjem Mer. 5,7 MAG BRAVO 357 s 325KM. Čoln je letnik 1988, motor pa letnik 2010, vgrajen 2011 novembra.
Čoln je imel prejšnji lastnik 11 let (starejši gospod) in je bil solidno ohranjen.
Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni, edini razlog pa je bil nov motor.
No, iskal sem sicer čoln s kabino, ki bi družinici (otroka1,5 in 5 let) nudil dovolj udobja za enodnevna kopanja, pa kdaj za kakšno prenočitev. Ima res vso opremo, ki jo imajo veliki. Električni WC, kuhinja, hladilnik, dodatna kabina, el. vinč, UKV, kopalna ploščad, račji kljun…

Za motor sem dobil original račun podjetja iz Zagreba (Sera...) in račun za vgradnjo od pooblaščenega mehanika.

Ker nisem imel prikolice, sem jo moral še kupiti, zato sem čoln prevzel šele v maju. Do takrat pa je bil na privezu prejšnjega lastnika v Červarju.
Čoln sem nato spoliral, naredil nove tende in obnovil kar nekaj stvari.

No, prva tura je bila Ruta. In tukaj se začne…
Že po 15ih minutah slišim v motorju neko žvenketanje. Ustavim, ugasnem., zaženem – vse ok. Gremo naprej.
Vsake toliko se je to še ponovilo, ampak nisem vedel ali je to kakšna vibracija od kje ali je motor.
Tretji dan, pri odhodu iz Silbe, mi je že pri manevriranju parkrat crknil motor, ampak je takoj spet vžgal.
Na poti proti Rabu se je začelo kaditi, smrdeti, žvenketanje je bilo zelo izrazito. Ugasnil sem in ni več vžgal. K sreči me je DTM219 (Jani) odvlekel do Raba do priveza.

Da skrajšam…odprli smo motor. Počen blok na 4ih koncih. Vse zarjaveno od znotraj, kompresija na levi strani na vseh 4ih cilindrih 0.
Torej po manj kot 3eh urah delovanja motorja vse zanič.

Kontaktiral sem prejšnjega lastnika, ki je bil sicer šokiran, hkrati pa mi je na vprašanje, kako bo to rešil, odgovoril: zakaj pa jaz, sem je čoln vaš?!
Naročil sem sodnega izvedenca, ki je motor pregledal in ugotovil, da je do okvare prišlo že prejšnjo sezono in da nanjo nisem imel vpliva.
Prodajalcu sem poslal v skladu z Obligacijskim zakonikom zahtevek za povračilo škode (še prej tudi vse ostalo, kar je potrebno), sedaj pa bomo videli…

Obligacijski zakonik je izjemno jasen glede skrite napake in v tem primeru ne bi smelo biti težav glede plačila popravila in vseh stroškov, ki so nastali v zvezi s tem dogodkom. Bomo pa videli, kako se bo vse skupaj odvilo.

Zanima me, če je že imel kdo podoben primer in bil na sodišču? Kakšne so izkušnje.

Bo pa tole vsekakor zanimiv primer za vse, ki so ali bodo v podobni situaciji.
McKenzy
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 137
Pridružen: So Feb 08, 2014 20:17

OdgovorNapisal/-a McKenzy » Sr Avg 12, 2015 21:53

Tud sam sem se že večkrat opekel pri kakem nakupu,pa je to kar dobra,a draga šola.Če ste menjali svečke,bi mogli opaziti rjavino na njih.Ker če je bil blok počen in cilindri naliti z vodo so bile svečke obupne.Boš pa težko kaj dosegel.Želim ti le,da stvar popraviš in uživaš.
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Pe Avg 14, 2015 11:10

Pozdravljeni !

Slučajno sem naletel na tole temo in ob prebiranju vsega se mi zdi da bi tole lahko bil "nateg". Zakaj tako mislim ?
Glede na napisano se zdi , da je motor utrpel škodo zaradi zmrzali. To je seveda mogoče a na področju istre ali kvarnerja so te zmrzali v obmorskih krajih bolj redkost kot pravilo. Vse skupaj se da preveriti tako , da se pregleda zgodovina temperatur na tem področju od leta 2011 do 2014 ko je ta čoln že imel nov motor. Da voda v motorju zmrzne mora biti kar nekaj časa v območju negativnih vrednosti. Če je bil čoln v morju je to obdobje še malo daljše. Se pravi da se da hitro ugotoviti ali je možnost zmrzovanja bloka sploh obstajala na tem področju. Če te možnosti ni bilo je logično da se je to zgodilo nekje drugje. S takšnim načinom se da določit vsaj leto ko bi se to lahko zgodilo. In če to leto ni bilo zadnje pred nakupom je menda jasno kam pes taco moli. Kolikor sem sam uspel pregledati podatke leto 2014 ( zima ) sigurno ni bila takšna da bi na tem področju ( Červar ) kaj zmrzovalo ( morje oz slana voda v bloku motorja ).
Menjava olja v motorju je možna kadarkoli, kar pomeni , da lahko olje zamenjam par ur pred prihodom kupca tako da vode v njem sigurno ne bo. Pokrovček se obriše in to je to. Da motor nima prave kompresije se pokaže ko je potrebno izglisirat vendar bo gosto olje pri hladnem motorju vsaj toliko zatesnilo zračnost da se to ne bo opazilo takoj. Če bi še dalje razmišljal v tej smeri bi hitro ugotovil da se vse skupaj da zelo enostavno prikrit ( vsaj za nekaj časa ), ampak izvedenci na tem področju bi to kaj hitro ugotovili. Torej možnosti za razjasnitev dejanskih okoliščin je kar nekaj.. Res pa je vprašanje ali se splača ukvarjat s tem , ker bo trajalo v nedogled. Govorim ti iz lastnih izkušenj ki sem jih imel s pooblaščenim serviserjem (ki to v resnici ni ). Zadevo sem nato uredil sam in tega se držim še danes. Previdnost je torej mati modrosti in naj ti bo jasno da nič ni tako kot je videti na prvi pogled sploh pa v navtiki. Vsem glej pod prste , ni važno koliko časa ti bo to vzelo, prihranil si boš marsikatero hudo uro na morju in še denarnica ti bo hvaležna. Nov motor pa na prezimovanje le pripravi tako kot da bo zunaj -20, da se ti zgodba ne ponovi.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8346
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: Morje

OdgovorNapisal/-a Tex » Pe Avg 21, 2015 10:28

Če je barka iz Červarja, daj sliko čolna, pa ti povem, kdo ga je servisiral in kako, zna se zgoditi da poznam...
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
aleks09
Admiral
Prispevkov: 1132
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Pe Avg 21, 2015 11:05

Kar nekaj nas je na forumu iz Červarja. Kot pravi Tex, daj sliko čolna,, pa boš dobil mogoče še več mnenj oz. namigov.
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 960
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » So Avg 22, 2015 14:32

Tex napisal/-a:Če je barka iz Červarja, daj sliko čolna, pa ti povem, kdo ga je servisiral in kako, zna se zgoditi da poznam...


Gre za Baya 21ko, ki je bi vezan na prvem pomolu pri vhodu, letna tenda bela, čez zimo pa je bil pokrit z zimsko zeleno tendo.
Glede servisov in konzervacij in vsega tega ni nič spornega in tudi vse vem.
Za večinoma vse sem dobil poleg račune. Delal jih je servis v marini. Le vgradnjo novega motorja (novembra 2010) je delal pooblaščeni serviser za Mercruiser.

Sicer gre težko verjeti, ampak pridobil sem dve uradni mnenji dveh strokovnjakov (za sodišče). Obe mnenji sta zelo podobni. Enakega mnenja pa je tudi nekaj mehanikov.
Sam sicer nisem mehanik, nekaj pa vem od tu in tam. Konec koncev imam svoj čoln že 15 let.


Verjetno je bilo tako, da je bil motor zimo 2013 slabo konzerviran in se je to zgodilo že takrat - torej prišlo do zmrzali.
V plovilu sem našel dnevnik vseh voženj v času in v kilometrih za 6 let nazaj iz česar je razvidno, da se je gospod, ki je bil lastnik vozil le kratke razdalje, okoli pol ure in da zaradi tega ni prišlo do ogomnega uhajanja vode v motor, saj se material ni izjemno pregrel, da bi se te mikro razpoke toliko razširile.
Sicer ima blok na vsaki strani po dve razpoki, ko pa sem dal ravnati glave, pa so našli razpoko tudi na eni glavi - vedno pa točno na vodnih kanalih.

Torej motor ima 325KM (po specifikaciji) in kot takšen je za 21ko izjemno močan. Zato ni bil posebno veliko obremenjen, po drugi strani, pa je bil verjetno tudi počasi vožen, glede na dejstvi, da je bil lastnik gospod pri 70ih in da je poraba, glede na njegov dnevnik, bila okoli 17 l/uro, nikoli pa preko 22l/uro.

Tako se je vozil najmanj eno sezono, zelo verjetno pa celo dve sezoni. Tako pravijo strokovnjaki - ne jaz.

Pred sezono sem seveda opravil celoten servis motorja in pete. Olje smo točili direktno v kantico in zato vode nismo opazili - ogromno je tudi ni moglo biti.
Svečke smo vse menjali za nove, bile niso zelo rjave, malo pa so bile - ampak to menda ni zelo neobičajno.

Ostalo pa je bilo videti ok. Ogromno pozornosti pa niti nismo posvečali, saj je bil motor le 4 sezone vožen, po cca. 3-4 rezervoarje na sezono.
Torej ravno malo utečen bi lahko rekli. Kolikor smo ga testirali je tekel lepo.

Saj tudi zaključek ni bil takšen, da je vse zaribalo. V bistvu ni nič, le ventili so postali zelo glasni in sem zato ugasnil motor. Potem ni več vžgal. Ko se je ohladil, je spet normalno kresnil in tudi delal - malo je bil glasnejši, malo sem ga držal na obratih, ampak delal.

Šele ko smo odprli, smo videli, da je notri MALO vode, VELIKO rje in potem vse ostalo.

Kakorkoli - motor smo popravili, nov blok, glave druge, obnovljene, novi obročki, novi bati, nov karter, v uplinjaču sem še menjal vsa tesnila, seveda vsa tesnila na motorju...torej menjal sem vse, da bi moral biti naslednjih nekaj let mir.

Poleg motorja sem obnovil še komplet transom, ker je tudi tam malo puščala voda. Menjal tudi vse hidravlične cevi za transom. Investicija in pol, ampak ko bo naprodaj in se bo našel kupec, me vsaj preganjal ne bo - UPAM!

Pri vsem skupaj je sicer veliko zanimivih podvprašanj, najbolj pa bo zanimiv razplet zgodbe, ki bo, kot vse kaže na sodišču.

Prodajalcu sem namreč takoj ponudil - po mojem mnenju - več kot korekten predlog, da si stroške deliva na pol in zadevo urediva. Njegov odgovor je bil: "Zakaj pa bi jaz kaj plačeval, saj je čoln vaš, ne moj?!"

Pač trdi, da je to posledica mojega nestrokovnega upravljanja z "vozilom" - tako je napisal.

Če sem dal nekaj k€ za popravilo, jih bom dal pa še nekaj k€ za sodišče - briga me!

V tem primeru je zakon na moji strani, saj je edina stvar, ki jo moram dokazati ta, da je napaka nastala že pred nakupom. Mislim in upam, da to pa ne bo pretežko.


Kakorkoli, sezone je skoraj konec, nekaj dni pa sem vendarle še ulovil...
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » So Avg 22, 2015 21:14

Nisem pa opazil,da bi bilo napisano,kdaj si kupil čoln in kdaj je bil opravljen prepis.Po izjavi prodajalca,ko pravi-saj čoln je vaš in ne moj-sklepam,da je bil prepis opravljen že jeseni.Zato se prejšni lastnik sklicuje na to dejstvo.Ne glede na to, da si prevzel spomladi,ti si lastnik od dneva prepisa in na to se on sklicuje.Po okvarah je pa itak videti,da je voda v bloku zmrznila,čudno,da ni zmetalo ven čepov.
Če je kaj poštenja v teh naših zakonih,je pol na tvoji strani,vendar ti naši odvetniki :evil: so vedno na strani barab,saj vidiš kaj se pri nas dogaja.
Želim ti vso srečo.
mašinfirer
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 960
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » So Avg 22, 2015 21:36

habibi Vll napisal/-a:Nisem pa opazil,da bi bilo napisano,kdaj si kupil čoln in kdaj je bil opravljen prepis.Po izjavi prodajalca,ko pravi-saj čoln je vaš in ne moj-sklepam,da je bil prepis opravljen že jeseni.Zato se prejšni lastnik sklicuje na to dejstvo.Ne glede na to, da si prevzel spomladi,ti si lastnik od dneva prepisa in na to se on sklicuje.Po okvarah je pa itak videti,da je voda v bloku zmrznila,čudno,da ni zmetalo ven čepov.
Če je kaj poštenja v teh naših zakonih,je pol na tvoji strani,vendar ti naši odvetniki :evil: so vedno na strani barab,saj vidiš kaj se pri nas dogaja.
Želim ti vso srečo.


Že v uvodu sem napisal - aprila kupil, maja pa prevzel.
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Avg 23, 2015 10:37

Ja sem opazil,da sem površno vse preletel.Včasih se mi tko mudi brat,da mi kaj uide :oops:
mašinfirer
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 960
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » Ne Avg 23, 2015 10:44

habibi Vll napisal/-a:Ja sem opazil,da sem površno vse preletel.Včasih se mi tko mudi brat,da mi kaj uide :oops:


Nič hudega, se je dosti nabralo😉
-----------------

***Naj bo vsak dan najlepši!
weta
Admiral
Prispevkov: 1201
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

OdgovorNapisal/-a weta » Ne Avg 23, 2015 22:23

Ti boš moral dokazati, da je prejšnji lastnik vedel za okvaro in jo prikril tebi kot kupcu...to je nekaj drugega, kot to kar misliš ti. Ne zaupaj preveč odvetnikom, ker oni gledajo v prvi vrsti za svoj račun in ne tvoj prav.
Matic1
Kapitan
Prispevkov: 181
Pridružen: Sr Maj 23, 2012 08:42

OdgovorNapisal/-a Matic1 » Po Avg 24, 2015 19:33

A je še komu raztrgalo blok v Červarju ali samo tvojemu motorju? Pa voda mende dol steče in ven iz bloka ko čoln stoji pri miru ali kako?! :?:
Doomeen
Poročnik korvete
Prispevkov: 51
Pridružen: Pe Sep 16, 2016 15:26

OdgovorNapisal/-a Doomeen » So Dec 10, 2016 18:41

Kako gre s tožbo ?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov