Plovba Monfalcone - Poreč

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator, moderator2, pajer1

No. 1
Admiral
Prispevkov: 955
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Apr 13, 2016 09:38

salesky napisal/-a:Lahko malo več o tem? Letos prvič peljem čoln na Hrvaško s prikolico.


Jst sm to vsako leto, brez težav in dal v vodo brez da bi kaj prijavljal, carinil, omenjal na meji... Ko sem dajal čoln v vodo sem šel na luško, plačal turistično takso, prej vinjeto zdej plovno dozvolo in to je to.
Wellcraft 2600 Martinique
Raniro
Praporščak
Prispevkov: 31
Pridružen: Če Feb 11, 2016 09:22

OdgovorNapisal/-a Raniro » Sr Apr 13, 2016 10:00

No. 1 napisal/-a:
salesky napisal/-a:Lahko malo več o tem? Letos prvič peljem čoln na Hrvaško s prikolico.


Jst sm to vsako leto, brez težav in dal v vodo brez da bi kaj prijavljal, carinil, omenjal na meji... Ko sem dajal čoln v vodo sem šel na luško, plačal turistično takso, prej vinjeto zdej plovno dozvolo in to je to.


Se strinjam. Čečoln pripelješ tako rekoč na prikolici ni potrebno ne na carino ne na policijo.
Greš samo na luško kapitanijo in to je to.
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Apr 13, 2016 13:15

Kakor jaz vem bi se, v kolikor pluješ po morju, po pravilih moral v Italiji odjaviti in nato v RH prijaviti... če odjave ne zahtevajo pa tudi prav... v glavnem je ta tema že nekajkrat napisana in v zvezi s tem pojasnjeno kaj je temeljna črta, kaj se šteje za neškodljiv prehod in kaj so notranje morske vode.. na to bodite pozorni, da ne bi zapluli v notranje vode in iz njih ter se šele nato prijavili .. ker ste/boste v prekršku.. Vidim, da nekaterim (tudi meni :oops: ) ne bi škodilo, če bi obnovili znanje iz pomorskih predpisov oz. vsaj učna gradiva za pridobitev potrdila/izpita o usposobljenosti za voditelja čolna... prilagam en link za obnovitev znanja http://www.nautica-jadranje.si/Izvlecek_vpr_odg..pdf .. ali https://www.google.si/search?q=notranje ... 6ATLsIjACg .. podobnih linkov je še dosti... LP in mirno morje
Nazadnje spremenil aleks09, dne Sr Apr 13, 2016 13:26, skupaj popravljeno 1 krat.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 955
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Apr 13, 2016 13:19

aleks09 napisal/-a:Kakor jaz vem bi se, v kolikor pluješ po morju, po pravilih moral v Italiji odjaviti in nato v RH prijaviti... če odjave ne zahtevajo pa tudi prav... v glavnem je ta tema že nekajkrat napisana in v zvezi s tem pojasnjeno kaj je temeljna črta, kaj se šteje za neškodljiv prehod in kaj so notranje morske vode.. na to bodite pozorni, da ne bi zapluli v notranje vode in iz njih ter se šele nato prijavili .. ker ste/boste v prekršku.. Vidim, da nekaterim ne bi škodilo, če bi obnovili znanje iz pomorskih predpisov oz. vsaj učna gradiva za pridobitev potrdila/izpita o usposobljenosti za voditelja čolna... prilagam en link za obnovitev znanja http://www.nautica-jadranje.si/Izvlecek_vpr_odg..pdf.. LP in mirno morje

Vse to lepo prav glede temeljne črte, notranjih vod... ampak to smo se učili ko so bile to 3 države.
Zdaj ko je vse EU pa je italija v šengnu, hrvaška pa ne... to je zame ključno vprašanje glede prijave, policije, carine... jasno je plovna dozvola in taksa-neglede na šengen eu in ostalo
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5434
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Apr 13, 2016 13:22

Ko sem spraševal kapetanijo v Miljah, kako in kje naj prijavim svoj prihod v Italijo, mi na več mailov niti odgovorili niso. Ko sem vplul, sem poslušal VHF na 16 kanalu, če bi kdo kaj hotel vprašati ali me usmeriti, kot svetuje en od svetovnih morjeplovskih portalov.
Če je kaj drugače za Italijo, naj napiše tisti, ki resnično ve, kako stvari potekajo v praksi. Ne iz teorije, prosim. Ker teoretično bi se morali povsod odjaviti in prijaviti, pa to ni praksa.
Nazadnje, ko sem iz Pule priprlul v Rimini, me je marinero vprašal, od kod sem prišel in če sem prijavljen, pa sem rekel, da iz Pule in je odvrnil ok, bomo napisali iz Venecije. Skratka čučka mučka bez kraja. So pa tudi že pisali morjeplovci, da ko so se hoteli v Italiji prijaviti, so jih uradniki na kapetaniji debelo oz. nejevoljno gledali, kaj bi radi.
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Apr 13, 2016 13:36

Ko vas bodo Hrvati ali Italijani oglobili boste videli, da niso to samo čučke mučke.. :lol: :lol: ... Vzemite si čas in v navado naj vam pride, da je le prav storjeno prav in boste lahko mirno pluli in spali. In Hrvati in Italijani (in naši) imajo radarje s katerimi spremljajo plovila. Nemalo kateri kapitan, ki je mislil, da tega pa on ne rabi ali pa zaradi lenobe, je že plačal neprijavo .. tudi sem že videl na lastne oči v Istri in Dalmaciji... in takrat ni izgovorov v stilu "sem se mislil zvečer priti prijaviti".. Pa ti ena taka mala zadevica za katero bi potreboval max kakšno urico, lahko zagreni cel dopust.
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Apr 13, 2016 13:45

No. 1 napisal/-a:
aleks09 napisal/-a:Kakor jaz vem bi se, v kolikor pluješ po morju, po pravilih moral v Italiji odjaviti in nato v RH prijaviti... če odjave ne zahtevajo pa tudi prav... v glavnem je ta tema že nekajkrat napisana in v zvezi s tem pojasnjeno kaj je temeljna črta, kaj se šteje za neškodljiv prehod in kaj so notranje morske vode.. na to bodite pozorni, da ne bi zapluli v notranje vode in iz njih ter se šele nato prijavili .. ker ste/boste v prekršku.. Vidim, da nekaterim ne bi škodilo, če bi obnovili znanje iz pomorskih predpisov oz. vsaj učna gradiva za pridobitev potrdila/izpita o usposobljenosti za voditelja čolna... prilagam en link za obnovitev znanja http://www.nautica-jadranje.si/Izvlecek_vpr_odg..pdf.. LP in mirno morje

Vse to lepo prav glede temeljne črte, notranjih vod... ampak to smo se učili ko so bile to 3 države.
Zdaj ko je vse EU pa je italija v šengnu, hrvaška pa ne... to je zame ključno vprašanje glede prijave, policije, carine... jasno je plovna dozvola in taksa-neglede na šengen eu in ostalo


Še vedno so tri države.. :wink: in kot sem napisal.. vzemite si čas, se odjavite, zaplujte v Hrvaško in se prijavite.. Ko ste enkrat v notranjih vodah je plutje do prvega mesta prijave obvezna brez ustavljanja ... lahko pa reskirate... samo potem ni izgovora tako je napisal morjeplovec, da je taka praksa.. teorija je v tem primeru tudi obvezna praksa in tega se boste če ne prej pa pri plačilu kazni spomnili... ker ene dve uri traja postopek policije prej ko je vsega konec... in če nimaš dovolj denarja greš lahko z njimi in se tako postopek lahko razvleče še za kakšen dan.. :shock:
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5434
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Apr 13, 2016 13:59

Aleks očitno obvladaš zadeve. In se strinjam za hrvaško. Kako pa je v Italiji. Naslov teme je ...
Nazadnje spremenil Marchi, dne Sr Apr 13, 2016 14:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2149
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Sr Apr 13, 2016 14:00

Hrvata boli k... od kje si pršu. Sam prijavit se moraš v prvi luki in plačat pristojbine in to je to. Mene še nikoli niso vprašali če imam odjavo npr. iz Slo sabo. Taka je realnost. Včasih sem se vedno odjavil v Piranu pa potem v Umag na prijavo pa me niso nikoli v Umagu vprašali za papirje od odjave. Potem pa ko malo spremljaš zadeve vidiš, da se 70% vikend kapitanov ki skačejo na Hr za vikend sploh ne odjavi v Slo. Pa še pol ko greš nazaj se ni treba prijavit :)

Sedaj ko sem šel za stalno v Hr pa sem vseeno naredil vse po pravilih, da ne bi bilo kasneje kakšnih zapletov.

Lp
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Apr 13, 2016 14:15

E vidiš hudiča.. mene pa je prav v Umagu vprašal od kuda dolazite in hotel odjavo iz Pirana (sicer daljnega 2004 ali 2005) .. zdaj pa vedi .. sicer pa kot sem že napisal.. imajo radar v Savudriji in pokrivajo veliko območje... in kot sem napisal... če samo pripluješ brez sidranja in ne da prečkaš temeljno črto se to šteje za neškodljiv prehod in ne rabiš ne odjave in ne prijave .. imajo pa vsekakor pravico, da te/vas prekontrolirajo ..
Kako imajo to urejeno v Italiji in kaj delajo v praksi sicer ne vem ... a če se greš odjaviti in poveš, da greš v Hrvaško (ki ni v Šengnu) te verjetno ne bo spodil ampak sprejel odjavo ..
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2149
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Sr Apr 13, 2016 14:23

Ha... men pa pred leti sploh niso dali nobenega papirja ko sem se odjavil?? Pa ko sem nazaj prišel sem šel v Piran pa ni noben nič težil, kje imam papir od odjave.... Z :roll: :roll: :roll: :roll:
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5434
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Apr 13, 2016 14:27

Hvala Aleks. Vse jasno :lol: Nimaš pojma o Italiji in na veliko strašiš folk z letom 2004 :wink:
Napiši kako to počneš vsako leto, da bo v pomoč še komu.
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Apr 13, 2016 17:27

Jaz ne bom nič pametoval, lahko pa na lastnih izkušnjah od lani potrdim, da hrčkom radar dela in kapetanije lahko dobijo sliko.
Mene so lani oktobra zasliševali na kapetaniji v Poreču, ko sem na prijavo napisal, da prihajam iz mednarodnih voda. Res je, da sem prijavo na kapetaniji opravil v torek, prišel pa sem v Poreč v soboto zvečer, ko kapetanija jasno ni delala. Pravilno sem opravil postopek na policiji, potem pa smo se odpeljali z avtom domov zaradi nujnih obveznosti. Ko sem se v torek vrnil, je kapetan hotel od mene detajlna pojasnila, zakaj nisem napisal da prihajam is Pirana in pogledal je radarsko sliko za soboto da je videl, da sem priplul direkt s sredine Jadrana v Poreč. Sicer ne vem, kako je vedel da sem to jaz po onem zmazku na računalniškem monitorju, vendar lahko ločujejo med velikostjo in tipom plovila.
Na koncu sem bil sicer okurcan, vendar brez kazni. Ne vem, se mu ni ljubilo ali pa ni imel osnove. Mislim, da to zadnje. 👹
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Apr 13, 2016 22:21

Marchi napisal/-a:Hvala Aleks. Vse jasno :lol: Nimaš pojma o Italiji in na veliko strašiš folk z letom 2004 :wink:
Napiši kako to počneš vsako leto, da bo v pomoč še komu.


:lol: :lol: Jaz/mi nimamo problemov z Italijo, ker tja zaenkrat ne plujemo .. sicer pa barka nosi hrvaško zastavo in ne gre iz HR vod .. ko/pa če bom kdaj zaplul v Italijo, se bom 100% odjavil in prijavil ter nato poročal kaj so rekli na policiji oz. kapetaniji ob prihodu in odhodu... na slepo ali po govoricah enega ali več morjeplovcev, da to ni potrebno ne bom reskiral .. :wink:
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5751
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Če Apr 14, 2016 10:49

.

Ajme, kam ste "zapluli" s hipotetiko in teorijo zarote.

Večina, v postih zgoraj, napisanih trditev ne pije vode!

Med temi tremi državami, Italija, Slovenija in Hrvaška je še zmeraj meja. Ja meja in za prehod je potrebno upoštevat, da je med SLO in ITA šengenski režim, med SLO in HR pa režim kontrolnih točk.

TUKAJ so označene točke, mejni prehodi, med SLO in HR. In samo na teh kopenskih točkah je mogoč legalen prehod državne meje.

SLO meji na zahodu na Italijo, severu na Avstrijo in na vzhodu na Madžarsko. Ker smo z njimi v območju šengenskega sporazuma je prehod dovoljen kjerkoli. Po vodi, hribih, gozdu, itd. S seboj moramo imeti samo osebni dokument ali drugo
JAVNO LISTINO . Zanimivost- tudi potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna je javna listina s katero izkazujemo istovetnost. Pa le tega moramo imeti itak zmeraj s seboj, tudi okoli doma v SLO. Za prehod meje preko kontrolnih točk pa velja samo veljaven potni list ali veljavna osebna izkaznica.

No, zdaj pa morje. Tudi po morju lahko prečkamo državno mejo.

Prehod meje na morju je določen. Prijava, odjava, odjava, prijava, kdo bi vedel kaj je pravilen postopek? Ker je praksa pokazala, da je v območju EU držav, ki so v šengnu, odjava prijava postala brezpredmetna in tako "neobvezna", se pa še opravlja, da bo jasno. Toda še zmeraj se najde junak- policaj, ki nas bo besedno "šikaniral", ker smo po njegovem naredili prekršek. Za vse skupaj pa nima zakonske osnove in je vse bolj rekla kazala.

Da se še nekaj razumemo. Kontrola je eno in se mora izvajat na licu mesta prekrška. Takoj se mora povedat dotičnemu zaradi česa je prišlo do kontrole in morda eventuelnega postopka. Da ti pa nekdo za en, ali več dni nazaj nekaj kaže po zaslonu radarja, .... je pa že preiskava, to je pa popolnoma druga zgodba. Morda se premalokrat vprašamo o pristojnostih organov in preseganju pristojnosti. Vem da jim velikokrat dovolimo preveč, da si napolnijo ego in potem izpadejo oh in sploh, ker oni "so šefi", mi pa hočemo mir, nič drugega.

Za prečkanje meje, ko vstopamo- vplujemo v HR morje je pa naslednji režim. Prijava in plačilo pristojbin je pač obveznost. Ko vplujemo v HR teritorjalno morje je naša dolžnost, da se prijavimo na kapitaniji, ki pokriva določeno področje, županijo.

Na HR je samo osem kapitanij in te lahko vidite TUKAJ. Vsaka pa ima ispostave, ki jih lahko vidite, ko odtipkate upravo določene kapitanije.

Obvezno smo se dolžni prijavit na območju kapitanije v županiji v kateri smo vstopili v teritorjalno HR morje. Ko pa iz zunanjih vod vplujemo v notranje, pa obvezno v najbližji izpostavi. V praksi to pomeni, da se morjeplovec, ki pripluje s severa jadranskega morja, popolnoma zakonito opravi prijavo šele v Puli, če je plul izven notranjih vod.

Radar, radarske postaje in tako dalje je namenjen varnosti na morju in ne kontroli. Ga ni heroja, da bi zakonsko dokazal, da sem tista točka na radarju jaz s svojim plovilom. Vsi, ki imajo AIS oddajnik so pa druga zgodba.

Citirano z neta:

Pomorska inšpekcija črpa vse podatke o gibanju plovil na morju prek sistema AIS (Automatic Identification sistem), ki pa manjših plovil ne vidi, ker le tega nimajo..

Da se razumemo, barko, plovilo vidijo na radarskem zaslonu, kdo pa je to se pa ne vidi!
Samo s patruljo lahko ugotovijo identiteto barke in kapitana.

Pogled na LADJE in BARKE, ki imajo AIS. S klikom na določeno točko, dobimo info o ......

OK, ostanimo v temi.
Skratka prijava in ko zapustimo HR morje odjava sta na HR obvezni.

Prav tako je obvezna prijava plovila, ko le to pride po cesti. Ko prispemo na željeno destinacijo, opravimo prijavo plovila ponavadi v najbljižji kapetaniji, oz kjer se nam zdi, toda obvezno predno plovilo spustimo v morje.

Na cestnih mejnih prehodih s Slovenijo carine ni več. So samo mejni policisti, ki opravljajo nadzor prehoda oseb, ne pa blaga.

Na morskih mejnih prehodih je pa še zmeraj carina, ker je možnost, da se pripluje iz mednarodnih vod, oz držav, ki niso članice EU-ja.

Predno pišete deset in več let stare spomine, lahko odprete rubriko: Bilo je nekoč!, Še pomnite tovariši in podobno.

Vse, kar se ne bo nanašalo konkretno na vprašanje in bo odgovor nedvoumen, bom brisal!

Vsak posameznik pa se lahko sam odloči kako bo te stvari urejal in zato nosi svoj del odgovornosti.

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 1 gost