Plovba Monfalcone - Poreč

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator, moderator2, pajer1

radejr24
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Sr Jul 16, 2014 11:07

OdgovorNapisal/-a radejr24 » Če Apr 14, 2016 12:59

Da neodpiram nove teme...
Mene pa zanima, ko pripelješ čoln s prikolico na Hrvaško (iz Slovenije, seveda), greš na kapetanijo in plačaš plovno dovoljenje, ki velja eno leto od dneva nakupa.
Sklepam, da se ob enem "prijaviš" (ni treba kaj posebnega pri tem).
No, sedaj pa tisto zanimivo...
Kaj pa naslednje leto (ali še isto leto, če se spet vrneš nekam na Hrvaško. Spet pripelješ čoln, dovoljenje imaš, prijavljal se nisi.
A bi se mogoče moral?
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2123
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 15:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Če Apr 14, 2016 13:13

Poprave..... "vinjeta" velja samo za tekoče leto. Se pravi, da če si plačal letos ti velja samo do konca leta.
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1959
Pridružen: Če Mar 25, 2010 16:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Če Apr 14, 2016 13:18

No. 1
Admiral
Prispevkov: 955
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Če Apr 14, 2016 13:22

pajer1 napisal/-a:.
Vse, kar se ne bo nanašalo konkretno na vprašanje in bo odgovor nedvoumen, bom brisal!
.


A je tole malo dvoumno :oops: :shock:
Wellcraft 2600 Martinique
Raniro
Praporščak
Prispevkov: 31
Pridružen: Če Feb 11, 2016 10:22

OdgovorNapisal/-a Raniro » Če Apr 14, 2016 13:57

pajer1 napisal/-a:.

Ajme, kam ste "zapluli" s hipotetiko in teorijo zarote.

Večina, v postih zgoraj, napisanih trditev ne pije vode!

Med temi tremi državami, Italija, Slovenija in Hrvaška je še zmeraj meja. Ja meja in za prehod je potrebno upoštevat, da je med SLO in ITA šengenski režim, med SLO in HR pa režim kontrolnih točk.

TUKAJ so označene točke, mejni prehodi, med SLO in HR. In samo na teh kopenskih točkah je mogoč legalen prehod državne meje.

SLO meji na zahodu na Italijo, severu na Avstrijo in na vzhodu na Madžarsko. Ker smo z njimi v območju šengenskega sporazuma je prehod dovoljen kjerkoli. Po vodi, hribih, gozdu, itd. S seboj moramo imeti samo osebni dokument ali drugo
JAVNO LISTINO . Zanimivost- tudi potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna je javna listina s katero izkazujemo istovetnost. Pa le tega moramo imeti itak zmeraj s seboj, tudi okoli doma v SLO. Za prehod meje preko kontrolnih točk pa velja samo veljaven potni list ali veljavna osebna izkaznica.

No, zdaj pa morje. Tudi po morju lahko prečkamo državno mejo.

Prehod meje na morju je določen. Prijava, odjava, odjava, prijava, kdo bi vedel kaj je pravilen postopek? Ker je praksa pokazala, da je v območju EU držav, ki so v šengnu, odjava prijava postala brezpredmetna in tako "neobvezna", se pa še opravlja, da bo jasno. Toda še zmeraj se najde junak- policaj, ki nas bo besedno "šikaniral", ker smo po njegovem naredili prekršek. Za vse skupaj pa nima zakonske osnove in je vse bolj rekla kazala.

Da se še nekaj razumemo. Kontrola je eno in se mora izvajat na licu mesta prekrška. Takoj se mora povedat dotičnemu zaradi česa je prišlo do kontrole in morda eventuelnega postopka. Da ti pa nekdo za en, ali več dni nazaj nekaj kaže po zaslonu radarja, .... je pa že preiskava, to je pa popolnoma druga zgodba. Morda se premalokrat vprašamo o pristojnostih organov in preseganju pristojnosti. Vem da jim velikokrat dovolimo preveč, da si napolnijo ego in potem izpadejo oh in sploh, ker oni "so šefi", mi pa hočemo mir, nič drugega.

Za prečkanje meje, ko vstopamo- vplujemo v HR morje je pa naslednji režim. Prijava in plačilo pristojbin je pač obveznost. Ko vplujemo v HR teritorjalno morje je naša dolžnost, da se prijavimo na kapitaniji, ki pokriva določeno področje, županijo.

Na HR je samo osem kapitanij in te lahko vidite TUKAJ. Vsaka pa ima ispostave, ki jih lahko vidite, ko odtipkate upravo določene kapitanije.

Obvezno smo se dolžni prijavit na območju kapitanije v županiji v kateri smo vstopili v teritorjalno HR morje. Ko pa iz zunanjih vod vplujemo v notranje, pa obvezno v najbližji izpostavi. V praksi to pomeni, da se morjeplovec, ki pripluje s severa jadranskega morja, popolnoma zakonito opravi prijavo šele v Puli, če je plul izven notranjih vod.

Radar, radarske postaje in tako dalje je namenjen varnosti na morju in ne kontroli. Ga ni heroja, da bi zakonsko dokazal, da sem tista točka na radarju jaz s svojim plovilom. Vsi, ki imajo AIS oddajnik so pa druga zgodba.

Citirano z neta:

Pomorska inšpekcija črpa vse podatke o gibanju plovil na morju prek sistema AIS (Automatic Identification sistem), ki pa manjših plovil ne vidi, ker le tega nimajo..

Da se razumemo, barko, plovilo vidijo na radarskem zaslonu, kdo pa je to se pa ne vidi!
Samo s patruljo lahko ugotovijo identiteto barke in kapitana.

Pogled na LADJE in BARKE, ki imajo AIS. S klikom na določeno točko, dobimo info o ......

OK, ostanimo v temi.
Skratka prijava in ko zapustimo HR morje odjava sta na HR obvezni.

Prav tako je obvezna prijava plovila, ko le to pride po cesti. Ko prispemo na željeno destinacijo, opravimo prijavo plovila ponavadi v najbljižji kapetaniji, oz kjer se nam zdi, toda obvezno predno plovilo spustimo v morje.

Na cestnih mejnih prehodih s Slovenijo carine ni več. So samo mejni policisti, ki opravljajo nadzor prehoda oseb, ne pa blaga.

Na morskih mejnih prehodih je pa še zmeraj carina, ker je možnost, da se pripluje iz mednarodnih vod, oz držav, ki niso članice EU-ja.

Predno pišete deset in več let stare spomine, lahko odprete rubriko: Bilo je nekoč!, Še pomnite tovariši in podobno.

Vse, kar se ne bo nanašalo konkretno na vprašanje in bo odgovor nedvoumen, bom brisal!

Vsak posameznik pa se lahko sam odloči kako bo te stvari urejal in zato nosi svoj del odgovornosti.

.


Hvala za ta odgovor.
Izčrpno ampak bistveno :)

Vendar pa me še vedno bega naj se odjavim v SLO ali ne?
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 677
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

OdgovorNapisal/-a sova » Če Apr 14, 2016 15:54

Kaj te bega? Imaš tri strani mnenj, odgovorov, priporočil pa še sam si si odgovoril na začetku debate.
(@Ker namreč na kapitaniji v Kopru je rekel gospod da ne rabim nič, da se samo v Poreču prijavim.)
Če te pa še zmeraj bega pa se zapelji, ko boš šel dol, do Pirana ali Kopra in se odjavi in je stvar rešena. Pa še izvedel boš iz prve roke v živo kako je s to stvarjo in boš delil z nami.

lp.
blisk
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 142
Pridružen: Sr Jan 21, 2015 16:56

OdgovorNapisal/-a blisk » Če Apr 14, 2016 15:57

tomaz_slo napisal/-a:Upam da razumeš hrvaško...

http://croatia.hr/Documents/717/Najcesca-pitanja-i-odgovori.pdf


to je staro še iz časov vinjet
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1818
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Če Apr 14, 2016 21:36

Velja tisto, kar je objavljeno v uradnem listu, na hr so to "narodne novine".

Na HR imajo "Zakon o strancima". Prijaviti se moraš sam v 48 urah po prihodu na policijski postaji. Obrazec je pripet na zgoraj omenjenem zakonu. Najdeš ga v njihovem uradnem listu. Če prej greš, se pač ni treba in ti nobeden nič ne more.TUKAJ klikneš "pretraživanje" in vpišeš "Zakon o strancima". Preberi 147 člen.

Če boš v kampu ali kakšni drugi nastanitvi, se boš pa prijavil tam.
__________________
lp
motorni
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1959
Pridružen: Če Mar 25, 2010 16:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Pe Apr 15, 2016 08:46

motorni napisal/-a:Velja tisto, kar je objavljeno v uradnem listu, na hr so to "narodne novine".

Na HR imajo "Zakon o strancima". Prijaviti se moraš sam v 48 urah po prihodu na policijski postaji. Obrazec je pripet na zgoraj omenjenem zakonu. Najdeš ga v njihovem uradnem listu. Če prej greš, se pač ni treba in ti nobeden nič ne more.TUKAJ klikneš "pretraživanje" in vpišeš "Zakon o strancima". Preberi 147 člen.

Če boš v kampu ali kakšni drugi nastanitvi, se boš pa prijavil tam.


Ravno tole smo včeraj premlevali na Trojanah. Ali zadošča če si prijavljen v turističnem naselju (za kar plačaš takso), spiš pa na barki brez plačila morske turistične takse? Nismo si bili edini.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 955
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Pe Apr 15, 2016 09:01

tomaz_slo napisal/-a:Ravno tole smo včeraj premlevali na Trojanah. Ali zadošča če si prijavljen v turističnem naselju (za kar plačaš takso), spiš pa na barki brez plačila morske turistične takse? Nismo si bili edini.


Bil sem prijavljen v kampu in imel sem "brodico" s tremi ležišči. Ker se mi ni dalo odjavljat in prijavljat v kampu sem bil prijavljan 1.5-1.10 in plačal turistično takso za vse te dni... ampak za čoln je pa nisem plačal, sej ne morm spat eno noč na dveh krajih...
Komaj sem se izognil kazni in od sedaj naprej plačam takso za čoln in še za stanovanje... skregano z logiko a drži po vseh protokolih in predpisih.
Wellcraft 2600 Martinique
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Pe Apr 15, 2016 23:00

pajer1 napisal/-a:.

Ajme, kam ste "zapluli" s hipotetiko in teorijo zarote.

Večina, v postih zgoraj, napisanih trditev ne pije vode!

Med temi tremi državami, Italija, Slovenija in Hrvaška je še zmeraj meja. Ja meja in za prehod je potrebno upoštevat, da je med SLO in ITA šengenski režim, med SLO in HR pa režim kontrolnih točk.

TUKAJ so označene točke, mejni prehodi, med SLO in HR. In samo na teh kopenskih točkah je mogoč legalen prehod državne meje.

SLO meji na zahodu na Italijo, severu na Avstrijo in na vzhodu na Madžarsko. Ker smo z njimi v območju šengenskega sporazuma je prehod dovoljen kjerkoli. Po vodi, hribih, gozdu, itd. S seboj moramo imeti samo osebni dokument ali drugo
JAVNO LISTINO . Zanimivost- tudi potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna je javna listina s katero izkazujemo istovetnost. Pa le tega moramo imeti itak zmeraj s seboj, tudi okoli doma v SLO. Za prehod meje preko kontrolnih točk pa velja samo veljaven potni list ali veljavna osebna izkaznica.

No, zdaj pa morje. Tudi po morju lahko prečkamo državno mejo.

Prehod meje na morju je določen. Prijava, odjava, odjava, prijava, kdo bi vedel kaj je pravilen postopek? Ker je praksa pokazala, da je v območju EU držav, ki so v šengnu, odjava prijava postala brezpredmetna in tako "neobvezna", se pa še opravlja, da bo jasno. Toda še zmeraj se najde junak- policaj, ki nas bo besedno "šikaniral", ker smo po njegovem naredili prekršek. Za vse skupaj pa nima zakonske osnove in je vse bolj rekla kazala.

Da se še nekaj razumemo. Kontrola je eno in se mora izvajat na licu mesta prekrška. Takoj se mora povedat dotičnemu zaradi česa je prišlo do kontrole in morda eventuelnega postopka. Da ti pa nekdo za en, ali več dni nazaj nekaj kaže po zaslonu radarja, .... je pa že preiskava, to je pa popolnoma druga zgodba. Morda se premalokrat vprašamo o pristojnostih organov in preseganju pristojnosti. Vem da jim velikokrat dovolimo preveč, da si napolnijo ego in potem izpadejo oh in sploh, ker oni "so šefi", mi pa hočemo mir, nič drugega.

Za prečkanje meje, ko vstopamo- vplujemo v HR morje je pa naslednji režim. Prijava in plačilo pristojbin je pač obveznost. Ko vplujemo v HR teritorjalno morje je naša dolžnost, da se prijavimo na kapitaniji, ki pokriva določeno področje, županijo.

Na HR je samo osem kapitanij in te lahko vidite TUKAJ. Vsaka pa ima ispostave, ki jih lahko vidite, ko odtipkate upravo določene kapitanije.

Obvezno smo se dolžni prijavit na območju kapitanije v županiji v kateri smo vstopili v teritorjalno HR morje. Ko pa iz zunanjih vod vplujemo v notranje, pa obvezno v najbližji izpostavi. V praksi to pomeni, da se morjeplovec, ki pripluje s severa jadranskega morja, popolnoma zakonito opravi prijavo šele v Puli, če je plul izven notranjih vod.

Radar, radarske postaje in tako dalje je namenjen varnosti na morju in ne kontroli. Ga ni heroja, da bi zakonsko dokazal, da sem tista točka na radarju jaz s svojim plovilom. Vsi, ki imajo AIS oddajnik so pa druga zgodba.

Citirano z neta:

Pomorska inšpekcija črpa vse podatke o gibanju plovil na morju prek sistema AIS (Automatic Identification sistem), ki pa manjših plovil ne vidi, ker le tega nimajo..

Da se razumemo, barko, plovilo vidijo na radarskem zaslonu, kdo pa je to se pa ne vidi!
Samo s patruljo lahko ugotovijo identiteto barke in kapitana.

Pogled na LADJE in BARKE, ki imajo AIS. S klikom na določeno točko, dobimo info o ......

OK, ostanimo v temi.
Skratka prijava in ko zapustimo HR morje odjava sta na HR obvezni.

Prav tako je obvezna prijava plovila, ko le to pride po cesti. Ko prispemo na željeno destinacijo, opravimo prijavo plovila ponavadi v najbljižji kapetaniji, oz kjer se nam zdi, toda obvezno predno plovilo spustimo v morje.

Na cestnih mejnih prehodih s Slovenijo carine ni več. So samo mejni policisti, ki opravljajo nadzor prehoda oseb, ne pa blaga.

Na morskih mejnih prehodih je pa še zmeraj carina, ker je možnost, da se pripluje iz mednarodnih vod, oz držav, ki niso članice EU-ja.

Predno pišete deset in več let stare spomine, lahko odprete rubriko: Bilo je nekoč!, Še pomnite tovariši in podobno.

Vse, kar se ne bo nanašalo konkretno na vprašanje in bo odgovor nedvoumen, bom brisal!

Vsak posameznik pa se lahko sam odloči kako bo te stvari urejal in zato nosi svoj del odgovornosti.

.


E moj .... pajer1, tudi vse tvoje trditve ne pijejo vode.. :roll: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5741
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 18:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » So Apr 16, 2016 06:28

aleks09 napisal/-a:
[color=red]E moj .... pajer1, tudi vse tvoje trditve ne pijejo vode..[/color] :roll: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol:


Navedi katere, da me prosvetliš!!!!

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 21:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » So Apr 16, 2016 08:51

No. 1 napisal/-a:
tomaz_slo napisal/-a:Ravno tole smo včeraj premlevali na Trojanah. Ali zadošča če si prijavljen v turističnem naselju (za kar plačaš takso), spiš pa na barki brez plačila morske turistične takse? Nismo si bili edini.


Bil sem prijavljen v kampu in imel sem "brodico" s tremi ležišči. Ker se mi ni dalo odjavljat in prijavljat v kampu sem bil prijavljan 1.5-1.10 in plačal turistično takso za vse te dni... ampak za čoln je pa nisem plačal, sej ne morm spat eno noč na dveh krajih...
Komaj sem se izognil kazni in od sedaj naprej plačam takso za čoln in še za stanovanje... skregano z logiko a drži po vseh protokolih in predpisih.


Kar se tiče plačanja boravišne pristojbe, za plovilo, če prenočuješ na plovilu jo moraš plačati. V kolikor si prijavljen v kampu in ne spiš na plovilu moraš imeti potrdilo da plačaš takso v kampu. Tako je delal moj kolega. Za 100% informacijo se obrni preko maila na gradjani@vlada.hr in boš dobil pravo informacijo.
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1919
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » So Apr 16, 2016 14:03

Problem je požrešnist hr. države.....naj mi nek uradnik razloži zakaj moram za isto stvar (turistično takso) plačat 2x. prvič jo plačam pavšalno kot lastnik apartmaja, drgič pa še na plovilu, če prespim na njem.
Jaz zaenkrat ne kupujem TT za plovilo, imam pa s sabo potrdilo o plačani turistični taksi (za apartma).......ko bom plačal kazen, se bo pa stvar spremenila.....
mirno morje
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 21:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » So Apr 16, 2016 15:12

:D
Morjeplovci so spali po divjih lukah in niso plačevali takse zato so v zakon dodali tudi plovila. Če plačuješ takso v hiši ali kempu si zadostil zakonu, pod pogojem da ne spiš na barki. Jaz bi naredil tako.
Ko greš plut se odjavi in plačaj za plovilo. Tako ne bo problemov.

Kdo je na strani

Po forumu brska: Topo in 1 gost