OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator, moderator2, pajer1

Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1731
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » So Okt 07, 2017 16:47

Nekaj časa nazaj je začel veljati evropski zakon, ki določa, da je obvezna uporaba tahografa ob vleki težke prikolice z vozilom.

Kako se točno zakon glasi ne vem, ker sem od različnih prevoznikov slišal različno.

Zagotovo je, da moraš imeti vgrajen tahograf če s tovornim kombijem "B" kategorije (recimo Citroen Jumper) vlečeš prikolico "E" kategorije (prikolica za čoln dolžine približno 7m in več). To mi je potrdil policist v Italiji.
V Italiji če te dobijo, brez tahografa ti zaplenijo vozilo, prikolico in plovilo do konca sodnega procesa (več mesecev). Moraš plačati izredno drago avtovleko (cca 10eur/km), moraš plačati skladišče na dan, moraš plačati odvetnika, sodne stroške in kazen.

Slišal sem tudi da moraš imeti tahograf vgrajen v vsa vozila tudi v osebni avto (recimo berlingo) na katera imaš pripeto prikolico ki ima tako nosilnost da maksimalna dovoljena masa prikolice in maksimalna dovoljena masa avta presegajo 3,5 tone. Koliko je to res?


Policija ne tehta koliko je v resnici težka prikolica ampak pogleda kaj piše v prometni od prikolice, koliko je največja dovoljena masa tovora in prikolice skupaj. Ne glede na to ali je prikolica polna ali prazna vedno upoštevajo kot da bi bila prikolica maksimalno polna.

Leksikon izrazov:
-Lahki priklopnik je priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa ne presega 750 kg.
-Masa vozila je masa vozila, pripravljenega za vožnjo, brez potnikov in tovora, z voznikom (75 kg)
-Nosilnost je razlika med največjo dovoljeno maso in maso vozila.
-Največja dovoljena masa je masa, ki jo določi proizvajalec vozila glede na konstrukcijske lastnosti vozila.
-Skupna masa je masa vozila oziroma skupine vozil skupaj z maso tovora in oseb , ki so na oziroma v njem.
-nosilnost na vlečni napravi je podatek ki ga je določil proizvajalec, koliko lahko šasija vozila zdrži obremenitve ne kljuki

- nosilnost na kljuki (podatek razviden v homologaciji) pove kako zmogljivo prikolico lahko vlečemo.

-nosilnost same kljuke (podatek razviden na vlečni kljuki), je največja dovoljena obremenitev rezervnega dela - kljuke (mora biti vedno večja od največje dovoljene obremenitve na kljuki ki jo je predvidel proizvajalec)
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne So Okt 07, 2017 17:32, skupaj popravljeno 6 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1731
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAF OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » So Okt 07, 2017 17:10

bo že res:

kr en napisal/-a:Kako pa je s tem ?

Pred tremi leti sem v Nemčiji plačal 950 € kazni, ker sem :

Vozil kombi katerega NDM je točno 3500 kg (MB sprinter), zadaj pa sem imel pripeto prikolico. Autobahn polizei so me ustavili (ker sem prehiteval, kjer je bilo to z znakom prepovedano) in mi razložili sledeče. V celotni EU velja zakon da, kadar masa presega 3500 kg, mora imeti vozilo TAHOGRAF ! In sem ga obliznil . Torej na kombiju z NDM 3500 kg, če pripneš priklopnik z 1 kg NDM si že preko.
Ko sem se vrnil domov, sem vprašal naše policiste, če res pri nas tudi velja ta zakon, pa niso imeli pojma.
A se je v tem primeru tudi ta teža dvignila iz 3500 na 4250 kg ?
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1731
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » So Okt 07, 2017 17:41

Očitno tudi v Sloveniji delijo kazni za kombi ss prikolico brez tahografa

https://www.bmwslo.com/topic/14436-da-r ... tom/page-2
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
McKenzy
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: So Feb 08, 2014 20:17

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a McKenzy » So Okt 07, 2017 21:07

Thograf ne potrebujejo vozila katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kg.TO se pravi ,je to masa vozila + največja nosilnost vozila. Če je temu pripet priklopnik ni problema,ker zakon ne govori o skupini vozil(beri vlečno in priklopno vozilo),ampal le v vlečnem vozilu. Pa seveda ustrezno kategorijo izpita moraš imeti.
Uporabniški avatar
kekeck
Kontraadmiral
Prispevkov: 219
Pridružen: Po Jan 26, 2009 18:39

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a kekeck » So Okt 07, 2017 21:46

Mislim da tole ne drži, ce se velja uredba iz leta 2006 za EU. Tam je bistveno da ne potrebujes tahografa v primeru nekomercialne rabe oz. prevoz blaga za osebno rabo.
... potovanj ne štejem po prejadranih miljah ampak po krajih ki jih obiščem in ljudeh ki jih srečam ...
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 2711
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a MareC » So Okt 07, 2017 22:38

kekeck napisal/-a:Mislim da tole ne drži, ce se velja uredba iz leta 2006 za EU. Tam je bistveno da ne potrebujes tahografa v primeru nekomercialne rabe oz. prevoz blaga za osebno rabo.

ma ja, taužnt Nemcev, ki vlečejo z golfi camping prikole, kaj pa uni?
zadnjič sem videl Tiguan 2.0 tdi in zadaj dvoosna Knauss camp prikola,
dragi Bonaparte to ne pije H20
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1731
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » So Okt 07, 2017 23:20

Kje se lahko prebere to uredbo iz leta 2006?
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
kekeck
Kontraadmiral
Prispevkov: 219
Pridružen: Po Jan 26, 2009 18:39

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a kekeck » Ne Okt 08, 2017 13:58

... potovanj ne štejem po prejadranih miljah ampak po krajih ki jih obiščem in ljudeh ki jih srečam ...
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1540
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a jozko » Ne Okt 08, 2017 14:00

Bonaparte napisal/-a:Nekaj časa nazaj je začel veljati evropski zakon, ki določa, da je obvezna uporaba tahografa ob vleki težke prikolice z vozilom.

Kako se točno zakon glasi ne vem, ker sem od različnih prevoznikov slišal različno.

...

Ja si slišal od različnih prevoznikov različno :roll:
Razlika je prevoznik, oziroma nekomercialni prevoz - za lastne potrebe :!:

V kolikor voziš to nekomercialno, z vozilom (tovorno ali osebno), prikolico TAHOGRAF NI POTREBEN :!:

Potrebuješ pa ustrezno vozniško dovoljenje in vlečno vozilo, ki lahko v skladu s homologacijo vleče tak priklopnik :idea:
Z BE kategorijo do 3500 kg vozilo + do 3500 kg prikolica :!:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1731
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Ne Okt 08, 2017 23:10

Italijanski policist mi je rekel, da kombija s prikolico ne smem vozit brez tahografa niti za osebne namene.
Ker sem mu razložil situacijo, da sem si kupil barko v Napoliju in da bi jo šel dol iskat s svojo prikolico.
Zdaj vedi kaj je res :)
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1540
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a jozko » Po Okt 09, 2017 09:14

Nekateri lokalni šerifi si pač zakonodajo razlagajo po svoje :roll:

Če bi bilo tako, bi vsi italijanski avtodomi, ki imajo pripeto prikolico, npr. s čolnom, potrebovali tahograf :idea:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
primusr
Admiral
Prispevkov: 891
Pridružen: To Mar 03, 2009 15:53
Kontakt:

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a primusr » Po Okt 09, 2017 11:52

Kot je meni znano je potrebno imeti tahograf tudi na kombiju , če je le ta registrirano kot tovorno vozilo..
Smo pa pred leti peljali z tovornim Traficom +prikola do Genove +6m tikovi paneli na strehi kombija in ni bilo nobenih komplikacij.. Tudi pred enim mesecem sem imel Ducato kasonar -+ prikola 8m , me je ustavil kripo ma ni bilo nebenega problema , le tikovino sem moral popraviti ker mi gledala čez rob kasona na del cestišča..
Zdaj si ga pa vedi kaj je prav.. ??
Fiat Justitia ... Some day....
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1540
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a jozko » Po Okt 09, 2017 21:59

Tovorno vozilo NDM do 3.500 kg za komercialni prevoz potrebuje tahograf edino v Nemčiji, kjer je ta meja postavljena za vozila nad 2.800 kg.

Ko smo pred leti to preverjali pri Evropski komisiji, je bilo potrjeno, da ima edino Nemčija dovoljeno to izjemo. Pa še tam je takšnim vozilom dovoljena uporaba knjige vožnje (fahrbuch), kjer je potrebno zapisovati čase vožnje, radi spoštovanja socialne zakonodaje.

V kolikor je k takšnemu vozilu (izdelanem po letu 2006) pripeta še prikolica, pa je tahograf obvezen tudi drugod :idea:

Ponovno poudarjam, NE VELJA ZA PREVOZE ZA LASTNE POTREBE :!: :!: :!:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5807
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a pajer1 » To Okt 10, 2017 07:23

jozko napisal/-a:Tovorno vozilo NDM do 3.500 kg za komercialni prevoz potrebuje tahograf edino v Nemčiji, kjer je ta meja postavljena za vozila nad 2.800 kg.

Ko smo pred leti to preverjali pri Evropski komisiji, je bilo potrjeno, da ima edino Nemčija dovoljeno to izjemo. Pa še tam je takšnim vozilom dovoljena uporaba knjige vožnje (fahrbuch), kjer je potrebno zapisovati čase vožnje, radi spoštovanja socialne zakonodaje.

V kolikor je k takšnemu vozilu (izdelanem po letu 2006) pripeta še prikolica, pa je tahograf obvezen tudi drugod :idea:

Ponovno poudarjam, NE VELJA ZA PREVOZE ZA LASTNE POTREBE :!: :!: :!:


Jožko je dobro razčlenil, pa slabo razložil. Ujel se je v besedno zanko.

Lastne potrebe in osebno uporabo. Ne glede če ima prikolico zadaj ali ne.

Načeloma imamo tri vrste prevozov.
1. Komercjalni prevoz- plača se od kilometrov in teže ali volumna blaga. Voznik profesionalec! Načeloma sta tu udeležena vsaj dva pravna subjekta, d.o.o.-ja, sp-ja,... Obvezen tahograf!!!!
2. Prevoz za lastne potrebe. Načeloma samo en pravni subjekt in se samega prevoza ne zaračunava . Tu notri je načeloma vsa uslužnostna dejavnost, gostinstvo,kmetijstvo, .... Načeloma tahografa zakon ne predpisuje, dokler se prevoz opravlja v regiji delovanja d.o.o.-ja, s.p.-ja. Si predstavljate, da bi morali tahograf uporabljati razni monterji, serviserji, keramičarji, ... Voznik, z ustrezno kategorijo, opravlja drugo delo in ne spada pod kategorijo poklicnega voznika. On samo potrebuje to tovorno vozilo, da pride na delovno mesto.
Ko to tovorno vozilo zapusti regijo-državo delovanja, pa neglede na namen uporabe pade v kategorijo profi voznikov. Si predstavljate, da bi brez tahografa šel na pot, ki bi voznika vodila iz Zagorja preko Pariza, do Madrida in nazaj po Azurni obali, preko Italije.... domov. Brez počitka, obveznih pavz, itd. Tak voznik bi vozil brez tahografa do onemoglosti in s tem postal potencijalni "morilec" na cesti.

primusr, za prevoz do Genove, bi moral imeti tahograf. Ne glede na robo v kombiju. Tudi prazen.

Je pa res, da so Nemci najbolj natančni in dosledni.

3.Osebni prevoz, privatni namen prevoza. Tule pa načeloma zadostuje samo pravilna kategorija za voznika.

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Panty Dropper
Višji vodnik
Prispevkov: 17
Pridružen: Po Okt 30, 2017 13:32

Re: OBVEZNA UPORABA TAHOGRAFA OB VLEKI PRIKOLICE Z VOZILOM

OdgovorNapisal/-a Panty Dropper » To Okt 31, 2017 20:34

Vsako tovorno vozilo NDM do 3500kg, ki ima priklopljen priklopnik in zato presega 3500kg, mora imeti vgrajen tahograf. Sem spadajo tudi pick upi. Če pa je kombi za prevoz oseb NDM do 3500kg in ima priklopljen priklopnik, ali pa je to terensko vozilo, pa tahografa ne potrebuje. Če skrajšam, tisti, ki imate v prometnem dovoljenju vpisano kategorijo vozila N1 in z priklopljenim priklopnikom, presegate 3500kg, potrebujete tahograf. Izjema je, če je to vaše vozilo in peljete svoj čoln, potem tahografa ne potrebujete. Pozornost je potrebno nameniti tudi temu, kakšen priklopnik sploh lahko priklopite. To piše v homologacijskem kartončku vozila v rubriki O-največja tehnično dovoljena masa priklopnega vozila.
Seveda je ob tem potrebno poudariti, da v vsakem primeru potrebujete ustrezno vozniško kategorijo za prevoz.

lp

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost