Izpit za čolne.

Debata o obnašanju in pravilih na morju ter starih in novih zakonih, ki zadevajo navtiko.

Moderatorji: moderator, moderator2, pajer1

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2830
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jan 01, 2019 12:29

Ooo naš jožek spet dlakocepi :)

Slovenska zakonodaja ne uporablja termina "jahta" pač pa termin "Ladja".

Jahta lahko rečeš vsakem čolnu, če želiš ker izvor te besede prihaja iz majhnih prestreznih jadrnic iz srednjega veka, ki do služile za lov na večje ladje. Torej termin po svojem izvoru in originalnem pomenu bolj ustreza manjšim hitrim plovilom, kot večjim.

This word comes from the Dutch word “jacht”, which means “hunt”. Furthermore, “jachtschepen” was the name for narrow, light and very fast sailing boats that the Dutchmen used for intercepting larger and slower boats and ships.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 494
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Krk, Žabnica
Kontakt:

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Jan 02, 2019 01:29

franc5e napisal/-a:...Heh, se spomnim na izpitu, zvežite pašman, jaz v 2 sekundah, ni dobro, šele v tretje sem kao dobro, ...... mislim da sem preveč treniral, pa sem v sekundi vse hotel pokazati :oops:
lp


Ha, ha. Pašman je otok južno od Zadra in je prevelik, da bi ga lako nekdo kar tako zvezal.


Verjetno so na izpitu hoteli, da zavežeš pasnik (po hrvaško pašnjak, angleško bowline).
Slika

Mogoče si se pa še premalo učil...
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je spet na poti po svetu.
Vsak dan napišem dnevnik v Slovenščini, ki ga lahko berete na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a moro12345 » Sr Jan 02, 2019 12:09

Caki samo jaz vec nic ne razumem na tem forumu:

1. Prakticni del pride prav, neglede na izkusnje ali ne vem kaj vse. Lepo ste vsi napisali: “stvari ste jih naucili ko ste zaceli z navtiko” ... torej predvidevam da ste izpit opravili leta nazaj ko se niste niti morja vidli? Prav razumem? Zakaj delate izpite ce ga pol uporabljate po 10ih letih? Normalno da stvari pozabite.

2. Prakticni del pride prav za nekoga ki se prvic vsede na plovilo, dobi obcutek kaj je rocka, volan, zal...barka ni avto da gre po cesti. Gre po vodi, vplivi so (veter npr). Stvar ni zdaj pomembna ce je to gumenjak, jadrnika ali plovilo od 24m. Fora je v tem da kandidat dobi obcutek in predvsem odgovornost ki ima ko je na vodi.

3. Najbolj mi je smesno ko pride poletje: promet se poveca za 90% in tu vidim ogromno ljudi ki razen tega da tiltajo, druzga ne znajo.

Zal, pravite da se nic ne spomnete kaj ste delali na izpitu. Ce bi plovili ponoci po kanalih ali kamorkoli je veliko prometa, bi tiste lucke in signalizacije prisle zelo prav.
Slovenija in hrvaska so res zelo malo populirane drzave zato nekih pravil se nihce ne drzi ker itak ni prometa. Pejdi v italijo poleti pa vidi kaksen promet je predvsem ponoci...zato je to leto bilo ne vem kolko zaritiv jadrnic slovenskih drzavljanov v mivki....pol ni cudno
Uporabniški avatar
franc5e
Viceadmiral
Prispevkov: 466
Pridružen: Če Maj 25, 2017 11:32

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a franc5e » Sr Jan 02, 2019 14:50

Heron, itak pašnjak, tile vozli me kar veselijo (tako da dvomim da sem premalo treniral), še sedaj razne vozle treniram po youtube, dobra je tale... sicer je to bolj za kamp

https://youtu.be/FnlaQHIoCs8
.....masaža je zakon.....
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2830
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Jan 02, 2019 15:21

Narobe razumeš, jaz sem imel 4.55m čoln in se vozil "na črno" že preden sem imel izpit.

Občutek za volan in ročko lahko na suhem treniraš ne rabiš za to plačevat 50-100e na uro, poleg tega na morju ni niti 1% odgovornosti, ki je na cesti. Na cesti se vozimo centimetre eden od drugega pri bistveno večjih hitrostih, na morju pa če nisi budala greš vedno lahko vsaj 10m stran od druge barke. Če se na cesti pri 90 zaletiš čelno v nasproti vozeč avto za kar rabiš samo pol metra v levo zapelat, je rezultat masaker. S čolnom tega ne moreš narest pa če bi hotel. Na 5 let sta dva primera hujših nesreč, ki dobita več medijske pozornosti kot vse nesreče na cesti skupaj, na cesti v mini sloveniji umre pa na stotine ljudi na leto, tako da ne vem o čem govoriš?

Praktični del so vozli, vse ostalo je nesmisel. Pa dej morosito opiši kako bi po tvoje ta praktični del izgledal, prideš na pomol, recimo da je tam 6m čoln s 150 konjskim motorjem in komisija ti porine ključ v roke, od tu naprej pa ti napiši prosim kako bi to zgledalo. Pa še kdo plača dve uri komisije, čolna, priveza in izgubljeni čas kandidata, če se vreme spremeni tik pred izpitnim terminom in ni več za na morje?

Zanimivo pa glih v italiji ne rabiš izpita za do 40 konjev kar v resnici pomeni da imaš lahko skoraj 100 konjski 40/NN motor, kakršne radi prodajajo v italiji.

Torej majhen gliser s 100 konjskim motorjem, ki ga komot piči 50 milj na uro imaš lahko brez izpita. Super logika.

Občutek za odgovornost in dobro gospodarnost ne pride iz izpita ampak iz človeka. Malomaren človek ali pa tak, ki ima smolo lahko nasede ne glede na to ali je imel na izpitu praktični del, kjer je dva kroga zapeljal motorni čoln ali pa če tega ni imel. Al ti misliš, da ne?

Pa nehaj že to italjansko ciganijo poveličevati, ker nebi šel v italijo žvet pa da mi plačaš miljon evrov. Sloveniia in Hrvaška je amerika za Italijo. Za vidt mal vsake kvatre ok, da bi pa tam bil, grem pa raje v bulgarijo kot v italijo. Nič ampak popolnoma niti ena stvar ni v italiji boljša kot v Sloveniji. Ne v navtiki ne v ničemer.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
polanc
Admiral
Prispevkov: 7122
Pridružen: Če Dec 04, 2008 22:00
Kraj: sevnica

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Jan 02, 2019 20:53

Mi je pravil bratranec...So delali izpit v Sisku..Jasno praktični del tudi,ker dol ni blo šale..Vkrcajo žirijo in ene 4 izpitnike v nek lesen čoln z tanartabuljšim motorjem,saj veste kerim,pa za vsak slučaj, TOMOSOM 4.En stručko začne svojo praktično predstavo usposobljenosti in TRASSS u pomol.Je vrgl učence in učitelje in jasno so vsi naredili..
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 23:10

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a vili » Sr Jan 02, 2019 22:55


Pa nehaj že to italjansko ciganijo poveličevati, ker nebi šel v italijo žvet pa da mi plačaš miljon evrov. Sloveniia in Hrvaška je amerika za Italijo. Za vidt mal vsake kvatre ok, da bi pa tam bil, grem pa raje v bulgarijo kot v italijo. Nič ampak popolnoma niti ena stvar ni v italiji boljša kot v Sloveniji. Ne v navtiki ne v ničemer.


Pod to se pa takoj podpišem
Uporabniški avatar
j.k.
Kapitan fregate
Prispevkov: 123
Pridružen: Če Nov 01, 2012 10:27

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a j.k. » Če Jan 03, 2019 21:32

Mene pa zanima, kdaj dobiš tisti občutek, za vodo, krmilo, valove?
Se strinjam...praksa, praksa in samo praksa te nekej nauči.
Ampak, kdaj bi dobil zadostno znanje. Zadosti občutka, da bi nekdo rekel; Ok. Praktično zna!! Lahko gre na morje.

Bi bila referenca pristajanje v marini z 9 metri - gliser, privezovanje na bojo z 12 metrsko jadrnico na jadra in sidranje v mulju s pasaro v morju, stanje 4? Vse to solo.

Ali bi se pač zapeljal s 4,5 gumico 18 Hp, za 90minut, ne glede na stanje morja + pomaga ti inštruktor.

Bi veljala udeležba na tečaju jadranja? Jbg, sam si si kriv če bi rad samo ribice lovil v svoji tri metrski lupinici s tomosom 3! Ali pač na rentanem pershing 55 osvajal mlade frajle...

Moje mnenje. Praktičen del bi bila res lahko samo osnova in v bistvu jemanje denarja ...
V realnosti, pa bi se človek zraven tebe, ki si na četverovezu v Maračolu, še vedno 8x sidral, in še mu ne bi bilo jasno zakaj vedno konča v tvoji barki...

Jaz sem razmeroma nov. In moji začetki, brez izkušenj v navtiki so bili zanimivi, bolj za v polančevo temo o začetkih... In res, ko že misliš da znaš, se kar naenkrat v brezvetrju, začneš loviti pri izplutju iz marine, kjer si "obvladal" zadevo pri raznoraznih vetrovih 20vozlov +... :shock:

Lp, jk
Konec koncev, morje, vendarle, odkrije vsako napako!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8679
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 22:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Jan 04, 2019 09:52

Se strinjam, pri plovilih je vse skupaj precej daleč od primerjave z avtomobilskim svetom. Na koncu so vsi avtomobili praktično enaki, malo večji, malo manjši, vozi se skoraj enako. Menjalnik ročni ali avtomatski, če si se naučil na ročnem, tudi avtomatika ni še nobenemu delala velikih preglavic razen kakšnega divjega zaviranja z levo nogo na semaforju parkrat... :D :D

Pri plovilih pa je zadeva čisto druga zgodba! Različni pogoni, različni trupi, vse to ima povsem drugačne plovne lastnosti, tako pri privezovanju, kot v plovbi! Plovba je še nekako podobna, manevri pa zagotovo ne! Vsakega plovila se je treba navaditi, tudi če imaš izkušnje s precej različnimi in precej različno velikimi barkami, je z nečim novim vedno nova avantura! :D
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 609
Pridružen: To Dec 07, 2010 18:43

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a igorb » Ne Jan 06, 2019 11:14

po moje dobiš občutek za vodo veter krmilo,če delaš to vsak dan,mi vsi imamo občutek za avto ker vozimo avto vsak dan,za morje in barko ga imajo tisti ki vozijo barke vsak dan,tak bo naredil en poskus napačno in kasneje mu bo vse jasno,nam en napačen poskus prinese novo napako in mogoče če si dober je tretji približno ok,pristaneš v marini kjer so pomoli na široko kot mojster ,greš v drugi mandrač kjer veter drugače pihne muringi so malo križem in si ........,sicer japonci pravijo da postaneš mojster po cca 5000 urah.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1818
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Jan 06, 2019 15:42

Moj praktični del, davnega leta 1978 na Reki je pa izgledal takole, poleg navigacije (kam boš priplul v kurzu tem in tem iz tele točke), vozlov (kako boš privezal čoln na bitvo, da bo naslednji dan še vedno tam): Na mizi sta bili dve barki, veliki kakih pet centimetrov. Pa mi je rekel član komisije, naj pokažem, kako bosta pluli druga mimo druge. Ostalo je bilo teoretično.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 737
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Po Jan 07, 2019 11:19

motorni, to kar so zahtevali od tebe na izpitu je vse teorija. Tudi vozli so teorija, dokler ne veš kje in kdaj moraš katerega uporabit. Videl sem tudi že posadko, ki se je dobesedno privezala na bojo. Izpit, katerega smo vsi naredili, velja za plovilo do 24m. Ne predstavljam si, kako bi izgledalo, če bi takrat, ko sem delal izpit, zahtevali od mene naj se s plovilom 24m, odvežem, izplujem, naredim en krog in se nazaj privežem. Pa tudi s 15m, ne bi bilo veliko bolje. Ko pa je še kakšen bočni veter, je veselje na višku. Če bi bili predpisi takšni, da moraš na morju opraviti določeno število ur, s kvalificiranim skiperjem, bi bila plovba po morju prijetnejša in manj stresna.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5352
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Jan 07, 2019 11:55

j.k. napisal/-a:Mene pa zanima, kdaj dobiš tisti občutek, za vodo, krmilo, valove?
Se strinjam...praksa, praksa in samo praksa te nekej nauči.
Ampak, kdaj bi dobil zadostno znanje. Zadosti občutka, da bi nekdo rekel; Ok. Praktično zna!! Lahko gre na morje.


Pri morjeplovstvu še posebej velja, da je znanje sorazmerno z izkušnjami, tako da praksa, praksa, praksa...
Obvezen teoretični tečaj. Praktični tečaj pa je super zadeva za pravi začetek morjeplovstva. Uraden ali prijateljski tečaj, važno da se nabirajo izkušnje.

Izkušnje začneš nabirati postopoma.
Najprej v zelo mirnem vremenu na krajše razdalje, postopoma pa dlje itd.

Stopnja znanja potrebnega za to, da lahko rečeš da znaš, je predvsem odvisna od značilnosti plovila in zahtevnosti razmer.

Zahtevnost plovila je odvisna od:
velikosti, okretnosti, pogonskih sredstev, vzdrževanosti ...

Zahtevnost razmer je odvisna od:
stanja morja, jakosti vetra, hitrosti toka, prostora namenjenega manevriranju, št. usposobljenih članov posadke ...

Izkušnje so povezane predvsem s številom:
pristajanj, izplovljavanj, sidranj, srečevanj z drugimi plovili, reševanj nenadnih situacij (okvare, vreme...), spremljanj vremenskih napovedi ...

Z izkušnjami sem postal bolj spoštljiv do tega kar počnemo kot voditelji čolna, skiperji, kapitani, kakorkoli se že imenujemo.
Če sem na začetku "kariere" stopil na barko, jo zakurblal in se odpeljal, zdaj po toliko letih plovbe, najprej pregledam vremenske napovedi, "pobožam" mašino, pripravim vse potrebno za plovbo in izplujem ...
Seveda se "božanje" (vzdrževanje) barke ne konča nikoli. :) :wink:
Uporabniški avatar
j.k.
Kapitan fregate
Prispevkov: 123
Pridružen: Če Nov 01, 2012 10:27

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a j.k. » Po Jan 07, 2019 19:18

Marchi napisal/-a:
j.k. napisal/-a:Mene pa zanima, kdaj dobiš tisti občutek, za vodo, krmilo, valove?
Se strinjam...praksa, praksa in samo praksa te nekej nauči.
Ampak, kdaj bi dobil zadostno znanje. Zadosti občutka, da bi nekdo rekel; Ok. Praktično zna!! Lahko gre na morje.


Pri morjeplovstvu še posebej velja, da je znanje sorazmerno z izkušnjami, tako da praksa, praksa, praksa...
Obvezen teoretični tečaj. Praktični tečaj pa je super zadeva za pravi začetek morjeplovstva. Uraden ali prijateljski tečaj, važno da se nabirajo izkušnje.

Izkušnje začneš nabirati postopoma.
Najprej v zelo mirnem vremenu na krajše razdalje, postopoma pa dlje itd.

Stopnja znanja potrebnega za to, da lahko rečeš da znaš, je predvsem odvisna od značilnosti plovila in zahtevnosti razmer.

Zahtevnost plovila je odvisna od:
velikosti, okretnosti, pogonskih sredstev, vzdrževanosti ...

Zahtevnost razmer je odvisna od:
stanja morja, jakosti vetra, hitrosti toka, prostora namenjenega manevriranju, št. usposobljenih članov posadke ...

Izkušnje so povezane predvsem s številom:
pristajanj, izplovljavanj, sidranj, srečevanj z drugimi plovili, reševanj nenadnih situacij (okvare, vreme...), spremljanj vremenskih napovedi ...

Z izkušnjami sem postal bolj spoštljiv do tega kar počnemo kot voditelji čolna, skiperji, kapitani, kakorkoli se že imenujemo.
Če sem na začetku "kariere" stopil na barko, jo zakurblal in se odpeljal, zdaj po toliko letih plovbe, najprej pregledam vremenske napovedi, "pobožam" mašino, pripravim vse potrebno za plovbo in izplujem ...
Seveda se "božanje" (vzdrževanje) barke ne konča nikoli. :) :wink:


Seveda. Se popolnoma strinjam. Moj post se je nanašal, na, morebiten, praktičen del izvedbe izpita za vaditelja čolna.
Drugače pa, moj začetek, je bil poln teorije. V praksi sem pa izplul, in sidral pred "napačnim" otočkom. (pred Cejo namesto Bodulašem) :shock:
Sem pa sam najbolj zaskrbljen kar se vremena tiče... In res preverjam in spremljam razne napovedi, aplikacije in vremenske modele, da me kaj nebi ujelo.
In sem se vseeno zadnji dopust, enkrat kar lepo uštel. Morda manjko izkušenj. 8)

Sem pa, sam, bolj kot ne samouk. S tem, da črpam znanje od sosedov, izkušenejših prijateljev, knjig in priročnikov. Po petih letih samoukarstva sem prišel do te stopnje, da bi bolj rabil specifični tečaj, za specifične situacije, na lastni barki, oziroma izkušenega morjeplovca, da skupaj odjadrava z mojo barko. ...

Tri leta sem bil samo na krajših dnevnih izletih, nato prvo prečenje kvarnerja in obisk M. Lošinjaj. Lani prvi konkretni dopust. Tri tedne, Pula - Veli rat na Dugem otoku...
Letos...

Lp, jk
Konec koncev, morje, vendarle, odkrije vsako napako!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5352
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Izpit za čolne.

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Jan 07, 2019 20:57

j.k. napisal/-a:Tri leta sem bil samo na krajših dnevnih izletih, nato prvo prečenje kvarnerja in obisk M. Lošinjaj. Lani prvi konkretni dopust. Tri tedne, Pula - Veli rat na Dugem otoku...
Letos...
Lp, jk

Super. To je to. Medulinski zaliv je pa itak krasen akvarorij za nabiranje izkušenj. Dobro da nisi sidral za otokom Ceja, na južni strani. :shock: :lol:

Ko sem kot 11 letni mulc preganjal surf po temu zalivu, je bil iz Stupic, kjer sem štartal, Bodulaš neznansko daleč, Ceja pa maksimalen doseg mojih uresničenih sanj. :D In tako sem začel nabirat izkušnje. Kasneje smo že nestrpno čakali, kdaj bo zapihala burja in se bomo zapodili z našimi allroundi do Šekovca itd. itd. Kdaj pa kdaj nam je burja dala tudi lekcijo in nas izpljunila na Kamenjak. Izkušnje pa neprecenljive. :lol: Z vetrom sva postala na ti. Ko sem presedlal na jadrnico, je bil največji stres manevriranje v marini in tu sem bil začetnik, sploh, ker motor ni ubogal in je sem pa tja, sredi manevra, tudi crknil. :?

Kar se presenečenj tiče, v obliki vremena, se dobro teoretično pripravi in praktično kolikor je le možno na najhujši scenarij. Se pravi, kako krajšati jadra ali sploh odpreti jadra, kje je najbližje zavetrje, kako nastavit krmo, ko se morje razjezi ipd. In pa, izkoristi moško posadko in včasih premakni svoje meje v močnejšem vetru. Ob predpogoju, da je oprema brezhibna!!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost