Vleka čolna na prikolici
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
Dva odgovora iz 1. roke.
Imel Vel Satisa, sicer dizla, dokler se ni pregrel menjalnik je vlekel tudi 3 tone
Ravno danes peljal kompozicijo skoraj 2 toni z 1.6 16V bencinar. 100 in nekaj konj, od tega jih je pri 400.000 pocrkalo že tretjina.
Fantje komplicirate z temi avti in prikolicami toliko, da je čudno, da nimate vsi V10 Tuaregov!?
1500kg bo peljal tudi Yugo in verjeli ali ne, tudi ZAKONITO
Nekateri avti se bodo malo bolj matrali, nekateri manj, da bi zaradi 1x letno, ko peljes nekam coln menjal avto... Nonses!
Zaradi policije pa se je fino držati številk v homologaciji! Da me ne bo kdo obtožil, da učim krivo vero!
Imel Vel Satisa, sicer dizla, dokler se ni pregrel menjalnik je vlekel tudi 3 tone
Ravno danes peljal kompozicijo skoraj 2 toni z 1.6 16V bencinar. 100 in nekaj konj, od tega jih je pri 400.000 pocrkalo že tretjina.
Fantje komplicirate z temi avti in prikolicami toliko, da je čudno, da nimate vsi V10 Tuaregov!?
1500kg bo peljal tudi Yugo in verjeli ali ne, tudi ZAKONITO
Nekateri avti se bodo malo bolj matrali, nekateri manj, da bi zaradi 1x letno, ko peljes nekam coln menjal avto... Nonses!
Zaradi policije pa se je fino držati številk v homologaciji! Da me ne bo kdo obtožil, da učim krivo vero!
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Ne razumem čisto dobro, zakaj vsi razlagajo, da je dizel boljši za vleko čolna, ker ima večji navor kot bencinar in kako je to fajn za vleko čolna. Seveda ima motor večji navor, a vmes je še menjalnik, prestavna razmerja pa so pri dizlih daljša, tako da bo navor na kolesih približno isti. Tisto, kar res rabiš za potegnit čoln po drči ali pa speljat v klanec, pa je navor pri nizkih obratih, tu pa je bencinski motor v prednosti pred navitim turbo dizlom. Seveda lahko speljuješ tudi z več obrati, ko turbokompresor že dela na polno, a bo verjetno problem sklopka.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Jaz ti strokovno ne znam razložiti. Je pa dizel bolj, kot traktor. Precej težje ti crkne pri kakem speljevanju v kaksen klanec. In tudi potrebuješ dodajati manj plina za speljevanje, kar je bolje, kot si rekel za sklopko...
Med samo voznjo pa je vseeno, tam igra vlogo pa samo moč...
In še malo bom pametoval...
V povprečju, ko se človek navadi peljati prikolico avtomobil sploh ni toliko bolj obremenjen, kot nekateri mislijo. Treba je vedeti, da teža za avtomobilom tako, kot "zaustavlja" avtomobil pri pospeševanju ali vožnji v hrib, tudi "poganja" avtomobil naprej v nasprotnih pogojih.
Recimo en primer iz prakse. Na malem klancu navzdol solo avto potrebuje malo plina, z prikolico ga ne, ker ga rine naprej prikolica. Pri vožnji... pred ovinkom spuščaš gas precej prej, kot s samim avtomobilom, saj ima tudi teža prikole svojo vztrajnost...
Med samo voznjo pa je vseeno, tam igra vlogo pa samo moč...
In še malo bom pametoval...
V povprečju, ko se človek navadi peljati prikolico avtomobil sploh ni toliko bolj obremenjen, kot nekateri mislijo. Treba je vedeti, da teža za avtomobilom tako, kot "zaustavlja" avtomobil pri pospeševanju ali vožnji v hrib, tudi "poganja" avtomobil naprej v nasprotnih pogojih.
Recimo en primer iz prakse. Na malem klancu navzdol solo avto potrebuje malo plina, z prikolico ga ne, ker ga rine naprej prikolica. Pri vožnji... pred ovinkom spuščaš gas precej prej, kot s samim avtomobilom, saj ima tudi teža prikole svojo vztrajnost...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Pri vleki prikolice in speljevanju je bistveno bolj pomeben navor, kot pa moč. Moč je definirana kot kotna hitrost pomnožena z momentom (navor). Kar pa pomeni, da lahko imaš zelo mali navor pri veliki kotni hitrosti, da dobiš veliko moč. To pa pomeni, da boš težje speljeval in da boš lahko dosegal velike hitrosti. Torej je za tebe najbolj pomemben navor, ki ti omogoči veliko vlečno silo pri majhni kotni hitrosti. Navor pa je definiran kot sila pomnožena z ročico. Torej če imaš velik navor, imaš pri istem premeru kolesa na razpolago večjo silo. Kar pa je tisto, kar si želiš, saj je pospešek enak sila deljeno z maso. Torej velika sila pri enaki maso pomeni hitreše in bilj enostavno pridobivanje na hitrosti iz mirovanja.
Tudi traktorji so včasih imeli le nekaj 10 konjev in si z njimi potegnil tudi hišo če je bilo potrebno
Upam, da je sedaj razumljivo zakaj na prvem mestu rabiš velik navor, šele nato razmišljaš o moči.
Tudi traktorji so včasih imeli le nekaj 10 konjev in si z njimi potegnil tudi hišo če je bilo potrebno
Upam, da je sedaj razumljivo zakaj na prvem mestu rabiš velik navor, šele nato razmišljaš o moči.
mamaMicka napisal/-a:Jaz ti strokovno ne znam razložiti. Je pa dizel bolj, kot traktor. Precej težje ti crkne pri kakem speljevanju v kaksen klanec. In tudi potrebuješ dodajati manj plina za speljevanje, kar je bolje, kot si rekel za sklopko...
Med samo voznjo pa je vseeno, tam igra vlogo pa samo moč...
A pišeš to na pamet ali si dva avtomobila primerjal med sabo? Sprašujem zato, ker sem vse do sedaj vlekel čoln z bencinskim in se nekako navadil speljevati z nizkimi obrati, takole do 1500, bencinar od tam potegne, ko dodaš plin, pri dizlu (brez prikolice, na cliotu nimam kljuke) se mi pa večkrat zgodi, da motor crkne, kot bi ga udaril s kladivom, če pri speljevanju zaidem v prenizke obrate.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
5 let za sabo skoraj dnevno vlačim prikolice...
Obremenjen dizel ima tudi manjši prirast porabe goriva pri obremenitvi. In to verjetno ravno zaradi navora... Dizel meni kuri ca 10% več z prikolico, bencinar okoli 20%. Če pa res teram prikolico pa se zna poraba pri bencinarju skoraj podvojiti, pri dizlu pa do max 40%
Obremenjen dizel ima tudi manjši prirast porabe goriva pri obremenitvi. In to verjetno ravno zaradi navora... Dizel meni kuri ca 10% več z prikolico, bencinar okoli 20%. Če pa res teram prikolico pa se zna poraba pri bencinarju skoraj podvojiti, pri dizlu pa do max 40%
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
sam1 napisal/-a:Ja B+E imam, ker je teža max nosilnost prikolice večja kot je teža praznega vozila
Verjetno si mislil, da je največja dovoljena masa prikolice večja kot masa vlečnega vozila. To po novem ni več pomembno. Glede na to, da imaš B+E ti je pomembno samo še to, da največja dovoljena masa prikolice ne posega v homologacijo vlečnega vozila.
Fora pri starih avtomobilih je, da v homologaciji sploh nimajo vpisano koliko je lahko masa vlečenega vozila/prikolice (NDM).
Do lani je bil pogoj za B katergorijo, da je NDM vozila in NDM prikolice pod 3500kg ter da je NDM prikolice manjša kot masa praznega vozila. Če kateri izmed teh dveh pogojev ni bil izpolnjen, si potreboval B+E.
Jaz sem bil v nasprotju z drugim pogojem, zato sem opravil B+E, vendar zdaj razmišljam predvsem o menjavi avta v tej smeri...da bo avto res težji kot pa prikolica...ker se preveč pozna pri sami varnosti pri vleki. Zdaj mi lahko prikolica in avto dokaj hitro zanihata... pa imam dvoosno prikolico.
Kaj se je pa spremenilo sedaj kot pogoj za B vleko oz B+E?
Do lani je bil pogoj za B katergorijo, da je NDM vozila in NDM prikolice pod 3500kg ter da je NDM prikolice manjša kot masa praznega vozila. Če kateri izmed teh dveh pogojev ni bil izpolnjen, si potreboval B+E.
Jaz sem bil v nasprotju z drugim pogojem, zato sem opravil B+E, vendar zdaj razmišljam predvsem o menjavi avta v tej smeri...da bo avto res težji kot pa prikolica...ker se preveč pozna pri sami varnosti pri vleki. Zdaj mi lahko prikolica in avto dokaj hitro zanihata... pa imam dvoosno prikolico.
Kaj se je pa spremenilo sedaj kot pogoj za B vleko oz B+E?
Ma problem so novi dizli z majhno prostornino, sam imam C4 grand picaso z 1,6 hdi in je že prazen avto problem speljat v klanec, moram kar močno dodat plin in sklopko dolg držat, drugače avto vgasne. Tudi v testih kakšnih novih avtov z dizlskim motorjem je opazka, da slabo spelje in da rado ugasne pri speljevanju. Imel clio 1,9 dti je res počasi speljal samo vlečno moč pa ogromno kot traktor, tudi plina nibilo potrebno dodat pri speljevanju. Pri vožnji v 1 prestavi brez plina ni vgasnu ampak je kar pelu, vleku in ko si bremzo brez sklopke pritisnil se je kar pomatru, da je vgasnu. Mama micka verjetno voziš prikolice z starejšimi dizli ki pa so res traktorji in ne rabiš moči.
morje, morje...
Ja pri novejših dizlih, je problem turbine.Saj dokler se one ne odpre smo v takoimenovani turbinski luknji, zato moramo motor priganjat v obrate tam od 2500 naprej, takrat prijemlje turbina, res pa je da se tudi sklopka hitreje obrablja, zato je pa treba kupiti avtomatika za vleko prikolic pa še 4x4
Ure dnevi leta tečejo....
Maestral9 napisal/-a:sam1 napisal/-a:Ja B+E imam, ker je teža max nosilnost prikolice večja kot je teža praznega vozila
Verjetno si mislil, da je največja dovoljena masa prikolice večja kot masa vlečnega vozila. To po novem ni več pomembno. Glede na to, da imaš B+E ti je pomembno samo še to, da največja dovoljena masa prikolice ne posega v homologacijo vlečnega vozila.
toliko različnih informacij na enem kupu ajde fantje "maestral9, MM in drugi rabim 100% info)
ne vem kaj je zame potrebno, da bom lahko vlekel prikolo
katera kategorija ali B96 ali drugo?
slika prikazuje pod avto 1 prvi del na homo dokumentu
pod avto 2 drugi del dokumenta homo (priklopniki)
slika 3 pa homo dokument prikolice
torej na kratko
KATERO kategorijo rabim, da lahko to vlečem brez kazni od policije(pustmo zdaj dizle pa bencince!!)
hvala
MarC
Če jaz prav razumem, z B kategorijo lahko vlečeš razliko tvoje trenutne mase vozila do 3500kg. Torej si naložil avto in imaš 2t (1800kg ti piše za vozilo)...lahko vlečeš 1500kg (oz 1700kg). Verjetno je pomembno, da prikolica ni registrirana npr za NDM za 1800kg, ker redkokdaj tehtajo...zato je omejitev do 1700kg NDM prikolice
Po drugi strani pa tvoja homologacija omejuje maso vozila + NDM prikolice na 4200kg in ker je vozila 1800kg to znaša za prikolico 2400kg. Seveda potrebuješ potem kategorijo koda 96, ki je ok do 4200kg
Kolikor imam izkušnje tudi sami policaji ne vedo vedno kako reagirat ob teh zadevah. Najmanj problemov imaš, če imaš B+E kategorijo, in ponavadi je potem ok...niti ne gledajo dalje (meni se je tako zgodilo 3x, pa so meli zraven celo tehtnico, ki je bila v tistem trenutku frej..)
Če jaz prav razumem, z B kategorijo lahko vlečeš razliko tvoje trenutne mase vozila do 3500kg. Torej si naložil avto in imaš 2t (1800kg ti piše za vozilo)...lahko vlečeš 1500kg (oz 1700kg). Verjetno je pomembno, da prikolica ni registrirana npr za NDM za 1800kg, ker redkokdaj tehtajo...zato je omejitev do 1700kg NDM prikolice
Po drugi strani pa tvoja homologacija omejuje maso vozila + NDM prikolice na 4200kg in ker je vozila 1800kg to znaša za prikolico 2400kg. Seveda potrebuješ potem kategorijo koda 96, ki je ok do 4200kg
Kolikor imam izkušnje tudi sami policaji ne vedo vedno kako reagirat ob teh zadevah. Najmanj problemov imaš, če imaš B+E kategorijo, in ponavadi je potem ok...niti ne gledajo dalje (meni se je tako zgodilo 3x, pa so meli zraven celo tehtnico, ki je bila v tistem trenutku frej..)
Nazadnje spremenil sam1, dne Ne Mar 04, 2012 10:03, skupaj popravljeno 1 krat.
še to... v homologaciji piše NDM skupine vozil ob registraciji...
Tu nastajajo različne obrazložitve:
-na homologaciji v LJ pravijo, da se upošteva NDM vozila + NDM prikolice
-policaji pa pravijo, da masa praznega vozila + NDM prikolice
Kolikor sem gledal par let nazaj po zakonu, nikjer ni pisalo med razlago pojmov, kaj pomeni NDM skupine vozil..in če ne piše specifično kaj to pomeni, si lahko po svoje tolmačimo; ker policija v teh primerih upošteva manj strogo pravilo (prav tako sodišča)
Tu nastajajo različne obrazložitve:
-na homologaciji v LJ pravijo, da se upošteva NDM vozila + NDM prikolice
-policaji pa pravijo, da masa praznega vozila + NDM prikolice
Kolikor sem gledal par let nazaj po zakonu, nikjer ni pisalo med razlago pojmov, kaj pomeni NDM skupine vozil..in če ne piše specifično kaj to pomeni, si lahko po svoje tolmačimo; ker policija v teh primerih upošteva manj strogo pravilo (prav tako sodišča)
MareC
Čisto po PS si v vsakem primeru v prekršku.
1. ker ti masa prikolice posega v homologacijo vozila. Tvoje vozilo sme voziti samo 1700kg, prikolica pa ima skupno maso 1800kg. In tega se ne da z ničemer izničiti... V homo imas tudi podatek o Največji dovoljeni masi skupine vozil, ki je v tvojem primeru 4200kg v katero s svojimo 4305kg posegaš!
Skupna teža skupine vozil je v tem primeru
2505kg avtomobil
1800kg prikolica
4305kg SKUPAJ
S tem presegaš skupno težo 4250 za katero je dovolj koda 96 in bi v tem primeru potreboval EkB ali višjo kategorijo (E).
To je po reglcih.
Zadevo bi najenostavnejše rešil z prikolico skupne mase 1700kg, v tem primeru si z kodo 96 v popolnoma vseh predpisih.
Obstoječi prikolico ne moreš zmanjšati skupne teže.
Zdaj pa... Ker gre za zelo mala odstopanja, si jaz osebno verjetno ne bi delal pretiranih skrbi. V kolikor bi prislo do zapletov bi se zgovarjal na tiste 4% tolerance, ki so včasih obstajali za osne obrementitve itd...
Kot je predhodnik rekel tudi policija tega kaj dosti ne gleda, ker večina niti ne ve kako to gre. Ko sem jaz peljal svoj coln domov sem ga peljal na 1650kg prikolico. Avto ima dovoljeno 1300kg. Na meji so me držali 20 minut pa za težo ni rekel nihče nič.
Tako je v praksi, lahko pa boš ravno ti tisti 1000i, ki ga bojo dal jeb...
Čisto po PS si v vsakem primeru v prekršku.
1. ker ti masa prikolice posega v homologacijo vozila. Tvoje vozilo sme voziti samo 1700kg, prikolica pa ima skupno maso 1800kg. In tega se ne da z ničemer izničiti... V homo imas tudi podatek o Največji dovoljeni masi skupine vozil, ki je v tvojem primeru 4200kg v katero s svojimo 4305kg posegaš!
Skupna teža skupine vozil je v tem primeru
2505kg avtomobil
1800kg prikolica
4305kg SKUPAJ
S tem presegaš skupno težo 4250 za katero je dovolj koda 96 in bi v tem primeru potreboval EkB ali višjo kategorijo (E).
To je po reglcih.
Zadevo bi najenostavnejše rešil z prikolico skupne mase 1700kg, v tem primeru si z kodo 96 v popolnoma vseh predpisih.
Obstoječi prikolico ne moreš zmanjšati skupne teže.
Zdaj pa... Ker gre za zelo mala odstopanja, si jaz osebno verjetno ne bi delal pretiranih skrbi. V kolikor bi prislo do zapletov bi se zgovarjal na tiste 4% tolerance, ki so včasih obstajali za osne obrementitve itd...
Kot je predhodnik rekel tudi policija tega kaj dosti ne gleda, ker večina niti ne ve kako to gre. Ko sem jaz peljal svoj coln domov sem ga peljal na 1650kg prikolico. Avto ima dovoljeno 1300kg. Na meji so me držali 20 minut pa za težo ni rekel nihče nič.
Tako je v praksi, lahko pa boš ravno ti tisti 1000i, ki ga bojo dal jeb...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti