Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Apr 26, 2016 10:38

ANTIFOULING:
Najmočnejši antifouling, kateri z enim barvanjem ščiti barko več let je industrijski antifouling za tankerje JOTUN SEA QUANTUM ULTRA S.
V idealnih pogojih ščiti barko do 8 let, v normalnih pogojih (barka miruje celo zimo) ščiti barko 3-4 leta. Primeren za čolne ki dosežejo potovalno hitrost do 0 - 50milj/h. Ima bistveno večjo vsebnost bakra od ostalih antifoulingov. En liter tehta kar 1,8 kg. Lahko se ga barva čez vse antifoulinge, brez da bi bilo potrebno namazati vmes prajmer. Je tako močan, da ga ne prodajajo v normalnih trgovinah ampak vsi vemo, kdo na forumu ga lahko zrihta za drobiž. :) Cene na svetovnem spletu jotun izdelkov: http://marinepaintsonline.com.au/produc ... tum-ultra/
Tehnični podatki, kopirajte in kliknite na link, ter si preberite več o izdelku: https://goo.gl/Qz7EWv

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


PRAJMER:
Najmočnejši prajmer po moji oceni, kar jih je mogoče dobiti je dvo komponentni epoxy industrijski prajmer JOTUN JOTAMASTIC. Primeren je za barvanje železa, inoxa, aluminija, poliestra, karbona, betona in lesa. Čas sušenja je 6 ur. Je debeloslojen prajmer, kateri ima tudi aquastop funkcijo in preprečuje osmozo.
Tehnični podatki, kopirajte in kliknite na link ter si preberite več o izdelku: http://goo.gl/Wl5Ntz

Slika




BARVA ZA PALUBE IN BOKE:
Po dolgoletnih izkušnjah z barvanjem bark, je najboljša barva za palube in boke je JOTUN HARD TOP XP
Dvo komponentna barva je izredno odporna na praske, morje in sonce.
Izdelana je za palube trajektov, kjer hodijo ljudje ves čas v čevljih in vozijo po palubi avtomobili in kamioni, barva pa se ne sme spraskati. Barva ne drsi. Barva ima zelo visoko prekrivnost in se lepo zliva. Lahko jo špricate, valjčkate ali nanesete s čopičem. Poraba je 0,33kg na kvadratni meter. Barva je dvo okmponentna, kar pomeni, da je popolnoma odporna na kisline, goriva, kemijske vplive iz ozračja, mehanske poškodbe, morje in UV žarke.
Tehnični podatki, kopirajte in kliknite na link in si preberite več: http://goo.gl/aDtOCs



Slika

Slika

Slika

Slika




KIT ZA LOPATICO:
Najboljši kit za lopaptico je epoxy kit HEMPEL PROSYSTEM FOR SUPERYACHT
Je izredno elastičen, lahko se ga nanese do debeline 25mm.
Ko je kit trd, se zelo lepo brusi.
Tehnični list: http://goo.gl/r3L06C
Praviloma kit nanesemo vedno na epoksi prajmer. Prajmer mora biti srat 3-4 urce, ko nanj nanesemo kit. Kit se pred brušenjem suši 24h. Pobrušen kit vedno premažemo ponovno s prajmerjem pred barvanjem končne barve.
Video navodila za pravilno kitanje plovil: http://www.youtube.com/watch?v=XQpXVfWZsm0

Slika

Slika
Slika
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Nov 09, 2017 15:31, skupaj popravljeno 91 krat.
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

NAVODILA ZA BARVENJ ČOLNOV

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Pe Maj 27, 2016 14:12

DVO KOMPONENTNE BARVE:

MEŠANJE BARVE IN TRDILCA
Dvo-komponentno barvo in trdilec je potrebno temeljito premešati.
Za mešanje uporabite vrtalni stroj. Potrebno je mešati toliko časa, da je zmes popolnoma homogena (vsaj 3 min.). V kolikor nismo prepričani, ali je na dnu in v vogalih temeljito premešano, je proporočljivo, da se zmes prelije v novo, čisto posodo in se vse skupaj še enkrat dobro premeša.

Pozor, barva, kateri je primešan trdilec, je pri 20 °C uporabna 3 ure. Pri višjih temperaturah je čas ustrezno krajši. Ko se barva v posodi prične gostiti, jo zavrzite. Barve ne redčite, ker je barva, ki se je začela strjevati (gostiti) neuporabna. Za barvanje uporabite valjček s kratkimi nitkami (velur valjček za lakiranje parketa). Barvo lahko nanesete tudi z avtoličarsko pištolo. Pri barvanju z avtoličasrko pištolo je potrebno uporabiti separator vlage iz zraka in nastaviti pritisk med 3,5 in 4,5b (odvisno od šobe). Za pripravo dvo-komponentnega premaza zmešajte trdilec in barvo v natančno določenem razmerju. Razmerje mešanja najdete na nalepki na embalaži, razmerje je navedeno v teži in ne v volumnu. Če dodate preveč ali premalo trdilca, se barva ne bo strjevala hitreje ali počasneje. Če dodate preveč ali premalo trdilca se barva ne bo nikoli strdila. Če dodate 10% več trdilca to lahko pomeni 10% slabšo kvaliteto. Za doziranje trdilca uporabite tehtnico.

POZOR: Če nimate tehnice in želite dozirati trdilec volumensko (meriti v litrih oziroma meriti z avtoličarsko palčko), morate vedeti da en kilogram barve ni nikoli en liter.
RAZMERJE ZA TEŽNOSTNO MEŠANJE VELJA SAMO PRI UPORABI TEHNICE, ČE MERITE VOLUMEN MORATE OBVEZNO VEDETI TOČEN PODATEK KOLIKO JE VOLUMENSKO RAZMERJE MEŠANJA.

Razlike v teži in volumnu so pri nekaterih barvah tako velike da če uporabite podatek za težnostno razmerje in odmerite volumensko se vam barva nikoli ne bo posušila ali pa bo razpokala, zato se vedno prepričajte če pravilno dozirate.

Konkreten primer:
INTERNATIONAL INTERGUARD 269
Težnostno razmerje: 7,5 Kg prajmerja + 1 Kg trdilca
Volumensko razmerje: 4 litre prajmerja + 1 liter trdilca
V tem primeru je razlika med volumenskim in težnostnim razmerjem skoraj dvojna!

Za redčenje barve je obvezno uporaba ustreznega specialnega redčila. Če boste barvo redčili z napačnim redčilom, lahko porumeni, razpoka ali razpade. Za redčenje ne uporabljajte nitra.
Kadar želimo pobarvati na gelcote sloj barve, je med gelcotom in barvo obvezno potrebno nanesti prajmer za povečanje oprijema barve na gelcote. Če nanesemo barvo direktno na gelcote brez prajmerja, je velika verjetnost, da bo barva čez čas odstopila. Pri barvanju antifoulinga čez stari antifouling ni potrebno nanesti prajmer za povečanje oprijema. Stari antifouling je potrebno očistiti alg in školjk z visoko tlačnim čistilcem. Stari antifouling se dodatno očisti z brusnim papirjem 100, tako da celotno površino narahlo pobrusimo. Prah, ki je nastal z brušenjem, je potrebno odstraniti (oprati z barke) in barko posušiti bred začetkom barvanja.
Čas sušenja med barvanjem prvega in drugega sloja prajmerja je od 6 ur do 48ur – glej tehnični list. Čas sušenja med barvanjem prajmerja in antifoulinga je od 5 do 6h »mokro na mokor«. Če zamudite ta čas, je potrebno počakati da se prajmer popolnoma posuši in nato je potrebno epoksi narahlo pobrusiti z brusnim papirjem 360 da izgubi lesk. Čas sušenja med barvanjem prvega in drugega sloja antifoulinga je minimalno 6h. Če boste nanesli veliko slojev barve v prekratkih časovnih intervalih brez da bi počakali da se vsak sloj posebej popolnoma posuši, lahko barva razpoka kakor suha zemlja. Brušenje površine ni potrebno med barvanjem prvega in drugega sloja antifoulinga. Antifouling se praviloma ne redči. Ob močnem soncu ali močnem vetru, bo antifouling prehitro hlapel kar vam bo povzročalo težave. Dovoljeno je v en kilogram antifoulinga dodati 50g redčila za antifouling .Pred začetkom nanašanja antifoulinga, je potrebno barvo dobro premešati, saj se med transportom od vibracij dodane kovine v barvi usedejo na dno pločevinke. Valjček je potrebno pritiskati ob podlago tako, da se ustvari tanek, enakomeren sloj premaza. Teoretična poraba je 330 g/m2

ČAS SUŠENJA: Palubna barva je suha na otip po 6 urah. Lahke obremenitve so možne 2-3 dni po nanosu, barva pa popolnoma otrdi po 7 dneh. Takrat je površina primerna za maksimalno obremenitev. Na dejanski čas sušenja vplivata temperatura in vlaga. Palubno barvo je potrebno razredčiti pred barvanjem.
Praviloma barva mora biti tako redka, da se po pobarvanem prvem sloju še vedno vidi podlaga skozi barvo.

OZNAKE OPOZORIL: Upoštevati je potrebno običajne varnostne ukrepe za ravnanje z barvami. Zračite prostor. Uporaba te barve v majhnem prostoru zahteva uporabo respiratorja. Ne zlivajte ostankov barve v naravo.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Nov 02, 2017 15:14, skupaj popravljeno 12 krat.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 4971
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Pe Maj 27, 2016 23:01

A zdaj si ga najdu;) V sob sem na barki c
e mas cas prido naokoli da kj spijeva pa se neki mava odprt;)
Sicer pa priporocam Bonaparteja;)
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Maj 27, 2016 23:12

Tudi jaz imam super izkusnjo z njim!

Sam razjezit ga ne :)
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » So Maj 28, 2016 01:22

ABC POMORSKI NASVETI:

POHODNO STIKALO ZA SIDRNI WINCH NA KOPALNI PLOŠČADI:
Zelo praktična rešitev za tuširanje. Vzameš tuš v roko, stopiš na tipko in vklopiš vodno pumpo in voda začne takoj špricati iz cevi. Ko stopiš s tipke stran se pumpa ugasne. Ni izgub vode zaradi slabe pipe, ni nevarnosti da bi se elektro motor uničil zaradi stalnega dofilavanja pritiska v sistemu (kapljanje vode ven iz sistema), nobenega ne rabiš prosit, da vžge in ugasne vodno pumpo na krmilni plošči.

JEKLENA ZAJLA ZA PRIVEZ TENDERJA NA POMOL:
Zelo praktična rešitev, še posebej če tender uporabljajo tudi gosti plovila kateri ne obvladajo pomorskih vozlov.
Jeklena pletenica je preoblečena z belo plastičnoo preobleko.
Na začetku in koncu jeklenice je zajla zvita v rinka, katera je fiksno blokirana s plombo ki se spreša. Ena stran jeklenice je na špico gumenjak pritrjena fiksno tako da skozi uho bitve na gumenjaku poteka ena od rink.
Druga stran jeklenice služi za privezovanje gumenjaka na pomol. Zajlo speljejo skozi bitvo na pomolu in jo ovijejo okoli bitve na pomolu. Ne delajo pomorskih vozlov ampak enostavno vzamejo inox obešanko-ključavnico in jo vtaknejo v rinko iz zajle in zaklenejo gumenjak na pomol.
S tem preprečijo da se gumenjak sam odveže, da ga škodoželjci odvežejo, da ga kdo ukrade, da se pijani turisti iz hotelov ne usedejo v tender in gredo malo vozit po zalivu.
Zajla ima natanko določeno dolžino. Zajla je natanko za cca 10cm daljša od gumenjaka. Če pade zajla med plovbo v vodo ne bo nobene škode, saj je toliko dolga da je malenkost daljša od gumenjaka in plomba na zajli ne tolče v dno gumenjaka, hkrati je pa zajla toliko kratka da rinka na zajli ne doseže propelerja. V ZDA ima večina tenderjev zajlo namesto vrvi.

-redno vsako dnevno metanje vrečk v morje.
Ko sem prvič videl Italijana metat vrečko v morje sem jo skoraj pobral, pa mi je zakričal "NIKAR!" :)
Klasična praksa pri Italijanih ki nimajo wc-ja na barki.
Vzamejo vedro, ga nesejo v kabino barke, ga obložijo z vrečko narejeno iz krompirjevega škroba.
Opravijo malo in veliko potrebo v vrečko, dodajo še en kamen za utež in vrečko vržejo v morje. Potone na dno in se tam vrečka narejena iz krompirja popolnoma raztopi.
http://trgovina.piskar.si/index.aspx?so ... &grupa=114
Baje da se vrečke iz krompirjevega škroba rastopijo hitreje kakor toaletni papir.

OPIJANJE ULOVLJENE VELIKE RIBE:
Običajno ko uloviš veliko ribo (tuno, lampugo..) in jo potegneš na krov, se kobaca po celi barki, ko jo začneš rezati- čistiti z nožem še živo ti s krvjo pošprica celo barko. Tudi ribo je težko potegnit na krov, ker kadar jo začneš vleči ven iz vode začne trgat in otrga laks. Obstaja en smešen trik :)
Vzameš stelex šprico za čiščenje šip, zliješ čistilo ven in v šprico naliješ žganje. Ribi špricneš v usta, škrge žganje. Riba je v sekundi mrtvo pijana. Leži nepremična živa na palubi in mirno gleda kako jo režeš z nožem.
Temu se reče majhne skrivnosti velikih ribičev.
No, jaz nisem neki pravi ribič, sem pa osebno poskusil to in lahko povem da deluje.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Pe Okt 27, 2017 16:28, skupaj popravljeno 11 krat.
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Po Avg 01, 2016 21:32

ABC POMORSKI NASVETI:

Tolčenje boje v plovilo:
Tolčenje boje v plovilo zaradi brezveterja lahko preprečite tako da vrv med barko in bojo preoblečete-vtaknete v gumnjasto cev.
Boja in plovilo sta povezana z neupogibajočo vrvjo, podobno kakor da bi gledali šlepanje dveh kamionov ki sta pritrjena z drogom za šlepanje.
Cev mora biti zadosti trda da drži bojo odmaknjeno od plovila in zadosti mehka da ne povzroča zvokov kadar cev drsa ob bojo.

Tuš cev na plovilu:
Vedno sem mislil da je perfektna dolžina cevi za tuš 2,5m dokler nisem bil na plovilu ki je imelo 6m dolgo cev za tuš :)
Super stvar. Celo barko lahko opereš z vodo iz rezervoarja. Zunanjo jedilno mizo lahko vedno sproti opereš, Lahko se tuširaš kjer koli hočeš na plovilu, lahko spereš sol iz šip. Najboljše pri vsemu temu pa je da porabiš ogromno vode iz rezervoarja kar je super, ker imaš lahko vsak dan svežo vodo v rezervoarju.
Jaz plovilo uporabljam skoraj vsak dan za krajše vožnje po slovenski obali.
Preden sem plovilo začel prati z vodo iz rezervoarjev sem mi je en tank vode trajal tudi teden ali dva. Zdaj skoraj vsak dan ko privežem barko napolnim še rezervoar z pitno vodo. Ni potrebno več preventivno dodajati klora.
Ne da pijem vodo iz rezervoarja imapak ko se tuširaš ti mimogrede gre v usta.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Sr Maj 17, 2017 12:45, skupaj popravljeno 13 krat.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Avg 23, 2016 14:07

Hardtopa imaš še kaj? Bi rabil kakšen liter belega..
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Avg 23, 2016 14:30

Avtoradio na barki:
Avtoradio na barki ne zdrži dolgo zaradi vlage in soli v zraku. Življenko dobo avtoradija lahko bistveno povečamo tako, da poskrbimo da ne pride vlaga in sol do njega. Ena od super rešitev je ščitnik za sprednjo stran avtoradija, ki ga lahko kupimo v vse navtičnih trgovinah. Odlična rešitev za zaščito notranjosti avtoradija je nadometna električna omarica, ki jo zavijačimo in zatesnimo s silikonom na hrbtno stran armaturne plošče. Spoj med električno omarico, armaturno ploščo in pokrovčkom je potrebno skrbno zatesniti. Poskusil sem s curkom vode testirati tako izvedbo in lahko iz prve roke povem da v notranjost ni prišla niti kapljica. Če boste v škatlo za elektro inštalacije vstavili vrečkico ki pobira vlago (kot jo najdete v škatlah za čevlje) in če boste radio odnesli domov v času ko plovila ne uporabljate vam bo radijo služil dolga dolga leta. Jaz sem sebi kupil avtoradijo Alpine, kateri nima CD enote, avtoradijo sem odprl in ga v notranjosti na debelo prelakiral z lakom v špreju.

Slika


Slika
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Pe Okt 27, 2017 16:28, skupaj popravljeno 7 krat.
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 27, 2016 20:38

Zlaganje stranic biminija
Pri zlaganju stranic biminija prihaja do prepogibanja oken, kar pusti trajne poškodbe na materialu. Stranice lahko tudi zrolamo ampak se rola običajno prelomi med skladiščenjem ali stepta in plastika od oken spet trpi. Preprosta rešitev je da se stranice navijejo na plastično kanalizacijski cev premera 110mm (Merkur 5€) in se tako nikoli ne zmečkajo.

Slika

Nož na barki.
Jaz sem mnenja da pravi pomorščak mora imet na barki vedno nož pri roki. Ne glede na to ali se mora reševet in odrezat špago sidra, ribiško mrežo v propelerju ali brancina iz ribiške mreže pripravit za večerjo. Nož mora biti oster, kakor britev. Mora prerezati nalcano v enem zamahu. Težava je v tem da na barki vsi noži zarjavijo in ne režejo več ker jih morje zgrize.
Na začetku sem uporablal keramičen noč. Nož nima kovinskih delov, keramično rezilo pa reže veliko bolj kakor klasični noži. Težava je v tem da so krhki. Brez težav se rezilo v naglici zlomi. Nato sem odkril nož ki ima vgrajen cink-protektor. V plastičen etui noža sem prevtal luknjico skozi katero sem dal vijakec in etui fiksno privijačil na tapicerijo pod volanom, tako da je nož vedno svoje mesto in da je vedno na dosegu roke.

http://www.evolutionsub.si/index.php?pa ... &Itemid=29

Slika

Cenejša različica noža je Bahco nož, ki se ga za par eur lahko kupi v trgovinah Merkur. Jaz sem ga testiral in sem z njim zadovoljen.

Slika

Varno kopanje na redini zaliva:
S čolnom ne smemo preblizu obale, ker je to rezervirano za kopalce.
Kadar se kopamo iz čolna je to veliko krat v delih morja kjer je dovoljena plovba plovil in glisiranje. Osebno se veliko krat kopam in potapljam na odprtem morju, daleč od obale. Če te na takem mestu povozi čoln si si sam kriv pa še kazen dobiš.
Zato imam obešeno potapljaško zastavico, ki prepoveduje ostalim plovilom da se približajo mojemu plovilu na manjšo razdaljo od 100m.
http://www.spz.si/?p=1245
No vsaj kazen ne dobiš, veliko ljudi ne ve kaj zastavica sploh pomeni.

Slika

Tema - potapljaška zastavica se nadaljuje tu!
viewtopic.php?t=18978


Privezovanje plovila na obalo:
Jaz za privezovanje plovila na obalo in plovila-na-plovilo uporabljam že pripravljeno vrv.
Vrv je na obeh straneh prepreletena tako da se zaključi na uho, kar omogoča hitro privezovanje na boje, bitve, pomole. Da bi uporaba vrvi bila še bolj praktična imam na eni strani velik karabin kateri naredi privezovanje in odvezovanje plovila še največjemu začetniku na plovilu (gostu) kot sekundno opravilo.
Na sredini vrvi je blažilec sunkov. Ta še posebej pride prav na razburkanem morju, kadar se veže bočno plovilo na plovilo, še posebej kadar plovili nista iste velikosti in ne reagirata na val enako.

Slika

Ko smo že pri priveznih vrveh.
Jaz imam v marini na priveznem mestu močno olajšano orivezovanje zaradi preproste rešitve. Vse privezne vrvi imajo izdelano uho na natančno določeni dolžini. Kadar prisplujem v privez mi ni potrebno privezovati barko z vozli ampak le nataknem že pripravljena ušesa čez bitvo.
Barka je vedno hitro, vedno pravilno privezana in vedno na pravo dolžino.

Da bi zadeva bila še bolj enostavna sem privezne vrvmi povezal med seboj z tanko špagico. Kar pomeni, kadar dam roko v vodo in iz morja potegnem eno privezno vrv in jo privežem na plovilo mi ni potrebno v morju iskati naslednjo privezno vrv, enostavno povlečem tanko špagico in iz morja na plovilo potegnem naslednjo privezno vrv. Tako deansko le vlečeš tanko špagico in ti same v roko pridejo vse štiri privezne vrvi.

Seveda tanko špagico in špago od muringa imam vedno spravljeno na palubi. Vedno čisto. Sovražim muring zaraščen s školjkami.

Na plovulu imam XXXL velikost bokobranov. Dejmo rečt štiri krat večje kakor jih imajo običajno ljudje na plovilu enake velikosti. Bokobrani so okrogli in velikosti A4. Mene ne motijo. Kadar je neurje sem čisto miren, da sosedova barka ne bo tolkla v mojo, saj drži sosedovo barko en meter stran :) Kadar si vezan bočno barka na barko lahko v miru uživaš v sončenju tudi če je morje razburkano, ni nevarnosti da bodo bokobrani zbežali gor.
Na bokobranih imam napisano telefonsko kar se je izkazalo sila priročno, kadar koli je bilo kaj narobe z barko sem dobil klic mimoidočih.
Bokobrani imajo namesto vrvi jeklenico speto v uho z plombo. Bokobrani se na plovilo pritrdijo z inox karabinom. Kar omogoča da še največji začetnik na plovilu (gost) sam v sekundi pravilno obesi bokobran. Na plovilu imam privijačene rinke kamor se bokobrani obesijo.
Bokobrani so tako veliki da zasedejo celo barko, kdo pa je rekel da jih dam na barko ? Zadnja dva bokobrana nikoli nimata privilegij da se gresta peljat z barko, kadar izplujem bokobrana ostaneta privezana na privezu.
tista tanka vrvica ki sem jo povezaal med eno privezno vrvjo in drugo poteka tudi skozi rinko bokobrana. Kadar se bližam svojemu vezu,me na vodni gladini čakata dva ogromna rdeča bokobrana med katera moram zapleljat. Ni mi treba z leseno palico iskati muringov v vodi, le zagrabim mokobran ki plava na gladini ga zapnem na plovilo potem pa po vrvici potegnem na plan še ostale privezne vrvi. Zelo praktična rešitev tudi v primeru kadar imaš bočni veter in prideš v prazno marino (brez bočnih sosedov). Ker zapelješ med dva ogromna bokobrana ki sta privezana za muringe ti veter ne more zanesti plovila, saj ogromna bokobrana držita plovilo na svojem mestu.

Slika

Sprednja bokobrana tudi nikoli ne dam na plovilo. Nemeščena sta na gliser na tako višino da med glisiranjem ne tikata morja. V primeru da je morje razburkano pa jih prestavim zadaj na platformo.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Po Okt 30, 2017 13:18, skupaj popravljeno 13 krat.
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 27, 2016 20:54

ABC NASVETI ZA BARVANJE:
Ena od kritičnih napak pri barvanju antifoulinga je, da se čoln s neposušeno antivegetativno barvo da v morje. Spejemljivo je, da se manjše površine (nepobarvane zaradi nog podstavka) pobarva tik preden se barka spusti v morje, drugače pa je potrebno antifouling pustit vsaj en dan da se posuši preden ga daste v morje.

Za vas sem slikal posodico sveže premazano z antifoulingom, katero sem delno napolnil z vodo. Kaj se zgodi z barvo v stiku z morjem je razvidno iz slike.

Slika

Lepilni trak za barvanje antifoulinga.
Na polici v merkurju je veliko lepilnih trakov, vsi delujejo isti, vendar ni tako.
Le eden izmed vseh lepilnih takov na spodnji sliki ima oznako da je primeren za zunanjo uporabo, da ne pušča lepila na plovilu, po tem ko ga odstranimo ne glede na to s katero kemikalijo je bil v stiku.
Osebno priporočam: Tesa professional UV Paper Tape.
Pri nakupu bodite pozorni na oznako:

Slika



Slika


Za zaščito plovila pri barvanje s pištolo je super zaščitna folija v roli:

Slika

ta majhna rolica se raztegne v 39 kvadratnih metrov velik zaščitni najlon kateri ima že lepilni trak vgrajen.

Za barvanje z valjčkom pa so dobri velur kratko dlaki valjčki:

Slika

Dolgo dlaki valjčki puščajo preveč barve za seboj, verjetnos da se bo odtrgal dolga dlaka iz valjčka je velika, sploh pa dolga dlaka je tudi debela dlaka in se takoj vidi če ostane odtrgana in zalepljena v barvi.
Spužvasti valjčki se razpadejo zelo hitro, in delajo mehurčke zraka v barvi, kadar mehurčki zraka počijo ostanejo luknjice v barvi.
Za barvanje z pištolo je priporočeno uporabljati 3M-ovo masko, verjetno masi kdo ne ve da ima vsak filter na 3M-ovi maski svojo namembnost. Če je filter pobarvan z rjavo oznako pomeni da je izredno fin filter namenjan le hlapom, Če ima filter pisano oznako pomeni da je za širši spekter uporabe (prah+hlapi).
Verjetno kdo ne ve, da so modre lateh rokavice, ki jih lahko kupite v merkurju 3X bolj vzdržljive od belih latex rokavic. Še bolj vzdržljive pa so črne latex rokavice (v sloveniji mislim da se jih ne da kupiti).
Pri barvanju plovil spremljajte vremensko napoved. Če bo deževalo po sveže pobarvani palubi, bo dež pustil globoke poškodbe na površini barve ki jih ne bo mogoče spulirati.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne To Maj 30, 2017 14:41, skupaj popravljeno 11 krat.
Uporabniški avatar
customs
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Ne Avg 07, 2011 21:50
Kraj: Maribor-Sukošan
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a customs » Pe Okt 28, 2016 00:14

Imaš kakšno bolj svetlo modro barvo? Podobno ultramarine Ral 5002? Rabil bi je ene 3 ali 4kg in 2kg bele
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Ne Okt 30, 2016 09:39

ABC POMORSKI NASVETI:
Cev za vodo.

V zadnjim letih je vse več težav z nekvalitetnimi kitajskimi cevmi za vodo, ki jih proizvajojo v deželi riža. Plastika ob navoju kar odpade, navoj razpade na dvesto koščkov, skratka ena velika žalost, nova cev pa ni tako poceni.
Jaz na svojem plovilu imam 5m dolgo cev za vodo, zato da lahko sperem tudi pomožni čoln ko ga odrabim. Ampak takih cevi ni mogoče kupiti v redni prodaji.
Cev z navojnimi sponkami so mi izdelali po naročilu v podjetju Prit d.o.o. in to zelo kvalitetno z medeninastmi deli namesto plastičnih. Za vsak priklop sem plačal okrog en euro. Jih priporočam, za popravilo in izdelavo kakršnik koli cevi na barki.

Slika

Slika


Slika


Slika

Slika

Slika
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Ne Sep 03, 2017 18:15, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
customs
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Ne Avg 07, 2011 21:50
Kraj: Maribor-Sukošan
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a customs » Ne Okt 30, 2016 09:42

Bonaparte napisal/-a:Mislim da imam.
V vsakem primeru pa lahko primešamo malo bele v modro in dobimo željen oddtenek.


Prosim preveri jo kupim! :wink:
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1711
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Ne Dec 18, 2016 21:21

ABC NASVETI ZA BARVANJE:
Rokavice za barvanje.
Če boste delali obnovo svojega plovila ali ste mojster kateri redno barva plovila vam priporočam da si nabavite gumnjaste rokavice Jakson ki jih prodajajo v podjetju Mikro-polo (oprema za laboratorije). Rokavice Jackson zdržijo osem krat dlje v primerjavi z ostalimi gumnjastimi rokavicami. Rokavice Jackson lahko operete z nitro redčilom in pri tem ne spremenijo mehanskih lastnisti.
Gumnjaste delovne modre rokavice iz merkurja ko zavohajo nitro že počijo.
Rokavice Jackson so zelo elastične in se lepo rastegnejo ter prilagodijo vsaki roki. Če kupite velikost M bo primerno tudi če imate veliko roko.
So trpežne in primerne tudi za mehanska dela, popravilo motorja ali brušenje antifoulinga.

https://market.mikro-polo.si/vsi-izdelk ... x/i3522807

Slika

Slika


Slika


NITRO ČISTILO:
Veliko hlapov vdahnemo zaradi čiščenja orodja z nitrotom, ki ga v prekomernih dozah zlivamo nekontrolirano na papir in z njim čistimo.
Če se z barvanjem ukvarjate pogosto vam priporočam da si nabavite šprico ki špricne majhno kontrolirano količino redčila ravno tam kamor želite, nato pa le s papirjem odstranite razstopljeno umazanijo. Pri tem boste porabili 10X manj nitra in hlapov bo tudi toliko manj. Pa tudi zelo priročno je za rokovanje, saj lahko dozirate z eno roko, ni vam treba odvijati in zavijati zamaškov. Lahko čistite tudi navpične površine ali celo strop.

Aluminijasto nitro-odporno šprico dobite za 2€ na spletni strani:
https://www.unguentarium.si/collections/embalaza

Slika


Slika
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Ne Sep 03, 2017 18:25, skupaj popravljeno 11 krat.
skiathos
Kapitan
Prispevkov: 171
Pridružen: Če Jul 26, 2012 08:15

OdgovorNapisal/-a skiathos » Po Dec 19, 2016 13:35

8 let ja, na podstavku na suhem
ne pretiravajte, so še kakšne boljše stvari pa ne zdržijo tolk časa

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost