Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. VETROVI V JADRANU

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Po Okt 30, 2017 16:19

VETROVI V JADRANU

Burin. Je prav tako termični priobalni veter, za katerega je značilno lokalno kroženje zraka in nastane v poletnih mesecih kot posledica različnih temperatur morja in kopna. Zaradi hitrejšega ohlajanja kopna ponoči piha v smeri proti morju, to je iz smeri ENE do NNE (v roži vetrov iz kvadranta burje). Ker je hlajenje kopna manj izrazito kot dnevno segrevanje, je tudi burin šibkejši od maestrala. Običajno začne pihati zvečer okoli 21. ure, ter piha vse do sončnega vzhoda, ko je običajno najmočnejši, vendar redko presega jakost 2 Bf. Večjo moč razvije le v predelih, kjer se pogosto pojavlja močna burja.

Tramontana. Piha iz smeri NW do N. Najpogosteje se pojavlja pri prehodu ciklonalnih območij severno in severovzhodno od Jadrana, oziroma pri hitrem prehodu hladne fronte iz smeri severozahoda. Je kratkotrajen nevihtni veter, ki se pojavlja v vseh letnih obdobjih. Njena moč je odvisna od oddaljenosti središča ciklona – čeprav je prehodnega značaja, se lahko pojavi iznenada kot močan in nevaren veter. Pogosto preide v burjo.

Levant. Najpogosteje piha iz E smeri, pojavlja se kot kombinacija vplivov burje in juga. Običajno se pojavi, kadar na odprtem morju piha jugo, v priobalnem pasu pa tokovi hladnega zraka pihajo iz smeri kopna – tako nastane relativno vlažen in hladnejši veter. Je prehodnega značaja, lahko preide v burjo ali jugo. Pogostejši je v zimskih mesecih in je značilen za severni Jadran. Običajno prinese deževno in hladnejše vreme.

Oštro. Piha iz S smeri, najpogosteje na odprtem delu Jadrana. Pojavi se takrat, kadar se glavno ciklonsko območje približuje Jadranu iz smeri W ali NW. Njegova smer je v glavnem posledica tlačnih razlik in nanjo ne vplivajo priobalne ali otoške reliefne značilnosti. Praviloma je prehodnega značaja in kratkotrajen, vendar lahko zapiha tudi močneje in s tem naznanja prihajajočo nevihto.

Lebič. Najpogosteje piha iz smeri SW. Pojavi se, kadar se greben azorskega anticiklona razširi južno ali jugozahodno od Jadrana, središče ciklona pa prehaja v njegovem severnem delu. V poletnem času se pojavlja ob prehodu lokalne nevihte oziroma ciklona preko dela Jadrana kot zelo močan SW veter, ki je običajno kratkotrajen (na Hrvaškem se tak veter imenuje tudi "garbin"). Najavlja ga nenadno znižanje zračnega tlaka – ko je tlak najnižji, je veter najmočnejši. Kadar ciklonsko območje stacionira, lahko močneje piha tudi do 2 dni, kar povzroči močno valovanje ob obali, odprti proti SW. Pogostejši je na srednjem in južnem Jadranu, to je na južni strani ciklonskega območja.

Ponent. Piha iz W smeri. Je nenadnega nastanka (pogosto nastane predvsem v hladnem vremenu) in kratkega trajanja. Običajno je to nevihtni veter, ki lahko povzroči visoke valove.

Nevihta. Je lokalen vremenski pojav, ki je najpogostejši v poletnem obdobju od meseca junija do septembra, najbolj v severnem delu Jadrana. Nevihta lahko razvije veliko moč in predstavlja resno nevarnost za manjša plovila. Pojavi se lahko ob vsakem vremenu. Dinamične ali ciklonalne nevihte, ki so značilnejše za zimsko obdobje slabšega vremena, so redkejše vendar obsežnejše od kratkotrajnih poletnih neviht. Slednje so posledica intenzivnega izparevanja ob vročem, soparnem vremenu in se pojavljajo pogosteje, običajno na istih lokacijah. Značilnosti neviht so močno grmenje in bliskanje, intenzivni nalivi dežja ali celo toče, ter udari močnega vetra, najpogosteje tramontane. Prvi znak hitro približujoče se poletne nevihte (potujejo s hitrostjo 15–20 vozlov) je potemnitev obzorja v smeri, iz katere nevihta prihaja. Sledi nastanek značilnega visokega nevihtnega oblaka, kar je posledica dviganja vročega in vlažnega zraka, ki z ohlajevanjem prične izločati kapljevino. Tak oblak (cumulunimbus) sega do tal in pogosto dobi obliko nakovala. Tik pred prihodom nevihte se z dvigom temperature in padcem relativne vlažnosti zraka močno poveča sopara, zračni tlak upade. Rahel vetrc v smeri nevihte ob njenem udaru spremeni smer za 180° in se močno okrepi, temperature s padavinami in vetrom močno padejo, bliska se in grmi. S prehodom nevihte močan veter in padavine ponehajo, obzorje se razvedri, zračni tlak in temperature postopno narasejo, nastopi brezvetrje. Pojav rahlega vetrca smeri SE do E in povečane sopare po nevihti so znaki, ki lahko napovedujejo v kratkem ponovno nevihto. Pri nas prihajajo nevihte predvsem iz W smeri, vendar se lahko pojavijo tudi iz smeri od SW do NW. Prihajajo lahko postopno ali iznenada. Pri postopni nevihti se pojavi veter v smeri njenega gibanja in postopno jača, sočasno s padanjem zračnega tlaka in pojavom grmenja in bliskanja na obzorju. Nenadno nevihto je bistveno teže predvideti, saj pogosto piha rahel vetrc v nasprotni smeri njenega gibanja, kar prepreči zaznavanje grmenja ter povečanja sopare v zraku. Poletne nevihte se najpogosteje pojavijo v popoldanskem času, ko temperature dosežejo svoj maksimum.

Tromba ali vrtinčasti viharni lijak (na Hrvaškem imenovana tudi "pijavica"). Je ciklonska nevihta velike moči. Na Jadranu najpogosteje nastane v obdobju dolgotrajnejše povečane oblačnosti in mirnega, tihega vremena. Močno vrtinčenje zraka na višini ustvari neke vrste lijak, ki sesa in vrtinči razburkano morje navzgor, kar ustvarja vrtinec, ki je lahko visok tudi 100–300 m. Zračne mase na robu se vrtijo z izredno visoko hitrostjo, kar povzroči velike tlačne razlike proti redkemu zraku v notranjosti vrtinca. Posledica teh tlačnih razlik je orkanska in tudi rušilna moč nevihte. Tromba se pojavlja na celotnem Jadranu, pogosteje ob zahodni obali Istre in v kanalih srednjega Jadrana. Če nenaden nastanek trombe na morju preseneti plovilo, je najučinkovitejši pobeg v smeri 90° glede na smer napredovanja vrtinca.

Seveda se je nevihti najbolje ogniti s preventivnim vplutjem v varen pristan, če razvoj nevihte to še varno dopušča. V nasprotnem primeru je bolje ostati na odprtem morju, usmeriti plovilo proti vetru ter zmanjšati površino na udaru vetra na minimum.

Slika

Slika

Slika
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Pe Nov 24, 2017 12:44, skupaj popravljeno 2 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Po Okt 30, 2017 16:33

Kako postaviti bokrobran da zaščiti plovilo pred stebrom:
Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorskinasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. PRIVEZOVANJE NA MURINg z GHOOKom

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Po Okt 30, 2017 17:03

PRIVEZOVANJE NA MURINg z GHOOKom

Slika

Slika

Privezovanje na muring poglejte video: https://www.youtube.com/watch?v=3c0GVy6SwKU
Magnetna boja, poglejte video: https://www.youtube.com/watch?v=KGUTVNMXvgg

Jaz sem še vedno ljubitelj čistih muringov. Kadar koli dobim nov privez, si z mesarko jekleno rokavico zdrsam vse školjke iz muringa. Muring operem in ga pustim čistega na palubi, po tem ko sem privezal barko. Ker muring ni v morju ampak je na palubi sa na njem ne nabirajo alge in školjke. Kadar koli moram prvezat plovilo, lahko storim to brez da bi se umazal.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Nov 02, 2017 15:09, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Okt 31, 2017 15:27

Super napisano, lepo berljivo, sploh ker pri bralcu ne zbuja občutka da nima pojma.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

KAKO SE NAREDI RASTER -PROTI ZDRSNA POVRŠINA

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 02, 2017 14:26

RASTER -PROTI ZDRSNA POVRŠINA :

Obstaja več načinov kako naredit raster na palubi.
Eni posipajo po sveži barvi steklene kroglice (ki jih dobijo od cestnega podjetja, za barvanje črt na prehodih za pešce). To običajno drži nekaj časa in potem se kriglice odluščijo. Pobršina drsi kljub temu da je posipana.

Eni zamešajo kremenčev pesek v barvo in nato pobarvajo z valjčkom. Ta pesek s časoma odpade, saj so kamečnki precej veliki in se zatikajo. Paluba se izredno težko pere.

Daleč najlepše pride, če se raster naredi s strukturno pasto in strukturnim valjčkom.

S strukturnim valjčkom lahko naredite protizdrsno površino na sledeč način:

Na svež prajmer (star 4h) ki še malo pika, zalepite lepilni trak, s katerim boste omejili območje na katerem bo protizdrsni nanos. Nkateri izdelki zahtevajo, da je površina pobrušena z brusnim paprijem 60. Nekateri izdelki zahtevajo svojo emulzijo NITROFIX ki se jo reči z nitro redčilom, zato je potrebno pred začetkom dela prebrati tehnični list.

S čopičem se nanese strukturna pasta na palubo. Material je podoben zobni pasti. Poraba: 1,25m2/l ena roka.
Kot strukturni material lahko uporabimo:
GRIPELAST ki ga prizvaja COLTECH cene na spletnih trgovinah 40€/kg
KIWIGRIP cena na spletnih trgovinah 45€/kg
QUARZOPLAST ki ga proizvaja IVAS 3€/kg

S strukturnim valjčkom (stane od 1€-15€) povaljčakmo po raznesenem materialu, da valjček naredi vzorec. Pred valjčkanjem je potrebno valjček zmočiti in ožeti. Obstajajo različni valjčki, ki naredijo različno grobo površino, potrebno je preizkusiti več valjčkov.
Lepilni strak se odstrani, ko material začne sušiti ampak obvezno preden se material posuši.
Ko se material posuši, se po potrebi pobrusi špičke, saj je struktura lahko tako špičasta-hrapava, da bosi nebi mogli hoditi po njej.
Vse skupaj se prebarva z palubno dvo komponentno barvo.


Z malo truda lahko vpišete tudi ime vaše barke v protizdrsno površino.

Video navodila:
https://www.youtube.com/watch?v=iNPZLrKA2fc
https://www.youtube.com/watch?v=h_GsZQXdico


Slika

Slika


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. LOVLJENJE TUNE

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 02, 2017 15:33

LOVLJENJE TUNE IN DRUGIH VELIKIH RIB

Kadar ulovite veliko ribo in jo potegnete na čoln se ta premetava po celi palubi. Težko jo zabodete z nožem in ko jo zabodete z nožem vam pošprica celo barko s krvjo in vaša oblačila.

Obstaja čisto preprosta rešitev za to, ribo se napije z alkoholom. Ker ribe niso navajena na alkohol, postanejo mrtvo pijane in zaspijo že ob eni kapljici alkohola ki ji pride v škrge.
Alkohol lahko damo v šprico od Stelexa in špricamo ribi v usta že ko jo poskušamo dvigniti iz morja.
Pijana riba, bo negibno ležala na palubi in vas gledala kako jo operirate.

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.KVALITETNI ANTIFOULING BARVE ZA ČOLNE BRACKET ZA IZVE

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 02, 2017 15:53

KAKO IZDELATI IN FIKSIRATI BRACKET NOSILEC ZA IZVENKRMNI MOTOR:

Tale nosilec lahko privijačimo na katero koli barko. Z njim lahko predelamo barko z Z pogonom (notranjim motorjem) v barko z izvenkrmnim motorjem.
Z njim lahko barko z izvenkrmnim motorjem predelamo in jo podaljšamo, ter naredimo kopalno ploščad med barko in izvenkrmnim motorjem. Priporočljivo je, da uporabite motor z XL nogo, da valovi ne bi zalivali motorja, med gunjcanjem barke.
Za fuksiranje bracketa na krmo se uporablja inox vijake M12. Za tesnenje, da voda skozi luknjo od vijakov ne pride v čoln uporabimo UV odporno tesnilno maso od Kenta, ki je občutno boljša od Sikaflexa. Preden se lotimo silikoniranja je potrebno bracket testno privijačiti na čoln, da vidimo če vse luknje pašejo. Luknje v krmno steno vrtamo s svedrom 12,5mm. Zaradi ohlajanja lahko pride do ukrivljanja bracketa, zato luknje za vijake na krmni ne vrtamo s pomočjo lesene šablone ampak za šablono uporabimo sam bracket, le na ta način bodo luknje 100% na pravih mestih. Luknje v krmno ploščo izvrtamo komaj potem, ko je bracket končan.

Krmna stena je pod določeni kotorm glede na gladino morja, ta kot se običajno giblje med 77 stopinj in 73 stopinj. To je potrebno upoštevati pri varjenu debelih okroglih cevi.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Pritrditev izvenkrmnega motorja, na način, da je kavkacijsko plošča nižja od dna barke (primer 1.) je primerna za zelo obtežene barke. Delovne barke, nižje hitrosti.
Pritrditev izvenkrmnega motorja, na način, da je kavkacijsko plošča nad nivjojem dna čolna (primer 4.) je primerna kadar nam je primarno, da čoln razvije visoko končno hitrost.




Bracket je narejen iz štirih masivnih okroglih cevi ki držijo distanco motorja od čolna. Potem so tu štriri tanke okrogle cevi, ki služijo za ojačitev. In štiri inox trakovi širine 120mm skozi katere se pritrdijo vijaki v čoln in na izvenkrmni motor.

Šablona za vrtanje lukenj v inox trak, skozi katerega se bo privijačil bracket na krmno steno plovila. Potrebujemo dva enaka kosa.
Slika

Šablona za vrtanje lukenj v inox trak, skozi katerega se bo privijačil bracket in izvenkrmni motor skupaj. Potrebujemo dva enaka kosa.
Slika

Šablona za vrtanje lukenj v desko, v katero se bo privijačil inox trak in nam bo služila kot imitacija krmne stene čolna. Na njo privijačimo inox trakove in nato varimo v miru, brez bojazni, da se bo kak trak med varjenjem premaknil. Desko bo imela veliko več lukenj kot jih deansko potrebujemo, saj so nekatere luknje namenjene širšim nosilcem, odvisno od vrste čolna ki ga imamo. Potrebujemo en kos.
Slika

Jaz sem za svoje potrebe izdelal železno namesto leseno ploščo, saj jo bom veliko krat uporabil in nebi rad da se prehitro zapali med varjenjem.
Slika

Slika


Šablona za vrtanje lukenj v vodoodporno vezano ploščp, v katero se bo privijačil inox trak in nam bo služila kot imitacija izvenkrmnega motorja. Na njo privijačimo inox trakove in nato varimo v miru, brez bojazni, da se bo kak trak med varjenjem premaknil. Potrebujemo en kos. Ta ista vodoodporna vezana ploščo bomo na koncu uporabili za montažo motorja na bracket.
Jaz sem za svoje potrebe izdelal železno namesto leseno ploščo, saj jo bom veliko krat uporabil in nebi rad da se prehitro zapali med varjenjem.
Slika
Slika

Slika


https://www.youtube.com/watch?v=MEI7iF2Iab0
https://www.youtube.com/watch?v=OqY-w4LIJRY

Več slik kasneje...
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne So Nov 04, 2017 17:59, skupaj popravljeno 3 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 02, 2017 17:05

MONTAŽA "XL" IZVENKRMNEGA MOTORJA NA ČOLN "L"

Na karibih sem opazil da imajo vsi na čolnih nameščene MINI JACK PLATE.
Vprašal sem ribiča čemu to služi.

Zadeva služi, da čoln kateri potrebuje izvenkrmni motor z dolgo nogo lahko s pomočjo mini jack plate montirate izvenkrmni motor kateri ima extra dolgo nogo in plovne lastnosti bodo ostale nespremenjene saj, bo izvenkrmni motor montirar na čoln toliko višje glede na vodno linijo.
S tem se pridobi, da visoki valovi ne zalivajo izvenkrmnega motorja, saj je 13cm višje kakor bi sicer moral biti.
S tem se pridobi, da ne potrebujete cink protektorja na trimu, saj trim ni več v vodi ampak je popolnoma na suhem nekaj centimetrov nad vodo.

Slika

https://www.youtube.com/watch?v=_sH-Hd4uaho
https://www.youtube.com/watch?v=wz9_UBexfyc
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... c&LH_BIN=1
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

Re: KAKO NAREDITI IN PRIPELJATI NA LOKACIJO BETONSKO KOCKO UTEŽ ZA PRIVEZ BOJO SIDRIŠČE - CORPO MORTO OD ENE TONE

OdgovorNapisal/-a Stopi » Sr Nov 08, 2017 15:49

Bonaparte napisal/-a:KAKO NAREDITI IN PRIPELJATI NA LOKACIJO BETONSKO KOCKO UTEŽ ZA PRIVEZ BOJO SIDRIŠČE - CORPO MORTO OD 1,2 TONE:

Za manjša plovila 4m-5m ki samo za nekaj dni na leto potrebujejo privezno bojo je nesmiselen tak projekt.
Nesmiselno je izdelovat 60kg uteži iz avtomobilskih gum, predvsem zato, ker kakor koli obrnete gre ves dan za to vlit in spravit na lokacijo, kar ima tudi svojo ceno. Nesmileslno je zato ker ne drži preveč dobro. Predvsem je nesmiselno zato ker vse te avtomobilske gume obtežene z betonom so na koncu pozabljene na dnu morja in zgledajo kot eno veliko smetišče v zalivu.
V takih primerih je smiselno kupiti ogromno rabljeno sidro na bolhi od 20kg ali več, ki stane okrog 100eur.
Slika

Na 20kg sidro se pripne 15m dolga in 8mm debele veriga z bojo, se zasidral na globini 3m in se gre mirno spat v kamp.
Če bi se na tako sidro vezala jahta od 15metrov in težka 14ton bi to sidro še zmeraj držalo na istem mestu brez se premaknit. Tako sidro lahko vsak teden dvigneš in odneseš domov. Ali pa se prestaviš v drugi kamp. Sidro lahko tudi prodaš, ko se konča turistična sezona in dobiš isti denar nazaj.

Preden se lotite delat kar koli, vam svetujem da date masko na glavo in pogledate kaj je na dnu, običajno je en kup zapuščenih dobrih betonskih uteži, ki potrebujejo samo novo vrv.


SUPER NASVET! :D

Zadnja 3 leta, odkar imam čoln, sem vsakič z masko pregledal ogromno obale, da sem našel kakšen primeren kos betona, kamor sem navezal bojo. Ni pa mi nikoli padlo na pamet, da bi uporabil veliko sidro... :roll:

Kakšno vrsto oz. obliko sidra pa priporočaš za takšen projekt?

Za sidranje v globini 3-4 m se mi zdi 15 m verige skoraj preveč. Na mestih za boje ponavadi ni ravno veliko prostora, če pa bo pod bojo 15m verige to pomeni, da se bo čoln v vetru vrtel v kar velikem krogu s premerom ca. 30 m (ca. 10 m verige + 1 m vrvi med bojo in čolnom + 5 m čolna). A takšno dolžino si predlagal le zaradi dodatne teže ali zaradi česa drugega? Če je le zaradi dodatne teže, potem morda vzamem debelejšo in krajšo verigo?
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.KVALITETNI ANTIFOULING BARVE ZA ČOLNE

OdgovorNapisal/-a evovii » Če Nov 09, 2017 11:26

Vržeš sidro v smeri iz katere pričakuješ, da bodo najmočnejši vetrovi. Nato pa blizu plovila navežeš na ketno eno utež npr 20 kg (npr. vedro z betonom) in potem naprej povezavo na plovilo. Tako boš preprečil, da bi se ti plovilo vrtelo po sidrišču okoli sidra, ko pa užge veter pa itak sidro prevzame svojo vlogo. Za kakšne manjše gumice je pomoje to top rešitev. Lahko daš tudi dva (ali več) sidra v različne smeri ki so odprte v smeri močnejših vetrov potem pa do uteži in na plovilo.
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju.KVALITETNI ANTIFOULING BARVE ZA ČOLNE

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 09, 2017 14:16

Daljša kot je veriga manjša je možnost, da bo bil sunek barke tako močen da bo dvignilo celotno verigo od tal. Veriga deluje kot amortizer. Daljša kot je veriga večje sunke lahko veriga amortizira, manjša je možnost da se izpula bitva iz barke ali pa da se sidro izpuli iz mulja. Namesto daljše verige lahko uporabiš krajšo ampak debelejšo, vendar ne krajšo od 9m za sidranje na treh metrih globine (minimalno 3 kratna dolžina verige v primerjavi z globino morja), saj veriga mora obvezno ležati po dnu, zato da večke sidro navzdol. Boljše je eno veliko sidro kakor tri mala. Po dosedanjih primerjavah je trenutno po mojem mnenju najboljše sido na trgu sidro Mantus. Na forumu je možno ugodno kupiti kopijo-doma izdelano sidro Mantus ki drži enako možno kakor ameriški original.

Kadar valovi udarijo barko, barka odleti, in se ustavi kadar jo privezna vrv zaustavi. Če bi za privezno vrv med betonsk utežjo in barko imel recimo nerazstegljivo vrv za jadra, bi bila sila ki deluje na bitvo izredno velika, saj bi barko v momentu zaustavilo, zelo verjetno bi bilo, da bi v močnem neurju izstrgalo bitvo iz barke ali strgalo vrv.
Zato za vez na betonsk kocko ali sidro raje ne uporabljajte vrvi ampak verigo, saj veriga amortizira silo.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 09, 2017 16:43

PRIVEZNE VRVI
Za privezovanje čolna na pomol se uporabljajo privezne vrvi. Privezne vrvi so pletene zato delujejo elastično in amortizirajo silo ob sunkih (nevihti).
Za privezovanje čolna ni priporočljivo uporabljati togih vrvi za jadra, katera ne amortizirajo sile.

Slika
Vrv za privezovanje plovila na pomol.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Sr Nov 15, 2017 14:41

NEKAJ NASVETOV ZA SIDRANJE:

Vsako daljše potovanje po morju je usodno povezano z vremenskimi pojavi. Tudi sredi poletja, ko je vreme najlepše, nas prej ali slej preseneti vihar ali ujame kratkotrajna nevihta. Kakor zveni čudno, da smo v slabem vremenu najbolj varni na odprtem morju, je to vendarle resnica. Plovilo se lahko poškoduje le ob obali, na skalah, na plažah in betonskih pomolih. Celo v marini. Najhuje pa je, če nas viharno vreme preseneti ponoči na slabem sidrišču. Toda s tem je treba računati, z viharji se moramo sprijazniti in nevarnost sprejeti kot tisti del jadralnega športa, ki ni prijeten, a se mu žal ni mogoče izogniti. Vihar na sidrišču je treba vzdržati in preživeti - če se le da brez posledic. Z dobro opremo in poznavanjem naravnih zakonov, z bogatimi izkušnjami, s preudarnim ravnanjem, s pravočasnim ukrepanjem in pa seveda - z malo sreče - kot pri vseh drugih športih.

Dejavniki od katerih je varnost sidranja najbolj odvisna, so po vrsti:
- moč vetra in višina valov,
- oblika sidrišča,
- karakteristike morskega dna,
- način gibanja ladje in zanesljivost sidrne opreme.
Kdo od tistih, ki so preživeli hude nočne ure na sidru se še ni vprašal, ali lepote jadralnega športa res odtehtajo strah in grozo, ki jo prinašajo taki trenutki. Ampak vedno znova se prismeje naslednje jutro, prijazno sonce se razlije po modrini, topli žarki preženejo strahove. Sidro je zdržalo - to je najvažnejše in ladja je še cela. Upajmo, da bo tudi naslednjič tako.

MOČ VETRA
Moč vetra najbolj neposredno vpliva na varnost sidranja, kajti s povečano hitrostjo zračnega toka, se razmere na sidrišču dramatično slabšajo. Moč vodnih tokov je manj pomembna.
Zračni pritisk deluje na vse nadvodne dele plovila. Upoštevati moramo zelo pomembno dejstvo, da sila upora ne narašča linearno s hitrostjo vetra, ampak se povečuje s faktorjem štiri. To pomeni, da je zračni upor določene površine, pri hitrosti vetra 60 km/h, kar štirikrat večji od upora, ki nastaja na isti površini pri hitrosti vetra 30 kilometrov. Za lažje razumevanje teh zakonov si oglejmo primer: povprečen pritisk zraka na kvadratni meter površine pri hitrosti vetra 30, znaša približno dva kiloponda. Če vzamemo, da meri skupna bočna površina srednje velikega plovila približno 30 kvadratnih metrov, kaže preprost račun, da znaša skupni pritisk na to plovilo 60 kilopondov. To ni velika sila, ki jo z lahkoto prenese vsako sidro. Pri povečani hitrosti vetra pa ta sila hitro naraste tudi do pritiska ene tone in več, kar pomeni, da je sidrni sistem prav kmalu na hudi preizkušnji. Za primerjavo lahko vzamemo, da bi dosegli enako močan poteg sidrne vrvi z motorjem 150 konjskih sil, ki bi s polnim plinom potegnil nazaj. Take obremenitve sidra, verige in vrvi, običajno ne zdržijo.

Še predno pa se podrobneje seznanimo z različnimi tehnikami sidranja, si oglejmo, kaj se dogaja z ladjo, pripeto na sidrno vez. V glavnem razlikujemo štiri komponente gibanja:
1. Odklon plovila iz smeri vetra
2. Vertikalno zibanje, ki je pogojeno z višino valov
3. Zatezanje plovila v smeri: naprej-nazaj.
4. Kroženje plovila v radiju okoli sidra.
Izmed štirih komponenet sta najpomembnejši prvi dve. Odklon plovila iz smeri vetra močno povečuje zračni upor, vertikalno gibanje pa z vso težo plovila še dodatno sunkovito zateza sidrno verigo. Če visok val dvigne ladjo v trenutku, ko je sidrna vez do konca zategnjena, se lahko zgodi da popusti sidro - sila potega ga izpuli iz dna, ali pa poči najšibkejši del sistema. Vemo, da je vsaka veriga samo toliko močna, kot je močan njen najšibkejši člen, kar seveda velja tudi za vso ostalo sidrno opremo. Zato moramo, predvidenim obremenitvam ustrezno, dimenzionirati sidra, vse vrvi, verige, spojke, pritrdilne bitve, navijalno opremo in drugo.

Zračni pritisk na plovilo pri različnih hitrostih vetra

Slika

Tabela je povzeta po meritvah francoske mornarice.
V razdelkih najvišje hitrosti vetra vidimo, kako velike sile delujejo na plovila. 80 km/h in več hitrosti kaj hitro dosežejo sunki vetra v poletnih nevihtah na Jadranu. Sila upora ne narašča enakomerno s hitrostjo vetra, pritiski pri plovilih nad 10 metrov pa so tako veliki, da že pri hitrosti vetra 80 km/h eno samo sidro ne zadostuje več, 8 milimetrov debela veriga pa je tudi na meji zmogljivosti. Moderna sidra teže okoli 20 kilogramov, kažejo namreč na testih od 250 do največ 1000 kilogramov zadrževalne moči. Precej odvisno tudi od kvalitete morskega dna in dolžine verige. Zanimivo, da na testih vedno namerijo najslabše rezultate najbolj razširjenemu sidru tipa Bruce! Pojasnilo paradoksa: sidro Bruce ima kratko ročico in se NAJLEPŠE PRILEGA na premce skoraj vseh plovil.


ODKLON PLOVILA OD SMERI VETRA
Gibanje plovila na sidru okoli svoje vertikalne osi - po domače pravimo, da ladja na sidru pleše - je pogost vzrok preobremenjenosti sidrne vezi. Kadar je plovilo postavljeno natančno v smer vetra, nudi zračnemu toku najmanjši odpor. Ko pa se zasuče za 30 ali celo več stopinj iz smeri, nastavlja zračnemu toku veliko večje bočne površine, s čimer se, s faktorjem štiri, povečuje upor. Zato je izredno pomembno, da poskusimo to gibanje omejiti, kolikor se le da.
Da bi razumeli dinamiko sil, ki tako gibanje povzročajo, si poglejmo dvoje fizikalnih lastnosti vsakega plovila.
1. Skupno prijemališče zračnega upora nadvodnega dela trupa imenujemo: osrednja točka zračnega upora
2. Skupno prijemališče vodnega upora, na potopljenem delu trupa pa: osrednja točka vodnega upora
Osrednja točka zračnega upora leži približno v geometrični sredini vseh nadvodnih površin. Ker se plovila močno razlikujejo med seboj po obliki in gradnji nadvodnega dela, pa je jasno, da je ta točka na vsakem plovilu postavljena malo drugače. Tudi center prijemališča vodnega upora leži približno v geometrični sredini vseh potopljenih površin. Pri moderno zasnovanih jadrnicah, ki naj bi imele dobre plovne lastnosti, sta centra zračnega in vodnega upora običajno zelo blizu skupaj, mnogokrat pa natančno drug nad drugim. To daje jadrnicam okretnost in dobre plovne lastnosti. Žal pa strategija varnega sidranja temu nasprotuje. Jadrnica najmanj pleše na sidru (nudi vetru najmanjši zračni upor) takrat, kadar je center zračnega upora pomaknjen proti krmi. Oblike tovarniško narejene jadrnice seveda ne moremo spreminjati, toda v prizadevanju, da bi prestavili center zračnega upora čim bolj proti krmi, lahko naredimo marsikaj. Sprednji del plovila mora nuditi vetru čim manj upora. To je osnovno pravilo. V skrajnih primerih pospravimo s sprednjega krova vse večje predmete, snamemo prednja jadra ali navijalne floke, odstranimo tangune in tudi dvižnice jader ob jamboru. V tem pogledu so jadrnice tipa keč ( dvojambornice ) v veliki prednosti pred jadrnicami tipa slup (enojambornica). Pri dvojambornicah je namreč center zračnega upora že v osnovni pomaknjen bolj proti krmi, njihova še bolj cenjena lastnost pa je krmni jambor, na katerem razpnemo majhno, trdno in zelo močno napeto viharno jadro, kar ima za posledico, da stoji jadrnica nenehno obrnjena s kljunom natančno v veter. No, v tolažbo lastnikom enojambornic lahko dodamo, da je mogoče tako jadro napeti tudi na zadnjo pripono slupa. Seveda pa mora biti posebej krojeno za ta namen, zelo majhno, zelo trdno, popolnoma ravno in močno zategnjeno v sredino kokpita. Jadro izgleda približno tako, kot da bi napeli malo viharno jadro v obratni smeri na zadnjo pripono jambora.

VERTIKALNO NIHANJE LADJE
Vertikalno nihanje z valovi povzroča izredno močne zatezne sile. Če za sidrno vez uporabljamo samo verigo, moramo upoštevati, da deluje do konca zategnjena veriga enako, kot toga kovinska palica. Vsak premik plovila se neposredno prenaša na sidro in privezni sistem na krovu. V blagih primerih povzroča tako zatezanje samo sunkovite tresljaje, ob visokem valovanju pa nenehno sunkovito zatezanje kmalu pripelje do resnih poškodb. Zato pri izbiri sidrišča ne upoštevajmo samo, koliko nas konfiguracija terena varuje pred naleti vetra, ampak pazljivo poiščimo mesta, kjer ne pričakujemo visokih valov. Razen tega pa lahko marsikaj postorimo, da veriga nikoli ne bo zategnjena do konca. Veriga mora biti dovolj dolga in težka, da tudi pri močnejših potegih še vedno visi v mlahavem loku in z vertikalnim nihanjem blaži potege. Če v kritičnih trenutkih nimamo na voljo dovolj dolge in močne verige, si lahko pomagamo z obtežilom. Obtežilo je posebej za te namene izdelana svinčena utež, prav lahko pa si naredimo pomožno obtežilo iz priročnih sredstev, ki jih je na vsakem plovilu vedno dovolj. V močno torbico ali mrežo lahko natlačimo kakršnekoli težke predmete, lahko povežemo skupaj nekaj potapljaških pasov ali pa zvežemo krajši konec stare verige. Tudi težji kamni z obale, ki se jih da pritrditi na vrv lahko prav dobro služijo temu namenu. Obtežilo privežemo na posebno vrv, z zanko ali večjim karabinom pa ga oklenemo okoli verige. Tako utež spustimo s premca, da drsi po sidrni verigi navzdol, z vrvico, na katero je obtežilo pripeto pa nastavljamo oddaljenost od plovila. Utež učinkovito deluje, če je spuščena na prvo tretjino sidrne vezi - bližje sidru kot barki. Masa obtežila naj bi znašala približno 1 do 2 kilograma na vsak meter plovila. Obtežilo je enostaven in zelo učinkovit pripomoček v slabem vremenu in zelo dobro bi bilo, da bi ga imeli na vsaki barki. Priročno je za uporabo, občutno povečuje elestičnost sidrne vezi, obenem pa potiska verigo ob dno, kar daje sidru močnejši prijem. Podoben, vendar ne tako dober učinek kot z utežjo, dosežemo s plavajočo bojo. Tudi boja, če je dovolj velika, služi kot blažilec zatezanja verige, njena odlika pa je v tem, da dobro označuje položaj sidra, saj je vidna tudi ponoči. Plavajoča boja pa mora biti pritrjena na verigo bliže plovilu kot sidru.
Idealno sidrno vez sestavlja kombinacija verige in najlonske vrvi. Veriga, ki je pritrjena na prvi del vezi pri sidru, ugodno deluje s svojo težo in je ne morejo poškodovati ostre skale na dnu, med katere se lahko zaplete. Najlonska vrv pa prevzame drugi del posla: s svojo legendarno elastičnostjo brezhibno amortizira potege in brez škode prenaša raztezanja tudi do 20 procentov po dolžini. To pomeni, da se sto merov dolga najlonska vrv brez škode raztegne najmanj deset metrov. Priporočljivo je, da ima vsako plovilo vsaj 80 metrov dolgo sidrno vez. Najnovejše raziskave kažejo, da sestavlja idealno sidrno vez kratka veriga na sidrnem koncu, na strani plovila pa dolga, močna vrv. Večina današjih plovil je opremljena z električnim navijalcem sidrne verige. V takem primeru kombinacija z vrvjo odpade. Na voljo pa imamo uspešen način, ki prepreči sunkovito zatezanje preobremenjene verige. V enega izmed členov verige s patentno skobo pritrdimo močno najlonsko vrv, (lahko tudi vpletemo vozel,) potem pa skupaj spustimo v vodo nekaj deset metrov verige in vrvi. Vrv nato pritrdimo, verigo pa pustimo, da ohlapno visi navzdol kot obtežilo. Ta sistem odlično deluje in se ga jadralci radi poslužujejo. Veliko prerekanja okoli dolžine sidrne vezi sega od neumnih predlogov, kot je na primer razmerje 1:3 (pomeni samo 3 krat daljšo verigo od globine dna) do pretiravanja. Prvo pametno in dokaj varno razmerje se pričenja pri razmerju globina-dolžina 1:5, v hudih pogojih pa je pametno, da dolžina verige dosega najmanj mnogokratnik osem ali več. Videvamo previdne kapitane, ki pred nastopom viharja spuščajo dvoje velikih sider z več kot 200 metrov dolgimi verigami - kakor tudi začetnike, ki spuste malo, lahko sidro samo navpično navzdol.

UPORABA MOTORJA
V trenutkih najhujšega naleta vetra - kar ( v poletnih nevitah na Jadranu ) običajno ne traja več kot nekaj deset minut - si lahko pomagamo tudi z motorjem. Pri tem pa moramo ravnati zelo previdno. Motor razbremeni natezno silo sidrne vrvi in pomaga držati jadrnico v smeri vetra, vendar pa z njegovo močjo ne smemo pretiravati. Kadar deluje, naj stoji na sprednjem krovu opazovalec, ki tovarišu pri krmilu sporoča položaj. Plovilo namreč nikoli ne sme popolnoma razbremeniti sidro in uhajati naprej. V takem primeru bi se kaj lahko zgodilo, da propeler povozi svojo lastno vrv in blokira motor. To pa bi povzročilo resne težave. Pri uporabi motorja je priporočljivo, da položaj sidra označimo s plavajočo bojo. Tako ima krmar smer, po kateri se mora ravnati, obenem pa zlahka ocenjuje razdaljo do sidra, ki se ne sme zmanjševati. Jasno je, da si z motorjem pomagamo tudi v trenutkih, ko sidro popusti in ga moramo dvigniti ali pa namestiti drugega.
Zaradi vsega naštetega je pametno, da še pred najhujšimi sunki vetra zaženemo motor in ga pustimo teči v praznem teku. Če pričakujemo izjemno slabo vreme več dni, je treba na posebne pogoje pripraviti ladjo in posadko. Dopolniti moramo zaloge pitne vode, napolniti motorne tanke z gorivom in pripraviti pomožni čoln z motorjem, da bo pri roki, in bo zanesljivo deloval, ko ga bomo potrebovali.
Najbolje je, da pospravimo tudi krov, kakor za daljšo plovbo in ponovno pregledamo če vrata in okna dobro tesnijo. Predvsem pa si dobro oglejmo sidrišče. Če ocenimo, da ne nudi dovolj varnega zavetja, ga zapustimo takoj dokler je še čas in si poiščimo boljše sidrišče kje drugje, za valobranom v bližjem pristanišču ali še bolje – v marini. Samo ne odlašajmo. Odločitev moramo sprejeti takoj ! In tudi ukrepati.
SIDRANJE Z ENIM SIDROM
Kadar uporabimo eno samo sidro, mora biti le to izjemno močno in zanesljivo. Težko je reči, katera vrsta je najbolj primerna. Mnogi prisegajo na admiralska sidra, spet drugi na sidra tipa bruce, tretji uporabljajo samo CQR - plug varianto sidra, ki dobro sede na premcu in še drugi stavijo na lopatasta sidra tipa danfort.
Mi razvijamo univerzalno sidro, ki je zasnovano po najnovejših izkušnjah tehnologije, enostavno in trpežno, estetsko oblikovano, brez dodatne teže, ki se vkoplje takoj in zanesljivo drži na vsakem dnu – z veliko zadrževalno močjo. Njegove oblike in dimenzije nastajajo s pomočjo računalnika. Prave ocene pa ni mogoče izračunati z matematiko. Le dolgoletna testiranja po Sredozemlju še posebej pa na plovbi okoli sveta, potrjujejo naša pričakovanja. Sidro naj ne bo stvar okusa… Od njega zavisi naše dragoceno imetje, včasih pa tudi življenje. Presenetljivo malo lastnikov izredno dragih plovil se tega zaveda ! Dobro sidro je najboljša zavarovalna polica.

Tudi zelo razširjeno mišljenje, da dolžina ladje pogojuje velikosti sidra, je precej zgrešeno. Pravo merilo je velikost površine nadvodnega dela ladje, ki nudi vetru upor in teža plovila.
Prevladujoče karakteristike dobrega sidra so: zanesljivo in hitro vkopavanje in velika zadrževalna moč .
Predvsem pa – nabavite si VEČJE sidro, kot vam svetujejo !
Veliko in težko sidro je nerodno za spust pa tudi dvigniti ga ni enostavno. Na krovu predstavlja dodatno težo in zavzema veliko prostora. Zato se ga mnogi izogibajo. Toda znali ga bomo ceniti že po prvem viharju in nikoli več se mu ne bomo odrekli. Mala moderna sidra, ki so danes v modi, so primerna samo za dnevno sidranje v idealnih razmerah, pri lahkih vetrovih. Viharno sidro pa mora biti najmanj dvakrat večje, kot ga priporočajo proizvajalci plovil, veliko bolje pa je, če je še večje. Za primer si oglejmo sidra Američana Slocuma, ki je kot prvi solist objadral svet. Na 11 metrov dolgi jadrnici je vozil tri admiralce od katerih je najmanjši tehtal 2o kilogramov, srednji je imel 50 kilogramov, največji pa kar 80. Nad težo tega železja se lahko zamislimo. Pa tudi nad tem, da je - brez motorja! v treh letih srečno objadral svet. Slaba stran sidranja z enim sidrom, je velik prostor, ki ga potrebujemo na sidrišču, če veter spreminja smer in jadrnico vrti po zalivu. Eno sidro je seveda tudi izjemno obremenjeno in včasih je tvegano zaupati eni sami vezi.

UPORABA DVEH SIDER V FORMACIJI ČRKE " V "
Bolj varen način priporoča uporabo dveh enako velikih sider, ki jih položimo tako, da tvorijo sidrne vezi na premcu kot od 60 do 90 stopinj. Formacijo V je relativno lahko postaviti. Najprej spustimo prvo sidro z vso verigo, ki jo nameravamo uporabiti, potem pa previdno z motorjem zapeljemo naprej v tisto smer, kjer nameravamo spustiti še drugo sidro. Lahko pa drugo sidro tudi odpeljemo s pomožnim čolničem. Seveda moramo imeti na premcu dvoje dovolj velikih, zanesljivih priveznih bitev, v sili pa si lahko pomagamo tako, da eno vrv privežemo na peto jambora. Tudi pri tem načinu sidranja velja, da je najboljša kombinacija obeh vezi: pol verige, pol najlonske vrvi. Enake dolžine pri obeh sidrih. Formacija V je zelo pogosto uporabljen način sidranja pri slabem vremenu. Razlogov za to je več. Skoraj vsako plovilo premore vsaj dvoje sider, ki seveda bolj zanesljivo držita, kot eno samo. V primeru, če eno sidro popusti, služi drugo za rezervo. Vrvi so manj obremenjene, najvažnejše pa je, da se ladja na dvojnem vezu bolj stabilno drži s premcem v veter, kar močno zmanjšuje zračni upor. Opozoriti pa moramo, da tako sidranje ni najbolj primerno, če pričakujemo, da bo veter na sidrišču spremenil smer. Plovilo, ki se večkrat zavrti za polni krog zaplete sidrne vrvi, kar oslabi sistem in povzroči nemalo težav pri dviganju.

Slika

SIDRANJE V NAVEZI - TANDEM
Kadar uporabimo dvoje sider na eni vrvi, eno za drugim, se zadržna moč sidrne vezi izdatno poveča. Pri priklapljanju drugega sidra na primarno verigo s skobo, pazimo, da bo razdalja med obema sidroma najmanj dvakratna globina sidrišča. Najboljši način spuščanja poteka takole: najprej spustimo pomožno sidro, ki je s prostim koncem svoje verige pripeto na glavo večjega sidra. Medtem ko prvo sidro pada na dno in se zakoplje, se počasi pomikamo nazaj in ko je vez napeta, spustimo v vodo še drugo sidro. In spet spustimo vso verigo, ki jo nameravamo uporabiti.
Slaba stran tega načina, ki je sicer izjemno zanesljiv, je le v tem, da je kombinacijo dveh sider težko položiti in še težje dvigniti. A kadar gre za varnost, malo napora ni odveč!
Seveda pa obstaja še mnogo drugih načinov sidranja. Tu smo omenili le nekaj najpogostejših. V izjemnih primerih in blizu obale, si velikokrat pomagamo z dolgimi priveznimi vrvmi, ki jih ovijemo okoli bližnjih drevesnih debel ali drugih objektov na obali. Na skalnatem ali koralnem dnu lahko vsak malo bolj izurjen potapljač, ovije verigo okoli skalnih blokov ali koralnih čeri, kar veliko bolj zanesljivo drži kot še tako dobro sidro.

Pa še zadnji nasvet. Kadar je na sidrišču veliko jadrnic, je bolj varno sidrati pred njimi ( glede na smer vetra ) kot za njimi v plitvi vodi ob obali. Prvič imamo tam na razpolago več manevrskega prostora in daljšo pot v primeru drsenja, drugič pa - to moramo posebej poudariti - predstavljajo največjo nevarnost na sidriščih prav plovila ki drsijo, ker so neprimerno zasidrana, z opremo, ki ne ustreza hudim pritiskom in s posadkami, ki imajo premalo izkušenj. Jože Mušič.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Sr Nov 15, 2017 16:44

OBRAČALNIK SIDRA:
Preprosto in funkcionalno, da bo dvignjeno sidro vedno prav obrnjeno.

Slika

Slika

Slika

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Nov 28, 2017 12:47

Videonadzor na plovilu:
Za manj kot 100€ je možno kupiti lovsko kamero katera ob zaznavanju gibanja pošlje fotografijo ali video na vaš mobilni telefon.
Kamera deluje tudi v čisti temi saj ima nightvision.
Shranjuje posnetke in fotografije na spominsko kartico ki se vstavi v napravo.
Deluje na baterije. Ima možnost priklopa na 12V.
Odlično zaznava gibanje.
Odporna na dež

Kamero lahko skrijete kamor koli, saj je velika kot škatlica margarine.
Prijatelj jo ima na svojem plovilu in preverjeno dela odlično. Tukaj je link do več različnih ponudnikov različne kvalitete:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=w ... a&_sacat=0


Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov