Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:17

Pred spustom čolna v vodo priperavite plovilo.

Zamašite luknjo na dnu čolna za odtek deževnice.
Zavežite bokobrane.
odvežite gurtne ki držijo barko pripeto na prikolico.
Zajle na špici plovila ne smete odpeti, saj vam bo čoln zdrsnil iz prikolice nekontrolirano in odplul na sredino marine, vsi se vam bodo smejali ko boste plavali proti čolnu.
Namestite ključ v ključavnico.
pripravite mezzo marinaio (palica s kavljem za odrivanje od drugih bark).
Pripravite vesla.
Privežite vrvi na začetek in na konec plovila katere bo pomočnik držal iz pomola, ko bo barka zapustila prikolico.

Ne pozabite odviti zadnjih luči iz prikolice preden gre prikolica v morje.

NE POZABITE PRIPRAVITI VEČJI KAMEN ALI KOS LESA, ZA PODLOŽIT KOLESA NA AVTU, ČE BI ŠLO KAJ NAROBE.
Ja, zajle od ročne zavore rade počijo ravno takrat ko jih najbolj potrebujemo in najbolj zategnemo.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Okt 11, 2018 13:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:18

Prikolica ni podmornica zato je ne potapljamo!!!!
Prikolica gre le z gumami pod porje. Jekleno platišče ne sme zapeljati v morja.
Ko boste stopili iz avta se bo avto še malenkost zapeljal nazaj za kak centimeter dokler se ne ustavi na kamnu ali kosu lesa s katerim ste podložili gumo. Kar bo imelo za posledico, da bo prikolica z gumo še nekoliko globlje zapeljala v morje. Potrebno je uračunat še valove in hito se vam lahko zgodi da so ležaji ali zavorni sistem v slani morski vodi kar je smrt za zajle, ferode in ležaje. Ležaji zadosti da samo enkrat okusijo slano morje in jih je potrebno zamenjati. Ko boste vozili prikolico običajno ne boste slišali da ležaji cvilijo. Vaše velliko presenečenje bo ko bo odpadlo kolo iz prikolice. Kolo pa zelo pogosto odpade iz prikolice. Zato se z izposojeno prikolico ne peljite na dolge vožnje ker nikoli ne veste kdo jo je imel pred vami in kaj je počel z njo. Če je le možno vzamite dvo osno prikolico ki ima 4 gume.


Pravilno spuščena prikolica:

Slika



Nepravilno spuščena prikolica:
Slika
slike so iz interneta.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Okt 11, 2018 13:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:30

Po vsakem dvigu plovila je potrebno plovilo oprati s sladko vodo. oprati hladilni sistem motorja na čolnu s sladko vodo. Izprazniti sladko vodo iz motorja, da pozimi ne zmrzne. Izprazniti vodo za tuširanje iz rezervoarja in naliti v rezervoar klor.

Ne pozabite oprati prikolice od soli, če ne vam ne bo dolgo lepo izgledala. Konektorje od luči ne špicajte s WD40 ampak s KONTAKT ŠPRAJEM ki je namenjen zaščiti električnih kontakov. KOntakte zaščiti veliko boljše kakor wd-40.

Če imate možnost izbire bi vam svetoval da za vitel na prikolici izberete vitel ki nima jeklene pletenice (zajle) ampak ima trak (kakor varnostni pas v avtu). Včasih se zajla odtrga in zajla poškoduje vse osebe v pližini pas pa jih ne poškoduje. Zajla se rada scufa in pika v roko, ko navijaš vitel.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:38

Deska na prikolici - pasarela.

Zelo uporabno je da se na sredino prikolice namesti deska (fosna ) od vitla do zadnjih luči.
Kadar boste dajali barko v morje poleti ni nobenega problema. Kadar boste dajali barko iz morja oktobra ali januarja pa ne morje ne zrak niso več topli. POtrebno je zakorakati v morje do kolen, da zaneš zajlo na špico barke, da barko potegneš gor. Običajno si ljudje slečejo hlače in hodijo v gatah januarja po marini. Bolj spretni hodijo po 5cm široki pocinkanih prečkah na prikolici katere se spolzke in mokra noga na njih hitro zdrsne, pristanete z nogo na mokra tla alge, kjer vam ponovno zdrsne in se vam noga uvije v prečke prikolice - kjer se noga rada zlomi.

Zelo eleganton je imeti pol metra široko ter dolgo desko po celi dolžini prikolice. Stopiš kot gospod v čevljih in hlačah na desko se sprehodiš do konce deske, pripneš barko in stojiš na deski in držiš barko med tem ko prijatelj navija zajlo.

Tako izgleda ko nimaš deske na prikolici.
Slika





Tako izgleda ko nekdo naredi celo prikolico pohodno.
Če pogledate zraven vitla je pritrjena rjava vodo odporna vezana plošča, namenjena je kot nosilec za izvenkrmni motor.

žžSlika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1278
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a jozko » Če Okt 11, 2018 13:51

Bonaparte napisal/-a:PRIKOLICA ČOLN IN SPUST V MORJE

1.)V italiji velja, da vsako tovorno vozilo, ki ima pripeto vlečno kljuko (kombi tudi) in ima v prometni napisano da maksimalna dovoljena skupna masa vlečnega vozila (avto +max dovoljeni tovor) + maksimlna skupna masa prikolice (prikolica + makksimalno največja dovoljena teža barke) presega 3,5t mora imati vgrajen tahograf.
2.) Razen tega potrebujete tudi vozniški izpit za BE kategorijo. Barke širše od 2,45m pa morajo imeti izredni prevoz, kateri je v italiji izredno drag.
3.)Čoln mora biti tako nameščen na prikolico, da je na kljuki teža 60-70kg.

Spoštovani Bonaparte, napisal si veliko koristnega - predvsem za začetnike, ki še ne obvladajo zadev v popolnosti :!:
Morda se kateremu od "starih mačkov" zdi vse skupaj smešno, pa je kot sem že zapisal, koristno :idea:

Kljub večjemu številu navedenih podatkov, pa bi želel nekaj tvojih trditev podrobneje objasniti:
1.) V celotni EU velja zakon, da v kolikor z naštetimi tovornimi vozili opravljaš prevoz za lastne potrebe, ne potrebuješ tahografa, vendar moraš pri sebi imeti dokazila, da je za lastne potrebe (lastništvo). V kolikor je v Italiji drugače nekaj ne "štima".
2.) BE kategorijo potrebuješ, v kolikor največja dovoljena masa vozila in priklopnika presega 3.500 kg in priklopno vozilo ni lahki priklopnik. Do 4.250 kg največje dovoljene mase zadostuje tudi koda 96.
Prav tako je v celotni EU dovoljena širina običajnih vozil 2,55 metra, za večjo širino pa je izredni prevoz.
3.) Dovoljeno težo na kljuki je najbolje preveriti v tehničnih podatkih vozila. Nekatera se lahko obremeni bistveno več kot si zapisal.
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Okt 16, 2018 14:31

Ko sem kupil čoln lani v Italiji sem poklical na prometno policijo v Italijo in so mi povedali da ne glede ali je fizična ali pravna oseba zahtevajo tahograf. S tem je taka zmeda, da mi več slovenskih policistov ni znalo povedati točnega odgovora. Tudi v Italiji je trajalo nekaj časa, preden sem dobil odgovor. Tako da je zelo verjetno, da bosta dva različna policista različno zahtevala.
Za, 2,55cm in kodo 96 imate prav.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne To Okt 16, 2018 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Okt 16, 2018 14:43

Več o kodi 96:

Imetniki vozniškega dovoljenja za vožnjo vozil kategorije B smete voziti motorna vozila te kategorije tudi kadar mu je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik in največja dovoljena masa take skupine vozil presega 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg, in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil, če se usposobite v skladu s petim odstavkom 37. člena Zakona o voznikih in opravite praktični del vozniškega izpita s tako skupino vozil ter imate v vozniškem dovoljenju z ustrezno kodo, to je s kodo 96, označeno pravico do vožnje take skupine vozil.

1) Z usposabljanjem za kodo 96 lahko pričnete pri 18 letih
2) Opraviti morate skrajšani program praktičnega dela usposabljanja v šoli vožnje in sicer v trajanju najmanj 9 ur.

Vsa vprašanja vezana na vozniški izpit za kodo 96 nam lahko zastavite na Forumu o vozniškem izpitu v temi Kategorija B – koda 96.
Zahteve praktičnega dela vozniškega izpita za kategorijo B – koda 96

Kandidat, ki opravlja praktični del izpita za vožnjo skupine vozil kategorije B, kadar jim je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik in največja dovoljena masa take skupine vozil presega 3500 kg, a ne presega 4250 kg mora poleg stvari, ki se zahtevajo na vozniškem izpitu kategorije B, znati pokazati še naslednje:

preveriti mora ali je tovor na priklopnem vozilu pravilno natovorjen in zavarovan, ali so stranice oziroma tovorna vrata na priklopnem vozilu zaprta in preveriti mora stanje nadgradnje (ponjave);
preveriti mora mehanizem sklopke za priklop na priklopnem vozilu, vlečno napravo na vlečnem vozilu, električne spojne elemente, delovanje svetlobnih naprav na priklopnem vozilu in delovanje zavor na priklopnem vozilu.

Na preizkusu spretnosti se ugotavlja kandidatova sposobnost izvedbe posebnih elementov, s katerimi dokaže, da obvlada tehniko vožnje z vozilom, ki spada v kategorijo B (koda 96).
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Okt 16, 2018 14:54

Zadnjič sem se pogovarjal z osemdeset letnim pomorščakom o korpo mortih.

Pogovarjala sva se o rinki na katero je zapeta veriga in času ki ga morje potrebuje da poje železno rinko.
Nekje sva prišla do skupne ugotovitve, da morje potrebuje cca 3 leta da 14mm debelo palico poje do te mere, da ni več zanesljiva.

Na kar me je presenetil z izjavo, "ja zato jaz nikoli v korpo morto ne dajam železo, jaz v korpo morto vbetoniram rinko iz 50mm ddebele pomorske vrvi in na vrv zavežem z bitvenim vozlom drugo vrv. Tak korpo morto je delal že moj oče in še zdaj po tridesetih letih, so barke vezane na njega, brez da bi kar koli zamenjali"
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a moro12345 » To Okt 16, 2018 20:44

Ali eni mislijo da ce imajo prikolico 1300kg da lahko peljejo plovilo tezko 1300kg...ker ti jo zlomi :)

Slika
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Okt 16, 2018 20:52

Slabo se vidi na sliki,, kje se je zlomila prikolica ?
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a moro12345 » To Okt 16, 2018 21:41

Poglej blatnik nad gumo...gume komplet potisnjene se tezko obracajo...ruzijo
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Sr Okt 17, 2018 09:14

Verjetno je tudi korozija naredila svoje.
Prikolica od znotraj veliko bolj rjavi kakor od zunaj. Ker kadar potunkamo prikolico v morje, morska vode pride noter in ostane notri.
Od zunaj pa prikolico opere vsaj dež.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a moro12345 » Sr Okt 17, 2018 13:00

Zato jaz vsakemu svetujem da kupi prikolico Satellite MX ita/fra izdelave. So prikolice narejene za hitri dvig in sput se posebej za gumenjake.
Ima patentirano quickflex torej gume ne tikajo vode...zadnji kolescki delajo pravo delo.....

Slika

Prikolice Satellite se vedno stanejo 30-40% manj od ellebi.

Vse kar gledam pri nas v slo so prikolice narejene bolj za dvigala...
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Sr Okt 17, 2018 18:07

Ali pa prikolice, ki so prekucne.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3090
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Okt 17, 2018 19:55

Tale na sliki zgleda dobra. Ampak zdaj ko imam ellebi in sem si jo dobro ogledal in poskusil peljat me zmoti najprej ko vidim dobro prikolico in ima le ta “torzijsko” vzmetenje ki niti to u resnici ni. Fedra in amortizer je popolnoma drug svet.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost