Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi
Objavljeno: Sr Nov 20, 2019 10:53
Potopkjeno plovilo
Največji problem pri potopljenem plovilu so akumulatorji.
Če imaš dober akumulator je v njem toliko energije da elektrika poje vse žice na celi barki. V par urah od žic ostanejo samo plastična zaščita- cevke. Notri pa bakra ni več. Vsa elektronika gre k vragu. Zato je treba akumulator dat ven iz morja isto sekundo ko se barka potopi. Ni zadosti da se akumulator odklopi. Potrebno ga je dat ven iz morja.
Kaj se motorja tiče pa je obratno. Motorju so štete minute ko ga potegneš na zrak. Ko je motor v morju ni tako hudo, hudo se začne ko pride na zrak. Vsi ležaji na motorju, začnejo oksidirat ko dobijo kisik. Zato če pade izvenkrmni motor v morje v soboto, ga je treba pustit potopljenega do dneva ko ima mehanik čas da ga razstavi, počisti in podmaže. Lahko ga iz morja prestavimo v sod sladke vode. Nikakor pa ne sme čakat na zraku.
Če ste kje na dopustu in pade v morje mali preprost dvo takten izvenkrmni motorček (tomos 4) pa ni za čakat mehanika. Takoj ga je traba dobro splahnit s sladko vodo. Najprej odvit svečke in filter zraka, potem vlečt vrv za prižiganje, da vrže vso vodo ven iz cilindov. Obrnit motor v vse pozicije, na glavo, in verglat, da priteče voda ven iz motorne gredi. Ko ni več vode v cilindrih se zavije nazaj svečka, se obriše motor do suhega in se ga gre vozit vsaj za 1h na poln gas, da gorivo (mešanica) splahne kapljice vode iz motorne gredi. Vse to mora bit narejeno v uri in pol, da ne pride do oksidacije. Potem je treba motor namazat z oljem. Ne uporabljajte nikakor špreja WD40 saj verjeli ali ne WD40 povzroča korozijo. Je res da je namenjen podmazovanju zapečenih vijakov, ker zgrize rjo. Ampak wd40 ima v sebi snov ki grize. Po par tednih površina pošpricana z WD40 zarjavi in to zelo. Za podmazovanje je daleč najboljše šprej teflonski špray ali Balistol olje za orožje v špraju. Če nimate tega pa lahko uporabite motorno olje ali olje za delanje mešanice.
Pri 4 taktnih motojih je postopek podoben le da je potrebno pred vžigom obvezno zamenjati motorno olje in filter. Po deset minutni vožnji na je potrebno ponovno zamenjati motorno olje in filter. Nato sledi še urca vožnje in podmazovanje zunanjih delov motorja. Priporočeno je da redno špricate zunanje dele motorja z sredstvom za konzervacijo izvenkrmnih motojev. Kupite ga v Marinesistem trgovini v Kopru ali drugih boljše založenih trgovinah. Sredstvo je na videz podobno mešanici razstopljenega voska in olja. Na motorju naredi milimeter debel sloj. Kovina pod njim ostane za vedno svetleča kakor da je nova. Ob stiku z vodo pa snov prepreči, da bi se voda dotaknila kovinskih delov.
Priporočljivo je, da imate s seboj na dopustu vedno dva filtra in zadosti motornega olja ter veliko škatlo polno orodja, saj PROBLEMI NIKOLI NE SPOROČIJO DA BODO PRIŠLI, vedno pridejo brez opozorila in brez najave. Običajno se to zgodi ko je noč in ko je nevihta in ste na sidru. Hudič ko ima mlade jih ima dosti. Vedno morate biti pripravljeni na nahuje in upat na najboljše.
Največji problem pri potopljenem plovilu so akumulatorji.
Če imaš dober akumulator je v njem toliko energije da elektrika poje vse žice na celi barki. V par urah od žic ostanejo samo plastična zaščita- cevke. Notri pa bakra ni več. Vsa elektronika gre k vragu. Zato je treba akumulator dat ven iz morja isto sekundo ko se barka potopi. Ni zadosti da se akumulator odklopi. Potrebno ga je dat ven iz morja.
Kaj se motorja tiče pa je obratno. Motorju so štete minute ko ga potegneš na zrak. Ko je motor v morju ni tako hudo, hudo se začne ko pride na zrak. Vsi ležaji na motorju, začnejo oksidirat ko dobijo kisik. Zato če pade izvenkrmni motor v morje v soboto, ga je treba pustit potopljenega do dneva ko ima mehanik čas da ga razstavi, počisti in podmaže. Lahko ga iz morja prestavimo v sod sladke vode. Nikakor pa ne sme čakat na zraku.
Če ste kje na dopustu in pade v morje mali preprost dvo takten izvenkrmni motorček (tomos 4) pa ni za čakat mehanika. Takoj ga je traba dobro splahnit s sladko vodo. Najprej odvit svečke in filter zraka, potem vlečt vrv za prižiganje, da vrže vso vodo ven iz cilindov. Obrnit motor v vse pozicije, na glavo, in verglat, da priteče voda ven iz motorne gredi. Ko ni več vode v cilindrih se zavije nazaj svečka, se obriše motor do suhega in se ga gre vozit vsaj za 1h na poln gas, da gorivo (mešanica) splahne kapljice vode iz motorne gredi. Vse to mora bit narejeno v uri in pol, da ne pride do oksidacije. Potem je treba motor namazat z oljem. Ne uporabljajte nikakor špreja WD40 saj verjeli ali ne WD40 povzroča korozijo. Je res da je namenjen podmazovanju zapečenih vijakov, ker zgrize rjo. Ampak wd40 ima v sebi snov ki grize. Po par tednih površina pošpricana z WD40 zarjavi in to zelo. Za podmazovanje je daleč najboljše šprej teflonski špray ali Balistol olje za orožje v špraju. Če nimate tega pa lahko uporabite motorno olje ali olje za delanje mešanice.
Pri 4 taktnih motojih je postopek podoben le da je potrebno pred vžigom obvezno zamenjati motorno olje in filter. Po deset minutni vožnji na je potrebno ponovno zamenjati motorno olje in filter. Nato sledi še urca vožnje in podmazovanje zunanjih delov motorja. Priporočeno je da redno špricate zunanje dele motorja z sredstvom za konzervacijo izvenkrmnih motojev. Kupite ga v Marinesistem trgovini v Kopru ali drugih boljše založenih trgovinah. Sredstvo je na videz podobno mešanici razstopljenega voska in olja. Na motorju naredi milimeter debel sloj. Kovina pod njim ostane za vedno svetleča kakor da je nova. Ob stiku z vodo pa snov prepreči, da bi se voda dotaknila kovinskih delov.
Priporočljivo je, da imate s seboj na dopustu vedno dva filtra in zadosti motornega olja ter veliko škatlo polno orodja, saj PROBLEMI NIKOLI NE SPOROČIJO DA BODO PRIŠLI, vedno pridejo brez opozorila in brez najave. Običajno se to zgodi ko je noč in ko je nevihta in ste na sidru. Hudič ko ima mlade jih ima dosti. Vedno morate biti pripravljeni na nahuje in upat na najboljše.