Zopet nesreča

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

mimodami
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 43
Pridružen: To Avg 20, 2013 09:44

OdgovorNapisal/-a mimodami » Sr Jul 26, 2017 13:30

Marchi napisal/-a:
morosito napisal/-a:Pravno: jadrnici obrnil veter in nenadoma brez izkusnje zbezala krma v napacno smer tako da je bila brez nobene kontrole in tako sekala pot pravilnemu motornemu plovilu ki je glisiral pravilno


Tole zgoraj težko pije vodo. Jadrnica pod jadri ima prednost in motorna plovila, še posebej hitra, se ji morajo izogibati na varni razdalji, predvsem zato, ker so jadrnice odvisne od vetra in s tem delno omejene z manevriranjem. Pustimo koliko kdo zna upravljati z jadri. Če glisiraš, si vsaj 4x hitrejši od jadrnice in imaš vso dogajanje pod kontrolo in si odgovoren v primeru nesreče.
Ne pa, kot frajer, ki me je prehitel pri Murterju in glisiral mimo na 10m razdalje. Pa še pozdravil me je, cepec.


Se takoj podpišem pod to. Sicer sem jadralec po duši, kljub temu pa z veliko večino motornjakov nimam nobenih težav. Letos pri Planki sem lovil sapice, pa mi, tako kot Marchiju, nasproti v polnem glisu pripelje preko 40 ft velika jahta. Gledam ali bo odvil, nato pa malo spremeni kurs in na polno mimo mene. Res pa je, da tudi vsi jadralci ne poznajo pravil. Jadra gor, "šverc" z motorjem ... Mi je en tak model konstantno jemal prednost, ko sem orcal proti Zmajanu na desnih uzdah...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Jul 26, 2017 14:34

mimodami napisal/-a:Res pa je, da tudi vsi jadralci ne poznajo pravil. Jadra gor, "šverc" z motorjem ...

To je res, da ima kdo od jadralcev med jadranjem prižgan motor, ampak gre z jadri in motorjem vred 7 vozolov, tisti ki glisira, pa 25 vozlov ali več. Ti si zanj nepremičnina. Če se zaleti vate, je tako, kot bi se zaletel v otok. :wink: In sklicevati se na prednost, ker sta oba pod motorjem, ni ok. Tako kot na cesti, je pač treba prilagodit hitrost in razdalje med plovili.
mimodami
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 43
Pridružen: To Avg 20, 2013 09:44

OdgovorNapisal/-a mimodami » Sr Jul 26, 2017 14:57

Se v celoti strinjam
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Sr Jul 26, 2017 15:35

.

No, pa se malo "pogovorimo".

Osebno menim, da je prevečkrat zlorabljeno jadro v korist prednosti z neznanjem jadralca. Zato nekaj slabe volje.

Preko 70% "jadralcev so v najetih barkah in oni pač dopustujejo. Ker so fizično na jadrnici, posledično govorijo o jadranju. Ostali, ki so res jadralci, ne, z njimi ni nobenih težav. Tudi zaradi tega, ker se jadralci največkrat odpravite bolj proti odprtemu morju in uživate. Jadrate!!!

Menim tudi, da je za jadranje potrebno veliko več znanja, kot pa za upravljanje gliserjev.

Verjetno ne bomo nikoli prišli na iste nivoje razmišljanja, tako da kake hude razprave ne pričakujem.
Prihaja pa do tega, ker so čarterske barke z bazami zelo razvejane in posledično zaradi konkurence dostopnejše širšemu krogu populacije.
Potem se pa vsak ki to želi, vozi po vodi.
Ali ni nekaj podobnega na cesti?

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1195
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Sr Jul 26, 2017 16:39

pajer1 napisal/-a:.

No, pa se malo "pogovorimo".

Osebno menim, da je prevečkrat zlorabljeno jadro v korist prednosti z neznanjem jadralca. Zato nekaj slabe volje.

Preko 70% "jadralcev so v najetih barkah in oni pač dopustujejo. Ker so fizično na jadrnici, posledično govorijo o jadranju. Ostali, ki so res jadralci, ne, z njimi ni nobenih težav. Tudi zaradi tega, ker se jadralci največkrat odpravite bolj proti odprtemu morju in uživate. Jadrate!!!

Menim tudi, da je za jadranje potrebno veliko več znanja, kot pa za upravljanje gliserjev.

Verjetno ne bomo nikoli prišli na iste nivoje razmišljanja, tako da kake hude razprave ne pričakujem.
Prihaja pa do tega, ker so čarterske barke z bazami zelo razvejane in posledično zaradi konkurence dostopnejše širšemu krogu populacije.
Potem se pa vsak ki to želi, vozi po vodi.
Ali ni nekaj podobnega na cesti?

.


Tudi ni kaj pripomniti.
Je pa dejansko smiselno razlikovati med turisti / dopustniki na jadrnicah in jadralci. Gre za dve dokaj različni pasmi, ki pa ju je na prvi pogled težko ločiti. Ločiš lahko šele glede na ravnanje med plovbo / pristajanjem in sem ter tja po obnašanju.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Sr Jul 26, 2017 20:56

Pravila so jasna, plovilo, ki ima oteženo manevriranje, ima prednost, sem spada tudi jadrnica :!: Tudi, če kdo motorira, ima z jadri še vedno oteženo manevriranje, to bo vedel vsak jadralec. Res pa sem tudi sam prevečkrat doživel "izkoriščanje" jader, dvignejo glavno jadro+motor in mislijo, da so edini na morju. Je pa tudi pod jadri treba pluti po bontonu, ne samo po pravilih. Sam, če vidim, da ima kdo kurs na mene, spremenim kurs za par stopinj in nakažem svojo smer in budno opazujem, kaj bo storil nasprotnik. Najslabša varianta je, ko kak pametnjakovič tik pred srečanjem spremeni kurs in izsiljuje prednost. Spomnimo se trčenja slovenskih jadralcev z nesrečnim Morcom Polom pred leti. Predobro poznam razmere, kaj se je tam dogajalo in raje ne bom komentiral.
Sem pa prepričan v tej nesreči, če bi bil kapitan motornjaka za krmilom, verjetno ne bi trčili. Je pa verjetno tudi skiper jadrnice malce preveč samozavestno vztrajal pri svojem kursu. Jaz bi tudi z jadri že prej spremenil kurs, če bi videl, da druga barka na varni razdalji ne odreagira. Sicer pa, na motornjaku 49 letni Italijan in 29 letna Brazilka + autopilot = velika potencialna možnost trčenja, drugo ne bom komenitral :twisted:
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Sr Jul 26, 2017 21:53

Po pravilih je tako, da vsak mora narediti vse kar je v njegovi moči, da ne pride do nesreče. Tudi tisti, ki upravlja jadrnico pod jadri. Ne pa da po neumnem trmari v svojem kursu, potem pa javska kot Kalimero, če se kaj zgodi.
Drugače so res brazilke na plovlilu recept za nesrečo. Sploh, če je žena kje v bližini :)
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
jure1
Kapitan
Prispevkov: 203
Pridružen: Če Okt 07, 2010 13:43

OdgovorNapisal/-a jure1 » Ne Jul 30, 2017 14:14

Sem bil tisti dan čisto blizu nesreče. Men ni zgledu kot da je doživel kak šok, ampak Italjan je zgledu tok nažgan, da sploh ni vedu kje je.
lp
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Ne Jul 30, 2017 20:05

zlatko83 napisal/-a:Pravila so jasna, plovilo, ki ima oteženo manevriranje, ima prednost, sem spada tudi jadrnica :!: Tudi, če kdo motorira, ima z jadri še vedno oteženo manevriranje, to bo vedel vsak jadralec. Res pa sem tudi sam prevečkrat doživel "izkoriščanje" jader, dvignejo glavno jadro+motor in mislijo, da so edini na morju. Je pa tudi pod jadri treba pluti po bontonu, ne samo po pravilih. Sam, če vidim, da ima kdo kurs na mene, spremenim kurs za par stopinj in nakažem svojo smer in budno opazujem, kaj bo storil nasprotnik. Najslabša varianta je, ko kak pametnjakovič tik pred srečanjem spremeni kurs in izsiljuje prednost. Spomnimo se trčenja slovenskih jadralcev z nesrečnim Morcom Polom pred leti. Predobro poznam razmere, kaj se je tam dogajalo in raje ne bom komentiral.
Sem pa prepričan v tej nesreči, če bi bil kapitan motornjaka za krmilom, verjetno ne bi trčili. Je pa verjetno tudi skiper jadrnice malce preveč samozavestno vztrajal pri svojem kursu. Jaz bi tudi z jadri že prej spremenil kurs, če bi videl, da druga barka na varni razdalji ne odreagira. Sicer pa, na motornjaku 49 letni Italijan in 29 letna Brazilka + autopilot = velika potencialna možnost trčenja, drugo ne bom komenitral :twisted:


Tisti trenutek, ko jadrnica prižge motor postane plovilo na mehanski pogon in izgubi prednost. Skratka ni več jadrnica ampak plovilo na mehanski pogon.
Po predpisih bi to podnevi moral nakazati s trikotnikom obrnjenim navzdol.
Tega seveda na Jadranu še nisem videl, bi bilo pa zanimivo, če bi policija začela kaznovati neobešanje trikotnika.

Ko smo ravno pri dnevnih oznakah: zelo redki obesijo kroglo, ko so na sidru. Če si na sidru in te kdo napiči, ti pa nimaš obešene krogle (velja seveda za jadrnice in motornjake) se ti lahko zgodi, da bo težava z zavarovalnino.
Da bi policija to sankcionirala pa še nisem slišal. Krogle po Jadranu obešajo le večje jahte s profesionalno posadko in tu pa tam kak Anglež.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Lure » Ne Jul 30, 2017 21:57

Trikotnika res še nisem videl, krogel pa je na lastniških barkah kar nekaj. Jaz jo obesim vsakič.
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a alesjo » Ne Jul 30, 2017 23:17

Lure napisal/-a:Trikotnika res še nisem videl, krogel pa je na lastniških barkah kar nekaj. Jaz jo obesim vsakič.

Me prav zanima, koliko jadralcev sploh ima stožec na barki in kdo ga sploh uporablja, Jaz ga imam na barki, res pa je, da ga redkogdaj uporabim, bilo pa bi prav, da se ga vedno uporablja kadar je treba. Kar pa se krogle, oznake za sidranje tiče, izjemno redko koga vidiš, da bi to uporabljal, razen velikih ladij. Zna se zgodit, da bodo tudi za to kazni in potem bomo vsi uporabljali dnevne oznake.
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 853
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Jul 31, 2017 06:05

Ne samo dnevne oznake, po novem je moderno na sidrišču tudi ponoči ostati neviden. Opažam, da se vse več bark (predvsem jadrnice) odloča, da ne prižigajo sidrnih luči. Je morda še kdo opazil to?
mimodami
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 43
Pridružen: To Avg 20, 2013 09:44

OdgovorNapisal/-a mimodami » Po Jul 31, 2017 14:11

"Šparat" je treba s "štromom", drugač ga ne bo zadosti za hladen "pir" :( 8) :twisted:
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Po Jul 31, 2017 17:03

.....bolj je problem temnoplava jadrnica, bela luč na vrhu jamborja, zadaj na obali, pa polno luči od javne razsvetljave, hiš....jo spregledaš mimogrede...
mirno morje

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov