Živeli,
z gumenjakom 6.5m imam težave s sidranjem na travi (trava mivka itd...).. Do sedaj sem uporabljal Bruce. Gledal sem sidro mantus samo me moti lok na sidru. Bral sem, da je vredu sidro Vulcan (baje paše na večino vodil). Kupil bi sidro teže približno 6-9 kg.. Alesijo, kakšno sidro imaš točno ti? je potrebna tudi kakšna vrtljivka (đigulin) na sidru?
Nekoč mi je odneslo gumenjak pa bi nekaj več investiral v novo sidro.. Kje bi se tudi dalo nabavit takšno sidro (cenovno ugodno)?
hvala
Sidranje pri večji hitrosti?
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
peterv6i napisal/-a:Živeli,
z gumenjakom 6.5m imam težave s sidranjem na travi (trava mivka itd...).. Do sedaj sem uporabljal Bruce. Gledal sem sidro mantus samo me moti lok na sidru. Bral sem, da je vredu sidro Vulcan (baje paše na večino vodil). Kupil bi sidro teže približno 6-9 kg.. Alesijo, kakšno sidro imaš točno ti? je potrebna tudi kakšna vrtljivka (đigulin) na sidru?
Nekoč mi je odneslo gumenjak pa bi nekaj več investiral v novo sidro.. Kje bi se tudi dalo nabavit takšno sidro (cenovno ugodno)?
hvala
Jaz imam rocna vulcan in ne rabi nobene vrtljivke, vedno pride na svoje mesto pravilno obrnjeno, še nikoli se ni obrnilo narobe ter je brez loka, drži pa odlično v vseh pogojih.
Dobiš v motomarine v trstu, če se boš odločil za nakup lahko dobimo še nekaj ceneje kot je tam, poznam nekoga.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Nikola T. napisal/-a:igorb napisal/-a:dragi moj Tesla tudi pravi Tesla je preveril Žice z faznbriferjem oz preizkuševalcem napetosti ni da bi zaupal sam od sebe ali kot je rekel carinik v starih časih od kada sam samog sebe uhvatio kako lažem ne vjerujem nikome.
Moj nick name je Nikola T.
Ne rabiš biti žaljiv !!!
Sicer pa kot sem rekel ob izbiri vseh modernih in zares kvalitetnih sider uporabljaš še vedno eno najslabših sider. Ni čudno, da se boš še 1000x ruknil v tisti mezinec.
Prti poškodbam mezinčka obstaja zelo enostavna in elegantna rešitev:
http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=46
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Del odgovora na tole - kar zadeva način odgovarjanja v prispevku na povezavi, je tule.
Ker ni več dostopna tema, v katero je kazala povezava na prispevek z vprašanjem, zaradi katerega sem začel to temo, ga tu - s kontekstom - navedem:
To vprašanje je bilo postavljeno v temi, kjer je tedaj tekla beseda o testiranju, kako hitro prime katero od sider pri vlečenju po nekaterih podlagah ob obali. Naj pripomnim, da tako testiranje z vlečenjem po obali (po trenutno suhem delu) ni relevantno za primerjavo lastnosti različnih sider med seboj, je pa koristno za testiranje pri razvoju sider in preverjanju, če je določena sprememba testnega sidra spremenila obravnavano lastnost na želeni način.
Odgovori v tisti temi so bili večinoma šaljivi - od 40 km na uro privezanega nase pri vlečenju s štirikolesnikov do metanja sidra iz vlaka - razen enega od polanca
Ker razprava o tem - bodisi resna, bodisi 'šaljiva' z ustavljanjem vlaka s sidrom - ni imela mesta v tisti temi, sem naredil tole temo, tam pa pustil povezavo sem:
V temi o sidrih Neptuno in njegovem nasledniku je bilo sicer precej zanimivega o lastnostih, testiranju, kakšna je uporabnost razstavljanja sidra (za rezervno?) in podobno. Recimo...
Ker ni več dostopna tema, v katero je kazala povezava na prispevek z vprašanjem, zaradi katerega sem začel to temo, ga tu - s kontekstom - navedem:
Ste mogoče delali tudi kakšne teste, kako in koliko hitro sidro zagrabi, če bi ga potegnil z večjo silo. Na primer s štirikolesnikom? Bi se zaril še hitreje ali bi poskakoval po površini?
To vprašanje je bilo postavljeno v temi, kjer je tedaj tekla beseda o testiranju, kako hitro prime katero od sider pri vlečenju po nekaterih podlagah ob obali. Naj pripomnim, da tako testiranje z vlečenjem po obali (po trenutno suhem delu) ni relevantno za primerjavo lastnosti različnih sider med seboj, je pa koristno za testiranje pri razvoju sider in preverjanju, če je določena sprememba testnega sidra spremenila obravnavano lastnost na želeni način.
Odgovori v tisti temi so bili večinoma šaljivi - od 40 km na uro privezanega nase pri vlečenju s štirikolesnikov do metanja sidra iz vlaka - razen enega od polanca
polanc napisal/-a:Sidramo nekako z hitrostmi okoli 2 vozlov,zato je po mojem to neka optimalna testna hitrost 2 do 3 vozliče..
Vprašanje se je navezovalo predvsem z razlogom ker kolikor gledam teste sidr predvsem, ko se simulira, da pade na “hrbet”, vsi štrik vlečejo previdno, da se zadeva obrne, zagrabi, nato pa se potegne, da sidro zagrabi.
Sidranje v kakšnih radikalnih okoliščinah sigurno ni tako zelo predvidljivo. Iz tega razloga tudi vprašanje. Ne gre se za nobeno provokacijo.
P.s.: ja, vem da se ob sidranju vedno spusti velika količina verige, ki amortizira, vleče sidro po tleh itd. Bi bila pa informacija, če ne iz praktičnega, zanimiva zgolj iz vedoželjnega značaja
Ker razprava o tem - bodisi resna, bodisi 'šaljiva' z ustavljanjem vlaka s sidrom - ni imela mesta v tisti temi, sem naredil tole temo, tam pa pustil povezavo sem:
Marjan Tomki napisal/-a:Mislim, da se s tem - kako sidro prime pri večji hitrosti - na forumu najbrž še nismo ukvarjali.
'Brez veze' pa razmislek o tem ni: recimo če odpove motor, pa zaradi premalo toka v aku ne dela več dobro sidrni vitel... in te veter, tok in valovi nesejo nekam na dovolj plitvo, kjer bo sidro že prijelo - ko pride na dovolj plitvo, ne glede kako hitro te prinese, te lahko prinese hitro - in imamo točno ta problem. Opomba
Samo, to - kakšen sunek pričakovati odvisno od mase in hitrosti plovila ter hitrosti vetra in toka... in kako dimenzionirati sidrni sistem (od sidra do vpetja na barki) za to itn. - je raje za v svojo temo.
Opomba: razen morda, če imamo jadrnico in z jadri manevriramo tako, da je hitrost pri sidranju obvladana.
V temi o sidrih Neptuno in njegovem nasledniku je bilo sicer precej zanimivega o lastnostih, testiranju, kakšna je uporabnost razstavljanja sidra (za rezervno?) in podobno. Recimo...
Bonaparte napisal/-a:kasaudio napisal/-a:Konstrukcijske ovire verjetno ni, so pa naravne ovire, reče se ji meter visoka morska trava, ki ima debela stebla in mora bit sidro zadosti težko da to pomandra razmakne in zdrobi pod sabo da pride do dna.
Vprašanje za @Bonaparte:
Kolikšna je po vašem mnenju še sprejemljiva minimalna masa sidra? Oz. kakšno maso izbrati za 5m gumenjak mase 750 kg brez sidrnega vinča. Mišljeno je, da lahko s sidrom handlajo tudi otroci, ki jim je to v veselje in je vsakič prepir kdo bo sidro spustil in vlekel gor. Zdaj imam 5kg Bruce + inox veriga cca 8m, naprej vrv in je nekako funkcioniralo, v nekem slabem vremenu pa nisem testiral.
Se opravičujem @Neptun za smetenje teme, moderatorji akcija...
Na germanischer lloydu imajo standard za plovila-samogradnje kjer je zahteva tudi glede ustreznega sidra. 1,5kg na 1m plovila.
Podoben standatd imajo tudi američani unčo na feet. (Pol kile na čevelj dolžine).
Jaz mislim da je 6kg sidro minimalna teža za sidro, da mečka debelo stebelno travo pod sabo.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov