šari napisal/-a:MT.....je vse vredu
Sidranje pri večji hitrosti?
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
@prejšnja stran - alesjo, polanc
Lepo prosim, ne razburjajte se, če kdo počne kaj, kar je po vašem mnenju in izkušnjah narobe.
Če bomo to počeli, potem ljudje o takih izkušnjah ne bodo pisali in bomo morali ostali take doživeti sami, na lastni koži, namesto da bi se mogli učiti iz izkušenj drugih.
Vidva imata oba odlični sodobni sidri, ki primeta skoraj v hipu in zlasti pri večji hitrosti (pre)močnim sunkom; zdi se mi verjetno, da ima Rok11 sidro, ki je zasnovano, da orje (recimo delta) ali katerega, ki brez posebnih pogojev ne prebije površine ali rastja, da bi se začelo vkopavati in prijelo, pa je poiskal način, po katerem prime.
Ampak pustimo njega, da pojasni.
@kr en, šari: klik oziroma klik
Lepo prosim, ne razburjajte se, če kdo počne kaj, kar je po vašem mnenju in izkušnjah narobe.
Če bomo to počeli, potem ljudje o takih izkušnjah ne bodo pisali in bomo morali ostali take doživeti sami, na lastni koži, namesto da bi se mogli učiti iz izkušenj drugih.
Vidva imata oba odlični sodobni sidri, ki primeta skoraj v hipu in zlasti pri večji hitrosti (pre)močnim sunkom; zdi se mi verjetno, da ima Rok11 sidro, ki je zasnovano, da orje (recimo delta) ali katerega, ki brez posebnih pogojev ne prebije površine ali rastja, da bi se začelo vkopavati in prijelo, pa je poiskal način, po katerem prime.
Ampak pustimo njega, da pojasni.
@kr en, šari: klik oziroma klik
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Točno tako - res imam Delto.
A napisal sem tudi DO 4 vozle. Tako hitrost samo kadar res močno piha in je treba sidrati na točni lokaciji, npr. z vetrom v bok oz. od strani. Se pa to zelo redko zgodi.
Bolj normalna hitrost za takšno sidranje mi je cca 2, max 3 vozle. To pa kar prakticiram, ker je enostavno, hitro in natančno.
Pa z vinčem nimam problema, ker ni motorni. Če je sunek močan, lahko malo popusti (če ga ne zategnem do konca).
A napisal sem tudi DO 4 vozle. Tako hitrost samo kadar res močno piha in je treba sidrati na točni lokaciji, npr. z vetrom v bok oz. od strani. Se pa to zelo redko zgodi.
Bolj normalna hitrost za takšno sidranje mi je cca 2, max 3 vozle. To pa kar prakticiram, ker je enostavno, hitro in natančno.
Pa z vinčem nimam problema, ker ni motorni. Če je sunek močan, lahko malo popusti (če ga ne zategnem do konca).
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
polanc napisal/-a:Fantje veliko bolj je treba resno vzet sidranje in tudi sidranje z PRE veliko hitrostjo.Mal se hecamo vmes vam pa povem en zanesljiv podatek.Pri sidranju je zelo nevarno, če se sidro sunkovito ustavi ,ko se zapne v skalo.Rezultat je obrnjena zagozda na verižniku in polomljen vinč.
S tem se pa strinjam!
In tudi tega nikdar ne počnem na dnu, kjer sumim da so skale. Ker to bi bila pa res lahko katastofa - če ne bi vmes počasi popuščal vinča.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
alesjo napisal/-a:Rok-11 napisal/-a:Glede takšnega sidranja... ne v primeru urgentnega ustavljanja... jaz to uporabljam, ko sem sam na barki in želim zategniti sidro v točno določeni smeri, oz. sidrati na ozkem prostoru. Nazadnje sem tako sidral v enem res ozkem zalivu na Šolti, kjer sem potem vezal na obalo.
Sidram pri nekje do 4 kts hitrosti; avtopilot vozi, motor dam v prosti tek, tečem naprej da spustim sidro, kar potem opravim zelo hitro, s tem da nakopičim nekaj verige na dno (prednost ročnega vinča, kjer lahko verigo spustim zelo hitro), tečem spet nazaj da malenkost obrnem krmilu, preden se veriga zategne.
Obrnem zato, da ko se sidro zakoplje, veriga ne praska po boku in dnu barke. Če je dno ustrezno, je tole zelo učinkovit način sidranja in meni deluje OK.
To kar si napisal meni ni niti malo všeč, pri hitrosti 4 vozlov, zakaj pa rabiš to hitrost res, zakaj? Ne rabiš tako sidrat, jaz se ponavadi zelo rahlo premikam pri sidranju in ko sidro prime me itak ustavi, če pa se prehitro premikam, se sidro preveč vkoplje in potem vinč joče da sidro dobi ven, pri močnem vetru pa se sidro samo vkopa kot je treba in velikokrat še preveč.
Se opravičujem, če sem morda pregrobo nastopil, nisem pa nič slabega s tem mislil. l.p. alesjo
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
alesjo napisal/-a:alesjo napisal/-a:Rok-11 napisal/-a:Glede takšnega sidranja... ne v primeru urgentnega ustavljanja... jaz to uporabljam, ko sem sam na barki in želim zategniti sidro v točno določeni smeri, oz. sidrati na ozkem prostoru. Nazadnje sem tako sidral v enem res ozkem zalivu na Šolti, kjer sem potem vezal na obalo.
Sidram pri nekje do 4 kts hitrosti; avtopilot vozi, motor dam v prosti tek, tečem naprej da spustim sidro, kar potem opravim zelo hitro, s tem da nakopičim nekaj verige na dno (prednost ročnega vinča, kjer lahko verigo spustim zelo hitro), tečem spet nazaj da malenkost obrnem krmilu, preden se veriga zategne.
Obrnem zato, da ko se sidro zakoplje, veriga ne praska po boku in dnu barke. Če je dno ustrezno, je tole zelo učinkovit način sidranja in meni deluje OK.
To kar si napisal meni ni niti malo všeč, pri hitrosti 4 vozlov, zakaj pa rabiš to hitrost res, zakaj? Ne rabiš tako sidrat, jaz se ponavadi zelo rahlo premikam pri sidranju in ko sidro prime me itak ustavi, če pa se prehitro premikam, se sidro preveč vkoplje in potem vinč joče da sidro dobi ven, pri močnem vetru pa se sidro samo vkopa kot je treba in velikokrat še preveč.
Se opravičujem, če sem morda pregrobo nastopil, nisem pa nič slabega s tem mislil. l.p. alesjo
Sploh nisem razumel kot kaj grobega - vse OK!
Le dodaj še kaj - tudi jaz se iz prebranega kaj novega naučim.
Kakšno sidro pa imaš, da ti tako prime?
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Sidro pa imam rocna vulcan, tako pa izgleda ko sem ga povlekel dobrega pol metra po dnu, drži ko satan
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Jaz se nič ne razburjam,tudi nikomur ne zapovedujem s koliko vozli sidra...Morte pa tudi vedet da če ima 20 tonska barka le 2 vozla hitrosti in se sidro zapne v skalo je na siderni sistem delovala gotov veliko večja sila ,kot če gliser z 1 tono sidra z 4vozli.Zahaklali smo se spet neki brez veze.
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Ja tole sidranje pri večjih hitrostih je res ena tema, ki nima smisla. Kaj se bo zgodilo je upam, da vsakemu jasno, Polanc je lepo napisal, čeprav je lahko še kaj hujšega. Pri nekaj vozlih hitrosti in barka, ki ima 10 ton, bo nekaj utrgalo! Precej možno tudi pol premca, kjer je pritrjen vinč!
Vsem, ki razmišljate v tej smeri bi najprej svetoval prebrati osnove kinetične energije. V stilu MT bi bilo to takole:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Kineti%C4%8Dna_energija
Torej, ko se barka premika že z zelo majhno hitrostjo, ne bo noben normalen spuščal sidra! Če pa je to v neurju, pa se sidro spušča na način, da odvijes sklopko in potem tam tudi zadrsi... Nikakor pa ne spuščaš na gumb, ker to bo potrgalo ali vrtavko, ali gambet, lahko tudi verigo, če je že slaba, zagozdo na vinču, polža v reduktorju ali pa kar pol barke!
Vsem, ki razmišljate v tej smeri bi najprej svetoval prebrati osnove kinetične energije. V stilu MT bi bilo to takole:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Kineti%C4%8Dna_energija
Torej, ko se barka premika že z zelo majhno hitrostjo, ne bo noben normalen spuščal sidra! Če pa je to v neurju, pa se sidro spušča na način, da odvijes sklopko in potem tam tudi zadrsi... Nikakor pa ne spuščaš na gumb, ker to bo potrgalo ali vrtavko, ali gambet, lahko tudi verigo, če je že slaba, zagozdo na vinču, polža v reduktorju ali pa kar pol barke!
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
polanc napisal/-a:Jaz se nič ne razburjam,tudi nikomur ne zapovedujem s koliko vozli sidra...Morte pa tudi vedet da če ima 20 tonska barka le 2 vozla hitrosti in se sidro zapne v skalo je na siderni sistem delovala gotov veliko večja sila ,kot če gliser z 1 tono sidra z 4vozli.Zahaklali smo se spet neki brez veze.
polanc,
precej drži, kar si napisal o težji barki, brez veze pa ta tema ni.
Precej - ne pa v celoti - ker vplivajo tudi reči, ki jih nisi omenil, čeprav verjetno veš zanje.
admin je nekoč (2009) ugotovil, da mora v bazi znanja portala pojasniti vlogo in lastnosti propelerjev, pa odnos med navorom in močjo, pa to kaj je kardan, pa kaj pomenijo katere enote... V temah na forumu je tedaj videl, da dovolj ljudi ne loči reči, za katere je dotlej domneval, da bodo vsakomur jasne in samo po sebi umevne, kot so bile njemu. Ko so se nerazumevanja, napačna raba in s tem nesporazumi ter vprašanja in odgovori ponavljali v mnogih temah, je v pojasnilo napisal tiste prispevke.
Med novinci na forumu (in v navtiki) je vedno znova dovolj takih, ki jim podobne reči niso tako samo po sebi umevne kot tebi in adminu, in tema, kjer se to lahko razčisti oziroma pojasni, ni nič bolj brez veze, kot tisti adminovi prispevki.
Jaz te reči vem (in ne sprašujem), ampak tudi vem da ni samo po sebi umevno, da jih vedo vsi.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
admin napisal/-a:Ja tole sidranje pri večjih hitrostih je res ena tema, ki nima smisla.
Admin, ta tema je nastala zato, ker so bila v temi Sidro Neptun, novost postavljeno nekaj vprašanj okrog tega, in če bi tam argumentirano stekla beseda o tem, kdaj in zakaj je to slabo in kdaj bi se vseeno lahko zgodilo, pa kaj se (lahko) zgodi, če to narediš, bi seveda 'posrali' izvirno temo (tega pa naj na tem forumu po možnosti ne bi delali, če sem te nekoč razumel prav; prosim napiši, če zdaj spreminjaš to priporočilo).
admin napisal/-a:...
Vsem, ki razmišljate v tej smeri bi najprej svetoval prebrati osnove kinetične energije. V stilu MT bi bilo to takole:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Kineti%C4%8Dna_energija
V stilu MT bi bilo, da je kinetična energija sorazmerna masi in kvadratu hitrosti.
- To pomeni, da ima polančeva 20 tonska jadrnica pri enaki hitrosti 20-krat več energije kot 1 tonski gliser, že pri petih vozlih hitrosti pa je ima 1 tonski gliser več kinetične energije kot 20 tonska jadrnica pri 1 vozlu hitrosti, kar zna koga - po tem, kar je napisal morda tudi polanca - presenetiti.
Gliser, kinetična energija v primerjavi z kinetično energijo 20 tonskega plovila pri 1 vozlu hitrosti
- 1 vozel 1/20
2 vozla 4/20
3 vozle 9/20
4 vozle 16/20
5 vozlov 25/20
...
10 vozlov 100/20 oziroma 5x več
- Škode pri sidranju s preveliko hitrostjo ne naredi prevelika količina kinetične energije v splošnem (čeprav vpliva), škodo naredi prevelik pojemek (prekratek čas zaustavitve), da bi se kinetična energija lahko brez škode pretvorila v druge vrste (gibanje vode okrog plovila, toploto ipd.).
Razlika je podobna, kot če te kdo - z razmeroma majhno maso, a hitro, recimo na karate - udari ali pa z veliko maso rahlo in počasi ter s potiskom na veliki površini porine, ali pa razlika med tem da avto zavreš ali se z njim zaletiš. Prenesena količina energije je enaka, ampak krajši ko je čas zaustavljanja, večja je sila in teoretično - bolj ko gresta čas in pot zaviranja proti nič - gre sila proti neskončno.
V praksi preden pride do neskončnosti vedno kaj popusti. V mulju ali pesku sidro delta zaorje in se tam porabi energija, tako da kratkega in silovitega sunka ni; prav zato rok-11 tudi pri za večino nepričakovano velikih hitrostih na takem terenu doslej ni imel težav.
Pri 20 tonski jadrnici s sidrom, ki - ko prime - skoraj nič ne popusti, ter z verigo - ki tudi skoraj nič ne popusti, ko se enkrat dvigne - je pri enem vozlu kinetična energija podobno velika, ker pa ni amortizacije, sta razdalja in čas zaustavitve bistveno krajša in je že tisti en vozel zelo veliko.
To pa po mojem pomeni, da bi bilo pri zamenjavi tipa sidra s takega, ki se vkoplje počasi in pri preobremenitvi zaorje, s takim ki prime skoraj v hipu in ne popušča, treba premisliti oziroma preveriti dimenzioniranje ostalih delov sidrnega sistema ter se predvsem privaditi na način sidranja z manjšo hitrostjo kot doslej.
Za take, ki ne popuščajo, potem velja:
admin napisal/-a:Torej, ko se barka premika že z zelo majhno hitrostjo, ne bo noben normalen spuščal sidra! Če pa je to v neurju, pa se sidro spušča na način, da odvijes sklopko in potem tam tudi zadrsi... Nikakor pa ne spuščaš na gumb, ker to bo potrgalo ali vrtavko, ali gambet, lahko tudi verigo, če je že slaba, zagozdo na vinču, polža v reduktorju ali pa kar pol barke!
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Malce manj tehnično za lažje razumevanje in poenostavljeno o čemu je govora.
Kogar zanima -->https://www.pbo.co.uk/gear/pbo-tested-12-mooring-snubbers-45131
ni sicer zadeva za sidranje o čimer je govora ampak lepo pove veliko že o sili ki se dogaja na mouringu kaj šele v relativno togem okolju hitrega zapenjanja sidra.
BTW: sidro na vitlo in motor ni nobena umetnost ali odtrgat ketno ali skurit sklopko vinča, z malce bolj nerodnim pristopom posebej ko so stvari močneje dimenzionirane pa tudi poškodbo česa drugega.
Ne obstaja zastojn čuvaj sidra, samo ne poznajo ga vsi...ampak to je že druga tema.
Paco
Kogar zanima -->https://www.pbo.co.uk/gear/pbo-tested-12-mooring-snubbers-45131
ni sicer zadeva za sidranje o čimer je govora ampak lepo pove veliko že o sili ki se dogaja na mouringu kaj šele v relativno togem okolju hitrega zapenjanja sidra.
BTW: sidro na vitlo in motor ni nobena umetnost ali odtrgat ketno ali skurit sklopko vinča, z malce bolj nerodnim pristopom posebej ko so stvari močneje dimenzionirane pa tudi poškodbo česa drugega.
Ne obstaja zastojn čuvaj sidra, samo ne poznajo ga vsi...ampak to je že druga tema.
Paco
pojdi se z bikom bost!
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
Ajga !
Probajte se kakšnih 10 let normalno sidrat, pa zategnt sidro, da vidte, če drži. In potem uživati na barki. V tem času bo kdaj tudi mal pihnilo, pa boste videli, kako je treba odreagirat.
Pol spijte kak dober whiskey.
Po 10-ih letih, če boste še vedno imeli takšne ideje, probajte s tabletami. Če pa še to ne pomaga, pa opustite navtiko in predvsem socialna omrežja, da ne bi nabijali s takšnimi idejami še naprej normalnim morjeplovcem.
Probajte se kakšnih 10 let normalno sidrat, pa zategnt sidro, da vidte, če drži. In potem uživati na barki. V tem času bo kdaj tudi mal pihnilo, pa boste videli, kako je treba odreagirat.
Pol spijte kak dober whiskey.
Po 10-ih letih, če boste še vedno imeli takšne ideje, probajte s tabletami. Če pa še to ne pomaga, pa opustite navtiko in predvsem socialna omrežja, da ne bi nabijali s takšnimi idejami še naprej normalnim morjeplovcem.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Re: Sidranje pri večji hitrosti?
kr en napisal/-a:Ajga !
Probajte se kakšnih 10 let normalno sidrat, pa zategnt sidro, da vidte, če drži. In potem uživati na barki. V tem času bo kdaj tudi mal pihnilo, pa boste videli, kako je treba odreagirat.
Pol spijte kak dober whiskey.
Točno tako je to in tako delamo že veliko let, pa bomo še naprej probali delat tako
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov