OdgovorNapisal/-a admin » Če Avg 22, 2019 21:32
Jaz sem tole zadevo malo pustil, da ste se razpisali, ker to so tudi mnenja na koncu.
Glede celotnega finančnega izračuna se jaz ne bi spuščal, mislim da tukaj nihče od nas nima kaj posebej veliko znanja o helikopterjih, bom pa podal neke zadeve, ki so načelno javne in bo med njimi tudi obrazložitev.
Projekt o katerem govorimo je privatni, seveda je namen komercialno zaslužiti, države tukaj ni v bilanci.
Projekt tudi ni hrvaški, temveč je skupek znanja in denarja ljudi iz večih evropskih držav, tudi Slovenije. Kot je nekdo napisal, da bo investitor želel služiti, seveda bo želel, to je posel, poleg tega pa tudi reševanje človeških življenj.
Govorite, da plačujete turistično zavarovanje. Res je, večina nas ga plačuje! Pa ste se vprašali kaj to zavarovanje nudi? Nek malo boljši CORIS ali podoben paket nudi ogromno, samo... Finta je, da če helikopterja ni, ti nobeno zavarovanje ne pomaga. V Avstriji bo takoj prišel namenski helikopter, pri nas bo prišel vojaški čez 1 uro, na hrvaškem pa na lokacijo nihče, najprej zemeljska ekipa, potem pa sekundarni prevoz.
Kako je čas odločilen smo se upam da vsi nekaj naučili pri zadnjem grozljivem primeru smrti avstrijske potapljačice pri Malinski. Njen oče je v intervjuju natančno povedal da so jo najprek komaj zvlekli do obale, potem je prišla ekipa prve pomoči precej hitro, potem pa 1 uro do bolnice v Rijeki... Preveč! Punca je v bolnico verjetno prispela šele po slabih dveh urah od nastanka poškodbe... Mogoče bi bila še živa, če bi bil ta čas polovico krajši...
Takšna baza seveda ne bo orientirana samo na navtike, finta je, da se pokrije predvsem turizem, ki ga na tem akvatoriju ni malo.
Še nekaj pojasnil glede na vprašanja, ki ste si jih zastavili...
Slabo vreme in namen:
Vsak helikopter ima predpisane limite kdaj še lahko leti, takšni namenski letijo nekje do 60 vozlov, se pravi ne bo letel samo v orkanski burji, kjer so sunki krepko nad tem. Večji helikopterji vojske ali SAR lahko letijo še v 10 vozlov močnejšem vetru, vendar operacije z vitlom so omejene enako za vse helikopterje.
Če ta projekt zaživi, definitivno ne bo hodel v področje SAR, temveč ostaja na medicinskem primarnem reševanju in direktnem prevozu v bolnico. Na hrvaškem to niti ni možno, SAR je v rokah vojske in HGSS (Hrvatska Gorska Služba Spašavanja).
Laično rečeno, ta helikopter se bo držal medicine, v njegovi posadki bodo operativci iz področja urgentne medicine, ki to že leta dnevno izvajajo v reševalnih vozilih.
Kdo določi da helikopter poleti:
Prioriteto poleta določi dispečerski center. Zlomljen palec na roki sigurno ne bo indikacija za polet reševalnega helikopterja. Obstaja pa definirano preko 50 nujnih stanj, na katere se avtorizacija poleta takoj potrdi. Dispečerju, ki odobri polet bo na voljo tudi kamera na pametnem telefonu, ki jo vključiš s pritiskom na tipko SOS na aplikaciji. Preko kamere si bo dispečer lahko tudi ogledal kaj se dogaja na kraju klica in posredoval povratno informacijo glede medicinske oskrbe. Hkrati pa bo iz aplikacije vedel vse o klicatelju (kdo je, kake bolezni ima, alergije, zdravila) vključno z mikrolokacijo. In to vse bo neverbalna komunikacija saj so tuji jeziki pogosto bariera ko se kliče pomoč, prav tako je točen opis lokacije vedno težava.
Stroški baze in delovanja, zavarovanja:
Letni strošek take baze je ocenjen na 2.5 do 3 miljone EUR, kar ni tajni podatek. To je strošek ali letiš ali pa ne in ko malo razmisliš je letenje skoraj zanemarljivi strošek. Mendar nekje reda 1% do 2% je letenje...
Te fiksne stroške bo treba pokriti s tem dnevnim prispevkom vsaj delno, potem naprej pa prevoz krije zavarovalnica. Kot že omenjeno zgoraj, če imaš recimo Coris zavarovanje in si nekje na Silbi, zgodi se najhujše... Nič ti ne pomaga! Na hrvaškem sta 2 velika vojaška helikopterja MI-8, ki sta namenjena reševanju, njun odzivni čas je ekstremno dolg, samo da poleti traja 15 minut, ne moreta se spustiti na kraj dogodka, nimajo vitla, itd... Ti helikopterji pristajajo samo na heliodromih ali nogometnih igriščih in tako opravljajo samo sekundarni prevoz, od mesta dogodka do helikopterja pa mora poskrbeti kopenska ekipa, ki na nek oddaljen otok potrebuje ogromno časa. V Dubrovniku deluje še manjši policijski helikopter EC-135, ki pa enako nima zunanjega vitla.
Poanta vsega skupaj je ravno v odzivnem času, posebna aplikacija bi sporočala, dispečar oceni situacijo in če je nastalo nujno stanje na listi, helikopter leti takoj! Ne čaka se na nikakršno odobritev zemeljske ekipe, Corisa ali podobno! Zavarovanja imajo v policah obvezo plačati primarni prevoz (ponavadi do 15.000 EUR), če nastopi določeno nujno stanje...
Fantje, ki se pripravljajo na ta projek obljubljajo, da drobnega tiska ne bo! Menda je zadeva tukaj precej jasna, točno se ve kaj je nujno stanje in bo helikopterski prevoz priznan in kaj ni nujno stanje in kot tak potem ni priznan.
Pri vsem skupaj pa bo seveda kazniva zloraba tipke SOS, če se boš malo porezal in s tem dvignil helikopter... Načelno bi se to moralo zreducirati na minimum, saj bo dispečar vedno strokovno ugotovil kakšen ukrep je v danem trenutku nujen.
Dajte prosim še glasovat, da zberemo čim več glasov. Ni potrebe pojasnevati odgovora, tudi če mislite odgovoriti z NE, bi to prosil, da dobimo čim bolj realno sliko... Poudarjam, da smo mi navtiki samo en segment v tem projektu, gre se na splošno za turiste, ki jih je na tem precej nedostopnem področju precej, služba reševanja v ekstremnih primerih pa zelo slabo organizirana...
Tako je za vedno odšel tudi en naš morjeplovski prijatelj z Oliba. Mogoče bi bil s tako službo še danes med nami in nam zjutraj nalil travarico...