Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Daj malo razloži tole. Me zanima. Namreč briggs s to dušilno loputo je ob malo višji travi jamral in ni bilo prave moči, dokler nisem popi...l in potrgal stran tisto loputo, fedrčke in togo povezal to loputo direktno na ročko gasa. Od takrat (cca 10 let nazaj) mulča travo dosti bolje - ima precej več moči. Obrati so pri neobremenjenem seveda precej narasli in tudi nihajo z obremenitvijo. Nihali so tudi prej, sicer manj ker je bil max. precej nižji. Kar hočem rečt je, da je kosilnica z vidika moči ratala uporabna. Je pa res, da tudi 1x več pokuri kot prej ampak za bencin za kosilnico zaenkrat še mamo pr hiši tako da se kaj dosti ne sekiram. Zadeva je s tem posegom postala zelo občutljiva na zaradi prahu zmanjšano prepustnost zračnega filtra. Ko je malo zamazan, pije bencin ko nora, pri čistem (ali brez) pa je razmerje pravo. Ni se mi do sedaj dalo študirat filozofije teh briggsov, verjamem pa da je določena sol v tem zato sprašujem.
Xilinx Vivado HLx trainee
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Regulator mora bit in je popolnoma primitivna tehnologija ki deluje. Pri glavni gredi je en centrifugalni regulator in ko motorju padejo obrati prestavi vzvod na eno in ko. Mu preveč narastejo na drugo stran. To je povezanomz fergazerjem in čao. Tudi tiste kosilnice z ročko za gas ga imajo in ga rabijo. Zato ker je ta motor uporaben samo pri določenih obratih. Višje in nižje nima prave moči in in ravno to je pri outboarbih najšibkejša točka če motor nima čimbolj ravne krivulje podajanja moči. Zato me zanima tale projekt kaj bo dalo na koncu od sebe.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
https://youtu.be/50WipK9L8hc
Tukaj je razlozeno kako deluje. Ko obrati padejo, se zaradi nizje centrifugalne sile na z vzmetjo napeti "utezi" le ti priblizata k centru, zaradi tega premakneta vzvod, na katerega sta pritrjeni in odpreta "gas". Obratno, pri nizji obremenitvi, ko obrati narastejo, jih potegne narazen in gas se zapira.
Kot pravis Marcel, res je. Mislim pa da bo z mojim motorjem moc podajanja ok, moc na mojem motorju namrec se pri 3600 obratih, do koder je merjena moc, lepo po krivulji narasca. Tako da s cca 3800 obrati mislim da bi zadeva morala brez problema obratovati. Navor sicer pada zaradi slabse polnitve, ker je polnilni sistem (uplinjac, timing ventilov, kot vziga itd.) res prilagojen na nizje obrate. Ampak kljub temu z narascanjem obratov kot vidimo se vseeno pridobimo na moci. Tukaj je krivulja moci za moj Briggsov motor:
Tukaj je razlozeno kako deluje. Ko obrati padejo, se zaradi nizje centrifugalne sile na z vzmetjo napeti "utezi" le ti priblizata k centru, zaradi tega premakneta vzvod, na katerega sta pritrjeni in odpreta "gas". Obratno, pri nizji obremenitvi, ko obrati narastejo, jih potegne narazen in gas se zapira.
Kot pravis Marcel, res je. Mislim pa da bo z mojim motorjem moc podajanja ok, moc na mojem motorju namrec se pri 3600 obratih, do koder je merjena moc, lepo po krivulji narasca. Tako da s cca 3800 obrati mislim da bi zadeva morala brez problema obratovati. Navor sicer pada zaradi slabse polnitve, ker je polnilni sistem (uplinjac, timing ventilov, kot vziga itd.) res prilagojen na nizje obrate. Ampak kljub temu z narascanjem obratov kot vidimo se vseeno pridobimo na moci. Tukaj je krivulja moci za moj Briggsov motor:
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Pa misliš to met na prestavo al kr na direkt? Predstavljaj si prižgat kosilnico v nepokošeni travi.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Ziher upali!
Spomnim se Nemca izpred desetletij. Imel je za tiste čase nobl oranžnega Zodiaca z napihnjeno palubo in šipo, da je res izgledal špica. Zadaj je imel 20, ali 25 hp Johnsona krmiljenega z ročko, ne na volan. V živo se spomnim, ko se je enkrat nekaj zafrkaval, motor pa ne upali. Po nekaj poizkusil je motor užgal, gliser je skočil, možak direkt na glavo čez motor, gliser pa na obalo, kjer je še nekaj časa tulil.
Spomnim se Nemca izpred desetletij. Imel je za tiste čase nobl oranžnega Zodiaca z napihnjeno palubo in šipo, da je res izgledal špica. Zadaj je imel 20, ali 25 hp Johnsona krmiljenega z ročko, ne na volan. V živo se spomnim, ko se je enkrat nekaj zafrkaval, motor pa ne upali. Po nekaj poizkusil je motor užgal, gliser je skočil, možak direkt na glavo čez motor, gliser pa na obalo, kjer je še nekaj časa tulil.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Outboard pali ja če brikana zaščita za prestavo ja
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Bom lahko porocal, ko dobim nogo motorja, torej naslednji teden. Mislim pa da nima menjalnika.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Ajoj...Tomos 3.5 in 4 ni mel nobene zaščite in direkt povezavo. Kasne mate včasih..
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
In kaj ma to veze zdaj kremni z zgoraj opisano zgodbo od SR?
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Na podoben način je nekoč super deloval motor od golf 2 v jadrnicah, vsi ostali so imeli probleme z nihanjem obratov...
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Marcel_Mastnak napisal/-a:Pa misliš to met na prestavo al kr na direkt? Predstavljaj si prižgat kosilnico v nepokošeni travi.
Nogo na od 3.5. tam je nekih 40-60ccm. Kaj bo pa ovira vzgat tak motor? Vsi tamali tomosi tako delajo pa ni bil noben problem.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Tukaj je razlozeno kako deluje. Ko obrati padejo, se zaradi nizje centrifugalne sile na z vzmetjo napeti "utezi" le ti priblizata k centru, zaradi tega premakneta vzvod, na katerega sta pritrjeni in odpreta "gas". Obratno, pri nizji obremenitvi, ko obrati narastejo, jih potegne narazen in gas se zapira.
Da se malo vrnem nazaj... Uni regulator ki baje more bit... kaj regulira? Količino mešanice bencin zrak ki gre v motor, ali kaj vpliva tudi na razmerje bencin/zrak? Če je samo količina in ne razmerje, potem se da čisto dobro živet brez njega, če pa ima vpliv na razmerje je pa druga zgodba (čeprav se tudi da )
Xilinx Vivado HLx trainee
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Gas na uplinjaču jemle in daje kaj ni tu jasno? Sej ni to space shutle.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Pri kosilnici nabiješ gas do konca, regulator ga drži na 3.500rpm. Brez regulatorja bi šlo višje, do tam kamor motor dovoli, recimo 5.000rpm.
Pri košenju z regulatorjem, z gasom do konca dosežeš visoko travo, regulator dodaja gas in se trudi držat obrate, ki si jih naštimal, recimo 3.500rpm. Ko pripelješ v nižjo tavo, bi obrati spet poleteli v višave, ampak regulator ne dovoli preko 3.500rpm.
Pri košenju brez regulatorja, moraš ročno dodajat in odvzemat gas glede na višino trave.
Tudi agregati imajo regulator, ki drži vedno iste obrate glede na obremenitev ali porabnike.
Pri košenju z regulatorjem, z gasom do konca dosežeš visoko travo, regulator dodaja gas in se trudi držat obrate, ki si jih naštimal, recimo 3.500rpm. Ko pripelješ v nižjo tavo, bi obrati spet poleteli v višave, ampak regulator ne dovoli preko 3.500rpm.
Pri košenju brez regulatorja, moraš ročno dodajat in odvzemat gas glede na višino trave.
Tudi agregati imajo regulator, ki drži vedno iste obrate glede na obremenitev ali porabnike.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Gas na uplinjaču jemle in daje kaj ni tu jasno? Sej ni to space shutle.
Če si kdaj pogledal kako izgleda ta res silno preprost uplinjač in ko začneš razmišljat kaj se tu utegne dogajat boš na koncu pričel dvomit ali ni tudi razmerje goriva in zraka precej odvisno od lege lopute. Najbrž tudi je malo odvisno, ampak za te motorje ne toliko pomembno. V tem smislu lahko obstajajo dvomi, ali je ta regulator sploh zdravo odstranit.
Regulator mora bit in je popolnoma primitivna tehnologija ki deluje.
To si majstor sam napisal.
Edino iz zapisa @Bavarko gre razbrati, da gre tudi brez tega regulatorja in preverjeno gre, pač moraš gas ročno dodajat ali odvzemat. Kar pa na koncu rezultira v tem, da je razlika v moči konkretna samo očitno ni nobeden od v debato vpletenih probal tega - ker regulator pač mora bit.
V smislu predelave motorja od kosilnice na navtično aplikacijo se mi zdi podatek, da zadeva dobro deluje tudi brez tega precej važen. Obrate bo dosegel bistveno višje in najbrž celo uspel nekaj moči na propelerju realizirat brez spremembe nekih prestavnih razmerij in koraka propa. Tudi dejansko nima dosti outboardov nekih regulatorjev gasa ali se motim?
Xilinx Vivado HLx trainee
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov