Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Na čolnu ne rabiš regulatorja. Najvišje vrtljaje zreguliraš z pravim propelerjem.
Na kosilnici regulator prav pride, ni pa nujen.
Na kosilnici regulator prav pride, ni pa nujen.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Kasaudio veliko kosilnic sem pred leti poskušal obdržati pri življenju. Z regulatorji in brez. Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...
Sr načeloma se da kositi če je zelenica lepa enakomerna. Če ti jo pa recimo zaliva pes in so v njej šopi živozelene in goste trave pa boljše da si montiraš gas ročko od motorja
Na outboardu načeloma ne boš rabil regulatorja. Ampak v tem primeru ki ga imaš dvomim da boš oprimalno ujel razmerje propa in motorja. Torej ko boš ugotovil pri katerih obratih je izkoristek najboljši nastaviš regulator na te obrate in tako brez skrbi nabiješ gas do konca. Ker prekratek prop kakršen je tisti na tvoji nogi bo kmalu skuril motor.
Sr načeloma se da kositi če je zelenica lepa enakomerna. Če ti jo pa recimo zaliva pes in so v njej šopi živozelene in goste trave pa boljše da si montiraš gas ročko od motorja
Na outboardu načeloma ne boš rabil regulatorja. Ampak v tem primeru ki ga imaš dvomim da boš oprimalno ujel razmerje propa in motorja. Torej ko boš ugotovil pri katerih obratih je izkoristek najboljši nastaviš regulator na te obrate in tako brez skrbi nabiješ gas do konca. Ker prekratek prop kakršen je tisti na tvoji nogi bo kmalu skuril motor.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...
Menda naj bi jih vsaj v osnovi poznal, imel sem opravka z modelarskimi motorji, T-4, T-18 in ena huda stihlarca. Sem pa pri vseh naštetih nastavljal le dizo za visoke obrate in vijak za prosti tek. Se pravi dizo za visoke obrate nastaviš tako, da pri obremenitvi doseže max. obrate, potem pa malo odviješ, da daš nekaj rezerve, sploh pri 2T. Nato ustrezno nastaviš prosti tek. Pri vplinjaču od briggsa pa nikjer ne najdem kakršnekoli dize oz. stvari za nastavljat. In bi bila dobrodošla, ker precej "na mokro" laufa. Najbrž pa ga to tudi drži pri življenju.
Če regulator vzameš ven, je seveda ročna regulacija gasa nujna.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Marcel_Mastnak napisal/-a:
Na outboardu načeloma ne boš rabil regulatorja. Ampak v tem primeru ki ga imaš dvomim da boš oprimalno ujel razmerje propa in motorja. Torej ko boš ugotovil pri katerih obratih je izkoristek najboljši nastaviš regulator na te obrate in tako brez skrbi nabiješ gas do konca.
Daš gasa po posluhu in dokler imaš bencin, ali pa ti nobeden ne uide iz čolna, bo držalo enake obrate.
Debilko, ki ima na originalnem motorju premali prop in vseeno turira do konca, bo tudi takega navkljub elektronskemu omejevalcu uničil.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
kasaudio napisal/-a:Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...
Menda naj bi jih vsaj v osnovi poznal, imel sem opravka z modelarskimi motorji, T-4, T-18 in ena huda stihlarca. Sem pa pri vseh naštetih nastavljal le dizo za visoke obrate in vijak za prosti tek. Se pravi dizo za visoke obrate nastaviš tako, da pri obremenitvi doseže max. obrate, potem pa malo odviješ, da daš nekaj rezerve, sploh pri 2T. Nato ustrezno nastaviš prosti tek. Pri vplinjaču od briggsa pa nikjer ne najdem kakršnekoli dize oz. stvari za nastavljat. In bi bila dobrodošla, ker precej "na mokro" laufa. Najbrž pa ga to tudi drži pri življenju.
Če regulator vzameš ven, je seveda ročna regulacija gasa nujna.
No vidiš sej ti je jasno. Na mokro laufajo vsi zračno hlajeni motorji ker čene se pregrevajo.
Motorje imajo tud visoke obrate za nastavljat ja.
Kosilnice iz 80-ih in 90-ih nekatere so imele tudi nastavljivo doziranje goriva v nizkih obratih. Ampak ko se tega lotijo domači”mosjstri” zadeva privede do narečno “slabih motorjev” in podobno.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Marcel_Mastnak napisal/-a:Na mokro laufajo vsi zračno hlajeni motorji ker čene se pregrevajo.
Pa Mercruiserji tudi.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
4T motorji z 2 ventili/valj tud recimo napram tistim 4 ali 5 ventili/valj. Na grobo gledano pa bolj kot je motor navit(bencinski) bolj je ekonomičen če meriš porabo na 1ps. Torej iz tega lahko izluščiš da večina navtičnih motorjev laufa na mokro ker imajo vsi zatrt potencial na račun vzdržljivosti. Torej brigsu dobro kaže s svojimi 3.5 ps na 150ccm
Moja 16 let stara husqvarna 125 jih ima 42
Moja 16 let stara husqvarna 125 jih ima 42
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Marcel_Mastnak napisal/-a: večina navtičnih motorjev laufa na mokro ker imajo vsi zatrt potencial na račun vzdržljivosti.
Bil sem podobnega mnenja, ki je zmotno.
Večina navtičnih motorjev ima pobrano največjo moč, da je krivulja navora bolj primerna izglisiranju in potovalki. Več kubikov, zastarela trotl gradnja z modernim zunanjim videzom in reklama "No replacement for displacement" je bila dolga leta formula za polnjenje žepov lastnikov Merca. Šele zadnja leta so se lotili normalnega pristopa in naenkrat imaš na trgu zmogljive ameriške outrunerje, ki imajo specifično moč, lambdo in kompresijo primerljivo normalnim avtomobilskim motorjem.
Zalit motor prej crkne od takega z normalno mešanico, ker mu višek goriva spira oljni film med cilindrom in batnimi obročki. Se pa manj greje.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Sem ze dobil nogo in peto, ideje se ze zbirajo, predvsem za gredno zvezo. Najprej bom na zgornji del noge privijacil s 6 vijaki plosco debeline predvidoma 5 mm. Vmes bodo distancniki, zgoraj pa ponovno plosca, na katero bo privijacen motor. Vmes pa gredna zvez, ki jo bom poizkusil narediti na cim bolj enostaven nacin.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Danes sem nabavil material in zacenjam z izdelavo. Sem tudi prizgal Briggsov motor brez noza - vzgal je v prvo brez naprezanja in deloval presenetljivo mirno.
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Zdaj ko so pa prvi kosi na kupu pa brž slikovni material gor nalimat!
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Bo bo, dal sem sosedu nekaj zavarit in pokazem potem in poslikam.
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Pozdravljeni, izvenkrmni motor je izdelan in preizkušen v sodu. Tukaj je video, kjer obratuje v sodu:
https://www.youtube.com/watch?v=4izqJTeQK5k
Še en video:
https://www.youtube.com/watch?v=M0ulCaa5IO4
Za vse detajle me lahko povprašate in bom z veseljem odgovoril. Na videu en čas obratuje pod polnim plinom, torej sem odprl dušilno loputo do konca.
Ali ima kdo morda še kakšno nogo in peto od motorja z eliso, ki je ne potrebuje več? Okrog se mi namreč valja še en Briggsov motor, tako da bi izdelal še enega. Hvala!
Slika motorja:
https://www.youtube.com/watch?v=4izqJTeQK5k
Še en video:
https://www.youtube.com/watch?v=M0ulCaa5IO4
Za vse detajle me lahko povprašate in bom z veseljem odgovoril. Na videu en čas obratuje pod polnim plinom, torej sem odprl dušilno loputo do konca.
Ali ima kdo morda še kakšno nogo in peto od motorja z eliso, ki je ne potrebuje več? Okrog se mi namreč valja še en Briggsov motor, tako da bi izdelal še enega. Hvala!
Slika motorja:
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Sam za rajdat bi bla pa bolj fensi una dvojna ročka ,ki je na tleh sedaj..
Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice
Bravo. Čestitam za pogum. Čeprav mlad in neizkušen, si dokazal da vrti tudi brez rezila.... še malo dodelaš pa bo boljši od tomosa.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti