Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Jun 14, 2020 07:34

Na čolnu ne rabiš regulatorja. Najvišje vrtljaje zreguliraš z pravim propelerjem.
Na kosilnici regulator prav pride, ni pa nujen.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Jun 14, 2020 09:15

Kasaudio veliko kosilnic sem pred leti poskušal obdržati pri življenju. Z regulatorji in brez. Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...

Sr načeloma se da kositi če je zelenica lepa enakomerna. Če ti jo pa recimo zaliva pes in so v njej šopi živozelene in goste trave pa boljše da si montiraš gas ročko od motorja :lol:

Na outboardu načeloma ne boš rabil regulatorja. Ampak v tem primeru ki ga imaš dvomim da boš oprimalno ujel razmerje propa in motorja. Torej ko boš ugotovil pri katerih obratih je izkoristek najboljši nastaviš regulator na te obrate in tako brez skrbi nabiješ gas do konca. Ker prekratek prop kakršen je tisti na tvoji nogi bo kmalu skuril motor.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Jun 14, 2020 09:45

Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...


Menda naj bi jih vsaj v osnovi poznal, imel sem opravka z modelarskimi motorji, T-4, T-18 in ena huda stihlarca. Sem pa pri vseh naštetih nastavljal le dizo za visoke obrate in vijak za prosti tek. Se pravi dizo za visoke obrate nastaviš tako, da pri obremenitvi doseže max. obrate, potem pa malo odviješ, da daš nekaj rezerve, sploh pri 2T. Nato ustrezno nastaviš prosti tek. Pri vplinjaču od briggsa pa nikjer ne najdem kakršnekoli dize oz. stvari za nastavljat. In bi bila dobrodošla, ker precej "na mokro" laufa. Najbrž pa ga to tudi drži pri življenju.

Če regulator vzameš ven, je seveda ročna regulacija gasa nujna.
Xilinx Vivado HLx trainee
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Jun 14, 2020 10:23

Marcel_Mastnak napisal/-a:
Na outboardu načeloma ne boš rabil regulatorja. Ampak v tem primeru ki ga imaš dvomim da boš oprimalno ujel razmerje propa in motorja. Torej ko boš ugotovil pri katerih obratih je izkoristek najboljši nastaviš regulator na te obrate in tako brez skrbi nabiješ gas do konca.



Daš gasa po posluhu in dokler imaš bencin, ali pa ti nobeden ne uide iz čolna, bo držalo enake obrate.
Debilko, ki ima na originalnem motorju premali prop in vseeno turira do konca, bo tudi takega navkljub elektronskemu omejevalcu uničil.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Jun 14, 2020 11:57

kasaudio napisal/-a:
Če veš osnovne zakonitosti klasičnega uplinjača potem veš da se količina goriva v višjih obratih nastavlja z dizo v srednjih se korigira z iglo(če jo ima) in v nizkih se nastavkja z vijakom za prosti tek. Menjava venturijev in airboxov in ostale zadeve pa so že stvar frizur...


Menda naj bi jih vsaj v osnovi poznal, imel sem opravka z modelarskimi motorji, T-4, T-18 in ena huda stihlarca. Sem pa pri vseh naštetih nastavljal le dizo za visoke obrate in vijak za prosti tek. Se pravi dizo za visoke obrate nastaviš tako, da pri obremenitvi doseže max. obrate, potem pa malo odviješ, da daš nekaj rezerve, sploh pri 2T. Nato ustrezno nastaviš prosti tek. Pri vplinjaču od briggsa pa nikjer ne najdem kakršnekoli dize oz. stvari za nastavljat. In bi bila dobrodošla, ker precej "na mokro" laufa. Najbrž pa ga to tudi drži pri življenju.

Če regulator vzameš ven, je seveda ročna regulacija gasa nujna.


No vidiš sej ti je jasno. Na mokro laufajo vsi zračno hlajeni motorji ker čene se pregrevajo.
Motorje imajo tud visoke obrate za nastavljat ja.
Kosilnice iz 80-ih in 90-ih nekatere so imele tudi nastavljivo doziranje goriva v nizkih obratih. Ampak ko se tega lotijo domači”mosjstri” zadeva privede do narečno “slabih motorjev” in podobno.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Jun 14, 2020 16:25

Marcel_Mastnak napisal/-a:Na mokro laufajo vsi zračno hlajeni motorji ker čene se pregrevajo.


Pa Mercruiserji tudi.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Jun 14, 2020 20:42

4T motorji z 2 ventili/valj tud recimo napram tistim 4 ali 5 ventili/valj. Na grobo gledano pa bolj kot je motor navit(bencinski) bolj je ekonomičen če meriš porabo na 1ps. Torej iz tega lahko izluščiš da večina navtičnih motorjev laufa na mokro ker imajo vsi zatrt potencial na račun vzdržljivosti. Torej brigsu dobro kaže s svojimi 3.5 ps na 150ccm :lol:
Moja 16 let stara husqvarna 125 jih ima 42 :mrgreen:
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Jun 15, 2020 07:51

Marcel_Mastnak napisal/-a: večina navtičnih motorjev laufa na mokro ker imajo vsi zatrt potencial na račun vzdržljivosti.


Bil sem podobnega mnenja, ki je zmotno.
Večina navtičnih motorjev ima pobrano največjo moč, da je krivulja navora bolj primerna izglisiranju in potovalki. Več kubikov, zastarela trotl gradnja z modernim zunanjim videzom in reklama "No replacement for displacement" je bila dolga leta formula za polnjenje žepov lastnikov Merca. Šele zadnja leta so se lotili normalnega pristopa in naenkrat imaš na trgu zmogljive ameriške outrunerje, ki imajo specifično moč, lambdo in kompresijo primerljivo normalnim avtomobilskim motorjem.

Zalit motor prej crkne od takega z normalno mešanico, ker mu višek goriva spira oljni film med cilindrom in batnimi obročki. Se pa manj greje.
bimer1150
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 03, 2020 23:00

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a bimer1150 » Po Jun 15, 2020 20:23

Sem ze dobil nogo in peto, ideje se ze zbirajo, predvsem za gredno zvezo. Najprej bom na zgornji del noge privijacil s 6 vijaki plosco debeline predvidoma 5 mm. Vmes bodo distancniki, zgoraj pa ponovno plosca, na katero bo privijacen motor. Vmes pa gredna zvez, ki jo bom poizkusil narediti na cim bolj enostaven nacin.
bimer1150
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 03, 2020 23:00

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a bimer1150 » To Jun 16, 2020 18:57

Danes sem nabavil material in zacenjam z izdelavo. Sem tudi prizgal Briggsov motor brez noza - vzgal je v prvo brez naprezanja in deloval presenetljivo mirno.
Uporabniški avatar
SebastjanM
Admiral
Prispevkov: 639
Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
Kraj: Celje

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a SebastjanM » To Jun 16, 2020 20:13

Zdaj ko so pa prvi kosi na kupu pa brž slikovni material gor nalimat!
bimer1150
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 03, 2020 23:00

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a bimer1150 » To Jun 16, 2020 21:39

Bo bo, dal sem sosedu nekaj zavarit in pokazem potem in poslikam. :)
bimer1150
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 03, 2020 23:00

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a bimer1150 » Sr Jun 17, 2020 20:31

Pozdravljeni, izvenkrmni motor je izdelan in preizkušen v sodu. :) Tukaj je video, kjer obratuje v sodu:

https://www.youtube.com/watch?v=4izqJTeQK5k

Še en video:

https://www.youtube.com/watch?v=M0ulCaa5IO4

Za vse detajle me lahko povprašate in bom z veseljem odgovoril. :) Na videu en čas obratuje pod polnim plinom, torej sem odprl dušilno loputo do konca.

Ali ima kdo morda še kakšno nogo in peto od motorja z eliso, ki je ne potrebuje več? Okrog se mi namreč valja še en Briggsov motor, tako da bi izdelal še enega. :) Hvala!

Slika motorja:

Slika
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Jun 17, 2020 21:51

Sam za rajdat bi bla pa bolj fensi una dvojna ročka ,ki je na tleh sedaj.. :D
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2310
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Domača gradnja izvenkrmnega motorja z motorjem od kosilnice

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Sr Jun 17, 2020 23:18

Bravo. Čestitam za pogum. Čeprav mlad in neizkušen, si dokazal da vrti tudi brez rezila.... še malo dodelaš pa bo boljši od tomosa.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti