motorni napisal/-a:Moje mnenje je še vedno, da so s tistimi piktogrami prikrili neko šlamparijo. Vsak izdelek mora imeti navodila za uporabo in vzdrževanje, kar je tudi del tehnične mape. Ta pa je osnova, da lahko proizvajalec izda ES izjavo o skladnosti (ali CE declaration of conformity po angleško). In proizvajalec odškodninsko odgovarja za vso škodo, ki jo bo njegov izdelek povzročil, ob predvideni uporabi, vzdrževan v skladu z navodili, odgovorna oseba, ki je podpisana na izjavi o skladnosti pa odgovarja kazensko.
Navodila za vzdrževanje pa so namenjena tudi temu, da ostaja izdelek varen skozi vso življenjsko dobo.
Motor z notranjim izgorevanjem med delovanjem sesa iz prostora kar zajetno količino zraka, kar hitro pospravi morebitni CO iz prostora. Zgoreli plini gredo skozi izpuh na prosto. In kje je sedaj tu logika, da med plovbo ne smeš biti v spalnici? Seveda pa je za proizvajalca bolj enostavno napisati to in s tem narediti na pol uporabno barko, kot pa dodati kašen detektor v prostor.
Piktogram je del dokumentacije, in lokacijsko še enkrat opozarja na morebitno nevarnost! to ni nobena šlamparija!
NAvodila za uporabo so namenjena PRAVILNEMU rokovanju, da ostane varen skozi življensko dobo, je pa kot napisano VZDRŽEVANJE, kjer pa tudi piše, da mora uposobljen kader vzdrževat, in ne eni mulci, po principu, lako čemo.
lepo sem ti napisal, da piše v navodilih, ob delovanju motorja na MESTU in v MARINAH je možnost zastrupitve s CO v predelih nižje od motorja ali prezračevalnih luk, to je pri meni recimo zadnja spalnica. Tvoje nerazumevanje možnosti zastrupitve izhaja iz tega, da nisi dobro prebral kar sem napisal. na MESTU in v MARINAH. zakaj? Ker bi drugače rabil 100m dolg izpuh speljan stran od barke, da ti morebiten vetrič ne prinese nazaj not tega lepega brezbarvenga plina. in v marinah, ker ti lahko sosed laufa agregat pa lepo piha teb nekje skozi okno.
Proizvajalec je naredil barko. Je kupil pogone, je zasnoval gretje, jadra, jambore, itd...in tale jeben agregat je na koncu kot dodatna oprema, žal, moral poskrbet sam zase, kako bo vgrajen na barko, in ne da bo un preden kobilico nariše, že prostor za agregat imel. Detektor mora vgradit tisti, ki vgrajuje agregat oziroma odgovorna oseba! zakaj lahko pride do zastrupitve plinov, sem ti napisal malce višje.
ne vgrajujem agregatov na barke, lahko si pa predstavljam, da zaradi možnosti nastanka strnjenega oblaka monoksida, ki ostane ob barki na vodi in nesrečnega naključja, ves ta drek dobim v barko. in ostane na dnu (ne govorimo o napačni montaži!) - ja, na to nevarnost bom opozoril v dokumentaciji IN s piktogramov na vidnem delu barke. Ter vgradil senzor z alarmom za CO/CO2, predviden za navtične razmere. Ker barke in njene pozicije ter nesrečne okoliščine ne morem kontrolirat (v bistvu so nesrečne okoliščine v tem primeru idealni pogoji za nabit se ga - vetrič da se komaj čuti, napol zaprt zaliv, agregat laufa, pa izpušne pline lagano zanaša vetrič skozi okna v spalnico)
In proizvajalec odškodninsko odgovarja za vso škodo, ki jo bo njegov izdelek povzročil, ob predvideni uporabi, vzdrževan v skladu z navodili, odgovorna oseba, ki je podpisana na izjavi o skladnosti pa odgovarja kazensko.
no, lepo napisano, ampak samo v teoriji drži. Potem ko sem izdal navodila za uporabo, boš ti meni kako dokazal, da je moj izdelek povzročil škodo, ter da si ti pravilno vzdrževal? to je tako široka siva cona, da nikoli ne bo uporabnik nazaj dobil od proizvajalca karkoli. Potem dodatno še pride, da če je zgorel nek rele in požgal fabriko, ja...tudi tisti rele je mel CE pa UR standard, se pravi gremo še eno stopnjo višje, itd...vsak kabel ima svoje standarde, jaz kot proizvajalec stroja, ki je uporabil te komponente, če že slučajno kdo ima toliko denarja in časa, da me bo tožil zaradi morebitne škode (kar bom seveda izpodbil že na prvem srečanju), enostavno samo prestavim odgovornost iz mene ali mojega podjetja na proizvajalca komponent, ki ima prav tako vso to dokumentacijo. In če nek LAPPKABEL ali pa SIEMENS posekaš s svojim odvetnikom in tehničnim izvedencem, te takoj zaposlim z mesečno plačo v 5-mestnem številu. Pa da ne gremo predaleč, vsak CE ima tudi eno podpoglavje - Force Majeure. Pa se ti napenjaj....tako to gre okoli certifikatov.
Isto je recimo pri jeklenih konstrukcijah EXC1, EXC2, EXC3, kjer standard narekuje vse kar je po ISO9000-2015. Pa ti podam zanimiv primer:
Moj varilec ima narejen a-test, za recimo 3-4 vrste varov do debeline 50mm. črna kovina, imam IWEja na podjemni pogodni, podjetje zadostuje 9000ki, VT1 in VT2 imamo vsi narejen, za MT pa UT, pridejo iz inštituta.
Zvarimo en balkon, nadstrešek, neki recimo za EXC-3, ker je balkon za več kot 10 ljudi ali lahko povzroči večjo gmotno škodo. KAr pomeni, atestiran varilec, WPQR (varilski načrt), kontrola zvarov, certificiran materijal s 3.1 certifikati (zanimivo da 3.2 ne veljajo...), vhodno kontrolo, dodeljenimi številkami in izvornimi oblikami, nestingi etc...narejeno, postavljeno, evo se odlomi in ubije ene par ljudi, ki so stali na njemu. Kdo misliš da bo kriv, ker je zvar popustil ali pa plošča se skrivila? Jaz kot izdelovalec? Moj varilec? Moj IWE? Ne...slovenci bojo seveda tulili, "te bom tožil!" - ti kar, jaz samo predložim vso dokumentacijo, pa se greš lahko slikat. delni paradoks, jaz sem naredil, pa nisem kriv. Projektant je statično opravičil da mora držat, spet ni kriv. in ta veriga je narejena tako, da se zaključi pri proizvajalcu materijala, v tem primeru železa in varilne žice.
stranka toži -> mene, od mene gre -> projektant in dobavitelj materijala (projektant z izračuni opraviči sebe) -> dobavitelj svojemu dobavitelju -> železarni.
No pa se pojdi z nekim Accer Mittalom. Ali pa Thysen Krupp. (TK ima samo v Švici čez 200 pravnikov zaposlenih, ki se s tem dajejo vsak dan) Kot zanimivost, delali smo temelje za največji dvižni most v evropi, smo na koncu pristali na sodniji, ker nam je en certifikat falil. V bistvu sploh ne bi smeli upravljati z mostom, ker po papirjih (imeli smo dve dobavi, ker je zmankalo materijala pri dobavitelju) je bil napačen materijal. Certifikat 3.2 pa ne velja, čeprav je sodnija ugodila nam. No stvar je zaključena, most deluje že od prvega dne, čeprav ne bi smel, upam pa da si zastopil kako gre odgovornost tudi tu, kjer ni CE papirjev, edino za pločevino in žico ga dobiš. vse ostalo je pa drug standard.
Če imaš pravilno spisano dokumentacijo, lahko prodajaš največ drek, pa še vedno si zaščiten. Tako to gre.