Pomorske nezgode na Jadranu

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

kotulc
Kontraadmiral
Prispevkov: 268
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 14:12

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kotulc » Pe Avg 16, 2019 09:01

https://www.24ur.com/novice/svet/kapita ... barki.html

Glede na članek, sta običajen agregat za zunanjo uporabo vgradila brez vseh dovodov/odvodov, pač jima je dišalo tistih 11.900€ za tedenski najem in klinc gleda življenje gostov. Malomarnost, ki je res ne razumeš.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3685
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Avg 16, 2019 11:15

V kolikor so res vgradili bencinski agregat je to rezultat nerazumnega "šparanja" v navtiki !!!
Na žalost je tokrat šlo na račun človeškega življenja. Tudi za otroka je veliko vprašanje, če bosta preživela in s kakšnimi posledicami, saj jima je odpovedala večina notranjih organov. Zelo žalostno in tragično za družino.

Kdor se odloči, da tako vgradi generator mimo navodil, priporočil in tehničnih predpisov nosi polno odgovornost za posledice seveda pa je zaenkrat to treba vzeti z rezervo, ker so novinarji nezanesljiv vir informacij.
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a fakinx » Pe Avg 16, 2019 20:29

Moje mnenje je, da z “navadnim” bencinskim agregatom na barki ni prav nič narobe, v kolikor je strokovno vgrajen in poskrbljeno za dovod zraka v strojnico in zanesljiv odvod izpušnih plinov. Konec koncev imamo vsi v večjih barkah vgradne motorje z notranjim izgorevanjem in profi prezračevanjem (tovarniško zasnovano). Tisti, ki imamo malo sebe in bližnje radi, imamo vgrajeno še detekcijo CO. V ZDA je to celo obvezno na vseh barkah s kabino.
Lahko se strinjamo, da je za mnooogo navtične robe cena x10 samo zaradi boljših uporabljenih materialov ali pa zgolj samo zaradi tega, ker je za “navtiko”.
Počakajmo na sodbo, čeprav je v tem primeru jasno, da je po vsej verjetnosti šlo za povsem amatersko vgradnjo.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » So Avg 17, 2019 14:49

fakinx napisal/-a:Moje mnenje je, da z “navadnim” bencinskim agregatom na barki ni prav nič narobe, v kolikor je strokovno vgrajen in poskrbljeno za dovod zraka v strojnico in zanesljiv odvod izpušnih plinov. Konec koncev imamo vsi v večjih barkah vgradne motorje z notranjim izgorevanjem in profi prezračevanjem (tovarniško zasnovano). Tisti, ki imamo malo sebe in bližnje radi, imamo vgrajeno še detekcijo CO. V ZDA je to celo obvezno na vseh barkah s kabino.
Lahko se strinjamo, da je za mnooogo navtične robe cena x10 samo zaradi boljših uporabljenih materialov ali pa zgolj samo zaradi tega, ker je za “navtiko”.
Počakajmo na sodbo, čeprav je v tem primeru jasno, da je po vsej verjetnosti šlo za povsem amatersko vgradnjo.


kolk je profi, ne bomo komentiral, jaz imam na barki piktograme, kjer je vidno da se nimaš med delovanjem motorja kaj zadrževat v spalnicah nižje od pokrova motorja.
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a fakinx » So Avg 17, 2019 16:32

Dobro, profi al ne, poudarek je na fabriško zasnovano in izvedeno skladno s predpisi, kar izkazuje (bi naj :? ) CE certifikat. Za vsak primer pa detektorji...
Pa očitno so proizvajalci nekaj že naredil OK, glede na to, da smo še vedno živi... :lol:
Pri nas rjuharjih je tako, da včasih tudi celo noč mlinček brenka, ko delamo pasažo...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Avg 17, 2019 22:31

Wisdom napisal/-a:Hoj!

Pohlep žal ne pozna meja. Pa neznanje tudi. Upam, da se otroka zbudita iz kome in, da ne bosta imela posledic. Nekdo bi rekel, da sta ta dva "muti vode (kapitan ladje in njen lastnik)" prav gotovo zaposlena v JS.


Glede na to, da jima menda nekateri vitalni organi ne delujejo in da je CT pokazal spremembe na možganih je malo upanja. :(

Je pa res da človeško telo je en čudež in je vse možno. Upajmo na najboljše.

Drugače pa res tragično.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Avg 18, 2019 12:50

fakinx napisal/-a:Dobro, profi al ne, poudarek je na fabriško zasnovano in izvedeno skladno s predpisi, kar izkazuje (bi naj :? ) CE certifikat. Za vsak primer pa detektorji...
Pa očitno so proizvajalci nekaj že naredil OK, glede na to, da smo še vedno živi... :lol:
Pri nas rjuharjih je tako, da včasih tudi celo noč mlinček brenka, ko delamo pasažo...


kaj ima CE certifikat s tem opravit? sem enkrat že MareCju pisal okoli testiranja čolnov, da CE nima nobene veze z izvedbo. Sam jih spišem ene par na leto, važno je samo kdo podpiše da je odgvooren. vse ostalo je samo papir...
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a fakinx » Ne Avg 18, 2019 13:23

Res je. Bistvena je odgovornost.
CE certifikat pomeni, da je izdelek skladen s tehničnimi pravili in pravili stroke. Torej, če CE certifikata ni, potem je to kvečjemu prototip in ni za široko uporabo (prodajo).
Je pa potrebno razlikovati med CE (China export) in CE (EEC skladnost z zdravstvenimi, okoljskimi in varnostnimi predpisi). Danes marsikdo nalima klinčev CE na svoj artikel pa pojma nima, kaj to dejansko pomeni.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1844
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Avg 18, 2019 13:51

kr3mn1 napisal/-a:kolk je profi, ne bomo komentiral, jaz imam na barki piktograme, kjer je vidno da se nimaš med delovanjem motorja kaj zadrževat v spalnicah nižje od pokrova motorja.

Moje mnenje pa je, da mora biti s firmo in izvedbo nekaj hudo narobe, če nalepijo takšne piktograme.
__________________
lp
motorni
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Avg 18, 2019 16:59

motorni napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:kolk je profi, ne bomo komentiral, jaz imam na barki piktograme, kjer je vidno da se nimaš med delovanjem motorja kaj zadrževat v spalnicah nižje od pokrova motorja.

Moje mnenje pa je, da mora biti s firmo in izvedbo nekaj hudo narobe, če nalepijo takšne piktograme.


halo

moje mnenje je, da zgleda niste iz te stroke in vas noben delodajalec do danes ni poslal na pravilno usposabljanje za varnost pri delu!

Za pravilno pridobitev odziroma izstavitev CE izjave, je treba najprej spisat oceno tveganja, ali je to sedaj tehnično, okoljevarsveno ali za čas ko že gnije na deponiji (tudi to je del CE dokumentacije - razgradnja).

Ocena tveganja se izpolnjuje in narekuje velikokrat končno izvedbo stroja ali naprave, med katere spada tudi varnost uporabnika naprave, varnost vzdrževalca in varnost naključnih mimoidočih.

Na primer, imamo vrteče se dele, jermena, cilindre, roke etc...prvi pogoj je, da moramo prilagodit napravo, da se z roko ne da doseči predelov, kjer lahko nastanejo poškodbe za uporabnika, vzdrževalca (tam pride sploh še zraven, da mora uporabit 2 roki, da je skonstruirano tako da ne moreš z eno roko recimo lopute sneti, ali da rabi orodje) ter naključnega butla ki skače okoli stroja kjer ne bi smel. V primeru, da se ne da tehnično prilagodit stroja, sledi korak 2, kjer se s pomočjo zaščitnih preprek onemogoči dostop uporabniku (pokrov za jermena, kletke, mreže, ograje). Če tudi to ni možno ALI dovolj (vroča področja, sevanje, možnost medija da se prelije) ščitiš z optičnimi ali magnetnimi preprekami, ki ob prekinitvi izklopijo stroj (prisilna ustavitev). Če tudi to ni možno, pa nabiješ tablo s piktogrami ter opozorilom da je samo usposobljenemu osebju dovoljen dostop.

Važno je samo nekaj na koncu dneva - mene kot izdelovalca ali konstruktorja stroja ne zanima komu je zakaj odtrgalo roko ali pa ga ubilo, ker če bi upošteval navodila, se to ne bi zgodilo. Če jaz ne poskrbim za zaščito - v tem primeru od pokrova-ograje-foto celice-pa do samo piktograma,in to vse ne omenim in razložim v spremni dokumentaciji, sem polno odgovoren da se je nekomu nekaj zgodilo - ker? - sem predal nepopoln stroj in priložil CE. Če CE ne priložim, je odgovornost na strani kupca opreme.

Vse kar se tiče varnosti in CE certifikata temelji na eni sami stvari. in to ni varnost. Da se s pomočjo nalepk in opozoril premaknem iz cone grobe malomarnosti (kot opisano zgoraj, brez vsega izdam certifikat in nekoga fenta) v široko cono male malomarnosti, ki pa je motna in široka toliko kot si nekdo zna domišljat in ima tehničnega znanja.

CE kot china export je prepovedan, so moral logo spremenit že leta nazaj.

Sam sem pred parimi leti zdefiniral nevarno cono (tekoč aluminij) kot cono brez ograje. Se pravi vsak gre lahko sedaj v to območje stroja, se speče, zgori, ga ubije etc...okoli in okoli so piktogrami s smrtjo, padajoči predmeti, obvezna oprema, čitaj dokumentacijo etc...se pravi sem moten ker sem na novem stroju "odskiciral" ograjo ter jo nadomestil z piktogrami? Ko vidiš človeka skočit z mesta 2 metra v višino z mesta ali ko se ti vrže 3 metre iz košare na tla, in to ne na noge, potem se stvar sama razloži. Po moji oceni nevarnosti, je bolj pomembno, da NI ograje, ki me bo ovirala, če bom moral pobbegnit, kot pa da je tam, da me speče ko papagaja v kletki nad roštiljem. Ker je delovno območje tudi za strojem! in če scvre enega ki ne zna brat in ne vidi rumenih črt ter piktogramov, jebat ga, darwinova nagrada.

lahko pa po napisanem pošljete vaše mnenje Baylinerju, da so moteni ker dajejo opozorila na čoln z notrajnim izgorevanjem, ter opišejo, da je možnost monoksidne zastrupitve v kabinah nižje od motorja ali zaprtih prostorih, če na mestu laufaš motor ali v marini, po možnosti kak sosed. upam da sem vam malo razjasnil kaj je CE in kaj so piktogrami in kako je s tem nasplošno. Sicer sem pisal samo o mehanskih, je še elektro, pa cela gora teh standardov.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Avg 18, 2019 17:29

Zanimivo. Me je vedno zanimalo kaj je fora teh CE certifikatov.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a fakinx » Ne Avg 18, 2019 18:56

Pa ja, kr3mn1, saj se (vsaj nekateri) razumemo. Nimaš pa prav, da smeš prodajati tehnično blago široke potrošnje brez CE. Ono glede China export je bilo mišljeno malo satirično in ja, že vrsto let se tega znaka (ki je bil zelo zelo podoben našemu) ne sme uporabljati, pa vendar nisem prepričan, da to vsi kitajci vedo (ali hočejo vedet).
Pojdimo raje nazaj k nesreči:
Agregat s CE certifiktom, vgrajen v prostor po navodilih za vgradnjo, za samo 1/10 “navtične” cene?
DA/NE/MOGOČE POD POGOJI????
Glej, v kolikor bi ona dva najela nekega električarja ali pa mehanika, da bi zadevo zmontiral in za to izstavil račun, bi bila še vedno kazensko in materialno odgovorna za sranje ki bi se zgodilo, le da bi se odgovornost porazdelila še na koga tretjega. Hudič je, ker nesreče so se in se bodo dogajale. Nihče ni nikogar zagiftal za nalašč, bi pa že osnovni varnostni ukrepi (ne, piktogrami niso dovolj) lahko zadevo vsaj omilili če že ne preprečili.
Imate doma vgrajen detektor CO/CO2 v kolikor imate vgrajen generator toplote na izgorevanje fosilnih goriv? Nimate? No ja, človeška neumnost nima meja... (pa še zakon je pri nas glede tega jasen, ampak bomo cca 20 € raje prišparal)... pa v vinski kleti tudi še ni nikoli nobeden gagnu, pa doma v garaži tudi ne, pa v kakšni mali sobici s plinsko pečko tudi ne, pa v kakšnem apartmaju tudi ne...
Klinc, večine folka nikoli nič ne izuči.

edit: Pa hvala za obširno razlago kr3mn1. Sicer smo v storitvenem sektorju, vendar mi je postopek izdaje CE znan ter izjave o lastnostih tudi, vključno s posledicami (smo že imeli primere goljufij, tako da sem se izobrazil).
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1844
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Avg 18, 2019 20:50

Moje mnenje je še vedno, da so s tistimi piktogrami prikrili neko šlamparijo. Vsak izdelek mora imeti navodila za uporabo in vzdrževanje, kar je tudi del tehnične mape. Ta pa je osnova, da lahko proizvajalec izda ES izjavo o skladnosti (ali CE declaration of conformity po angleško). In proizvajalec odškodninsko odgovarja za vso škodo, ki jo bo njegov izdelek povzročil, ob predvideni uporabi, vzdrževan v skladu z navodili, odgovorna oseba, ki je podpisana na izjavi o skladnosti pa odgovarja kazensko.
Navodila za vzdrževanje pa so namenjena tudi temu, da ostaja izdelek varen skozi vso življenjsko dobo.
Motor z notranjim izgorevanjem med delovanjem sesa iz prostora kar zajetno količino zraka, kar hitro pospravi morebitni CO iz prostora. Zgoreli plini gredo skozi izpuh na prosto. In kje je sedaj tu logika, da med plovbo ne smeš biti v spalnici? Seveda pa je za proizvajalca bolj enostavno napisati to in s tem narediti na pol uporabno barko, kot pa dodati kašen detektor v prostor.
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Avg 18, 2019 21:50

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Avg 19, 2019 09:12

fakinx napisal/-a:Pa ja, kr3mn1, saj se (vsaj nekateri) razumemo. Nimaš pa prav, da smeš prodajati tehnično blago široke potrošnje brez CE. Ono glede China export je bilo mišljeno malo satirično in ja, že vrsto let se tega znaka (ki je bil zelo zelo podoben našemu) ne sme uporabljati, pa vendar nisem prepričan, da to vsi kitajci vedo (ali hočejo vedet).
Pojdimo raje nazaj k nesreči:
Agregat s CE certifiktom, vgrajen v prostor po navodilih za vgradnjo, za samo 1/10 “navtične” cene?
DA/NE/MOGOČE POD POGOJI????
Glej, v kolikor bi ona dva najela nekega električarja ali pa mehanika, da bi zadevo zmontiral in za to izstavil račun, bi bila še vedno kazensko in materialno odgovorna za sranje ki bi se zgodilo, le da bi se odgovornost porazdelila še na koga tretjega. Hudič je, ker nesreče so se in se bodo dogajale. Nihče ni nikogar zagiftal za nalašč, bi pa že osnovni varnostni ukrepi (ne, piktogrami niso dovolj) lahko zadevo vsaj omilili če že ne preprečili.
Imate doma vgrajen detektor CO/CO2 v kolikor imate vgrajen generator toplote na izgorevanje fosilnih goriv? Nimate? No ja, človeška neumnost nima meja... (pa še zakon je pri nas glede tega jasen, ampak bomo cca 20 € raje prišparal)... pa v vinski kleti tudi še ni nikoli nobeden gagnu, pa doma v garaži tudi ne, pa v kakšni mali sobici s plinsko pečko tudi ne, pa v kakšnem apartmaju tudi ne...
Klinc, večine folka nikoli nič ne izuči.

edit: Pa hvala za obširno razlago kr3mn1. Sicer smo v storitvenem sektorju, vendar mi je postopek izdaje CE znan ter izjave o lastnostih tudi, vključno s posledicami (smo že imeli primere goljufij, tako da sem se izobrazil).


halo

nisem govoril o prodaji blaga za široko potrošnjo, temveč kaj je za vsem tem, ko se to blago še načrtuje, kajti tu se že začne dokumentacija CEja, ker moraš upoštevat vse te harmonizirane standarde in seveda tehnične standarde za izdelavo, varnost itd.. omenil sem, da lahko prodaš industrijsko opremo brez CE, ker potem odgovarja kupec za morebitno škodo (delam po celem svetu, pa v Aziji ali bližnjem vzhodu, ne jebejo CE, dočim amerika s svojimi ACME standardi itaq poseka vso možno logiko), ker je to del njegovega obrata, za kar odgovarjajo sami. Sploh v primeru prototipov itd, kjer delaš poskusne zagonske proizvodnje, ker zakon to dovoljuje, seveda ker je industrija. Normalni uporabnik, kot recimo sosedova Micka ki kupi svinčnik (ki mora imet CE), certifikata o skladnosti ne dobi poleg, ampak samo na vprašanje preko prodajalca pri proizvajalcu. Veš da koliko mulcev je zgubilo oči ali so postali gluhi, ker je to ošpičen predmet? zakaj sem to izpostavil? Ker v CE deklaraciji za svinčnik ni nič kar bi razen 1 standarda po katerem je narejen, in 2h stavkov - "svinčnik lahko uporablja oseba, katera je opravilno sposobna ali pod nadzorom skrbnika, v kolikor sama ni zmožna" (po domače, tisti ki ima vsaj 5 pik v glavi), ter "ob prenehanju uporabe, se ostanek svinčnika odstrani na primernem mestu zbiranja odpadkov"

...po domače lahko ubiješ prvega, ki ga srečaš pred trgovino s šolskimi potrebščinami, na svinčniku je CE, ne slikice ne nič, pa proizvajalec ni odgovoren, če enga nabodeš v ledvico. s tem sem hotel povedat, koliko je CE pomemben ob nepravilni uporabi blaga. v resnici nič, samo proizvajalec je zaščiten. uporabnik pa odgovoren.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost