Pomorske nezgode na Jadranu

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Avg 19, 2019 09:50

motorni napisal/-a:Moje mnenje je še vedno, da so s tistimi piktogrami prikrili neko šlamparijo. Vsak izdelek mora imeti navodila za uporabo in vzdrževanje, kar je tudi del tehnične mape. Ta pa je osnova, da lahko proizvajalec izda ES izjavo o skladnosti (ali CE declaration of conformity po angleško). In proizvajalec odškodninsko odgovarja za vso škodo, ki jo bo njegov izdelek povzročil, ob predvideni uporabi, vzdrževan v skladu z navodili, odgovorna oseba, ki je podpisana na izjavi o skladnosti pa odgovarja kazensko.
Navodila za vzdrževanje pa so namenjena tudi temu, da ostaja izdelek varen skozi vso življenjsko dobo.
Motor z notranjim izgorevanjem med delovanjem sesa iz prostora kar zajetno količino zraka, kar hitro pospravi morebitni CO iz prostora. Zgoreli plini gredo skozi izpuh na prosto. In kje je sedaj tu logika, da med plovbo ne smeš biti v spalnici? Seveda pa je za proizvajalca bolj enostavno napisati to in s tem narediti na pol uporabno barko, kot pa dodati kašen detektor v prostor.


Piktogram je del dokumentacije, in lokacijsko še enkrat opozarja na morebitno nevarnost! to ni nobena šlamparija!

NAvodila za uporabo so namenjena PRAVILNEMU rokovanju, da ostane varen skozi življensko dobo, je pa kot napisano VZDRŽEVANJE, kjer pa tudi piše, da mora uposobljen kader vzdrževat, in ne eni mulci, po principu, lako čemo.

lepo sem ti napisal, da piše v navodilih, ob delovanju motorja na MESTU in v MARINAH je možnost zastrupitve s CO v predelih nižje od motorja ali prezračevalnih luk, to je pri meni recimo zadnja spalnica. Tvoje nerazumevanje možnosti zastrupitve izhaja iz tega, da nisi dobro prebral kar sem napisal. na MESTU in v MARINAH. zakaj? Ker bi drugače rabil 100m dolg izpuh speljan stran od barke, da ti morebiten vetrič ne prinese nazaj not tega lepega brezbarvenga plina. in v marinah, ker ti lahko sosed laufa agregat pa lepo piha teb nekje skozi okno.

Proizvajalec je naredil barko. Je kupil pogone, je zasnoval gretje, jadra, jambore, itd...in tale jeben agregat je na koncu kot dodatna oprema, žal, moral poskrbet sam zase, kako bo vgrajen na barko, in ne da bo un preden kobilico nariše, že prostor za agregat imel. Detektor mora vgradit tisti, ki vgrajuje agregat oziroma odgovorna oseba! zakaj lahko pride do zastrupitve plinov, sem ti napisal malce višje.

ne vgrajujem agregatov na barke, lahko si pa predstavljam, da zaradi možnosti nastanka strnjenega oblaka monoksida, ki ostane ob barki na vodi in nesrečnega naključja, ves ta drek dobim v barko. in ostane na dnu (ne govorimo o napačni montaži!) - ja, na to nevarnost bom opozoril v dokumentaciji IN s piktogramov na vidnem delu barke. Ter vgradil senzor z alarmom za CO/CO2, predviden za navtične razmere. Ker barke in njene pozicije ter nesrečne okoliščine ne morem kontrolirat (v bistvu so nesrečne okoliščine v tem primeru idealni pogoji za nabit se ga - vetrič da se komaj čuti, napol zaprt zaliv, agregat laufa, pa izpušne pline lagano zanaša vetrič skozi okna v spalnico)

In proizvajalec odškodninsko odgovarja za vso škodo, ki jo bo njegov izdelek povzročil, ob predvideni uporabi, vzdrževan v skladu z navodili, odgovorna oseba, ki je podpisana na izjavi o skladnosti pa odgovarja kazensko.


no, lepo napisano, ampak samo v teoriji drži. Potem ko sem izdal navodila za uporabo, boš ti meni kako dokazal, da je moj izdelek povzročil škodo, ter da si ti pravilno vzdrževal? to je tako široka siva cona, da nikoli ne bo uporabnik nazaj dobil od proizvajalca karkoli. Potem dodatno še pride, da če je zgorel nek rele in požgal fabriko, ja...tudi tisti rele je mel CE pa UR standard, se pravi gremo še eno stopnjo višje, itd...vsak kabel ima svoje standarde, jaz kot proizvajalec stroja, ki je uporabil te komponente, če že slučajno kdo ima toliko denarja in časa, da me bo tožil zaradi morebitne škode (kar bom seveda izpodbil že na prvem srečanju), enostavno samo prestavim odgovornost iz mene ali mojega podjetja na proizvajalca komponent, ki ima prav tako vso to dokumentacijo. In če nek LAPPKABEL ali pa SIEMENS posekaš s svojim odvetnikom in tehničnim izvedencem, te takoj zaposlim z mesečno plačo v 5-mestnem številu. Pa da ne gremo predaleč, vsak CE ima tudi eno podpoglavje - Force Majeure. Pa se ti napenjaj....tako to gre okoli certifikatov.

Isto je recimo pri jeklenih konstrukcijah EXC1, EXC2, EXC3, kjer standard narekuje vse kar je po ISO9000-2015. Pa ti podam zanimiv primer:

Moj varilec ima narejen a-test, za recimo 3-4 vrste varov do debeline 50mm. črna kovina, imam IWEja na podjemni pogodni, podjetje zadostuje 9000ki, VT1 in VT2 imamo vsi narejen, za MT pa UT, pridejo iz inštituta.

Zvarimo en balkon, nadstrešek, neki recimo za EXC-3, ker je balkon za več kot 10 ljudi ali lahko povzroči večjo gmotno škodo. KAr pomeni, atestiran varilec, WPQR (varilski načrt), kontrola zvarov, certificiran materijal s 3.1 certifikati (zanimivo da 3.2 ne veljajo...), vhodno kontrolo, dodeljenimi številkami in izvornimi oblikami, nestingi etc...narejeno, postavljeno, evo se odlomi in ubije ene par ljudi, ki so stali na njemu. Kdo misliš da bo kriv, ker je zvar popustil ali pa plošča se skrivila? Jaz kot izdelovalec? Moj varilec? Moj IWE? Ne...slovenci bojo seveda tulili, "te bom tožil!" - ti kar, jaz samo predložim vso dokumentacijo, pa se greš lahko slikat. delni paradoks, jaz sem naredil, pa nisem kriv. Projektant je statično opravičil da mora držat, spet ni kriv. in ta veriga je narejena tako, da se zaključi pri proizvajalcu materijala, v tem primeru železa in varilne žice.

stranka toži -> mene, od mene gre -> projektant in dobavitelj materijala (projektant z izračuni opraviči sebe) -> dobavitelj svojemu dobavitelju -> železarni.

No pa se pojdi z nekim Accer Mittalom. Ali pa Thysen Krupp. (TK ima samo v Švici čez 200 pravnikov zaposlenih, ki se s tem dajejo vsak dan) Kot zanimivost, delali smo temelje za največji dvižni most v evropi, smo na koncu pristali na sodniji, ker nam je en certifikat falil. V bistvu sploh ne bi smeli upravljati z mostom, ker po papirjih (imeli smo dve dobavi, ker je zmankalo materijala pri dobavitelju) je bil napačen materijal. Certifikat 3.2 pa ne velja, čeprav je sodnija ugodila nam. No stvar je zaključena, most deluje že od prvega dne, čeprav ne bi smel, upam pa da si zastopil kako gre odgovornost tudi tu, kjer ni CE papirjev, edino za pločevino in žico ga dobiš. vse ostalo je pa drug standard.

Če imaš pravilno spisano dokumentacijo, lahko prodajaš največ drek, pa še vedno si zaščiten. Tako to gre.
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 250
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a fakinx » Po Avg 19, 2019 15:08

kr3mn1 napisal/-a:Če imaš pravilno spisano dokumentacijo, lahko prodajaš največ drek, pa še vedno si zaščiten. Tako to gre.

Ja, dokler ne pride amerika k nam. Nikoli nimaš vse spisano in brez luknje. Se je v EU že začelo s skupinskimi tožbami proti Volkswagnu. Bomo videli, kam bo vse skupaj prišlo. Če ne napišeš v navodila, da se lahko pri kuhanju pakiranega mleka opečeš, si kot proizvajalc kriv, pa magari si ga je kokoš doma sama zlila na faco....
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Avg 19, 2019 19:14

ne bo šlo. skupinske tožbe proti VW so zaradi nepravilnosti v delovanju, se pravi prikritih dejstev. nas (proizvajalce) šččiti zakon o splošni opravilnosti. zato mi ni treba pisat, da ne smeš sušit dojenčka v mikrovalovki.

amerika ne bo prišla k nam, nič bat. to kar imajo oni tam, ni funkcionalni sodni sistem, ampak ena velika farsa.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1844
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Avg 19, 2019 19:16

Ja, kr3mn1, imaš prav, zgrešil sem tisto "v mirovanju".
Še tale zanimivost, okrog leta 2011 sem na Lošinju slikal ladjo Royal clipper, vendar sedajle ne najdem slike. To je ena izmed redkih jadrnic s petimi jambori. Bila je zasidrana. Izpuh (verjetno iz agregata) je bil speljan na vrh zadnjega jambora.
__________________
lp
motorni
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1560
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Po Avg 19, 2019 20:51

Naj vam ta nesreča da mislit, ko ste na kakšnem vezu v divjini, navadno v kakšni gostilni in vam sosed na jahturini zraven vas kurbla agregat. Jaz sem se enkrat moral z švabom pošteno skregat, da ga je ugasnil. Me sploh ne birga, kako ima narejenega, ampak iz auspuha se celo noč ne bo kadilo pred oknom moje spalnice, pa če mu je še kako vroče in bi rad imel klimo.
Pred kratkim je bil tudi prispevek glede vgradnje takšnega agregata v plovilo.
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=22644
Pokazalo se je, da zadeva ni tako nedolžna, zlasti, če ne veš točno, kaj počneš :!:
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 494
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Krk, Žabnica
Kontakt:

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a heron » To Avg 20, 2019 00:08

Pa niso samo agregati problem.
Sem bral o nesrečnem slučaju, ko je nekdo pozimi grel barko z Webastom in umrl in to na suhem.
Grelec je bil sicer pravilno nameščen, a barka je bila pokrita z zimsko cerado. Na žalost je cerada segala čez izpuh in je izpuh prišel v notranjost.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je spet na poti po svetu.
Vsak dan napišem dnevnik v Slovenščini, ki ga lahko berete na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
Stopi
Viceadmiral
Prispevkov: 585
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a Stopi » To Avg 20, 2019 08:07

Sicer star posnetek, a vseeno grozno... Hvar, junij 2011.

https://www.youtube.com/watch?v=qUta5RSsPtA
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Avg 20, 2019 08:19

tole pa nima ne z agregatom, ne z izpuhom nobene veze...napaka na instalaciji ali pa mu je en frcnil ogorek v čoln
Uporabniški avatar
Stopi
Viceadmiral
Prispevkov: 585
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a Stopi » Če Avg 22, 2019 10:23

Smo vsi Morjeplovci še na prostosti? :lol: :lol: :lol:

https://siol.net/novice/slovenija/vinje ... odu-505164
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 10:29

zanimiva razlaga kako so se fental.

https://www.pbo.co.uk/news/fatal-co-poi ... IvBjYuS4rY
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5396
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Avg 22, 2019 10:57

kr3mn1 napisal/-a:zanimiva razlaga kako so se fental.

https://www.pbo.co.uk/news/fatal-co-poi ... IvBjYuS4rY

Dve glavni napaki:
- Dušilec na izpušni cevi se je pod obremenitvijo snel z obeh strani (test je bil narejen pri minimlni obremenitvi) in izpušni plini so se nabirali v motornem prostoru, ter počasi uhajali v kabino,
- Dva CO alarma, ki sta bila na barki, nista bila priklopljena na napajanje (tudi baterije nista imela)
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 15:04

ni se snel zaradi obremenitve, sam svoj mojster je ZALOTAL kolena skupaj - če je vse pravilno, motor na notranje izgorevanje pač izpušča tople pline, in so mu loti popustil.
jernejm
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 73
Pridružen: Ne Maj 31, 2009 11:11
Kraj: Postojna

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a jernejm » Če Avg 22, 2019 20:39

Ni bil čisto laični "sam svoj mojster", ker je bil izučen vodovodar je bil prepričan da dela prav , tudi ko je preveril je tesnilo bp, potem je pa jasno lot popustil in dveh ni blo več..... :(
Pri dveh kapitanih gre barka na dno.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a admin » Če Avg 22, 2019 20:41

CO je lahko prisoten pri vsakem izgorevanju, tako domačega kamina, kot fosilnih goriv in pa predvsem pri motorjih z notranjem izgorevanjem. Pri vseh bencinskih je to še posebej treba paziti, ker je CO ogromno!
Tukaj in pa tudi takole, ko me kdo sprašuje, sem že vsaj 100x odsvetoval te male agregate na barki, še posebej ne fiksno vgrajenega v motorni prostor! Razlog je ravno v izpuhu, ki se hitro lahko poškoduje in izpušča CO ali pa ga napačno izolirajo in na koncu pogori cela barka...
Originalni marine agregat (bencinski) je sicer precej bolj varna zadeva, izpuh je vodno hlajen, hladen, zato je ves čas v gumijastih ceveh, ki parktično ne popustijo na spojih, vendar... Tudi tak originalni agregat je lahko nekje na privezu precej nevaren, če ti po nekem naključju nosi pline v kabino (skoraj bonaca)... Na sidru ni problem, ker odnaša zadaj.

Glede opozorilnih nalepk in piktogramov... Eni očitno res ne razumete, da ima vsak stroj neko nevarnost, večino strojev je tudi hitro smrtno nevarnih! In normalno so v preprečitev neumnosti povsod opozorila in nalepke. Pa ne zaradi malomarnosti, pač zato, ker drugače ne gre! Na cesti je tudi STOP znak, a je to iz malomarnosti, ker se nekomu ni dalo narediti nadvoza in detelce za vključitev iz vaške ceste? Ne bi rekel...
Na VSAKI pošteni (ameriški) barki je en kup nalepk kaj vse ne smeš, lepo piše da preden vžgeš motorje moraš zapreti vsa vrata v kabino, zapreti vsa okna, itd... Potem piše, da ne smeš spustiti lestve za kopanje v morje, ko motor dela. Potem piše da v vožnji ne smeš odpreti zadnji vratc za prehod na platformo. Pa piše da ne smeš nikoli pluti z zaprtim prvim delom cerad, itd. Zato ker so malomarni?? NE, zato, ker imajo zakonodajo tako, da bi celo fabrko zaprli, ko nekdo umre in ne bi bilo vseh teh nalepk. Na evropskem čolnu ponavadi ne piše nič, tudi gasilni aparati so prej posebnost, kot pa da bi bili vgrajeni, CO detektor niti ne vedo kaj to je,...

Poanta je, da motorji z notranjim izgorevanjem SO nevarni in moramo biti previdni! Niso to samo agregati, to je vse kar brni in ropota! Če se držiš pravil, je vse OK, če jih kršiš, je sranje tukaj zelo hitro. Bodimo pametni in še enkrat apeliram na vse, ne vgrajujte v motorni prostor agregatov iz Lidla, pa tudi Honde ne! Niso za tam in konec! Če imaš tak agregat na barki, ga vžgeš kje na pomolu ali pa na krmi barke, ko si na sidru, ostalo absolutno ne!
Najbolj grozno pa mi je, ko vsako leto vidim pametnjakoviča z jadrnico, njegovega rumenega Kippor-ja zaveže na dve vrvi in spredaj na bitve pod sidrnik... Agregata res ne sliši v kokpit, tvega pa zastrupitev s CO in to ne samo malo, pošteno!!! Izpuh pred barko na sidru, NIKOLI!
kocka
Admiral
Prispevkov: 4453
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Pomorske nezgode na Jadranu

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Avg 23, 2019 09:35

CO je brez vonja in barve in pravijo, da je dovolj en dober vdih in ne prilezeš več ven. S temi agregati je bilo dovolj smrtnih žrtev že, ko so jih uporabljali v hišah, zaradi izpada elektrike ob žledolomu. Barka pa se napolni z njim še prej.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost