Vendee Globe 2012-2013

Vabila in poročila z navtičnih sejmov in navtičnih dogodkov

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: To Mar 09, 2010 08:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » So Dec 15, 2012 17:09

No če je kdo na volji zanima me kako pogledat veter, ki je trenutno tam kjer se nahajajo jadrnice. Na sledilniku je vendar se menja vsakih šest ur vendar je verjetno treba dodat kako uro naprej.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Krk, Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » So Dec 15, 2012 22:33

ljubo napisal/-a:No če je kdo na volji zanima me kako pogledat veter, ki je trenutno tam kjer se nahajajo jadrnice. Na sledilniku je vendar se menja vsakih šest ur vendar je verjetno treba dodat kako uro naprej.


Jaz veter glegam iz GRIB datotek.
Brezplačen program za ogled in downloadanje teh podatkov je ZyGrib.
Dober in ga priporočam.
Lahko pa gledaš veter tudi na Passage weather ( http://www.passageweather.com/)
Je pa z vetrom na oceanih tako, da je osveževanje na 6 ur itak kar v redu.
Pa še ti podatki so včasih precej različni od realnosti. Celo trenutno stanje je pribljižek in ni nujno, da je vse res, prognoze so pa itak ugibanje.
Če samo pomisliš, da kot vhodne podatke uporabljajo med drugim sporočila ladij.
O čem tako točnem, kot je na primer hrvaška napoved za pomorce ali Aladinovi modeli lahko na oceanih samo sanjaš.
Tisti z denarjem si včasih najamejo weather routerje, ki poizkušajo bolje uganiti, kaj se dogaja, kot pa uradne napovedi.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je spet na poti po svetu.
Vsak dan napišem dnevnik v Slovenščini, ki ga lahko berete na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Dec 17, 2012 17:09

Premik enih od lednih vrat bolj na sever...

    ...
    West Pacific gate. It was moved three degrees north - forcing the skippers north as they must pass through one end of it – after icebergs were identified at 54 degrees south
    ...


    Zemljevid 'Sledilec' blizu pola kaže popačeno sliko in samo iz tiste slike ni nujno jasno, zakaj so 'ledna vrata' postavljena tako, da je treba vsaj na eni točki njihove črte biti severno od njih.

    Nekaj tega, kako je slika popačena, je videti, ko uporabljaš orodje za izračun razdalje (med dvema barkama, do kakšnih vrat itd.) - črta, ki jo nariše na karto, je v naravi ravna, na karti sledilca pa - zlasti na večje razdalje - lok. Po drugi plati pa to pomeni, da če hočeš pluti ravno (in po najkrajši poti), ne ploveš po stalnem kompasnem kurzu (tj. pod enakim kotom na pldnevnike).
    Slika

    Iz te slike je lažje videti, da bolj ko greš južno, manjši je krog okoli tečaja in manjša bi med drugim bila tudi razdalja, ki jo je treba prepluti. S tako postavitvijo vrat pa skuša organizator doseči, da po možnosti ne bi pluli toliko južno, da se sesujejo na kakšnem ledu.

Mike Golding - okvara zvijanja prvega jadra, za popravljanje položil barko na bok
    MG: I had a problem with the furling line for the code sail, the code sail split the cover and the cord pulled through and jammed behind the jammer. The sail just comes unrolled so then you’ve got an unrolled sail. I had full main as well, just at the same moment a big squall (which is why I was winding it away) was coming in, plus I had over 30kts of wind with a mast head code sail and full main which was pretty exciting, and simultaneous with that the auto pilot decided it couldn’t handle so much sail plan so it let go, it was all a bit of a mess really and took a bit of clearing up.
    ...
    I had to take the pressure off the boat, I just dumped the keel and let the boat lay over sideways which just takes all the pressure off the rig and the sail, it looks bizarre, it looks unsafe, but it actually just takes the pressure off everything. I had to very quickly do a bit of sewing to get the line to work and then wind the sail away...
    "I’m back on course now. The Code Zero is a bit of a mess with all the sheets inside it. I’m in repair mode now and have to sit and stitch the cover back on the furler line. I have not had a chance to really inspect the line, but I am certainly hoping the damage is only to the cover and none of the core is gone. That would make life difficult.

    Ni mi čisto jasno okrog šivanja povrhnjice (cover) vrvi furlerja - verjetno je vrv iz vzdožnih niti in opleta in mu je sesulo oplet, na katerega prijemajo štoperji - ampak nisem 'ziher'. Tudi si ne predstavljam, kako bi šival oplet na taki vrvi - in ali to pomeni, da nima toliko rezervne, da bi lahko zamenjal...

    Morje na njegovem delu je križno (valovi iz različnih smeri se križajo) in valovi so često zelo strmi.
    MG: There are just very very steep waves coming in from two different directions, and some very large waves as well, but the weather is sort of more than 25 – 30 kts but every 20 to 30 minutes a cloud bank comes across with a little bit of rain, and you’ll get a spike of wind up to 40 kts, I’ve seen up to 40 kts. I think Bubbi was showing us 53 kts , there are some pretty powerful spikes in there so consequently you can’t set the sail plans you would set if there is only 25 kts you have to be below that, in addition to that, and in addition to the wind problem you also have the waves, because about 10 minutes ago, for quite a sustained period I was doing 29 kts, surfing on a wave, there wasn’t a great deal of wind, but the boat was fully launched. That is OK as long so long as the sea state is consistent, just occasionally you come off the back of a wave and there is absolutely nothing beneath it and the boat comes crashing down and that is when things can get broken pretty badly and very seriously, you want to do the surf but when you are one of these surfs I can tell you, you are fully braced for an in-pact at the other end, it’s as good as hitting a brick wall."
Alex Thomson - nadaljnja popravila
    Poskušal zalaminirati še nekaj okrog krmila (kasete? ležišče krmila ali kaj?) -najprej v 36 urah neprekinjenega dežja, nato pri glisiranju pri 20 vozlih...

    Mike tudi poje slavo Texovemu staremu 'podpisu' - duct tape - Mike mu reče duck tape... s tem je držal smolo skupaj, dokler se ne bi strdila, da mu je dež in morje ne bi prej sprala...
Armel Le Cléac’h
    ...
    The hydrogenerator is a wonderful tool. It’s very useful and it helps a lot our life onboard. It’s obviously the future.

    Thomson bi najbrž rekel - ja, če dela...
Gabart
    Bliža se najdaljši dan - ampak to tam pomeni pozno pomlad - kar pomeni kot pri nas še hladno zemljo oziroma morje in zelo močno in dolgo sončno ogrevanje, kar verjetno vpliva oziroma pojasnjuje burne vremenske pojave.

    Ko bodo bližje kaki kopnini (kjer se bo kopno verjetno segrevalo bistveno hitreje od morja - recimo Nova Zelandija ali rt Horn) utegne biti to še 'bolj živahno'.
    Slika

    Naš spremenjivi veter - včasih samo nekaj sekund iz ene smeri - v Bohinju je po vsem sodeč dober trening :wink:
    “Mmmmf I didn’t think the way to Australia would be so complicated. It is not that there is too much wind, it is not that there is not enough, but it is sometimes the one, sometimes the other. The wind is a little crazy, completely unstable. Over the past 10 hours, I had 2 soft moments at 8-12nds which have last for 30-60min and 3-4 grains to 25-35nds. I won’t talk about the direction, which is worse... When I look at my path on the computer it is not very nice to see. Armel did much better in this slalom game between the grains. Bravo.

Javier Sanso

    Zavesa za tuš, ki jo je vzel s seboj za ta namen, pride hudo prav. Odkar ima nameščeno, je kabina bistveno manj vlažna... Slika
    Tudi pri njem je morje s strmimi valovi iz različnih smeri - včasih občutek, da bo šla barka na pol in enkrat, da bi mu skoraj izbilo zobe - in zato ne upa hitreje; ampak to bo minilo...

    Stanje z vlago in vlažno obleko...
    "I am still getting water coming into some places in the stern, between one and two buckets a day depending on the conditions. It isn’t serious but the water is so cold that I would definitely prefer not to be bailing it out.

    "Inside there is a little bit of chaos where the clothes situation is concerned and I have put them into different categories:

    1 Wet that can’t be used again… a small mountain has formed

    2 Wet but maybe with some sunshine they can dry

    3 Wet but can be dried over the coffee maker when I make coffee…particularly my socks

    4 Wet but ‘usable’. When my clothes are just a little bit wet I can still put them on, and usually do so during the maneuvers because I sweat a lot and can then change into something that isn’t so wet, but just a bit damp. This is what I wear when I am inside.

    5 Damp: “the Jewel of the Crown” I have a damp hat in my bunk bed that is inside the bag that is also inside my Gore-Tex sleeping bag. I usually sleep in the bunk only on the days that the boat is on a good heading and everything is going well. I actually get inside the sleeping bag without my foulies on. It is a really good feeling. I normally have the wet weather gear on day and night (I only put the ‘smock’ on inside the boat when there are over 30 knots).

    6. The real ‘Dry Clothes’. These are vacuum packed inside the clothes bags.


    Ja, plezanje na jambor - več kot živahno, snel se je radar, in to ne prvič. Trenutno je fiksiran tako, da nikamor ne tolče, ampak ne dela. Ko zadnjič ni, je bil na srečo le snet kabel.

    Za redundanco je (in dela) detektor radar signala in radar reflektor - in ta dva sta OK.

    Tole mislim, da bi lahko bil problem z povezavo med vozičkom (za dviganje in spuščanje jadra) in letvico (batten) v jadru, ali pa šino, po kateri teče voziček.
    I have also had a little problem with the main sail track. The pins that fix the batten to the track had broken and since I was already dressed in my climbing gear, I opened it up to take out the track and put in a spare that I have. As I didn’t have any more pins for the tracks I have actually made some of my own, which I am thinking of patenting since I think they last much longer than the Karver ones – they don’t even last it through a battle.

    V glavnem, tudi najdražja jadra niso 'nepokvarljiva'...

    Ja, in takle sunek vetra...
    Slika
    Mi smo navajeni take burje, ampak tista navadno nima prostora za zalet, kjer bi imela prostor, da dvigne morje - tu je to drugače... Pa vse te kvadratne metre in metre jader mora obdelati posadka... enega.

    Kaj je že rekel Al o tem, da tudi velika barka ni neobvladljiva tudi, če si sam? :wink:
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

Di Benedetto in precej močan ciklon

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Dec 17, 2012 22:02

Di Benedetto in precej močan ciklon
    Nekaj prispevkov nazaj sem zapisal, da me skrbi, kako jo bo odnesel z vremenom.

    Tole je bilo...

    VendeeGlobe20121208_16 UTC
    Slika
    Cikloni na teh zemljepisnih širinah se gibljejo v grobem od zahoda proti vzhodu - in sučejo v smeri urinega kazalca - vendar se je ta na srečo gibal od severozahoda proti jugovzhodu...

    Ja, še to - vodilni in Di Benedetto so v različnem lokalnem času - na zgornji sliki se je vodilnim pravkar znočilo, Di Benedetto ima še kake štiri ure dneva.

    VendeeGlobe20121209_18 UTC
    Slika
    Iz slik sem prebral - oziroma ocenil - da je bila hitrost gibanja ciklona med 15 in 20 vozlov - in nekako take (ali malo manjše) hitrosti je dosegala tudi di Benedettova barka, tako da bi ga, če bi šla v isto smer, vremenski sistem dohiteval.

    V tem primeru je bil - glede na morje - veter najhitrejši na severnem oziroma severovzhodnem kvadrantu ciklona - in če bi to zajelo di Benedetta, bi lahko imel sitnosti. Če bi se mu kaj zapletlo, bi se to utegnilo zgoditi.

    VendeeGlobe20121209 20UTC
    Slika
    Tudi di Benedetto že v temi.

    Vreme in položaj barke nista usklajena - barka poroča pozicijo na pol, vetrna slika mislim da je na 6 ur, kar je treba upoštevati.

    VendeeGlobe20121210 02UTC
    Slika
    Ali je veter izmerjen ali ocenjen, (še) ne vem.

    VendeeGlobe20121210 04 UTC
    Slika
    Veter v 'nevarnem kvadrantu' je bil ves čas nekje med 45 in 50 vozli. Na tej sliki je videti, da bi moralo biti kmalu svitanje.

    VendeeGlobe20121210 06 UTC
    Slika
    Tole je videti nevarneje, kot je bilo res - vsaj, kar zaveva samo veter - ker utegne zavesti merilo karte. Kakšno je bilo takrat morje, se iz tega prikaza ne vidi.

    Prikazana hitrost vetra je veljala približno za tam, kjer je pika, in tam, kjer je bil Di Benedetto, je bil sto ali več sto nm od zelo močnega vetra in 500 ali več od pike - za merilo ena od naslednjih slik...

    VendeeGlobe20121210 06 S UTC
    Slika
    Na severovzhodu se hitrosti sukanja ciklona prišteje hitrost, s katero se ta giblje, na jugozahodu se odšteje - na severovzhodu je ok. 45-50 vozlov, na jugozahodu ok. 10.

    To je razlog, zakaj se - če je treba uiti in so ostali pogoji OK (v tem primeru treba upoštevati na jugu nevarnost plavajočega ledu...) - splača uiti na 'nenevarno stran' ciklona.

    VendeeGlobe20121210 12 UTC
    Slika
    Tule je videti, da se je središče ciklona začelo oddaljevati - ni pa mi jasno, zakaj je di Benedetto tu po sliki sodeč plul z vetrom v krmo, ko bi bila pol-krma najbrže ugodnejša smer proti vratom.

    VendeeGlobe20121210 18 UTC
    Slika
    Kaže, da ciklon slabi - oziroma vsaj da je področje z močnim vetrom na tej sliki manjše; kaže pa tudi, da se je začel gibati vzhodno (ne več proti jugovzhodu).


    VendeeGlobe20121209 20 UTC
    Slika
    Za predstavo o merilu - oddaljenost do vrat Aiguilles - in podobna do področja z močnim vetrom - ok. 500 nm oz. ok. 1000 km.

    Tule se je zdaj spet znočilo.

    VendeeGlobe20121211 10 UTC
    Slika
    In tu se naslednji dan podnevi ciklon počasi razgrajuje (in verjetno nastaja nekaj drugega ne preveč stabilnega), Di Benedetto pa pelje proti vratom - že prej sem imel vtis, da je pri recimo 20 vozlih vetra peljal nekako 10-15 vozlov, ko pa mu je še veter malo oslabel najbrž tudi zato ni bil preveč hiter.

    In ko je začel izrazito peljati k vratom je tudi veter še poputil in... Di Benedetto je zdaj - s celo barko - skoraj 4000 nm za vodilnima in kakih 600 nm za prvim naslednjim.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: To Mar 09, 2010 08:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Sr Dec 19, 2012 10:51

MT lepo prikazano in tudi sam to spremljam. Pač ne poklapajo se mi smeri vetra z njegovo jakostjo in smer jadranja še posebno pa ne hitrost. Brem nekatere hitrosti neverjetne po drugi strani pa povprečja zelo majhna. No povsod piše veter UTC zato mi nekaj ne štima.

Danes pa zanimiv podatek o prvih dveh,
Gabart has already sailed 14,606.85 miles and even the more direct Le Cléac’h 14,042.61 miles thus far.
Narazen pa sta zelo malo.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
pešekan
Admiral
Prispevkov: 2218
Pridružen: Pe Avg 26, 2011 10:58
Kraj: ilirska bistrica

OdgovorNapisal/-a pešekan » Sr Dec 19, 2012 11:14

A je kdo videl in slišal :lol: :lol: :lol:
Nazadnje spremenil pešekan, dne Če Dec 20, 2012 10:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8649
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 22:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Dec 19, 2012 16:34

pešekan napisal/-a:A je kdo videl in slišal Edota, tudi on se ne javlja nič, a je šel kam jadrat?


Edo je odšel v intimo... :cry:
Zakaj ve samo on, ga je pa škoda!
Uporabniški avatar
pešekan
Admiral
Prispevkov: 2218
Pridružen: Pe Avg 26, 2011 10:58
Kraj: ilirska bistrica

OdgovorNapisal/-a pešekan » Sr Dec 19, 2012 17:04

Ja :lol: :lol: :lol: je zelo izkušen jadralec in fejst možakar in ga bi bilo škoda izgubit. :cry:
Nazadnje spremenil pešekan, dne Če Dec 20, 2012 10:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Dec 19, 2012 18:21

Ko so mu vdrli v server (in so nehale delati slike v njegovih prispevkih), mi je dal nekaj slik (pristajanje za znalce), in te sva potem z eno operacijo jaz, z drugo admin skupaj potaknila nazaj v njegove prispevke o tem.

Takrat je napisal, da ima (do takrat zelo uspešno) v delu eno zadevo, da pa se zaradi tega - in odprave posledic vdora - ne vidi iz dela za toliko, da bi utegnil sam potakniti slike nazaj.

Nekaj za tem je pa napisal, da se najbrž ne bo videl iz tistega dela niti za toliko, da bi utegnil (oktobra) za eno popoldne - recimo 3-4 ure - v Bohinj poskusiti na mini-12, preden smo jih za letos srečno (dva dni pred deževjem, ko je tudi Bohinsko jezero naraslo za kaka 2 m) pospravili.

Upam, da je še vedno isti razlog - torej da se ne vidi iz dela, ki mu pa srečno in uspešno šiba - in da bo končal prej, preden pri tem pregori...
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Dec 19, 2012 21:55

Klik na sliko... (posnetek je Di Benedettov)
Slika

Prvi so nekje (teoretično) na polovici.
    Gabart in Le Cléac’h sta se spet zamenjala (in nazaj zamenjala) v vodstvu - medna je prednost kakih 5-6 milj. Nekdo omenja 'match race' okrog sveta - in res spominja na to.

    Kaže, da je Gabart hitrejši, Le Cléac’h pa uspe malo lepše voziti VMG (oziroma presojati, kam bo obrnil veter, da bo takrat v boljšem položaju). Vsaj Gabart je nekje sporočil, da ima tak vtis.
Virbac Paprec 3 (Dick) zaostal za kakih 100 milj
    - in se obešal po jamboru, da je zamenjal nekaj na vrhu mehanizma roll jader, saj je od treh prednjih jader lahko razvil in zvil samo enega.

    Že tako na oceanu ni enostavno plezati na jambor, še manj, če si sam in ni koga, ki bi te potegnil (in varoval) na dvižnici. In v okoliščinah, ko sta to počela Dick (in pred njim Sanso, verjetno pa še kdo) je to nekaj, kar je treba storiti, pa čeprav te je presneto strah. In to je prava hrabrost.

    Klik na sliko...
    Slika


    Zdaj je menda to srečno zamenjal in je spet približno na hitrosti.

    Zanimivo bi bilo videti seznam zaloge njihovih rezervnih delov...

    Sly, dobrega favorita si si izbral - in pot je še dolga...
Correct me if I am wrong, please.
sly
Kapitan
Prispevkov: 158
Pridružen: Ne Avg 08, 2010 22:17
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a sly » So Dec 22, 2012 23:51

@ Marjan

Ja, glede zmagovalca bomo morali počakati še kakšnih 40 dni :wink:

Če gledamo vremensko napoved za kak teden do 10 dni naprej (kar je sicer skrajno nezanesljivo), se nam kaj hitro lahko zgodi, da se bosta vodilna dva sparkirala pred obalo J. Amerike, kar bo dalo JPD-u možnost, da se jima približa. Verjetnost, da se to res zgodi je sicer majhna, a upanje umre zadnje :twisted:

Vse kaže, da sta Gabart in Le cleac'h imela do sedaj najmanj tehničnih težav in to bo verjetno zelo vplivalo na odločitev o zmagovalcu. Žal je VP3 znan po tem, da ima vedno kup drobnih težav, ki jih JPD sicer dobro in hitro rešuje, a te so ga, skupaj z malo nesreče pri vremenu do sedaj stale že 500 milj zaostanka. Iz nekaterih virov prihajajo celo analize, da VP3 ne pluje po pričakovanem kursu, kar bi lahko pomenilo, da ima katero od jader poškodovano ali uničeno. Bomo videli...

Če se ne motim, sem enkrat to že omenil: Največja umetnost za večino vodilnih je, kako biti nasmejan na slikah in videih in imeti na drugi strani kup skrbi s popravili.

Kakor koli že, do rta Horn ni za pričakovati nekih prehitevanj, se pa odpira kup možnosti pri dvigu proti ekvatorju, prav tako kot tudi pri prehodu čezenj.

Lp

P.S.
Kaj kmalu se nam lahko zgodi, da bomo ostali brez Stamma, lahko pa tudi brez Alexa... #hidrogenerator
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: To Mar 09, 2010 08:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Ne Dec 23, 2012 12:04

Res je to. Stamm in Alex sta dobra sploh, da se prebijata naprej še posebno pa slednji. Z vsemi prigodami in nezgodami. Ni jima lahko pa verjetno tudi ostalim.

Sem pa zasledil še eno zanimivost. Zadnji naj bi imel 14 let staro jadrnico, ki sploh ni konkurenčna. Plovne sposobnosti naj bi bile za 25% slabše od novejših. Je pa simpatično ga poslušat kako uživa v vsem tem.
pomisli in zgodilo se bo
sly
Kapitan
Prispevkov: 158
Pridružen: Ne Avg 08, 2010 22:17
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a sly » Ne Dec 23, 2012 12:33

Ja, njegova bara je iz leta 1998...

Sem pravkar gledal posnetek (LINK), kjer si Di Benedetto kuha kosilo s kuhačo v klasični kuhinjski posodi, poleg vsega pa si je naredil še solato iz kalčkov, čebule in paradižnika :shock:

Torej to pomeni, da ima verjetno tudi hladilnik 8) .

Če pomislim, da prvi varčujejo še na sekret papirju, je Di Benedetto pravi dec in jadra presneto dobro. Ta možakar je pravi avanturist in srčno upam, da bo končal svoj podvig.

Zanimivo je tudi to, da bo v štirih mesecih, kolikor bo verjetno potreboval za svojo pot, naredil več PR-ja za svoje sponzorje, kot ga bodo naredili vsi trije vodilni skupaj!

Danes zjutraj pa sem prav tako gledal posnetek Loicka Peyrona iz leta 89 (Prvi Vendee Globe): LINK.

Možakar ima na barki synthesizer in na božični dan odpira darila... kul.

Glede starosti bark in performans je tudi Thomson pravi junak. Ima barko predhodne generacije in brez tehničnih težav bi zelo verjetno bil vsaj tam, kjer je VP3, če ne celo pred njim... (bolje da neham, da ne bo preveč če-jev :wink: )

Lp
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: To Mar 09, 2010 08:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Ne Dec 23, 2012 13:08

No HB tehničnih težav ne bi imel, če ne bi dvakrat povozi NP pa si uničil hidrogenerator. So pa resnično barke dimenzionirane na minimum zaradi teže na pogoje v katerih plujejo in vsaka najmanjša napaka v materialu je lahko usodna. Te se pa seveda dogajajo. Je pa tudi res da jih poganjajo na skrajnem robu zmogljivosti. Zato pa mi je zadnji tako všeč ker jadra v zmožnosti jadrnice na dolgi rok. In vsaka mu čast seveda kot vsi ostali.
Res bi bilo zanimivo vedet zakaj se je sesul jambor edini tekmovalki.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: To Mar 09, 2010 08:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » To Dec 25, 2012 15:50

Kaj se dogaja z Macif om ??????
pomisli in zgodilo se bo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost