Regata Velalonga Venezia 2015

Vabila in poročila z navtičnih sejmov in navtičnih dogodkov

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Regata Velalonga Venezia 2015

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jun 01, 2015 18:37

Regata Vela longa 2015 - v nedeljo, 31.5. v Beneški laguni

Kaj, kje, kdaj...
    Prognoza in vreme to nedeljo, zadnjo v maju...

    Regata Velalonga Venezia je bila tokrat 15-ič. Slovenski Flying Junior-ji se že nekaj let udeležujejo te regate. Letos s(m)o bili trije, skupaj pa naj bi bilo ok. 140 jadrnic raznih tipov - od tradicionalnih (značilnih za plitve lagune) mimo samogradenj raznih vrst do razmeroma majhnega števila nekaterih standardnih tekmovalnih razredov.
    Slika
    Tale fotka je bila najbrž tik po startu (bila sta dva poskusa, pri prvem jih je nekaj pobegnilo), in videti je nekaj jadrnic z živobarnimi latinskimi jadri. Na čelu pa dva dva laserja (desni ima dodan še flok) in in ITA Flying Junior.

    Regata je obsegala en krožni plov po Beneški laguni od otočka SanGiuliano pri začetku mostu v Benetke v grobem okrog otoka Murano in nazaj, skupaj okrog 11 morskih milj. Dober del je zelo plitev, veliko je tudi rastlinja na vodi in Murano je le eden od otokov, med katerimi smo se motali. Naša pot se je križala z vsaj dvema živahnima plovnima potema, del časa pa smo pluli po kateri izmed njih, pa tudi katera od ladjic s turisti je verjetno na njihovo željo zaplula za nami - katera tudi sredi med nami obrnila in zaplula nazaj.
    Slika
    Klik na sliko za večji načrt

    Velalonga v Benetkah je del http://www.circuitolongdistance.it/. Če poskušam prepesniti: pokala navigancijskih regat. Ideja je najbrž obpluti raznoliko - tako vetrovno, tokovno itn. - daljšo razdaljo v enem plovu namesto le tehnične plovbe veliko plovov v dirki od boje do boje, ko marsikdo ne utegne pogledati več ko do soseda, ki ga dohiteva.

    Krajša a malo podobna bi mogoče bila naša čez Bohinjsko jezero in nazaj, ali pa okrog otoka Vir, če bi se tisto razvilo dalje.

    Zame je bilo še posebej zanimivo, ker je to moja prva udeležba na regati v Italiji.
    Zanimalo me je - poleg jadranja - še kup ostalega, med drugim tudi kako je bilo kup reči improviziranih (WC-ji so že bili precej improvizriani, pa njihova rižota s školjkami ne vzdrži ravno častno primerjave s čim, kar je 'sčaral' alesjo...) - v glavnem, razen po številu udeležencev in nekaj podobnih 'malenkostih' se Črnuška regata v Ankaranu ne bi slabo odrezala pri v primerjavi :lol:


    Po drugi plati pa je bilo zelo veliko plovil, kakršnih pri nas še nisem videl - ne na regati, ne sicer v vodi. Zelo veliko je bilo samogradenj, tudi žepnih skoraj filigransko narejenih lesenih katamaranov in trimaranov.

    V bistvu je bilo napisanih omejitev le malo - do 40-50 cm ugreza, biti kos manevriranju v vremenu in med prometom v laguni in predpisana varnostna oprema.

    They welcome all those who have two days without commitments! adaptability, a bit 'of healthy competition, respect for the environment and for the other participants in the regatta with a boat keel and maximum draft 40-50 cm drift up, sails reducible.
    Allowed drifts, lugsails, multihulls and self-built boats. the normal safety equipment (anchor, life jackets, WHF, compass, lights, whistle, first aid kit) clothing and accessories suitable to navigation.
    NB: The race course takes place in a water space open to normal traffic lagoon, then they need good leadership skills and respect for all participants Boats and ferries.


    Tokrat svojih slik praktično nimamo, ostali pa je videti, da jih tudi še niso objavil.

Pot do polotoka San Giuliano v Mestre pri Benetkah
    Ker pot ni bila ravno kratka in ker s prikolico ne smeš posebno hitro, bi bilo treba začeti dan zelo zgodaj. A Boštjan se je uspel dogovoriti, da je prikolica s FJ lahko prenočila v Črnučah in jo je lahko tokrat šel iskat že v soboto.

    Pa vendar se je nekoliko zapletlo, tako da smo odhajali skoraj uro kasneje, kot je bilo po načrtu. Vreme je bilo deževno - deževalo je praktično vso pot - in oblaki so bili od obzorja do obzorja - kadar se je sploh videlo malo dlje.

    Na meji z Italijo smo pobrali še Damjana iz Solkana, ki je šel za flokista na FJ SLO 2, katerega krmar Marjan je bil v Benetkah z ženo in avtom z le dvema sedežema.

    Dolgočasno vreme, a čisto zanimivi pogovori...

    Ko smo našli odcep do morjeplovskega paradiža San Giuliano Mestre, je še vedno deževalo. Pri odcepu s ceste ob kanalu proti vhodu so nas razveselili z novico, da čoln sicer lahko peljemo noter, potem pa ga bo treba pripeljati ven in parkirati ob cesti, sicer bo imel delo pajek. Neugodno - orodje, obleko in opremo je veliko lažje imeti pri roki a na varnem v avtu, kot pa bodisi v avtu pol kilometra proč ali pa pod prikolico pri roki komu drugemu.

    Na vzhodmem robu platoja smo srečali ostala dva SLO flying juniorja. Severni del platoja, ki je na google na sat sliki prazen, je bil skoraj do konca poln jadrnic in jadralcev.

    https://www.facebook.com/Velalonga.Venezia?fref=nf
    http://www.saily.it/it/video/velalonga- ... lle-derive

Edit: dodal nekaj o poti tja, tudi za vtis o vremenu.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Če Jul 09, 2015 10:10, skupaj popravljeno 2 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jun 09, 2015 21:12

Video - tega so letos posneli Italijani (lani ga je kinpur in jim ga pokazal, letos so oni)

Prvi del
Tu nekje bi se moralo pri drugem - uspešenem - startu videti tudi naju, kako sva se zataknila s kobilico ob tla...

Drugi del
Malo po eni minuti je en zanimiv majhen doma narejen katamaran
Okorog 6. minute se pa vidi, kako je laguna - drugače, kot je sicer videti na karti - poleg otočkov omejena s kupom nizkih reči, med katerimi so na različne načine lahko tudi zelo izraziti tokovi

Tretji del
Od 5. minute je lep pogled na nekaj jadrnic tradicionalnega tipa - ploskega dna za plitko laguno
Od 7. minute pa se da videti še nekaj doma narejenih jadrnic, ki jih naši lahko sploh ne bi pustili pluti, pa so prav lepo jadrale (žepni katamarani, trimarani, žepna škatlica za milo z jadrom :lol: - mislim da je bila to kategorija 10 čevljev)

Četrti del
Daljši dober posnetek tradicionalne jadrnice - dobro šiba
Po 4 minuti 45 sekund sta za nekaj trenutkov FJ SLO 2 in FJ SLO 1 malo pred ciljem.

Sicer naj bi vedeli, da naj ne snemajo komentatorja ampak tisto, o čemer govori, ampak velikokrat tega še niso čisto vzeli. Drugače pa se da dobiti nekaj vtisa, kako je bilo...


Na začetku prvega posnetka je še kislo vreme, čeprav je že nehalo deževati. Prvi štart ni uspel, mislim da je uspešni štart posnet - in vidi se tudi FJ SLO 17 - kako sva se za nekaj minut zataknila s kobilico v dno, pa nama nekaj časa ni potegnilo, zakaj nikamor ne gre - iskala sva razlog v jadrih, zares pa je bila kobilica zataknjena bodisi v mulj ali kako rastlinje na dnu. .

Kot vidim iz posnetka, se je tako že pri štartu zataknilo še nekaj drugih, tudi dinghy-12 tik pred kamero.



Ostali del - razen konca, kjer sva spet malo zabluzila, in nama še vedno ni čisto jasno, kako - sva odplula lepo.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Jun 17, 2015 17:11

Boštjanov konec zgodbe z regate Velalonga Venezia na straneh JK Neptun.

Slika
Slika s karto je na JK neptun precej manjša ko tu - upam, da vseeno ne bo preveč raztegnila prikaza...

Klik na zgornjo karto za povezavo na Google Maps tja, pa lahko preklop na satelitsko sliko in povečanje po želji

Od tu je moral biti lep pogled na nas, ko smo jadrali vzdolž tiste vrste kolov od leve proti desni - torej od otoka Sant'Erasmo proti otočku San Giuliano pred mestom Mestre - https://goo.gl/maps/a3ISq

Pa še na Navionics zdaj rada pokazati na za beneško laguno
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Pe Jun 19, 2015 21:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
blisk
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 142
Pridružen: Sr Jan 21, 2015 15:56

OdgovorNapisal/-a blisk » Pe Jun 19, 2015 16:14

Marjan Tomki napisal/-a:Od 7. minute pa se da videti še nekaj doma narejenih jadrnic, ki jih naši lahko sploh ne bi pustili pluti, pa so prav lepo jadrale (žepni katamarani, trimarani, žepna škatlica za milo z jadrom :lol: - mislim da je bila to kategorija 10 čevljev)


Italjani imajo kategorijo 10 čevljev oziroma diecipiedi http://www.diecipiedi.it/ns/main/index.html
Namenjena je predvsem samograditeljem. Pogoji so praktično samo trije, dolžina jadrnice pod 10 čevlji (3048 mm, katamarani max 3m širine), povšina jader do 8 m2 in da je jadrnica nepotopljiva. Lahko bi se tudi v Sloveniji spomnili kaj takega, ker kot sam vem je tudi v naših koncih kar nekaj jadrnic do 3 m. Sam sem že lastnik ene, pa kot vem jih je bilo samo v Ajdovščini narejenih okrog 10 v zadnjih 10 letih.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov