propeler tohatsu M70
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
propeler tohatsu M70
Lani sem malo kljunil propeler, pa ni hudo- bi pa nabavil novega, stari pa bi bil za rezervo, ker je tako ali tako "prehiter", saj imam kabinca in s tem večjo težo. Rad bi nabavil "močnejši" propeler (manjši pitch), vendar...
Ko sem kodo z originalnega propelerja Tohatsu 70C EPTO, letnik 2002, koda: 48 77342T45 15P poslal dealerju in ga prosil za močnejši propeler mi ta (še, 1mesec) ni odgovoril, v Motomarinu so mi našli "nekaj podobnega" s popolnoma nesorodnimi oznakami (??) in tudi jaz vsemu surfanju po netu navkljub nisem našel nobene podobne oznake kot jo ima moj propeler na Tohatsujevih straneh in datasheetih s seznami propelerjev. Po malem že sumim na možakarja pri katerem sem kupil čoln (in mi je montiral motor), da ni kaj motovilil tudi s tem (vse ostalo je bilo namreč narejeno "po domače"), bližajo se počitnice in jaz bi rad imel stvari urejene. Ne bi rad kupil "nekaj" kar potem ne bi bilo "to" in za tisto zapravil silne evre. Malo razmišljam o "Piranha" propelerju, ki je razstavljiv, če ne bo najbolj v redu lahko samo dokupim druge lopatke, vendar se mi plastični propeler zdi bolj primeren za modelčke in e-motorinčke kot za kaj bolj resnega.
Ima kdo kakšen nasvet kje bi lahko dobil primeren propeler in kaj hudiča pomenijo oznake na mojem propelerju, Yamaha ima bistveno preglednejše oznake (diameter/pitch).
Ko sem kodo z originalnega propelerja Tohatsu 70C EPTO, letnik 2002, koda: 48 77342T45 15P poslal dealerju in ga prosil za močnejši propeler mi ta (še, 1mesec) ni odgovoril, v Motomarinu so mi našli "nekaj podobnega" s popolnoma nesorodnimi oznakami (??) in tudi jaz vsemu surfanju po netu navkljub nisem našel nobene podobne oznake kot jo ima moj propeler na Tohatsujevih straneh in datasheetih s seznami propelerjev. Po malem že sumim na možakarja pri katerem sem kupil čoln (in mi je montiral motor), da ni kaj motovilil tudi s tem (vse ostalo je bilo namreč narejeno "po domače"), bližajo se počitnice in jaz bi rad imel stvari urejene. Ne bi rad kupil "nekaj" kar potem ne bi bilo "to" in za tisto zapravil silne evre. Malo razmišljam o "Piranha" propelerju, ki je razstavljiv, če ne bo najbolj v redu lahko samo dokupim druge lopatke, vendar se mi plastični propeler zdi bolj primeren za modelčke in e-motorinčke kot za kaj bolj resnega.
Ima kdo kakšen nasvet kje bi lahko dobil primeren propeler in kaj hudiča pomenijo oznake na mojem propelerju, Yamaha ima bistveno preglednejše oznake (diameter/pitch).
Pirahna propelerji so bolj tako-tako in ti ne priporočam, čeprav izgleda zanimivo tisto z izmenljivimi lopaticami...
Oznake tvojega propelerja ne poznam, tisto na koncu, pa je vsekakor oznaka koraka, torej imaš 15" prop...
Verjetno je naslednji manjši na voljo s korakom 13".
Premer pa lahko precej bolj enostavno izmeriš. Ko je propeler na motorju izmeri najmanjšo razdaljo med lopatico in kavitacijsko ploščo. To lahko narediš z deščicami različnih debelin. Potem propeler snemi in izmeri razdaljo od sredine gredi do kavitacijske plošče. Od te razdalje odštej debelino deščic in dobiš polmer propelerja. No to vrednost pomožiš z 2, da dobiš premer.
Če si izmeril v centimetrih, potem moraš dobljeno vrednost deliti z 2,54 in dobil boš mero v colah ali inčih. Ta vrednost je prva številka, druka pa je korak, ki ga itak že poznaš...
LP
Oznake tvojega propelerja ne poznam, tisto na koncu, pa je vsekakor oznaka koraka, torej imaš 15" prop...
Verjetno je naslednji manjši na voljo s korakom 13".
Premer pa lahko precej bolj enostavno izmeriš. Ko je propeler na motorju izmeri najmanjšo razdaljo med lopatico in kavitacijsko ploščo. To lahko narediš z deščicami različnih debelin. Potem propeler snemi in izmeri razdaljo od sredine gredi do kavitacijske plošče. Od te razdalje odštej debelino deščic in dobiš polmer propelerja. No to vrednost pomožiš z 2, da dobiš premer.
Če si izmeril v centimetrih, potem moraš dobljeno vrednost deliti z 2,54 in dobil boš mero v colah ali inčih. Ta vrednost je prva številka, druka pa je korak, ki ga itak že poznaš...
LP
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/produc ... chart.html
Na tej strani si za svoj motor lahko izbereš propeler glede na težo čolna in število oseb, ki jih voziš najbolj pogosto.
Po tabeli gre tako: najdeš KM od motorja in od začetka tabele so propelerji za težji in obremenjen čoln do lahek in skoraj prazen -tako po domače povedano.
Na tej strani si za svoj motor lahko izbereš propeler glede na težo čolna in število oseb, ki jih voziš najbolj pogosto.
Po tabeli gre tako: najdeš KM od motorja in od začetka tabele so propelerji za težji in obremenjen čoln do lahek in skoraj prazen -tako po domače povedano.
Hvala obema!
Motor je sicer s čolnom vred v Biogradu, vendar je elisa tu in z nekaj inovativnimi meritvami sem prišel do premera in podatki v tabeli so dobili smisel. Kode na propelerju se niti slučajno ne ujemajo s tistimi v tabeli, vendar je diameter in pitch pravi (originalni je po premeru in hodu enak kot v opisu v tabeli), tako da bom vzel eno stopnjo "močnejšega", kar bo povečalo obrate za kakih 200 in bo menda kar v redu. Ker mi iz Seawavea niso odgovorili, se bom najbrž podal kar v Motomarine, od koder sem dobil odgovor v treh urah, propeler stane 169€ in je na zalogi.
Motor je sicer s čolnom vred v Biogradu, vendar je elisa tu in z nekaj inovativnimi meritvami sem prišel do premera in podatki v tabeli so dobili smisel. Kode na propelerju se niti slučajno ne ujemajo s tistimi v tabeli, vendar je diameter in pitch pravi (originalni je po premeru in hodu enak kot v opisu v tabeli), tako da bom vzel eno stopnjo "močnejšega", kar bo povečalo obrate za kakih 200 in bo menda kar v redu. Ker mi iz Seawavea niso odgovorili, se bom najbrž podal kar v Motomarine, od koder sem dobil odgovor v treh urah, propeler stane 169€ in je na zalogi.
Če sem pravilno dojel je eno premer (diameter), ki ga ne smeš preseči, drugi podatek pa nagib (pitch), ki pove kakšno pot bi propeler naredil pri enem obratu, če ne bi bilo zdrsa. Če je pitch sedaj 15", potem pa bi bil 13", pomeni da bi pri enem obratu naredil manjšo pot, torej je počasnejši in močnejši, če pa bi bil pitch večji, npr.16", potem bi pri enem obratu naredil večjo pot, torej, hitrejši in manj močan. Ker pa moj čoln baše teža, ker je kabinski in z njim potujemo (voda, gorivo, pijača...), potrebujem močnejši propeler, ki bo izboljšal navor in posledično (žal) zmanjšal končno hitrost, ki pa je tako ne dosegamo, razen prvi dan ko gre čoln not in je še prazen in zadnji dan, ko je spet izpraznjen.
Manjši pitch ne pomeni, da bo kdo izboljšal navor ali kaj podobnega, ampak je namenjen za počasnejšo barko, navor motorja je takšen kot je. Pomembni so obrati na propelerju,
Recimo če vzamem za primer Tohatsu 70, motor npr. ima 5500rpm,
in razmerje 2.3:1, kar pomeni da ima propeler maksimalno 2390rpm.
Pomembna pa je predvidena hitrost barke, recimo da je motor na barki kjer se pričakuje hitrost 30 vozlov na maksimumu, to pomeni ima barka:
30*1.852/3.6 = 15,43 m/s
Če ima pri tej hitrosti na maksimumu obrate na propelerju 2390rpm = 39.8 rps(obratov/s), potem v enem obratu naredi pot: 15,43/39,8 = 38.8cm
če to spremenimo v cole, 38.8/2.54= 15,3" , to pa je dejansko idealen pitch za ta primer, ko se barka giblje s hitrostjo 30 vozlov.
Če imamo prevelik Pitch za konkretno barko, potem motor ne bo dobil deklariranih obratov. Če pa imamo premajhnega pa bo motor premalo obremenjen in ne bomo imeli željene propulzije ter tako željene končne hitrosti.
Ni pa res, da če bo propeler večjega premera, da bo avtomatsko preveč obremenjen in ne bo dosegal željenih obrato, saj če se poveča propeler in zmanjša pitch, ob enaki propulziji, bo motor imel popolnoma enake obrate. Recimo, da bi hoteli imeti ta motor na leseni ladji 5t, potem bi morali imeti velik premer in majhen pitch, običajno pa če večje razmerje prenosa, ker bi drugače propeler kavitiral, sicer se to nikoli ne dela pri barki 5t, ampak navajam za ilustracijo.
Pitch je odvisen le od končne hitrosti plovila.
V zelo zelo "grobem" ustnem izročilu velja pravilo za 3-krake propelerje(vgradnjih motorjev), v primeru da dosežemo max hitrost, da vsaka cola pomeni 300 obratov. Se pravi, če zmanjšamo pitch za 1", pridobimo 300 obratov oziroma izgubimo če povečamo za 1", enako je s premerom, ampak to je zelo groba ocena, tako da je ne vzeti za sveto
Si pa lahko predstavljamo, kod da morje - ko barka pljuje dodatno poganja propeler, v primeru da nimamo pravega pitcha, ga pa lahko celo duši, kar lahko pripelje do izenačenja navora na propelerju , ki ga povzroča navor motorja, in navora, ki ga povzroča propulzija in to dušenje med plovbo, če sta enaka, motor od te točke ne bo več pospeševal, s tem ne bomo dosegli višjih obratov in motor ne bo razvil svoje maksimalne moči, temveč manjšo, takšno kot ima deklarirano na teh obratih. Idealno je, da pride to tega zastoja ravno na max obratih motorja, ni pa kaj hudo narobe če je tudi 100 obratov manj, potem imamo pravi propeler.
To bi bilo v grobem oko Pitcha, so pa še tu drugi pomembni faktorji, Slip, pokrivenost lopatic, zračnost propelerja, tip dna, ....
Včasih pa nam ne odgovarja serijski pitch, ampak nekaj vmesnega, to ti pa lahko izmerijo oziroma zakrivijo na CnC na Adriatic Propelerji v Zadru in naredijo - korigirajo tvoj propeler točno na tvojo barko. Seveda se to splača šele potem, ko poznamo hitrost, obrate,..., pri obstoječem propelerju in ne kar preko računskega modela oziroma pri 1. nakupu propelerja.
http://adriaprop.hr/cro/index.html
Jaz bom svojega poslal na korekcijo ravno ta teden.
Recimo če vzamem za primer Tohatsu 70, motor npr. ima 5500rpm,
in razmerje 2.3:1, kar pomeni da ima propeler maksimalno 2390rpm.
Pomembna pa je predvidena hitrost barke, recimo da je motor na barki kjer se pričakuje hitrost 30 vozlov na maksimumu, to pomeni ima barka:
30*1.852/3.6 = 15,43 m/s
Če ima pri tej hitrosti na maksimumu obrate na propelerju 2390rpm = 39.8 rps(obratov/s), potem v enem obratu naredi pot: 15,43/39,8 = 38.8cm
če to spremenimo v cole, 38.8/2.54= 15,3" , to pa je dejansko idealen pitch za ta primer, ko se barka giblje s hitrostjo 30 vozlov.
Če imamo prevelik Pitch za konkretno barko, potem motor ne bo dobil deklariranih obratov. Če pa imamo premajhnega pa bo motor premalo obremenjen in ne bomo imeli željene propulzije ter tako željene končne hitrosti.
Ni pa res, da če bo propeler večjega premera, da bo avtomatsko preveč obremenjen in ne bo dosegal željenih obrato, saj če se poveča propeler in zmanjša pitch, ob enaki propulziji, bo motor imel popolnoma enake obrate. Recimo, da bi hoteli imeti ta motor na leseni ladji 5t, potem bi morali imeti velik premer in majhen pitch, običajno pa če večje razmerje prenosa, ker bi drugače propeler kavitiral, sicer se to nikoli ne dela pri barki 5t, ampak navajam za ilustracijo.
Pitch je odvisen le od končne hitrosti plovila.
V zelo zelo "grobem" ustnem izročilu velja pravilo za 3-krake propelerje(vgradnjih motorjev), v primeru da dosežemo max hitrost, da vsaka cola pomeni 300 obratov. Se pravi, če zmanjšamo pitch za 1", pridobimo 300 obratov oziroma izgubimo če povečamo za 1", enako je s premerom, ampak to je zelo groba ocena, tako da je ne vzeti za sveto

Si pa lahko predstavljamo, kod da morje - ko barka pljuje dodatno poganja propeler, v primeru da nimamo pravega pitcha, ga pa lahko celo duši, kar lahko pripelje do izenačenja navora na propelerju , ki ga povzroča navor motorja, in navora, ki ga povzroča propulzija in to dušenje med plovbo, če sta enaka, motor od te točke ne bo več pospeševal, s tem ne bomo dosegli višjih obratov in motor ne bo razvil svoje maksimalne moči, temveč manjšo, takšno kot ima deklarirano na teh obratih. Idealno je, da pride to tega zastoja ravno na max obratih motorja, ni pa kaj hudo narobe če je tudi 100 obratov manj, potem imamo pravi propeler.
To bi bilo v grobem oko Pitcha, so pa še tu drugi pomembni faktorji, Slip, pokrivenost lopatic, zračnost propelerja, tip dna, ....
Včasih pa nam ne odgovarja serijski pitch, ampak nekaj vmesnega, to ti pa lahko izmerijo oziroma zakrivijo na CnC na Adriatic Propelerji v Zadru in naredijo - korigirajo tvoj propeler točno na tvojo barko. Seveda se to splača šele potem, ko poznamo hitrost, obrate,..., pri obstoječem propelerju in ne kar preko računskega modela oziroma pri 1. nakupu propelerja.
http://adriaprop.hr/cro/index.html
Jaz bom svojega poslal na korekcijo ravno ta teden.
Slučajno sem prebral poste, pada dodam še način, kako izmeriti pitch...
http://propellerhub.com/measuring-pitch.html
Mogoče pride komu prav, sploh če ni mogoče razbrati dimenzij iz napisanih podatkov na propelerju.
http://propellerhub.com/measuring-pitch.html
Mogoče pride komu prav, sploh če ni mogoče razbrati dimenzij iz napisanih podatkov na propelerju.
Na propelerju piše, da ima korak 15", sicer je pa to navaden Black max mercuryjev propeler premera 13 3/4".
@Sevetelc;
Take meritve ne priporočam, ker izmeriš nek sredinski korak, vendar se lahko stvaren korak precej razlikuje od tako izmerjenega, ker:
- se z ukrivljenostjo profila lovi slip in ta ukrivljenost lahko doda ali odvzame tudi 3-4" koraka.
- imajo propelerji po premeru večinoma spremenljiv korak. Ob korenu manjšega, potem pa se stopnjuje. To je precej izrazito pri površincih. Med izglisiranjem v glavnem obremeni motor tisti del propa v korenu, kasneje ob glisiranju pa ta del teče v skavitirani vodi in deluje predvse zunanji del kraka. Naravna rešitev je manjši korenski in večji korak na ušesu, da izglisiraš, potem pa leti.
- cup bistveno vpliva na dejanski korak.
Zaradi vsega naštetega, kota vpetja kraka-rake in geometrije kraka se tudi proizvajalcem zgodi, da ima novonastali propeler drug korak od predvidenega. Znana je recimo anomalila dobrih športnih propelerjev Bravo1, ki imajo glede na napisan korak 1-3" manjši korak od deklariranega. Proizvajalec se je raje odločil obvestiti kupce, kot na novo dimenzionirat ali iznačevat korake propelerjev, da se zopet kje ne tašuštra.
Najbolje je verjet podatkom na propelerju, ampak vseeno je še bolje preizkusit nekaj propelerjev preden se odločiš za optimalnega glede na tvojo kombinacijo plovilo-motor-potrebe.
@Sevetelc;
Take meritve ne priporočam, ker izmeriš nek sredinski korak, vendar se lahko stvaren korak precej razlikuje od tako izmerjenega, ker:
- se z ukrivljenostjo profila lovi slip in ta ukrivljenost lahko doda ali odvzame tudi 3-4" koraka.
- imajo propelerji po premeru večinoma spremenljiv korak. Ob korenu manjšega, potem pa se stopnjuje. To je precej izrazito pri površincih. Med izglisiranjem v glavnem obremeni motor tisti del propa v korenu, kasneje ob glisiranju pa ta del teče v skavitirani vodi in deluje predvse zunanji del kraka. Naravna rešitev je manjši korenski in večji korak na ušesu, da izglisiraš, potem pa leti.
- cup bistveno vpliva na dejanski korak.
Zaradi vsega naštetega, kota vpetja kraka-rake in geometrije kraka se tudi proizvajalcem zgodi, da ima novonastali propeler drug korak od predvidenega. Znana je recimo anomalila dobrih športnih propelerjev Bravo1, ki imajo glede na napisan korak 1-3" manjši korak od deklariranega. Proizvajalec se je raje odločil obvestiti kupce, kot na novo dimenzionirat ali iznačevat korake propelerjev, da se zopet kje ne tašuštra.
Najbolje je verjet podatkom na propelerju, ampak vseeno je še bolje preizkusit nekaj propelerjev preden se odločiš za optimalnega glede na tvojo kombinacijo plovilo-motor-potrebe.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov