AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3500
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Jun 08, 2019 07:51

Startni akumulator...
pod zaporedno št. 18. Topla Energy, 75Ah, 750A, dimenzija 278×175×190, teža 17,8kg

Servisni akumulator...
Varianta A: 85P, kapaciteta 115/105/85Ah, dimenzija 353×175×190, teža 23,9kg
Varianta B: 105P, kapaciteta 125/120/105Ah, dimenzija 344x172x212, teža 28,7kg

V kolikor ti je sprejemljiva razlika v teži 5kg vzemi 105P!
Naslov na ceniku. Info samo na email ali osebno!
LP Iztok
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 08:15

Je že kdo poizkusil Li-Fe v navtiki?
Koliko Ah bi moral imeti startni aku v primerjavi z svinčevim?
marolt55
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 75
Pridružen: Ne Jul 24, 2011 23:05

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a marolt55 » So Jun 08, 2019 10:46

Nikola T. napisal/-a:Startni akumulator...
pod zaporedno št. 18. Topla Energy, 75Ah, 750A, dimenzija 278×175×190, teža 17,8kg

Servisni akumulator...
Varianta A: 85P, kapaciteta 115/105/85Ah, dimenzija 353×175×190, teža 23,9kg
Varianta B: 105P, kapaciteta 125/120/105Ah, dimenzija 344x172x212, teža 28,7kg

V kolikor ti je sprejemljiva razlika v teži 5kg vzemi 105P!
Naslov na ceniku. Info samo na email ali osebno!
LP Iztok

Zaradi teze ni problem kako pa je to potem s polnenjem? Mislil sem na nekaj enostavnega mogoce samo preklopno stikalo da polni oba, ko pa sidramo pa preklopim na vecjega, manjsi pa ostane za start motorja
Kofi
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: To Dec 30, 2014 18:18

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Kofi » To Jun 11, 2019 16:59

SR 290 napisal/-a:Je že kdo poizkusil Li-Fe v navtiki?
Koliko Ah bi moral imeti startni aku v primerjavi z svinčevim?


Jaz sem pred leti kupil 40Ah LiFePo4 namesto 100Ah svinčenega. Takrat sicer za druge namene (za poganjat mover za bivalno prikolico). Kasneje sem ga prestavil na barko za servisni aku in zraven dodal še enega. Polnijo ju 180W sončne celice. Nikdar mi ne zmanjka elektrike. Super zadovoljen.
Kofi
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3500
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jun 12, 2019 07:40

Kofi napisal/-a:...Nikdar mi ne zmanjka elektrike.

Odvisno od porabe!
Shranjena energija z enako deklariranimi Ah je enaka za svinčene, Li-Ion ali LiFePo4 akumulatorje.
Kofi
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: To Dec 30, 2014 18:18

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Kofi » Sr Jun 12, 2019 16:59

Nikola T. napisal/-a:Shranjena energija z enako deklariranimi Ah je enaka za svinčene, Li-Ion ali LiFePo4 akumulatorje.


Teoretično to pri novih akumulatorjih verjetno res drži. Vendar pa energija, ki v praksi na voljo za uporabo, med njimi ni enaka. En članek na to temo (članek je iz leta 2015, cene so danes nižje):
https://www.victronenergy.com/blog/2015/03/30/batteries-lithium-ion-vs-agm/

V praksi je situacija takšna:
- z LiFePo4 sem zamenjal svinčene servisne akumulatorje, kateri so bili v le nekaj letih uporabe spustili dušo. LiFePo4 zaenkrat ne kaže znakov staranja
- ob dveh 40Ah LiFePo4 imam na barki še dva 70Ah svinčena startna akumulatorja. Večkrat se zgodi, da z LiFePo4 polnim še svinčena akumulatorja. Obratno nikdar.
- napetost LiFePo4 nikdar ne pade pod 13V, napetost svinčenih je hitro pri 12V
- teža obeh LiFePo4 skupaj je 15kg, teža enako uporabnih svinčenih bi bila 50kg
...
Kofi

Kdo je na strani

Po forumu brska: mayster in 3 gosti