Ročica za avtopilot - vprašanje
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Ko ravno pakiram za na barko, še nekaj fotk Octopus in Raymarine.
Octopus zavzame nekaj manj prostora, predvsem po višini. Po dolžini roke pa ne bistveno.
Octopus zavzame nekaj manj prostora, predvsem po višini. Po dolžini roke pa ne bistveno.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Vsi deli na kupu.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Malo updejta glede napredka.
Spodaj opisana montaža je predvsem zasluga morjeplovca Slan-a, ki je priskočil na pomoč pri vgradnji ter (z lahkoto) rešil vse ključne tehnične izzive ter odličnega poznavalca vse Raymarine elektronike, še posebej pa avtopilotov - Nikole T., ki bi se jima ob tej priliki obema lepo zahvalil.
---
Najprej je bilo potrebno najti najprimernejši prostor za vgradnjo pogonskega sklopa - sam sem razmišljal o montaži v spalnici, Slan pa določi prostor med zadnjo steno bunkerja iz krmno steno barke.
Nato je bilo potrebno iz aluminija izdelati nosilec za pogonsko roko:
Sledila pa je vgradnja, pri kateri je bilo potrebno rezati zadnjo steno v spalnici na krmi. Druge rešitve ni bilo in neka blenda bo na koncu vse skupaj lepo zakrila.
Vidna ročica ("tiller arm") in pa omejevalec hoda pogona.
Črna manjša ročica na začetku je senzor položaja krmila
Omejevalec hoda pogona onemogoči, da se gibljivi del pogonske roke izpuli oz. zobniki polomijo, če recimo ob vožnji vzvratno krmilo uide iz rok. Omejitev mora biti pri 30 stopinjah odmika krmila od nevtralne pozicije v vsaki smeri. Omejitev za hod ročice je na eni strani rob izreza v krmni steni, ki ustavi tiller arm, na drugi strani pa spodnji omejevalec.
Sledila je še montaža kompasa (šele na sliki vidim, da je blizu vijak in pa inox blokada za vratca v kopalnico ... več: http://www.harpoon.si/?viewPage=57 )
Vse skupaj gre nato na računalnik.
Ker imam barko z argolo in ne s krmilnim kolesom in konzolo pred njim, sem želel imeti fiksne komande avtopilota nekje na krmi, zato je bila logična izbira zadnje stene v kokpitu. Za backup pa bo še daljinček.
Spodaj opisana montaža je predvsem zasluga morjeplovca Slan-a, ki je priskočil na pomoč pri vgradnji ter (z lahkoto) rešil vse ključne tehnične izzive ter odličnega poznavalca vse Raymarine elektronike, še posebej pa avtopilotov - Nikole T., ki bi se jima ob tej priliki obema lepo zahvalil.
---
Najprej je bilo potrebno najti najprimernejši prostor za vgradnjo pogonskega sklopa - sam sem razmišljal o montaži v spalnici, Slan pa določi prostor med zadnjo steno bunkerja iz krmno steno barke.
Nato je bilo potrebno iz aluminija izdelati nosilec za pogonsko roko:
Sledila pa je vgradnja, pri kateri je bilo potrebno rezati zadnjo steno v spalnici na krmi. Druge rešitve ni bilo in neka blenda bo na koncu vse skupaj lepo zakrila.
Vidna ročica ("tiller arm") in pa omejevalec hoda pogona.
Črna manjša ročica na začetku je senzor položaja krmila
Omejevalec hoda pogona onemogoči, da se gibljivi del pogonske roke izpuli oz. zobniki polomijo, če recimo ob vožnji vzvratno krmilo uide iz rok. Omejitev mora biti pri 30 stopinjah odmika krmila od nevtralne pozicije v vsaki smeri. Omejitev za hod ročice je na eni strani rob izreza v krmni steni, ki ustavi tiller arm, na drugi strani pa spodnji omejevalec.
Sledila je še montaža kompasa (šele na sliki vidim, da je blizu vijak in pa inox blokada za vratca v kopalnico ... več: http://www.harpoon.si/?viewPage=57 )
Vse skupaj gre nato na računalnik.
Ker imam barko z argolo in ne s krmilnim kolesom in konzolo pred njim, sem želel imeti fiksne komande avtopilota nekje na krmi, zato je bila logična izbira zadnje stene v kokpitu. Za backup pa bo še daljinček.
Nazadnje spremenil Grega295, dne Sr Jul 08, 2020 23:44, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Bravo za cel projekt! Naj ti AP služi čim dlje brez težav.
A je pri celem sistemu potrebno kakšno vzdrževanje?
A je pri celem sistemu potrebno kakšno vzdrževanje?
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Hvala Kot sem razumel Iztoka, naj neko vzdrževanje ob pravilni uporabi, ne bi bilo potrebno. Kaka kapljica olja v pogonsko roko na vsake toliko.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Use lepo in prav. Le to mi ne gre v glavo zakaj je omejevalec hoda ročice podaljšan skoraj do gredi volana kjer ima ročica največji navor in omejevalec najmajnšo funkcijo? Zgleda mi kot da če se zgodi tisto kar je opisano čemur naj bi omejevalec služil da le ta tega nebi vzdržal...
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Marcel_Mastnak napisal/-a:Use lepo in prav. Le to mi ne gre v glavo zakaj je omejevalec hoda ročice podaljšan skoraj do gredi volana kjer ima ročica največji navor in omejevalec najmajnšo funkcijo?
Na sliki se to optično morda res tako vidi (mal je globinsko popačeno), vendar pa mora ročica (tiller arm) narediti še cca. 70 stopinj po krožnici nazaj (pogonska roka se povleči notri, sedaj je v skoraj skrajni nasprotni legi), da pride do kontakta z omejevalcem. Stična točka omejevalca in ročice (tiller arm-a) je potem, ko prehodi to pot po krožnici, kar OK oz. nikakor ni na tej največji točki navora. Naredim ob priliki še eno fotko.
Vedno pa je prostor za izboljšave. Okrog novega leta sem imel priložnost si ogledati si vgradnjo enakega AP na tej barki. Staša in Boštjan sta hod na vsaki strani omejila z vrvicama iz dyneeme. Morda dodam na eni strani še to, na drugi pa rob izreza v steni popolnoma omeji hod.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Ta vikend zmontiral še daljinček: https://youtu.be/D4MBd8YW0hA
Ena od prihodnjih izboljšav pa bo še žiroskop.
Ampak za letos dovolj
Ena od prihodnjih izboljšav pa bo še žiroskop.
Ampak za letos dovolj
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Jaz sem svojega testiral zdaj na morju in sem zelo zadovoljen, daleč najboljša nadgradnja za kakršenkoli čoln kar se mene tiče. Smeri so zdaj kot bi jih z ravnilom rezal. Volan samo še za privezat primem v roke, za ostalo sam stopinje.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Grega, kako ti kaj deluje AP? V mirnem in nemirnem?
Bi kaj naredil drugače ali je to, to?
Kakšen model bi bil ok za Elan 333? Sprašujem seveda tudi NTja?
Bi kaj naredil drugače ali je to, to?
Kakšen model bi bil ok za Elan 333? Sprašujem seveda tudi NTja?
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Maja ima sedaj v novi barki en zelo dober avtopilot,ki je sposoben krmariti tudi težjo barko od njihove..modela pa ne vem,bo kaj napisala..
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Marchi napisal/-a:Grega, kako ti kaj deluje AP? V mirnem in nemirnem?
Bi kaj naredil drugače ali je to, to?
Kakšen model bi bil ok za Elan 333? Sprašujem seveda tudi NTja?
Bi rekel, da je kar to, to. Z vidika načina vgradnje nimam neke ideje, kaj bi lahko naredili boljše, še posebej glede na prostor, ki je bil na voljo. Sama vgradnja ni bila enostavna; potrebno je bilo zrisati in izdelati alu nosilec po meri, loviti milimetre - glavnino trdih orehov pri montaži je strl morjeplovec Slan.
Kar se tiče komponent - računalnik bi lahko bil novejši (čeprav glede delovanja najbrž ne bi opazil nobene razlike), pa novejši modeli imajo kompas in žiroskop v enem kosu. Sam sem žiroskop dokupil (sicer še čaka na vgradnjo).
Ko vse skupaj hardwersko deluje, je potreben še setup - od nastavitve odzivnosti krmila, do max. točne odmika krmila itd. Sicer še nisem plul v posebej nemirnem, ampak zaenkrat še ni bilo potrebe, da bi ponovno nastavljal karkoli, je deloval b.p.
Precej udobja daje tudi daljinček, ki ga imam kar stalno okoli vratu in lahko smer korigiraš tudi ko nisi za krmilom.
Glede na prejšnji ST-1000 je razlika pač ogromna; za enega človeka več je prostor na klopeh v kokpitu, v malce večjih valovih se ne začne cik-cak (to je bila sicer najbrž posledica, da se z nastavitvami (rudder gainitd.) ST-1000 nisem nikdar ukvarjal), smer je lahko tudi relativna glede na smer vetra v wind mode, ni treba nič priklapljati, daljinček ...
Za Elan 333 je najbrž pogonska roka Raymarine Type 1 linear drive ustrezna (bolje bo vedel NT).
Pri meni je bil prvi korak, da sem preveril, če imam prostor za pogonsko roko (Linear drive) in ročico (tiller arm) -> viewtopic.php?f=5&t=9075&p=334134&hilit=#p334134
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2754
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Js mam tiller AP od Raymarine ST-1000. Dela res ful dobro, sem ga malo probal tjunat a kake velike razlike nisem opazil. Morda dela bolje (manj cikcak ce je ful vetra in valov) sedaj ko je povezan prek nmea v mrezo z ostalimi instrumenti, mislim pa, da ga zanima zgolj veter. Obvezno ga je treba umerit vsako sezono. Sem pa vse delal sam, na rocko sem privil custom izdelan nosilec iz inoxa in vrtal nosilcke v teak sedez na obe strani.
Razmisljal se celo o daljincu a je zadeva, zanimivo, drazja kot sam AP. Tolko ne dam, cena je popolnoma nesorazmerna !
Razmisljal se celo o daljincu a je zadeva, zanimivo, drazja kot sam AP. Tolko ne dam, cena je popolnoma nesorazmerna !
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Daljinci so vsi dragi ... če pogledaš cene za Navico ali NKE daljince, so tudi vsi do 500 navzgor. Dodana vrednost je odvisna tudi od razporeditve, velikosti kokpita in barke, kje si kot krmar ponavadi ter od tam dosegljivosti komand za AP ... jaz se mu zlepa ne odpovem, predvsem ker barka nima krmilnega kolesa in pred njim konzole z instrumenti, ki jih imaš tam pred nosom.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov