Sprememba sedežev

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

SR 290
Admiral
Prispevkov: 3118
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Feb 13, 2013 20:57

Še ena, ki je nihče ni omenjal:
Povsem možno je, da bo kdo ugotovil, da ima težišče preveč nazaj in mu bo motor manj kuril, ko da nekaj malce bolj naprej.
Verjetnost ni velika, obstaja pa vsekakor. :D
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3235
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Feb 13, 2013 23:02

Js bi reko da pri našem je tak dokler ni tank poln al pa voznik na mestu (ko je čoln na boji) se mu vidi da je bolj nazaj nagnjen kot kaka druga kvarnerplastika. In morm rečt da če sm na čolnu sam ali dva potem zglisiram nekje v 20 metrih kar pa tud ni slabo in mislim da to težišče zadaj ni slabo... Smo se pa enkrat nagibal čez šipo ja na ptujskem jezeru ko je bil motor 5cm prenizko in z štirimi nismo zglisiral drugače kot s to tehniko :lol: Zdaj ko je višina motorja prava in vsi sedeži obrnjeni naprej usi štirje lepo sedijo na mestu in čoln zglisira brez problema. Al pa tud s tremi na krovu in z smučarjem na vodi...
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1950
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Če Feb 14, 2013 20:27

Prebral sem celo temo, hvala vsem za komentarje. Predvsem SR290, ki je zbral skupaj uporabne linke in strokoven komentar. Pa sem postavil motor v pozicijo, kjer dosežem pri določene plinu največjo hitrost. Če ga dvignem malo nad to, kavitira. Da ne bomo preveč na suho govorili, sem to poslikal. Poskusil bom dvigniti motor za eno luknjo, SR290, kaj meniš?

Slika
Slika
__________________
lp
motorni
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3118
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Feb 14, 2013 21:44

Poizkusi, pa boš videl. Glede na velik vpadni kot torpeda pete je povsem možno, da zakavitira, ker torpedo teče po vodi pod prevelikim kotom in se mu na spodnji strani odtrga mejna plast. Iz enakega vzroka strmoglavijo prevlečena letala.
V tem linku je na dnu nekaj malega o "blowoutu" pete. Površinski izvenkrmni to rešujejo z podaljšanim nosom torpeda...
http://media.channelblade.com/boat_grap ... tricks.pdf
Ampak ob dvigu boš moral upoštevat vse našteto v tej temi, da bo torpedo plul po vodi približno vzporedno z gladino, kobilica pa bo imela vpadni kot vsaj 3 stopinje. Če torpedo ni paralelen z gladino (v primeru, da je treba trimat čoln) bo kavitiralo ko pes. Dve ali tri stopinje trima ni problem, več je pa že na meji, predvsem v valovih. Sicer pa dvig do 1" ne bi smel predstavljat nobenega problema, edina "težava" bi lahko nastala zaradi potrebe po ustreznem inox propelerju po možnosti z večjim rake, ampak ob dobro zregliranem čolnu boš verjetno potreboval nov prop z kako colo večjim korakom in to ne bi smel biti problem okrog katerega bi te bolela glava. Če boš dosegel vsaj 30-33 vozlov, boš ob pospeševanju verjetno že videl roster tail.

Za največjo doseženo hitrost v tem položaju sta možna dva vzroka:
- manjši vodni upor tako dvignjene pete in propelerja, ki verjetno že malce ventilira. To ventiliranje malce zmanjša vertikalno silo potiska propelerja, drugače bi bil čoln močno pretriman in bi se pozibaval v vse smeri.
- pravi vpadni kot čolna, ki je drugače preveč plosko postavljen po gladini. V tem primeru bo treba dat nekaj opreme nazaj.

Oboje je možno, ampak ti najbolje poznaš razlog.

Tudi, ko ti optimalno uspe verjetno ob najbolj varčni hitrosti ne boš videl izjemnega prirasta izkoristka, večja bo razlika v končni hitrosti in premec bo precej bolj miren.
Matic1
Kapitan
Prispevkov: 181
Pridružen: Sr Maj 23, 2012 08:42

OdgovorNapisal/-a Matic1 » Pe Feb 15, 2013 08:49

SR 290 napisal/-a:!.)...
2.) Čim več mase nazaj, tudi rezevroar. Nikakor ne išči optimalnega težišča z rezervoarjem v nosu! Manjša poraba, bolj varno in hitrejše glisiranje bo, če bo težišče na zadnji 1/3 čolna, ali še bolj nazaj, ...


S tem bi se strinjal! Imam manjši 4,2m čoln s precej težkim motorjem 50KM, rezervoarjem zadaj in sedeži precej pomaknjeni nazaj, sem bil zelo skeptičen ob nakupu da bo to v redu, sem imel že plan za rezervoar v kljun, sedeže naprej itd...Skratka ko ni nobenga not je že kljun v luftu, ko smo not 4-je pa še bolj.
Ampak glej ga tička, ko zglisira (v tren oka) se postavi vodoravno in ga seka ko šus,...tudi proizvajalci so verjetno naredili kake teste da so naredili tako konstrukcijo, večina malih čolnov novi nimajo rezervoarja v nosu.

lp, M
ajagarin
Praporščak
Prispevkov: 30
Pridružen: Pe Feb 08, 2013 15:49

OdgovorNapisal/-a ajagarin » Sr Mar 20, 2013 14:12

Po spremembi sedežev sem za podnožje sprednjih sedežev uporabil mehanizem domačih vrtljivih po višini nastavljivih sedežev.

Zanima me ker nimam izkušenj z plovbo ali bi bilo moteče če se stol ne fiksira oziroma je prosto vrteč ter ali pri registraciji kaj komplicirajo glede tega.


Hvala
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3235
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Mar 21, 2013 09:21

Js si nebi upal niti v mirno vodi s takimi "stoli" peljat kaj šele po velovih...
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3118
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Mar 21, 2013 15:54

Sedežni podstavki, sedeži in vse kar sodi zraven mora imet certifikat in, če se slučajno zapičijo not ne bo registracije. Sicer je pa vrtljiv sedež nevarna zadeva, če ni fiksiran. Na sedeže delujejo med vožnjo presenetljive sile. Ob malce skakanja mimogrede dosežeš sunke za 4-5 Gjev.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5762
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Mar 21, 2013 16:16

Tudi če bi hotel vrtljivega in po višini nastavljivega, bi še vedno hotel, da se da to zelo temeljito zablokirati, kadar hočem oziroma kadar je trebam.

To pa pri običajnem vrtljivem stolu, s katerega praviš da si pobral mehanizem, skoraj gotovo ni mogoče.
Correct me if I am wrong, please.
Bertitauhec
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07

Re:

OdgovorNapisal/-a Bertitauhec » To Mar 24, 2020 07:54

SR 290 napisal/-a:Tudi z tem kar lahko določiš z formulo v sedmem prispevku linka se da precej ceneje potovat, zanimivi sta pa obe strani.

http://www.boatdesign.net/forums/boat-d ... of+gravity


Verjetno bo marsikoga presenetilo, ko bo preveril kje naj bi bilo optimalno težišče njegove mrcine, preverba bi pa vsakomur koristila. :D

O.k. Čitam stare zapise, in me zdaj res zanima konkretno za moj čoln. Elan gt 435 s. Motor tohatsu 30km 4taktni, 25 lit rezervoar. Običajno dva v čolnu ob tem da sem jaz sam za 1,5 deda plus žena. Kam z rezervoarjem in kako ga najboljše strimat ? Hvala za odgovor SR 290.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3118
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Sprememba sedežev

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Mar 24, 2020 11:07

Z 30 konji je vseeno. Daj ga tja, kjer te bo najmanj motil.
Če imaš trim potem meri hitrost z gpsom, lahko tudi na mobiju. Ko boš trimal začne hitrost naraščat, potem pa naenkrat pade. Pojdi z trimom nazaj na točko, kjer je najbolj letelo in še kanček nižje. Ravno toliko manj, da ne boš ob vsakem valu poslušal kavitiranja propelerja. Ker ne bo šlo kaj prida čez 25 mph, 30 mph pa zagotovo ne, bo verjetno že sam gliser brez izdatnega trima lepo dvignil premec.

Tale gliser bi rabil 50 konjev več, da bi se splačalo igrat z višino pete in propelerji.
Bertitauhec
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07

Re: Sprememba sedežev

OdgovorNapisal/-a Bertitauhec » To Mar 24, 2020 18:18

SR 290 napisal/-a:Z 30 konji je vseeno. Daj ga tja, kjer te bo najmanj motil.
Če imaš trim potem meri hitrost z gpsom, lahko tudi na mobiju. Ko boš trimal začne hitrost naraščat, potem pa naenkrat pade. Pojdi z trimom nazaj na točko, kjer je najbolj letelo in še kanček nižje. Ravno toliko manj, da ne boš ob vsakem valu poslušal kavitiranja propelerja. Ker ne bo šlo kaj prida čez 25 mph, 30 mph pa zagotovo ne, bo verjetno že sam gliser brez izdatnega trima lepo dvignil premec.

Tale gliser bi rabil 50 konjev več, da bi se splačalo igrat z višino pete in propelerji.

Hvala.

Kdo je na strani

Po forumu brska: wituri in 1 gost