Sprememba sedežev

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 09, 2013 10:24

Ja, ampak 10 stropinjski V- lom je skoraj enako kot nič. Sodobni gliserčki in mislim, da tudi GT 070 imajo vsaj okrog 15-18 stopinj in tu se že lahko igraš z masnim centrom izključno na osnovi izkoristka, ne pa zaradi vpliva deske.
Kolikor poznam čoln Vega ima na dnu ogromno povsem ravno plato in to je enako kot ravno dno.
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » So Feb 09, 2013 10:38

Vega ima tko kot Kliček zadaj malo ravnine ,GT435 S pa je konstruiran kajneje kot 070 in ima še večji v kot 070...to je manjši brat od GT 495,pa kasnejših15 in 17 cc ali sc
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 09, 2013 12:15

Tu najdeš odgovor zakaj si moral dajat rezervoar naprej. Morda bi višje ležeči propeler enako vprlival na stabilnost? Vsekakor se ponujajo boljše rešitve od dajanja mase v premec čolna, ne rečem pa, da tudi to ni pomagalo, ampak nikakor ne optimalno.


Eden od članov foruma je našel stran, ki sem jo pred časom našel, a izgubil in tu pride prav.
Tudi druga priloga govori o isti stvari.

http://www.westlawn.edu/ReferenceInfo/S ... ls1964.pdf
http://www.google.si/url?sa=t&rct=jq=da ... chDqLLUveg



Lepo prosim, ne tega v nadaljevanju vzet kot obliko samovšečnosti, le potrdil bi rad svoje prejšnje trditve.
Na spodnjih dveh linkih sta edini dve sliki našega starčka dolžine 3,6 m in V-ja 18 stopinj na krmi. Ob 25 Yamahi je izglisiral, če so v njem sedeli štirje odrasli, zadaj pa je na dveh smučkah vlekel mene, ko sem imel še kakih 45 kg. Res, da sta se prva dva morala na startu nagnit čez šipo, a je šlo. Ob 40 hp Evinrudeu je bil to mini dragster, ki je poleg precejšne hitrosti tudi odlično pobiral valove. Težiščle je bilo ob štirih potnikih nekje na 25% celotne dolžine, ob enem ali dveh pa verjetno okrog 30%, natančneje ne vem. Navkljub resnično majhnim dimenzijam smo se že z 25 hp motorjem b.p. spustili v boj z vsakim GT 402 ne glede na valove ali moč njegovega motorja. Očetov prijatelj je imel enak čoln z Cryslerjem 33 in, ker ni upošteval navodil okrog višine motorja na krmi, pa še rezervoar je imel v nosu, mi pa na krmi, je bil bistveno počasnejši od svojega bratca z le 25 konji.

Takrat seveda nihče ni vedel čisto nič okrog Savitskega, ampak oče je bil čisto slučajno leta 1979 v Turbo institutu v Zagrebu prisoten na nekem trdnostnem testu nekega dela za libijsko podmornico in, ker so ravno takrat preizkušali model nekega toprednega čolna jih je povprašal kaj naj stori. Odgovor je bil natančno in edino:
- težišče polnega čolna za 1/3 čolna.
- kavitacijsko 0,5-1 cm nad dnom krme.
- ostalo išči z trimom.
- nobenega zraka v komandah.
Ker nihče od nas takrat ni imel nikakršnega pojma o čemur koli kar bi bilo podobno glisiranju, smo pač napravili kot je veleval nasvet. Pri Yamahi je šlo zelo na izi, ampak pri Evinrudeu smo pa morali izvrtat vmesno trim luknjo, ker je ob spodnji čoln nevarno ril, ob eni višje pa je preveč dvigoval nos. Po novi luknji in predelavi propelerja je letelo ko hudič.

http://shrani.si/f/2c/Ui/4Xlor7Ug/20030126image0006.jpg
http://shrani.si/f/19/mq/47WZj8Na/20030126image0002.jpg

Našel še eno.
http://shrani.si/f/y/49/UhWewlJ/20030126image0176.jpg

Žal v najlepših časih tega čolna digitalcev še v laboratorijih niso imeli...
Nazadnje spremenil SR 290, dne So Feb 09, 2013 12:27, skupaj popravljeno 2 krat.
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » So Feb 09, 2013 12:24

Jaz montiram motorje tako, da je kavitacijska plošča nekako 2,5 cm niže od dna čolna.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 09, 2013 12:29

Ja in Mercury nekaj takega priporoča za zelo težke delovne čolne, recimo z Bravo 2 nogo. Za športne absolutno vsaj v višini krme, če ne višje. Na gornjih linkih lahko iz sečišča vektorjev sil ugotoviš zakaj, če že manjši hidrodinamični upor zanemariš.


Mala šola za glisirajoče morjeplovce.
http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=b ... D6NJ0BYg3g
Nazadnje spremenil SR 290, dne So Feb 09, 2013 18:00, skupaj popravljeno 2 krat.
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » So Feb 09, 2013 12:33

J a sem prebral nekje da Yamaha priporoča od 0 do mislim 30 mm nižjo kavitacijsko ploščo napram dnu čolna
ajagarin
Praporščak
Prispevkov: 30
Pridružen: Pe Feb 08, 2013 15:49

OdgovorNapisal/-a ajagarin » So Feb 09, 2013 14:48

Hvala za hitre odgovore!

Glede kondenziranja rosfrei tanka sem mislil, da bi ga oblekel v stirodur s katerim bi preprečil spremembe temperature, ki nastajajo čez noč.

Zadnji V izrez čolna bom povezal s stapicirano vezano ploščo, ki bo obenem tudi naslon zadnje klopi.


Kako se da zmanšati porabo goriva?



Ostale nasvete bom probal čim bolje upoštevati.



lp
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » So Feb 09, 2013 15:38

Z položajem ročice za gas ZELO odločaš o porabi goriva :lol:
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 09, 2013 20:20

Tudi z tem kar lahko določiš z formulo v sedmem prispevku linka se da precej ceneje potovat, zanimivi sta pa obe strani.

http://www.boatdesign.net/forums/boat-d ... of+gravity


Verjetno bo marsikoga presenetilo, ko bo preveril kje naj bi bilo optimalno težišče njegove mrcine, preverba bi pa vsakomur koristila. :D
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1960
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » So Feb 09, 2013 20:51

Mogoče krtek povzetek iz linka za nas , ki ne razumemo angleško :oops: .
mirno morje
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Feb 10, 2013 15:46

Težko bo vse skupaj prevesti, dvomim, da bi kdo imel časa ali volje za kaj takega.
Zadnji link v glavnem govori o debati okrog težišča gliserjev. V šestem prispevku Ranchi Otto podaja tabelo pri kateri hitrosti naj bi bilo ob neki dolžini vodne linije težišče. Vzel je tabelo za razmerja nekje do 7. Prispevek višje gre do 12,5, ampak tam je merjeno od premca nazaj in ni tako enostavno, ker na koncu meriš po vodni liniji. Po moje je bolje uporabit tole iz 6. prispevka.

V = hitrost v vozlih
LWL = statična dolžina vodne linije

V/(LWL)^0,5 = število 1-7 na levi

1=44%
2=43,8%
3=43,1%
4=42,1%
5=40%
6=37%
7=33%
Dalje ni šel, ker je od 33% naprej itak vsak % zelo težko doseči. Verjetno se tudi počasi pričneta srečevati problem poskakovanja premca z optimalnim težiščem in raje ne nadaljuje, ker je za take beštije potrebno še kaj drugega kot pravo težišče.

Primer:
V= 30 vozlov
LWL = 20 čevljev
Število = 6,7
Sledi, da je optimalno težišče takega plovila okrog 33% merjeno od krme naprej. Menim, da je teh par vrstic dovolj, da si vsak sam pogleda kako daleč (če je) je njegovo plovilo od idealnega težišča.

Tole število na levi je med drugim bistveno pri dokazovanju zakaj daljša plovila lažje in varneje glisirajo hitreje od krajših.
Uporabniški avatar
sinji galeb
Kontraadmiral
Prispevkov: 306
Pridružen: Ne Jul 17, 2011 09:09
Kraj: Brežice-Banjole

OdgovorNapisal/-a sinji galeb » Ne Feb 10, 2013 16:04

če dobro razumem potem ko imam čoln naložen 4 osebe + dodatki ko z polnim gasom počasa rinem po vodi je kriv trim ker je krma preveč dol in tudi motor nima pravega kota glede na vodo...???
...vesel sem kot tornado med kamp prikolicam... :)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3104
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Feb 10, 2013 16:12

Ali pa prevelik korak propelerja, oziroma premalo moči motorja.
Uglasitev gliserja je precej kompleksna stvar, ki se začne z težiščem, konča pa navadno okrog lege pete in propelerja, včasih celo motorja.

Da ne bi kdo narobe razumel;
Optimalno težišče je špica za varno, "varčno" in hitro plovbo! Med izglisiranjem tak čoln težje pride iz vode kot nek drug z težiščem preveč naprej. Nek gliser z šibkim motorjem, z močjo na propelerju pod 1hp/20kg morda ne bo prišel iz vode ob optimalnem težišču.
Verjetno vseeno lažje pride iz vode kot gliser z težiščem naprej in fiksno natrimanim motorjem z takim trimom, da v premcu težak čoln dosega optimalni kot kobilice med izglisiranjem. Uf, upam da sem jasen. :wink:
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1960
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Ne Feb 10, 2013 21:09

Hvala za pojasnitev SR290. Če sem prav razumel, je optimalno, če je težišče na zadnji tretini čolna. Če je težava z izglisiranjem, prestavimo težo proti premcu , takoj ko pridemo iz vode, pa nazaj na zadnjo tretino. Trim več kot dokonca dol, pač ne moreš dat?
Kako pa določiš optimalno hitrost glisiranja (najmanjša poraba na miljo)? Jaz poizkušam dobiti najnižjo hitrost, pri kateri še glisiram (18-19 vozlov na 5m čolnu). Je to pravilno?
mirno morje
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Feb 10, 2013 21:26

Pri določenem položaju ročice za gas se poigraj s trimom in glej obratomer....ko dosežeš največje obrate si zmagal...takrat najbolj leti z najmanj bencina

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost