Poliranje čolna - V iskanju svetega grala

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Mar 13, 2014 00:30

Ena slaba novica za ljubitelje HI-TECHa.

Verjetno ste že vsi slišali za nano zaščitne premaze. Govorim o tistih pravih in ne Turtle in Sonax nano...

Narejeno je bilo kar nekaj testov na barkah(med drugim tudi jaz) in zadeva se NE obnese.

Čeprav osebno zagovarjam in cenim, ter trdim, da je to TOP izdelek je treba priznati specifičnost gelcoata in tehnike dela na barkah.

Torej...

Gelcoat je porozen, torej poln mikro luknjic. To pomeni, da ni gladek in če ni gladke površine se nano delci(povečini silicij) ne morejo vezati na površino.
Ker se skozi te luknjice zaradi vročine in UV svetlobe neprestano izločajo nečistoče(povečini stiren) se vsi nevezani delci še dodatno "umikajo"
Poleg tega pa povprečni uporabnik uporablja paste polne silikona, polnil in različnih olj, katere skoraj praviloma nikoli pred nanosom zaščite ne opere z primernim čistilom. Ker pa je ključ za dober nanos nano zaščite kirurško čista površina se je na koncu to pokazalo morda celo za največji problem.

Zakaj to pišem... Morda sem/bom pa komu privarčeval nekaj 100€!

Zaščite na osnovi voska, hidrokarbona, različnih polimerov so bolj tolerantna do različnih nečistoč. In tudi same zaščite so bolj "hardcore" za "filanje" mikropor.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
iss-see
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: Če Jul 29, 2010 11:41

OdgovorNapisal/-a iss-see » Če Mar 13, 2014 11:23

MM lahko prosim za kontakt oz. telefonsko številko.
Hvala!
:)...enkrat pa bom tam ostal...:)
Brodar
Poddesetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: Če Mar 27, 2014 15:52

OdgovorNapisal/-a Brodar » Če Mar 27, 2014 17:54

Sem čisto svež član foruma morjeplovec. Morjeplovec pa sem že zelo dolgo, nekaj več kot 30 let je od takrat, ko sem zgradil in splovil svojo prvo potovalno jadrničko, ki še danes pluje in še služi sedanjim lastnikom. V tem obdobju sem zamenjal še tri barke, zdaj imam peto po vrsti, ki sem jo kupil 2009.
V forumu se oglašam, ker me je pritegnil dober in strokoven prispevek mameMicke o vzdrževanju oz. poliranju in zaščiti gelcoata. To opravilo sva na vseh barkah doslej opravljala s sinom večinoma kar sama. Učila sva se z opazovanjem in s spraševanjem mojstrov, ki so tistem času, ko je bila tudi naša barka na suhem to delo opravljali na drugih barkah. Nekajkrat na začetku pa nama je pomagal boke spolirati znanec, ki se je na-to nekoliko bolje spoznal kot midva. Skratka: Delala sva po lastni logiki in razumevanju ter kdaj pa kdaj tudi po nasvetih drugih "mojstrov", teh sicer nikoli ne zmanjka in toliko kot jih je, je tudi teorij o najboljšem in naj učinkovitejšem poliranju in zaščiti plovila.
Kot sem že omenil je bila jadrnica 2009 nova, letos bo stara 5 let. Barka je redno in sprotno vzdrževana. Vsa leta doslej sva jo le dobro oprala, premazala s voskom in z mehko krpo zgladila, lani pa s pad-om strojno, abrazivnih sredstev doslej na tej barki še nisva uporabljala. Za zaščito sva uporabljala 3M Protective Liquid Wax, lani pa tudi 3M Ultra Performance Paste Wax. Zdi se mi, da gre za dobra sredstva, še posebej pasta, saj se je po enem letu umazanija lepo odstranjevala in kapljice vode so še bežale po površini, nekaj voska je torej zagotovo še bilo gor.
Letos pa bo verjetno potrebno uporabiti tudi že kakšno fino polirno pasto, posebej na mestih kjer so bokobrani, čeprav le-ti imajo srajčke je visok sijaj od neprestanega drgnjenja (in še kakšnih smeti-peska itd. vmes) nekoliko izginil.
V dilemi sem kakšen postopek in sredstva uporabiti letos. Razmišljal sem, da bi uporabil 3M Cleaner and Wax - za poliranje in še dodatno 3M Ultra Performance Paste Wax - za zaščito. Prosim, predvsem mamoMicko, za mnenje, če je moje razmišljanje v redu ali pa bi bilo bolje narediti in uporabiti kaj drugega. Vesel bi bil tudi, če bi si barko ogledal, ko bo na platoju (v Izoli) in mi predlagal kaj bi letos bilo dobro narediti, da bo barka čim dalj časa v odličnem stanju.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Mar 27, 2014 19:46

Z veseljem odgovorim na to vprašanje...
Upam, da je kdo opazil, da sem "zrihtal" enega člana na forumu :)
Malo heca...

O 3M, ravno tem restorerju mislim, da sem že pisal. Vmes sem imel celo "čast" biti na 3M predstavitvi marine izdelkov.
Prva stvar, ki je pokazatelj, da nekaj ne štima je navedba, da je neka pasta primerna tudi za ročno poliranje. 3M navaja, da se na ta način da odstraniti malo, do srednjo oksidacijo. Na predstavitvi pa je možakar rekel celo, da se da z njim odstranit tudi hudo oksidacijo, če se osredotočimo le na manjo površino hkrati.
Najprej sem pomislil, da je z mano nekaj narobe, saj zelo hudo oksidacijo jaz odstranjujem celo z brus papirjem 2000 ali 2500, seveda na vodi. No, potem sem zadevo probal in seveda gre še za eno komercialno foro.
Kakorkoli obrnemo je mimo navedba, da se polira lahko z roko. Se pač ne da. Na roke se nekaj namaže. Druga navedba, da gre za čistilo je tudi kar nekaj, saj barke načeloma ne poliraš umazane, saj trdi delci še dodatno razijo površino, poleg tega pa kako svinjarijo lahko tako zapoliraš v gelcoat, da je tam še dve leti. Tretja stvar pa je vosek in silikon, ki je prisoten. Eno in drugo je zelo močan lubrikant, torej podmazuje. Če pa želiš nekaj obrusiti(to pravzaprav je poliranje) pa pač ne smeš podmazovati, saj si želiš imeti trenje. Dajeta ppa vosek in silikon sijaj in lažni občutek, da je spolirano. Ko se to spere je stanje enako, kot pred poliranjem.
3M Ultra Performance Paste Wax je zaščita. Bi rekel, da je dobra, če bi se pisalo leto 2000. Vsekakor pa je uporabe te paste veliko veliko boljša, kot nič in tudi veliko boljša od kakih sonax turtle in tudi marine znamk, ki se tako veselo tržijo za specialiste pri žavbah.
Sama pasta, kot sem pisal je ok. Žal pa je tako, da jo je povozil čas. Je sicer omenjeno, da je narejena na osnovi polimerov, vendar je sam sijaj dosega le na podlagi silikona, ki ga vsebuje, tudi sam odboj vode je silikon, če želiš moje mnenje. Tretja stvar pri tej zaščiti je carnuba. Gre za naravni vosek, ki je sicer zelo zelo super stvar, tudi najdražje paste za avto so na podladi carnube, vendar... Obstojnost pa je mnogo manjša od sealerjev(umetnih voskov). Sam uporabljam zaščito na osnovi tekočega hidrokarbona, ki se je na gelcoatu pokazal za dobrega. Letos probavam še eno zaščito, vendar rezultati bodo šele drugo leto.

Moje pisanje se še celo meni zdi zelo snobovsko, vendar drugače ne morem zadev opisati. Zelo me moti, ko vidim, kako se kak možakar matra cel dan ali pa še več, da bi imel lepo barko pa je čez mesec dni enaka, kot pred poliranjem, oziroma z enako investicijo časa in denarja bi lahko bil rezultat 100% boljši. Nekateri polirajo barke vsako leto in vsako jesen je barka enaka. Jaz ali kdorkoli, ki bi barko spoliral pravilno vsako leto lahko garantiram da je ali januarja ali pa maja, kot nova.

Vsekakor podpiram kakršnokoli pasto in zaščito, ki je boljša, kot nič.
@Brodar je z poliranjem svoje barke ohranil sijaj nove barke sedaj 5 let. Če ne bi uporabljal nič bi to spraševal 2 leti prej.
Najveškrat je tako, da se nove barke nihče ne dotakne, saj se sveti kar nekaj časa. Ko pa sijaj gre pa se ne da več samo mazat, ker je gelcoat že poškodovan.

Kaj bi priporočil.
Jaz tega restorerja ne bi uporabljal, ker nima smisla. Če rabiš pasto, ki je bolj all in one, torej ni zahtevna za delo ti dam eno za manj kot pol cene, ker jih imam preveč in jih malo uporabljam. Pač pasta, ki spada med 3M, Starbrite "elito", vendar ti garantiram 100% boljši rezultat. Na to pasto je skoraj obvezna zaščita na osnovi hidrokarbona, saj sta med sabo kompatibilni. Tudi to imam.

V kolikor pa bi posvetil barki nekaj več časa pa vsekakor suho pasto, brez silikona, voska. Jaz uporabljam paste na osnovi al oksida, ki spada med grobe, ampak dosega zelo visok sijaj. Je potrebno nekaj več dela, vendar je rezultat lahko vrhunski. Potem je treba barko razmastiti in lahko se uporablja katerakoli zaščita.
Uporaba finih past na barki je brezveze. GC je pretrd, da bi lahko z njo karkoli dosegel.
Za pogledat barko ni problema. Letos bom kar veliko na Slo obali. Če bo čas lahko tudi pokažem kako je najbolje delati z eno ali drugo pasto...

P.S. oblekice na bokobranih precej bolj praskajo barko, kot gol bokobran.

P.S.1Malo sem smotano napisal, ker sem hitel. Bom popravil kasneje. Če imaš še kako vprašanje kar vprašaj!
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5747
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Če Mar 27, 2014 21:20

.


Vrhunski odgovor!

LP

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Brodar
Poddesetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: Če Mar 27, 2014 15:52

OdgovorNapisal/-a Brodar » Pe Mar 28, 2014 11:05

MamaMicka hvala za izdaten odgovor.
3M sem uporabljal tudi na vseh prejšnjih barkah na katerih pa je bil gelcoat starejši in v slabšem stanju kot je na zdajšnji. Z učinkom (razliko pred in po poliranju) sem bil zadovoljen, verjetno zato, ker nisem poznal boljšega. Po vsakoletnem poliranju pa je bilo zanesljivo veliko bolje kot pred tem oz., če nebi nič počel.
Nisem napisal, da nameravam uporabiti 3M Restorer and Wax temveč 3M Cleaner and Wax, gre, po mojem mnenju, le za nekoliko bolj fino pasto kot je Restorer, ki pa ima, še mnogo drugih sestavin in, ki je, kot navaja MM, ker je fina, "brez veze". Uporabiti grobe paste pri relativno novem gelcoatu pa se mi zdi škoda, -saj ga bomo z leti izbrusili.
Z veseljem pa bi "mojo tehnologijo" zamenjal z boljšo - s predlagano MM. Moj cilj je, da je gelcoat čim bolje in trajneje zaščiten, da se ga z lahkoto vzdržuje-pere, ob tem pa naj še naj lepo zgleda.
MamaMicka zelo bom hvaležen, če se lahko takrat, ko bom z barko zunaj, (okrog 15. maja) dobiva v ladjedelnici v Izoli. Kako pa bova kontaktirala? Tel.?
P.S.: Bokobrani brez srajčk mogoče res manj praskajo, vendar večina-tudi Polyform, veliko bolj mažejo bok barke. ...Vsega pač ne moreš imeti!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Mar 28, 2014 23:06

Ja pisal sem o cleanerju ime restorer pa mi je ušel na tipkovnico. Torej napisano velja za cleaner. Čeprav ni tudi pri restorerju nobene razlike.

Sem pa napisal svoje mnenje za katerega trdim, da je pravilno.

Malo me čudi, da pa si spraševal za mnenje glede na to, da si se že odločil z čim boš spoliral. Tu imam predvsem v mislih samo "granulacijo" polir paste(čeprav restorer in cleaner nista polir paste).
Jaz za poliranje oksidiranega gelcoata uporabljam po mojem vedenju najbolj grobo pasto na trgu kateri je še dodan granulat. In recimo če je GC bolj mehak in temne barve se potem vidijo hologrami. Za primerajavo z avtolakom lahko na mehkejši barvi naredimo holograme že z papirnato brisačo.
Torej, da bi GC prebrusil ni bojazni. po oceni čez prst je na barki GCja za ca 100 poliranj z zelo grobo pasto.
Torej GC je tako trd, da fina pasta sploh nima efekta in zato sem napisal, da je brez veze. Nisem pa ti niti priporočil, da poliraš z kako hardcore. Dve pasti, ki sem jih imel v mislih so za obnovo leska, torej za blago oksidacijo. Je pa res, da tista suha spada me t.i. grobe po PS...
Najvišji sijaj na barkah z oksidiranim GC se dosega z grobimi pastami. Res je, da so tudi grobe paste različno grobe in delujejo po različnih principih, ampak to je ze bolj "advanced".

Če poskušam rangirati paste za GC
fina = srednja
srednja = groba
groba = brus papir P2000(vodno brušenje), težje oksidacije se popravlja celo 1500 ali 1200 granulacije papirja.

Verjetno ne bo tega nihče poskusil. Če bi na barki brusil z papirjem P2000 in milnico sploh ne bi bilo nobenega odjema gelcoata, torej bi odstranjeval samo mušice.

@Brodar najbolje da se slišiva po telefonu
068 135 820

P.S. nisem te imel namen napasti glede tvoje odločitve z cim bos poliral, samo nekaj sem moral napisati za izhodišče teksta naprej :) brez zamere prosim
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Brodar
Poddesetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: Če Mar 27, 2014 15:52

OdgovorNapisal/-a Brodar » So Mar 29, 2014 17:14

Nisem se še odločil s katero pasto bom delal, želim le zvedeti ali je postopek in material, ki sem si ga kot laik zamislil, pravi-najboljši. V kolikor ni, bom zagotovo spremenil tako polirno pasto kot zaščito. Razumeti pa me vendarle moraš, da sem, ko je govora o grobih pastah in posegih zelo previden. Kot sem že napisal, GC je le na posameznih mestih izgubil visok sijaj-lesk in je malo ali nič(??) oksidiran. Zato bom mamaMicka zelo vesel, če se bova dogovorila za ogled in "drugo mnenje" glede stanja gelcoata in najprimernejšega postopka za njegovo vzdrževanje.
Hvala za tel. št. se oglasim.
Baracuda
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 140
Pridružen: Po Mar 19, 2012 22:10

OdgovorNapisal/-a Baracuda » To Maj 06, 2014 01:54

pozdravljeni Morjeplovci

sem se danes že bal, da imam resen problem, a ko zdaj berem, je očitno poanta v pasti in polirki.
skratka.
do sedaj sem imel gumenajke in zato nikoli teh tegob (no, so bile pa druge...)

ker je letos kupljen čoln star že 5 let je sicer all in all v zelo dobri kondiciji, a oksidacija (posebej na belih delih trupa) je kar opazna.
zato sem spoliral - oz. želel spolirati.
pasta star brite s tefolonom (bojda zaradi zaščite proti porumelosti) in granulacjo tako, da bi se lahko stuširal z njo... efekta nobenega.
zato mi je kolega prinesel bolj grobo pasto - -tudi marine.
zdaj je modri del trupa kar ok, a na belem delu ni šans, da se kaj spremeni.
polirka je tista volanska, (kot praviš MM, ni polirka in čeprav nimam izkušenj s to mašinerijo, tudi sam verjamem, da je bolj za en drek...)
skratka, ker imam okoli ovinka tudi ličarja, ki je doktor politur za avtomobile bi zavil še k njemju po grobo polirpasto za bele površine. polirko bi uporabil obstoječo, volansko, ker trenutno nimam alternative...

Ali tako lahko pričakujem boljše rezultate, brez da me skrbi, da bom kaj poškodoval?
kot rečeno z GC do sedaj nisem imel izkušenj...
prosim lepo za odgovor.

PS: čoln imam doma in temperature niso problem, ker je čamac v senci pod nadstreškom...

hvala vnaprej za kak pameten nasvet (najbolje od MM, :wink: )
LPB
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Maj 06, 2014 21:42

En odgovor zelo na hitro...

Problem volana, kot praviš je v tem, ker enostavno ne nudi dovolj sile, da bi kaj "odbrusil". S silo je povezana tudi temperatura, ki je pomembna za razgradnjo paste.
Nisi sicer napisal kaj imaš nataknjeno na volanu, vendar predvidevam, da original ovco ali mikrofibro.
Kljub temu bi se nek rezultat moral videti pa kot praviš se ne.

Problem pregrobe paste z granulacijo je lahko ravno v pomankanju moči poliranja in temperature. Ta granulat se enostavno ne razgradi in samo razi(praska po barki). Temu se reče z tujko swirl.

Torej v najslabšem primeru boš opazil nek sijaj, vendar pa sploh na soncu bodo vidne praske. In če so praske prisotne, z tehničnega vidika nisi naredil nič, saj praska pomeni poškodba, kot je poškodba oksidacija.

Ni izključeno, da je kaj narobe z gelcoatom, saj ni redkost, da se kakšnega gelcota skoraj ne da obdelovati in potemtakem je rezultat razumljiv. Ampak spet je to le razmišljanje na pamet.

Kot sem napisal je skoraj malo čudno, da ni razlike z dvema različnima pastama. In če hočeš moje mišljenje verjetno ne bo razlike niti z kako drugo pasto. Ampak to je pisanje na pamet. Za točen odgovor bi moral zadevo videti.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Baracuda
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 140
Pridružen: Po Mar 19, 2012 22:10

OdgovorNapisal/-a Baracuda » To Maj 06, 2014 21:49

MM hvala ti za hiter odgovor.

danes sem bil pri kolegu ličarju in mi je dal najbolj grobo pasto od 3M, kar jo ima na razpolago za avtomobile.
žal nisem imel časa sprobati ali je z njo kak hasek, a bom to opravil jutri popoldne.
res je, volan nima nobene moči! malo bolj prisloniš in se vse skupaj klavrno ustavi. ker sem si tudi to sposodil ne vem katera ovca je zmontirana, a skoraj sigurno ni druga kot to, kar je dobil poleg ko je stroj nabavil.
kakorkoli. jutri bom sprobal pasto 3M, če ne bo nič, si bom od ličarja sposodil še resno polirko, nakar nimam več idej...

Bom poslikal rezultate in pošljem - magari na ZS, ker pripenjanje slik na tale forum je cela kolobocija. žal. :(
polanc
Admiral
Prispevkov: 7151
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Maj 06, 2014 21:55

ja pol pa brusilka :lol:
Baracuda
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 140
Pridružen: Po Mar 19, 2012 22:10

OdgovorNapisal/-a Baracuda » Ne Maj 25, 2014 22:13

evo, informacije.

sem imel v petek na ogledu čolna strokovnjaka in rezultat je sledeč:
s poliranjem zgornjega dela trupa ne bo nič, ker je GC sam po sebi mat.
:oops:

vseeno hvala za vse koristne informacije, še posebej MM.

Lp,
B
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Maj 25, 2014 23:35

tale tvoj "strokovnjak" nima prav!

Vsak gelcoat je mat, dokler se ne spolira. Vsak čoln, ki ga naredijo, torej, ki pride iz kalupa pred prodajo spolirajo, da dobi sijaj. Obstajajo izjeme, kjer so kalupi brezhibni.

Kot sem že napisal, dopuščam možnost, da je z gelcoatom nekaj narobe. Nikakor pa ni gelcoat po sami naravi mat. Vsaka stvar, ki ni(preveč) porozna in je dovolj trda se da spolirati. Trša in gostejša, kot je struktura materiala-večji(boljši) sijaj nudi po obdelavi.
Recimo poglej diamant, različne kovine... GC je vsekakor zelo trd material.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
boni
Kapitan
Prispevkov: 189
Pridružen: To Jun 07, 2011 22:25

OdgovorNapisal/-a boni » To Jun 10, 2014 12:51

MM kaj meniš o polirni pasti Allegrini je ok?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta