Poliranje čolna - V iskanju svetega grala

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 16, 2015 00:50

Da bo nekako vse skupaj, odgovarjam na vprašanja iz te teme
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=16007

Ker se clovek uči sem v pretekli sezoni prišel do veliko novih spoznanj, ki jih bom delil, prosim pa, ce sem lani napisal kaj drugace je to ravno posledica tega.

@tomaz_slo

Glede cen paste bom napisal sledeče... Sama cena paste načeloma ni relevantna oziroma predstavlja zelo majhen del stroškov.
Recimo za 40ft barko je lahko dovolj 1kg paste. In to za overlap poliranje(praktično 2 roki). Drzi, tudi 3kg sem ze porabil, vendar za precej bolj zahtevne projekte.
Pri meni med pastami glavnino predstavljajo paste od Menzerne. Gre za profi paste za avto industrijo. Z njimi sem delal ze avtomobile in sem se jih tako navadil. Seveda pa ni vse tako zelo enostavno.
Ker so avtomobilske paste se z njimi praktično ne da polirati v vetru ali temperaturi nad ???25 recimo. Zato v te paste dodajam bodisi maziva za polir paste, lani pa sem zacel mešati z pastami od TopGear, ker jih imam se veliko na zalogi, rezultat pa je prakticno enak. Ker maziva ne dobim po neki normalni ceni.
Za zelo oksidirane barke najprej uporabim klasično grobo pasto z granulatom. Ta pasta pusca veliko "swirlov" zato poskusam cim manj.
Najljubse pa so mi paste na osnovi alu oksida. To je pasta, ki je med prsti gladka oksid pa se z obdelavo(temperaturo) razgrajuje. Če je GC dovolj trd in ni bil prevec oksidiran je dovolj ze ena roka. Od teh past uporabljam dve. Groba in manj groba. Zelo super se mešajo tudi med seboj in rezultati so fantastični.

Zascite uporabljam dve različne
Trda zascita na osnovi polimerov, kateri je dodana dodatna UV zascita. Proizvaja jo Menzerna, vendar je ni v katalogu, ker naj bi bila narejena posebej na zahtevo(podatki mojega dobavitelja, vendar mislim, da gre za neko "standard" pasto, ki je prepakirana). Ker ni predraga in je od tega, kar sem probal "best of" ne sprasujem in ne iscem dalje.
Pri tej zasciti pa obstaja eno veliko tveganje... Nekaterim GCjem ne paše in se delajo lise pri nanasanju. Ce se delajo lise pomeni, da je veliko moznosti, da se bo prijela una crna umazanija iz cerad.
Ni sicer tragedija, vendar ni to to. Ker se mi je to zgodilo lani na dveh barkah lahko trdim, da je to res. Lise se obriše, vendar gre veliko truda.

ZATO sem ponovno začel uporabljati tudi zascito od TopGear na osnovi hidrokarbonov, vendar kolikor vem so letos spremenili sestavo, tako da bom probal in poročal.
Cez nekaj dni bom naročal in če kdo kaj potrebuje ni problema.

Vsaj tako pomembna, kot pasta je žal tehnika poliranja. Treba je razumeti namen paste in to upostevati. Vzeti si čas...
Poliranje je neke vrste brušenje in ne mazanje.

Od all in one past pa osebno priporočam paste od TopGear. Zakaj? Ker jih imam precej na zalogi in bi jih odprodal z dobrim popustom. Generalno gledano pa je enaka(celo boljsa) od 3M marine. Izogibaj pa se raznih Sonax in Turtle past ker so navadna šala!




Če koga zanima lahko napisem en prispevek o poliranju z t.i. kamnom. Sem preizkusil 4 vrste kamnov in lahko kaj napisem o tem...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2148
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Mar 16, 2015 00:57

mamaMicka napisal/-a:Če koga zanima lahko napisem en prispevek o poliranju z t.i. kamnom. Sem preizkusil 4 vrste kamnov in lahko kaj napisem o tem...

Mene zanima! V 2014 smo mi barko spolirali s kamnom. Je razlika glede na moja prejšnja poliranja; včeraj sem bil na barki, polirana je bila pred 10 meseci, pa se še vedno lepo sveti. Prej je vse zbledelo v 1-2 mesecih.
Torej, zanima me generalno - je poliranje s kamnom priporočljivo ali ne, prednosti / slabosti itd. Hvala!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 16, 2015 01:39

Bom na kratko odgovoril, ker sem dobil ZS, da naj kako stvar zadrzim zase :)

Kamen ni nic drugega, kot trda polirna pasta. Torej pasta v bloku.

Priporočljivo ni, ker "kamen" deluje z pomočjo kemije, za delovanje je potrebna temperatura oziroma trenje nasploh. Hitro se lahko pregreje in prepolira material. Lahko ostanejo lise na gelcoatu zaradi slabo odstranjene paste(kemicna reakcija). Pasta je namenjena za poliranje drugih materialov in je poliranje barke kar veliko gemblanje... Vsaj jaz nisem našel paste v bloku za poliranje čolna, vsaj te, ki sem jih kupil v "navtičnem" šopu(na pasti je proizvajalec, ki ne dela polir past za barke ali barve.

Prednost je ta, da če se barka "pusti" polirati so lahko rezultati dobri v relativno kratkem času.

p.s. se zs sem ti poslal
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » Sr Apr 22, 2015 10:19

Vidim, slišim, da rostfrei polirajo s fleksarco in posebnim nastavkom ter nanašajo pasto, ki je v tršem stanju.

Kdo kaj na to temo lahko pove?
mile
Admiral
Prispevkov: 767
Pridružen: To Jan 13, 2009 21:14
Kraj: Ljutomer
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mile » Sr Apr 22, 2015 13:14

Pravkar sem opravil poliranje na ta način. Če si v okolici Mb potem je trgovina z RF MIBRA pravi naslov. Nastavek za fleksarco iz tkanine, vendar mora biti fleks takšen, da lahko rehuliraš vrtljaje, ker ti bo drugače polirni kolut takoj razcefralo.
Pasta je v trdem stanju in vrteč polirni kolut podržiš na pasto in potem poliraš. S tem se dosežejo neverjetni rezultati. Potem obstajata še dva spraja, ki dodatno zaščitita, vse pa je na voljo v MIBRI-Hoče.

Če nimaš fleksa pa lahko improviziraš s ročnim vrtalnim strojem in daš skozi kolut vijak z matico in dvema večjima podložkama.

Opozorilo. Pri postopku mora biti še ena oseba, ki bo zaščitila druge površine, ker polir pasta malo onesnažuje bližnjo okolico.
mile
muzičar iz Prlekije
ljubitelj dobre kapljice,kulinarike in morja
"boljše litrca v roki kot gajbica na strehi"
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2148
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Apr 22, 2015 14:34

al napisal/-a:Vidim, slišim, da rostfrei polirajo s fleksarco in posebnim nastavkom ter nanašajo pasto, ki je v tršem stanju.

Kdo kaj na to temo lahko pove?

Na tak način polirajo tudi barke, samo da je najbž pasta drugačna. Pri meni so uporabili pasto z oznako 27b, kupili pa na naslovu spodaj; najbrž jo seveda imajo še kje. Poliralo se je s polir mašino, ne fleksarico.

Trgovina Kolorček, trgovina barv, lakov, čistil in navtične opreme, Zdravko Žeger s.p.
Ulica ob Starem Zidovju 1
6310 Izola - Isola
(05) 641 74 37
031 792 244

Takole zgleda ta "kamen":

Slika

Kot je brati zgoraj je MamaMicka tak način odsvetoval, vendar sva kasneje preko ZS ugotovila, da na točno tak način še ni poliral. Zagotovo pa ti na tak način "pobere" več gel coata stran; torej tak način je primeren morda za enkrat; podobno kot bi cel gel coat prebrusil s finim papirjem.

Ključ za tako poliranje pa ni samo pasta, temveč tudi povsem drugačen kolut; kjer se polira z robom koluta. Nimam pojma kje se dobijo taki koluti; urbana legenda pravi, da jih šiva neka ženska iz Begunj za Elan :) Čisto možno, da je pa kak standardni kolut, ki se sicer uporablja tudi za poliranje česa drugega.
mile
Admiral
Prispevkov: 767
Pridružen: To Jan 13, 2009 21:14
Kraj: Ljutomer
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mile » Sr Apr 22, 2015 15:33

Pa saj sem napisal-ti koluti so v MIBRA-Hoče. Šivani so iz takih materialov, kot da bi bili iz starih vojaških šinjelov. Pasta je na otip trda in je kot palica cca 30cm in 6x6xcm. Ko se je z vrtečim kolutom dotakneš se nanese na tkanino in potem se sprehodiš po ceveh, fitingih, šraufih itd. Fleksarca mora imeti regulator vrtljajev-lahko je mala ali velika. To kar imaš v roki je za poliranje ravnih površin-predvidevam.

Res je za bi s polirno mašino šlo enako, vendar se s fleksom dosegajo hitrejši rezultati in dosežemo skoraj vse kote, ki pa jih na biminijih in ograjah ni malo.
mile

muzičar iz Prlekije

ljubitelj dobre kapljice,kulinarike in morja

"boljše litrca v roki kot gajbica na strehi"
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2148
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Apr 22, 2015 15:44

Vse OK Mile, samo ti pišeš o poliranju inoxa, jaz pa gel coata, bokov barke. Se ne spoznam - najbrž gre za enake kolute, kot ga je imel mojster, ki je pri meni poliral barko lani - pravil je pa o neki šivilji, ki, da jih dela (za poliranje bark).
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » Sr Apr 22, 2015 15:56

Hvala za odgovore. Zdaj je samo vprašanje ali meni to paše na 25let staro B&D fleksarco:)
mile
Admiral
Prispevkov: 767
Pridružen: To Jan 13, 2009 21:14
Kraj: Ljutomer
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mile » Sr Apr 22, 2015 16:16

Grega295 napisal/-a:Vse OK Mile, samo ti pišeš o poliranju inoxa, jaz pa gel coata, bokov barke. Se ne spoznam - najbrž gre za enake kolute, kot ga je imel mojster, ki je pri meni poliral barko lani - pravil je pa o neki šivilji, ki, da jih dela (za poliranje bark).


Ja, saj, ampaj jaz sem neposredno odgovarjal Al-u za inox, zato smo malo zamešali eno in drugo, ker je tema poliranje bark.

Glede B&D fleksarce pa-verjetno bo prehitra.
mile

muzičar iz Prlekije

ljubitelj dobre kapljice,kulinarike in morja

"boljše litrca v roki kot gajbica na strehi"
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 5368
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Apr 22, 2015 17:21

Grega295 napisal/-a:Pri meni so uporabili pasto z oznako 27b

Ta "kamen" se imenuje Kemipol T-27/B : http://www.kemostik.si/belinka-kemostik/izdelki/?id=889.

Pred kratkim sem ga videl v praksi, ko so mi z njim spolirali majhen del trupa. Pa tudi kolut sem videl. Poliranje je zelo hitro in tudi učinkovito (barka se je v hipu zasvetila), ampak ne vem koliko je takšna metoda prijazna do gelcoata... Jaz sem se raje odločil za poliranje z grobo polirno pasto 3M Imperial, nato pa 3M Finesse-it in na koncu še vosek. Poliral bom sam (s pomočjo sinov) ker so fantje draguljarji in bi rad vsak za nekaj dni poliranja zaslužil 3 jurje :roll: (materiala je pa za sto eurov).
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » Sr Apr 22, 2015 18:00

Jaz nisem hotel odpirati nove teme a debata je o inoxu...

@H2O palec gor za akcijo!
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » Sr Apr 22, 2015 23:22

@mile
Torej ta nastavek iz tkanine se kaj... obleče na šajbo?
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Apr 23, 2015 01:10

al

Slika

gre za taksne kolute. Za mibro ne vem ali ima ze z nastavkom, naceloma pa moras tega narediti sam, da gre na flex.

Nekje sem ze pisal, da edina trajnejsa resitev za inox je poliranje, da se ponovno zgladi povrsina, da ni dovzetna tolika za rjavenje.
Jaz na tem področju še vedno iščem nek sveti gral, venda sem ze vsa leta zelo na začetku.
Vmes sem imel namen kupiti tudi mašino za poliranje cevi z katero dosežeš res vrhunske rezultate, vendar menim, da se ekonomsko nikoli ne bi pokrila, saj dvomim, da bi kdo za to plačal recimo 200€ ali vec. Na malo vecji barki je dela hitro za cel dan samo z inoxom, unicis 2 ali 3 trake, masina stane pa 2 jurja, potem pa se nekaj pasta in zascita. Ce bi za to trg bil sem prvi, ki stopim nasproti. Enkrat sem si jo sposodil in rezultati so vrhunski, le traja kar nekaj časa, da se privadis masine.
Jaz imam drugače kolut širok 5cm, premera 10cm za te stvari, vendar ga malo uporabljam, ker je prevec dela, računat pa ne moreš, čeprav mi je res žal, ker potem je(ob redem vzdrževanju) nekaj let mir.

Zelo slaba stran poliranja inoxa je umazanija(predvsem z temi koluti), ki jo za seboj pustiš. Če imaš malo sreče celo takšna, da je kar projekt sčistiti, ker se dobesedno zažre v GC. Vsekakor sprotno šiščenje, predvsem pa da se to naredi najprej, nato pa pere celo barko, ker je res katastrofa.

Glede poliranja gelcoata. Grega me je narobe razumel. Sem poskusil, vendar z XYZ pastami(firma iz KK). Nato sem kupil pasto, ki jo navajata z H2O, naročil še dva koluta. Enega iz bombaža in enega iz flanele.

Ne bom rekel, da ni rezultatov, vendar dve stvari zakaj jaz tega ne priporočam.

1. Zadeva učinkuje zaradi velike hitrosti koluta. Zelo slaba stran tega je ta, da se obdelovanec močno pregreva. Ampak res temperatura je po mojem znanju vsaj 3-5x previsoka, kar pa za GC(in spodal laminat) ni ravno pametno. Bog ne daj da je kaka črta barvana, ali celo barka.

2. Umiranje na obroke... Tak rezultat z pravilno pasto in kolutom dosežeš v 50% časa. Ne razumem večine. Ne poslušajo, ko svetuješ manj paste in daljši čas obdelave(čeprav na koncu je isti čas, ker ni treba brisati zapečene paste). Z kamnom, ko je pa res treba drgniti ko kreten, ker je pač povšina koluta na obdelovancu max 5x5cm bi pa šli polirat. Da ne govorim, da je za nekoga, ki tega ne dela zelo hitro tezko, saj se kasneje lahko pokazejo lise.


Dejstvo je, da je edina rešitev odstranitev oksidiranega gelcoata, nato pa vzdrževanje.
Ravno sem se vrnil iz barke z črnim gelcoatom. Pred tremi leti je bil siv. "Sanacija" je bila narejena v dveh delih, torej v dveh poliranjih. Letos po dvigu smo jo oprali in je kot nova. Na željo lastnika sem vseeno naredil finiš, nanesel zascito in barka je dejansko top. V črnih bokih si lahko stiskaš mozolje ali ženske barvajo trepalnice.
Dobro spolirana barka v enem letu pač ne izgubi sijaja in to je fakt! Če po enem letu narediš spet korekturo, bo tretje leto še manj zbledela in tretje leto je morda dovolj le pranje in nanos zascite.

Redke so izjeme, ko je zaradi "bolezni" gelcoata drugače.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Apr 23, 2015 01:11

BTW je kdo od morjeplovcev imel barko zunaj te dni v Punatu, ker se mi zdi, da so bili zunaj samo Slovenci?
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta