Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Sep 11, 2013 12:45

Ker sem praktično istočasno dobil dva vprašanja o tem problemu bom napisal zakaj pride do tega.

Največkrat je za skurjene zavore kriv amortizer v priklopu prikolice. Google jih pokaže takole

https://www.google.si/search?q=Auflaufe ... 80&bih=900

Amortizer skrbi za to, da nudi določen kontra odpor smeri zaviranja prikolice.
V kolikor je amortizer slab se cela teža prikolice nasloni dobesedno na zavore in tudi, ko ni potrebno polno zaviranje je to "aktivirano" in tako pride do pregretja in uničenja zavor.

Tehnologija material zavor prikolic je nekje iz časov Yugov in Fičkotov zato ponavadi pregrete zavore pomenijo tudi uničene zavore. Če imamo srečo so uničeni tudi bobni, cilindri in še kakšen plastičen del.
Proizvajalci načeloma ne predvidevajo periodično menjavanje tega dela, zato se na le-tega pogosto pozabi. Kdaj je amortizer uničen je zelo težko reči, saj ogromno zavisi od teže tovora, kilometrov in nenazadnje tudi avtomobila in stila vožnje.

Zelo uničen amortizer spoznamo tako, da se amortizer stisne praktično brez upora, to pomeni tudi če se stisne samo 1cm. Dobrega amortizerja na roke praktično ni mogoše stisniti. Še en pokazatelj slabega amortizerja je, da ko se ustavimo z prazno prikolico na ravni površini ostane glava(amortizer) stisnjena. Torej prazna prikolica po zaviranju na ravni površini se mora po zaustavljanju "sama odbremzati".

Drugi, oziroma vzporeden razlog je izrabljena puša glave priklopa. Ta puša služi, kot vodilo osi priklopne glave pri zaviranju. V kolikor je puša izrabljena je povrat glave otežen. Torej, če ima glava priklopa "luft" v smereh levo-desni in gor- dol je izrabljena puša.

Tretji razlog, ji je tudi ponavadi vzporeden pa so slabo, oziroma napačno nastavljene zavore. Močno "zategnjene" ali močno "odtegnjene" zavore dopuščajo premalo, oziroma preveč hoda glave in tako po eni strani prehitro preveč zavira, odtegnjene pa dopuščajo prevelike nenadne obremenitve in preveliko stiskanje in prevelik hod amortizerja.

Seveda je razlog lahko tudi enostavno prevelik klanec, vendar to so res ekstremni klanci in okstremne dolžine le-teh. Enako mora biti prikolica zelo težka.

Jaz upam, da sem komu pomagal. Nisem najboljši pisec, ko je treba nekaj razložiti. Če je komu kaj nejasno ali pa meni, da sem kaj pozabil pa kar pogumno. Tistih, ki to ne zanima naj kliknejo http://www.freetetris.org/game.php
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 665
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » Sr Sep 11, 2013 14:44

Hvala za tole! Dobro vedeti.
Uporabniški avatar
kekeck
Kontraadmiral
Prispevkov: 217
Pridružen: Po Jan 26, 2009 19:39

OdgovorNapisal/-a kekeck » Sr Sep 11, 2013 15:31

Prikolica ima okrog 25000km. Če kljuko na roke potisnem nazaj gre relativno lahko (z eno roko), ko jo spustim se ne vrne popolnoma naprej, manjka približno 1cm (ko jo z roko potegnem naprej, v amort. slišim piskanje).
Pri vožnji se mi zdi, da prikolica kdaj cukne.
Ali mislite da je amortizer za menjat?
... potovanj ne štejem po prejadranih miljah ampak po krajih ki jih obiščem in ljudeh ki jih srečam ...
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1956
Pridružen: Če Mar 25, 2010 16:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Sr Sep 11, 2013 16:10

Ali je isti amortizer povezan s problemom če prikolica pri vzrvatni vožnji bremza?
ludwe
Kapitan
Prispevkov: 202
Pridružen: Sr Mar 03, 2010 17:23
Kraj: Cerknica

OdgovorNapisal/-a ludwe » Sr Sep 11, 2013 16:35

kekeck napisal/-a:Prikolica ima okrog 25000km. Če kljuko na roke potisnem nazaj gre relativno lahko (z eno roko), ko jo spustim se ne vrne popolnoma naprej, manjka približno 1cm (ko jo z roko potegnem naprej, v amort. slišim piskanje).
Pri vožnji se mi zdi, da prikolica kdaj cukne.
Ali mislite da je amortizer za menjat?


Tvoj amortizer je najbrž spustil dušo.Jest bi ga zamenjal.Na moji prikolici sem imel amortizer zlomljen pušo pa znucano,sistem za vožnjo v rikverc pa blokiran z žico :shock: .Ko sem sistem za v rikverc sprostil sem pri zaviranju slišal pok (prikola je kar poletela na kljuko.Cilinder sem zamenjal pušo naredil novo in zdaj dela kot mora.Sem pa letos preden sem odšel na morje preventivno snel bobne ter ugotovil ,da so najbrž od starosti odstopile obloge.Z takimi najbrž nebi naredil niti 5 km.Sproti sem zamenjal še ležaje in semeringe za vse skupaj sem plačal 220 eur.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Sep 11, 2013 20:35

ludwe napisal/-a:
kekeck napisal/-a:Prikolica ima okrog 25000km. Če kljuko na roke potisnem nazaj gre relativno lahko (z eno roko), ko jo spustim se ne vrne popolnoma naprej, manjka približno 1cm (ko jo z roko potegnem naprej, v amort. slišim piskanje).
Pri vožnji se mi zdi, da prikolica kdaj cukne.
Ali mislite da je amortizer za menjat?


Tvoj amortizer je najbrž spustil dušo.Jest bi ga zamenjal.Na moji prikolici sem imel amortizer zlomljen pušo pa znucano,sistem za vožnjo v rikverc pa blokiran z žico :shock: .Ko sem sistem za v rikverc sprostil sem pri zaviranju slišal pok (prikola je kar poletela na kljuko.Cilinder sem zamenjal pušo naredil novo in zdaj dela kot mora.Sem pa letos preden sem odšel na morje preventivno snel bobne ter ugotovil ,da so najbrž od starosti odstopile obloge.Z takimi najbrž nebi naredil niti 5 km.Sproti sem zamenjal še ležaje in semeringe za vse skupaj sem plačal 220 eur.


Obloge so odstopile zaradi pregretja, zelo tezko odstopijo zaradi starosti. Lahko, vendar redko...

@kekeck
Amortizer je spustil dušo že na polovici te poti. V kolikor gre z eno roko je zanič. Kot sem napisal, novega amortizerja z rokami ne moreš stisniti.
Pokazatelj je tudi ta, da ti pri zaviranju prikolica butne v avto. Pri izpravni prikolici pri zaviranju opazis samo, da čez kako desetinko po zaviranju malo počepne zadnji konec avtomobila. Takrat je zavrla prikolica in pritisnila vertikalno na kljuko.

@tomaz_slo
točno ta :
Novejše prikolice (kakih 10 let pa še malo) nimajo več hakla s katerim blokiraš glavo priklopa (prepovedan) namesto hakla delo opravlja amortizer. Ne znam povedati koliko odriva nudi amortizer, vendar prikolica NE SME bremzati(tudi še je polna) pri vzratno vožnji po ravnini. Celo do nekega naklona 10-12° ne bi smelo biti težav, kar pa je že kar konkreten klanec.
Pri tem nastaja dvojni problem. Ko zaviraš se slab amortizer preveč stisne in se ne vrne, torej še predno začneš vzratni manever je prikolica delno pribremzana.
Seveda je pri vzratni vožnji potrebna potrpežljivost in nežne noge.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
kekeck
Kontraadmiral
Prispevkov: 217
Pridružen: Po Jan 26, 2009 19:39

OdgovorNapisal/-a kekeck » Če Sep 12, 2013 08:07

Res je tudi da prikolica ne gre več vzratno tako lahko kot včasih. Amortizer se takoj preveč stisne in začne zavirat.

Zamenjat ga mislim sam. Ali ima kdo kašen nasvet glede poteka dela?
... potovanj ne štejem po prejadranih miljah ampak po krajih ki jih obiščem in ljudeh ki jih srečam ...
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Sep 12, 2013 11:33

Načeloma je zadeva dokaj enostavna, sam potek pa zavisi od tipa priklopa...

Vsekakor ti priporočam, da odklopiš zavorno štango in odviješ cel priklop stran iz prikolice, tako, da ga daš lahko na ponk in v miru delaš.

Najpogosteje je priklop privijačen z dvema ali 4 vijaki.

Nato odvij stran vijak, ki drži ročico za zateg ročne in ta vijak ponavadi drži tudi mehanizem. Snemi ročico in mehanizem.

Nato odvij še glavni vijak, ki drži glavo priklopa, tako da ga sprosti, da ga potegneš ven.
Amortizer je včasih samo zataknjen, včasih je privit z dodatnim vijakom na gred glave priklopa ali pa je narejen nosilec, ki je privijačen na glavni vijak glave priklopa.
Ko bos razstavljal ti bo kmalu jasno kako je vse skupaj narejeno.

Istočasno boš tidi videl, če je še kaksen del zanič, verjetno boš nasel se kaksen "nipl" za mazanje za katerega sploh nisi vedel, da ga je potrebno mazati.

Je pa ponavadi zanič puša in amortizer. V redkih primerih je zvit mehanizem naletne zavore, pa še to večinoma samo za del, ki upravlja z ročno zavoro.

Ko boš zlagal nazaj vse dobro namaži. Priporočam ti, da ne delaš v kakem pesku. Maže se vse z MASTJO in ne z kakimi spreyi in podobno.

Pod redno vzdrževanja spada vsakoletno mazanje niplov!

P.S. imam eno prikolico kjer moram to narediti. V kolikor bom naredil pred teboj obljubim, da bom pofotkal...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
kekeck
Kontraadmiral
Prispevkov: 217
Pridružen: Po Jan 26, 2009 19:39

OdgovorNapisal/-a kekeck » Pe Sep 27, 2013 16:54

Sem zamenjal amortizer kar na prikolici.

Demontaža
Slika

Popolnoma demontirana glava. Spodaj je nipelj preko katerega sem redno mazal pušo, tako je bilo notri dovolj masti, Puša pa tudi še nima lufta.
Slika

Zgoraj novi, spodaj stari
Slika

Ponovna montaža
Slika

Ker je bila gumica izrabljena
Slika

Sem kar sam naredil novo. Upam da bo OK.
Slika

Zdej pa samo še na testno vožnjo.
... potovanj ne štejem po prejadranih miljah ampak po krajih ki jih obiščem in ljudeh ki jih srečam ...
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Sep 27, 2013 18:29

odlično. Vidiš da ni tako težko. Razlika bo pa taka, da sam ne bos mogel verjeti.

Malo še nastavi zavore, ko ravno delaš. Tudi tam načeloma ne moreš veliko falit. Nastavi obe enako. Malo pusti odmika, ne približaj do konca. Preveč pa tudi ne...

Ko začneš kar nekako ugotovis kako je prav.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Sep 27, 2013 18:31

Še gumica. Če je bolj trda guma bo ok!
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
prikolicar
Prispevkov: 1
Pridružen: Ne Avg 18, 2019 21:28

Re: Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

OdgovorNapisal/-a prikolicar » Po Avg 19, 2019 21:36

mamaMicka,

najprej velika pohvala za izčrpne opise indikacij slabega amortizerja naletne zavore. Ne dveh tretjinah poti do Norkappa in nazaj (9000 km) sem vsaj vedel kaj se dogaja. Seveda šele po spustu v fjord iz 1500m do morja, ko sem dodobra pregrel vse elemente zavor in kolesa. Amortizer sem že takrat lahko stisnil vsaj za tretjino (z lahkoto) sedaj ga pa brez težav stisnem celega. Prikolica se že na začetku poti ni sama odbremzala ko sem jo parkiral. Vseeno smo uspešno prišepali domov.

Zdaj pa vprašanje da bom lahko jutri bolj suvereno debatiral ko bom uveljavljal garancijo. Ker sem spregledal grbino sem z repom (desnim pločevinastim zaščitnim lokom) podrgnil po makadamu tako da sem zvil lok in ga žal tudi iztrgal iz poda. Ali je možno, da sem s tem poškodoval amortizer naletne zavore. "udarec" ni bil vertikalen ampak pod kotom cca 10 stopinj.

Hvala za povratne informacije.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1686
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Avg 20, 2019 08:17

malce si falil, dobre prikolice imajo avtomat za vzratno vožnjo. prikolica najprej začne zavirat potem pa spusti. in nima veze prednja glava s tem
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

Re: Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Avg 20, 2019 12:01

prikolicar napisal/-a:mamaMicka,

najprej velika pohvala za izčrpne opise indikacij slabega amortizerja naletne zavore. Ne dveh tretjinah poti do Norkappa in nazaj (9000 km) sem vsaj vedel kaj se dogaja. Seveda šele po spustu v fjord iz 1500m do morja, ko sem dodobra pregrel vse elemente zavor in kolesa. Amortizer sem že takrat lahko stisnil vsaj za tretjino (z lahkoto) sedaj ga pa brez težav stisnem celega. Prikolica se že na začetku poti ni sama odbremzala ko sem jo parkiral. Vseeno smo uspešno prišepali domov.

Zdaj pa vprašanje da bom lahko jutri bolj suvereno debatiral ko bom uveljavljal garancijo. Ker sem spregledal grbino sem z repom (desnim pločevinastim zaščitnim lokom) podrgnil po makadamu tako da sem zvil lok in ga žal tudi iztrgal iz poda. Ali je možno, da sem s tem poškodoval amortizer naletne zavore. "udarec" ni bil vertikalen ampak pod kotom cca 10 stopinj.

Hvala za povratne informacije.

Hja možno sicer je, ampak med voznjo je amortizer iztegnjen. Verjetno se bo prodajalec branil in zgovarjal tudi na to. V realnosti pa ni možnp. Amortizer je zasciten pren "napačnimi" hodi. Če je kljuka cela, amortizer ni dobil "izvina".
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4694
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

Re: Prikolica po klancu navzdol-zakurjene zavore-kaj je narobe

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Avg 20, 2019 12:04

kr3mn1 napisal/-a:malce si falil, dobre prikolice imajo avtomat za vzratno vožnjo. prikolica najprej začne zavirat potem pa spusti. in nima veze prednja glava s tem

Pišuka, res bi rad videl ta avtomat?

skoraj 5 let sem bil uvoznik nekaj proizvajalcev prikolic in za njih imel tudi servis, tudi garancije. Torej AL-KO in KNOTT. Pomojem, da nekaj vem o prikolicah.
Ja, ni pa nujno :D
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: nac in 2 gosta