AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

klasidar
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: Po Jul 16, 2007 17:52

AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a klasidar » Po Avg 04, 2008 17:48

Pozdravljeni,

pojavil se mi je problem pri polnjenju akomulatorja. Zakaj se akomulator ne polni?
Imam notranji motor in dva akomulatorja.
Kar dve leti smo ugotavljali kaj je narobe, da motor ne želi zglisirati vedno- samo kadar je bil pri volji.
V prostem teku je vse bilo ok, šele ko si želel zglisirat se enostavno ni odzval in je kar umiral.
Ščistili smo rezervoar, ker smo sumili vodo v gorivu, nastavili nove separatorje za vodo.kar dva, menjavali svečke kot za stavo od originalnih do ..., pa nič. Letos smo bili pa pozorni na akomulator, ker smo ga zamenjali.
Pri prvi vožnji se je akomulator izpraznil in moč motorja je umrla. Pogledali smo polnjenje akomulatorja in prestavili akomulator na drugo pozicijo ( so tri možnosti), in se ja akomulator ponovno pravilno polnil. Sedaj pa zopet odpoved. Zdaj pa se še po drugi diodi akomulator ne polni.
Tako imam sedaj samo en akomulator, ki se polni.
Kaj je vzrok? Zakaj se to dogaja in kateri del moram nabavit nov?
Lahko pomagate? LP Darij :oops: :oops: :oops: :oops:
Bojan
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 43
Pridružen: Po Jul 28, 2008 08:22
Kraj: Fram

akumolator

OdgovorNapisal/-a Bojan » To Avg 05, 2008 15:39

Ni mi povsem jasno kaj bi imel ak8umolator z močjo ?
Malo več napiši kakšen motor imaš. Glede na to,da si menjal svečke sklepam da je bencinar. Sklepam da imaš 12v napeljavo in prav tako 12v akumolator.Akomulator se polni z dinamom ali najbolj verjetno z altenatorjem.Napetost mora biti enosmerna in okrog 14 do 15 voltov, da bo polnjenje uspešno.Lanko je tudu kak volt več.To bi bila osnova polnjenja na grobo.Ne vem kako imaš akumolatorje vezane da se ti zdaj polni. A jih preklapljaš ali po sta vezana oba ( vsporedno)
Možno je ,da pri prevelikem padcu napetosti in pri novejših motorjih zataji elektronika kar pomeni, da se motor ustavi, da bi pa pešal ,pa že presega moje skromno znanje.
Pa smo spet na začetku
klasidar
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: Po Jul 16, 2007 17:52

OdgovorNapisal/-a klasidar » To Avg 05, 2008 16:35

Zdravo,

torej moč motorja upade, ker se akumulator ne polni. Motor potr :?: ebuje akumulator med vožnjo. Če pade napetost na 10, ne boš nikoli zglisiral. Imam dva akumulatorja, enega za start in vožnjo, drugega za ostale stvari. Vezana sta preko isolatorja na altenator, vsak posebej. Lahko priklopiš tudi tretji akumulator, saj so na isolatorju tri diode. Meni je odpovedala ena dioda, ko pa sem preklopil, pa po cca 15 dneh še druga.
Najbrž bi moral menjat isolator, vendar me mantra zakaj ja zadeva crknila, bo tudi če kupim nov isolator? Zanima me vrok. :?: :?

LP darij
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » To Avg 05, 2008 18:43

To mi je pa malo čudno. :D Motor potrebuje akumulator za vžig, potem je pa neodvisen................. pri ročnem vžigu pa še takrat ne .... ........ razen če je električni motor :)

Glede na okvare, je lahko kaj narobe z elektroniko, da se pri določeni temperaturi pojavlja kakšen stik, ki poleg na delovanje motorja, vpliva tudi na "uničevanje" relejev.... glede na to, da opisuješ, da včasih dela normalno, včasih pa ne.
Delo za električarja, je moje mnenje.
monster_d
Kapitan
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne Apr 08, 2007 18:43
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a monster_d » To Avg 05, 2008 18:55

Ce ti papa akomulatorje pol je verjetno nekaj priklopljeno gor kar ti ga prazni, ce ti ga pa ne polni pol je verjetno kot ze omenjeno kriv altenator, napetost akomulatorja pa bi mogla biti med 12,2 do 12,7.

Tole da bi pa za voznjo motor potreboval akomulator pa prvic slisim.
klasidar
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: Po Jul 16, 2007 17:52

OdgovorNapisal/-a klasidar » To Avg 05, 2008 20:48

Ja, torej podroben opis:

čoln je šel popolnoma normalno, pravilni obrati, hitrost, zglisiranje. Potem je hitrost popustila in se je čoln z zadnjimi zdihljaji spravil do RABA. Seveda ni bil nihče pozoren na akumulator. Vedno ga pa je sončna celica toliko napolnila, da hudič se po osmih letih ni crknil.

No, pred Rabom se spravimo na delo, pregledamo svečke, vodni separator, filter za gorivo... NIČ. Smo pa akumulator z vinčem totalno izpraznili, da je ob vžigu naredil še samo KLIK.

Najprej panika, no pa preklopimo na drug akumulator. Seveda nismo bili pripravljeni, da bo čoln zglisiral in nas je pometalo kot mačke po čolnu.

No pa ugotovimo, da rabimo nov akumulator in drug dan kupimo. Čoln deluje brez problema na en in drug akumulator.

Zapeljemo se preko do Punta križe na Cresu - hudič zopet crkne, pogledamo akumulator - nov in se ne polni. Prešaltamo na drug akumulator in spet gre.

Nato ugotovimo, da je crknila dioda na razdelilcu za polnjenje baterij. Preklopimo na prosto diodo (na razpolago so tri) in čoln zopet gre - do sedaj, ko je crknila še druga dioda.

Torej menim, da je šel razdelilec, ki polni baterije iz altenatorja tako imenovani split charge diode.

Meni to zgleda, da čoln med vožnjo rabi ful akumulator, če ne, bi ga lahko med vožnjo izklopili, prav tako pa je zraven vseh insrumentov delovanja tudi ta za akumulator, ki nenehno kaže moč akumulatorja med vožnjo. Res je da mora biti nekje 12,5 , da je ok. Ko je kazalo na inštrumentu 10 napetosti, čoln ni glisiral.

Se opravičujem za dolgo zgodbo, vendar je težko razložit, tako da je razumljivo kaj se je dogajalo.

lep pozdrav vsem - darij
Bojan
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 43
Pridružen: Po Jul 28, 2008 08:22
Kraj: Fram

OdgovorNapisal/-a Bojan » To Avg 05, 2008 21:11

Da je akomulator med vožnjo nepoteben se ne strinjam. Drži, da bi naj bil delujoč motor neodvisen.Če polni, hkrati pa zadosti potrbe elektronike za normalno delovanje. Če ne polni pa se elektronika napaja iz akumolatorja in dela dokler napetost ne pade pod neko razumno mejo, potem pa je konec.
Mislim, da je to tudi o0dgovor na to ,da motor zgublja moč.
Še to, dizel osemno avto. ki ima za ugasnit motor elektro magnetni ventil na visokotlačni črpalki brez elektike NE dela saj ima zaprt dovod goriva.
Verjetno je stvar v diodah za polnjenje.
Pa smo spet na začetku
klasidar
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: Po Jul 16, 2007 17:52

OdgovorNapisal/-a klasidar » To Avg 05, 2008 21:20

Torej zanimiva ugotovitev kot eden od vzrokov zakaj nam čolni ne zglisirajo - PREVERITE AKUMULATORJE. :oops: :oops: :oops: :oops:

Vrok, da se akumulator ne polni je po moje ravno ta split charge diodes - isolator - polnilec-ali ne vem kako naj to zadevico imenujem, ki je med akumulatorji in altenatorjem.

Čez vikend grem zadevico zamenjat, čeprav ne vem ravno, ali bo ta zadevica z 70 amp dovolj - altenator je mislim 60 amp - bi moral biti ta polnilec več amperski?

:arrow: pozdrav darij
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1952
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Avg 06, 2008 01:10

Na taki diodi imaš nekaj padca napetosti. Napol prazen akumulator ti bo vlekel kar precej toka, tudi celih 60A, če pa goniš vinč, ko motor dela, pa bo čez tisto diodo teklo še več. Če si kupil 70A diode, verjetno to pomeni, da vzdrži ta tok, če je lepo na hladnem in malo na prepihu. Kje pa imaš zadevo namontirano?
Namesto te naprave lahko v sili povežeš oba akumulatorja vzporedno. Ker sta malo različna, se bo pri tem v mirovanju vsaj eden hitreje praznil.
To, da čoln ne zglisira ob prenizki napetosti akumulatorja mi je pa precej logično, če ima vžigalno tuljavo. Pri višjih obratih ni več dovolj energije za zanesljiv vžig na svečki.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 754
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Sr Avg 06, 2008 11:00

Diode ločujejo akumulatorje, da ne teče tok iz polnega v prazen akumulator. Skozi diode teče precejšen tok in na njih je padec napetosti cca. 0,6V. Zaradi tega se diode segrevajo. Montirane so na hladilno rebro za odvajanje odvečne temperature. Med diodo in hladilnim rebrom je sljudna izolacija. Če je ta izolacija poškodovana in je hladilno rebro pritrjeno na ohišje motorja, na katerem je tudi negativen pol akumulatorja, pride do problemov. Ni nujno, da prebija 100%, ampak le delno - ima neko upornost. V tem primeru pride napetost alternatorja in akumulatorja v delni stik z ohšjem in posledica tega je praznjenje akumulatorja in moteno delovanje motorja. To je le ena od možnosti. Lep pozdrav.
Jadranje je odklop
klasidar
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: Po Jul 16, 2007 17:52

OdgovorNapisal/-a klasidar » Sr Avg 06, 2008 17:18

Diode so montirane v bunkerju kjer je motor. Možno je, da je kaj od tega poškodovano, vendar ne vem. Ta vikend grem dol, pa bom preveril, če se vidi kakšna fizična poškodba na diodah oz. hladilnih rebrih.
Zmontiral bom nove diode, pa bomo videli.



Javim, kako bo šlo - do takrat pa pozdrav. :wink:

darij
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8687
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Avg 06, 2008 17:49

Hja pri nizki napetosti je možno, da je tudi iskra na svečkah slabša in tako izgubiš moč, čeprav je to precej malo verjetno... No pa recimo, d ato je, če praviš 10 V. Poskusi pomeriti z dobrim volt-metrom, ker svinčev akumulator je popolnoma prazen že pri 10,8V, pri 10 pa je mrtev!
Med delovanjem motorja bi morala napetost na akumulatorjih biti celih 13,8V, vse kar je manj, pomeni, da se akumulatorji zelo slabo polnijo in se nikoli ne napolnijo 100%, kar jim ZELO skrajša življensko dobo.
Na boljših diodnih razsmernikih imaš še en izhod, ki se ga veže na regulator na alternatorju in tako kompenzira padec napetosti na diodah. Alternator tako polni na nekje slabih 15V, do akumulatorja jih pride 14... Padec napetosti na silicijevi diodi naj bi bil 0,7V.
Moj nasvet je bil že večkrat... Na manjšem čolnu pozabi na vso sranje z raznimi razsmerniki in veži dva akumulatorja enostavno vzporedno... Še nisem imel problemov v življenju, pa še na vseh mojih barkah je bilo tako! Je pa res, da vedno kupi 2 ali 3 povsem enake akumulatorje iz iste serije (uparjeni)! Tudi menjaš vse hkrati...

LP
igor1
Kapitan fregate
Prispevkov: 122
Pridružen: So Apr 21, 2007 17:41
Kraj: Šentjur-Bunarina

OdgovorNapisal/-a igor1 » Po Avg 11, 2008 20:30

Da ne odpiram nove teme.

Imam svinčene akomulatorje in sicer 2x100A svinčene.Ker pa ti akomulatorji po 6-tih urah več nimajo več moči (ko sem na vodi),sem se odločil,da jih zamenjam z gelskimi.Zanima pa me:ali ta polnilec,ki sedaj polni svinčene akomulatorje tudi polni gelske?Imam originalni polnilec,ki je v čolnu.Four winns vista.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8687
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Avg 11, 2008 22:26

Načelno da, ni pa najbolj pametno. To je večni problem, ni vse v polnilcu, akumulatorje polni predvsem alternator, ki pa sploh ni za GEL ali AGM varianto... V glavnem sranje in jaz osebno sem za manjše barke mnenja, da ne kompliciramo, kupimo poceni kislinske akumulatorje in rešena domovina... Mogoče raje dodaj še enega za porabnike in bo kapacitete dovolj, tudi izpraznil jih boš manj...

LP
Uporabniški avatar
opus
Kontraadmiral
Prispevkov: 242
Pridružen: To Maj 13, 2008 16:22
Kraj: Pula

OdgovorNapisal/-a opus » To Avg 12, 2008 10:55

Meni izdrzi 2x100 Ah baterija za sluzbo hladilnika in radia celi dan. Za start imam posebno baterijo 100 Ah.
Tebi so mogoce stari akumulatori?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost