AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5786
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Maj 18, 2020 11:15

Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a BE84 » Po Maj 18, 2020 12:11

Marchi napisal/-a:Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!

Prostor mi dopušča za 90 Ah ki ima 800 A zagonskega.
Bo zmožen moj alternator tole polniti?
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5786
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Maj 18, 2020 12:35

BE84 napisal/-a:
Marchi napisal/-a:Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!

Prostor mi dopušča za 90 Ah ki ima 800 A zagonskega.
Bo zmožen moj alternator tole polniti?

Odvisno koliko časa bo polnil!
Izračunaj dnevno bilanco energije in boš videl ali boš prilagodil akumulator potrebam ali obratno in koliko časa bi moral laufat motor, da vsaj izniči dnevno porabo energije.

10A radio
10A hladilnik
2A gps
x ure uporabe za vsakega od njih in dobiš količino dnevno potrebnih Ah.

Zgornje vrednosti so malo čez palec. Slab hladilnik lahko pokuri več, dober manj ipd.
Če polniš svoj telefon je eno, če polniš 3 je drugo.

Zagonski tok naj bo tak kot ga zahteva motor, več ni potrebe. Bolj boš rabil Ah, tako da teh naj bo čimveč, zato sem omenjal prostor, ker takrat šele zraste akumulator, ko dodajaš Ah. In teža! S 70Ah boš imel hitro probleme z globokim praznenjem in ti bo aku zdržal sezono, dve. Če boš pa muziko nažigal cel dan, ti pa motor še užgal ne bo.
Zdaj pa že nakladam.
Naj še kakšen stručko kaj napiše.
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a BE84 » Po Maj 18, 2020 12:55

Hvala za obrazložitev, mi je sedaj bolj jasno glede Ah in zagonskega toka.

Sedaj sem gledal da so tile Varta akumulatorji kislinski in da se za večje število ciklov bolj splača imeti AGM dual akumulator.
Ima kdo s tem kakšne izkušnje v praksi?
Mils
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Sr Avg 08, 2018 17:15

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Mils » Ne Maj 24, 2020 07:08

Obstoječemu aku. 100ah sem dodal še enega in sicer za test delovanja smo 55ah, ki ga mislim povečat in ta bi bil za porabnike obstoječi pa bi ostal štartni .
Povezal sem ju z Cyrix 120 in imam občutek da sta akuja ves čas povezana kajti napetost na obeh je vedno enaka čeprav bi morala biti po logiki povezana samo ko je napetost povišana se pravi ko deluje motor in alternator polni oba, ko pa motor ugasnem bi moral Cyrix 120 akuja ločiti.
Se je že komu zgodilo da nov Cyrix ni deloval?
To sem včeraj povezal in je zmanjkalo časa za podrobnejše teste tako da danes še malo pogledam....se priporočam za kak nasvet.
Lp
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3878
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Maj 24, 2020 08:59

Mils, narobe si zvezal cyrix! Takole je prav...

Beba, ti daj pa AGM notri čim večji pa ne od Varte. :wink:
Imaš ZS.
mato
Viceadmiral
Prispevkov: 584
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a mato » Ne Maj 24, 2020 11:42

Pa dajmo tale Cyrix malo bolj obdelat da bo delovanje jasno.
Za začetek tehnične specifikacije in način delovanja:

https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf.

Ko je moč razbrati je delovanje Cyrixa dvosmerno. torej bo vklopil če ima ena od baterij pogoj da polni drugo baterijo. ni samo enostavno funkcija da je vedno prioriteta startna baterija. Iz specifikacij se lepo vidi kdaj se rele vklopi:

Slika

seveda velja to pri klasični vezavi kot je v specifikacijah:
Slika

Ker se lani nisem imel časa igrat z njim na delovni mizi, imam sedaj vprašanje za ostale:
"Je kdo testiral to delovanje v laboratoriju, je to res to ali dela drugače kot je definirano?"
Ali dejansko odklopi ko pade napetost na baterijah?

Jaz ima sedaj montiranega 1 leto po standardni vezavi pa mi je še vedno vžgal motor.

Če pa pogledamo shemo od NT, pa cyrixu dovolimo njegovo delovanje samo v primeru ko imamo kontakt (delujoč motor) oziroma sklenjeno stikalo v "start v sili".
Torej nam polnilec in solarni paneli ne bodo polnil startne baterije.
Razen da imate dvojne izhode na polnilcih in sončnih regulatorjih takrat je to druga pesem.

Ali potemtakem ne gre zaupati specifikacijam, da so potrebne dodatne vezave??

Kakšne so vaše izkušnje
Mato :wink:
Mils
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Sr Avg 08, 2018 17:15

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Mils » Ne Maj 24, 2020 13:28

Zvezal sem po original shemi takole:
https://www.dropbox.com/s/n87jtyuv0q2mp ... 0.jpg?dl=0

Za polnjenje acu-jev je mišljen samo motor, nimam panelov itd...
Predstavljeno mi je bilo da naj bi Cyrix deloval tako, da če jih vežem po zgornji shemi naj bi ločil acu-ja, ko pa zazna višjo napetost od cca 13V , to pomeni da zazna polnjenje pa naj bi oba acu-ja povezal in s tem omogočil da ko imamo na voljo polnjenje polni oba acu-ja, ko pa ugasnem motor pa jih loči in z tem prepreči da bi porabniki lahko izpraznili štartni acu.
Tudi ko je zadeva v mirovanju je Cyrix nekoliko greje, je to normalno?
Sedaj imam na obeh acu. napetost 12.7V in kljub ugasnjenem motorju Cyrix drži acuja povezana.

Se priporočam za rešitev problema?
Hvala
Mils
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Sr Avg 08, 2018 17:15

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Mils » Ne Maj 24, 2020 22:06

Kaj ni nikogar ki bi tole zadevo poznal, sem bil prepričan da ima to 3/4 morjeplovcev montirano.
Lp
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Maj 24, 2020 22:27

Nima 3/4 in še mnogi od nas, ki imamo smo to prepustili električarju, nismo sami.
Tule še tema, v kateri se je to obdelovalo, mislim, da se vprašanja ponavljajo.
viewtopic.php?f=5&t=20228&p=296992&hilit=#p296992
boris1
Admiral
Prispevkov: 605
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Maj 25, 2020 00:24

Mils napisal/-a:Zvezal sem po original shemi takole:
https://www.dropbox.com/s/n87jtyuv0q2mp ... 0.jpg?dl=0

Za polnjenje acu-jev je mišljen samo motor, nimam panelov itd...
Predstavljeno mi je bilo da naj bi Cyrix deloval tako, da če jih vežem po zgornji shemi naj bi ločil acu-ja, ko pa zazna višjo napetost od cca 13V , to pomeni da zazna polnjenje pa naj bi oba acu-ja povezal in s tem omogočil da ko imamo na voljo polnjenje polni oba acu-ja, ko pa ugasnem motor pa jih loči in z tem prepreči da bi porabniki lahko izpraznili štartni acu.
Tudi ko je zadeva v mirovanju je Cyrix nekoliko greje, je to normalno?
Sedaj imam na obeh acu. napetost 12.7V in kljub ugasnjenem motorju Cyrix drži acuja povezana.

Se priporočam za rešitev problema?
Hvala


Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.
LP
Boris
mato
Viceadmiral
Prispevkov: 584
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a mato » Po Maj 25, 2020 08:05

Živijo!
Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.

Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:

Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA


Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
:wink: Če vse prebereš veliko izveš :wink:
Mato :wink:
boris1
Admiral
Prispevkov: 605
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Maj 25, 2020 08:32

mato napisal/-a:Živijo!
Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.

Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:

Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA


Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
:wink: Če vse prebereš veliko izveš :wink:


Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost :?:
LP
Boris
Mils
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Sr Avg 08, 2018 17:15

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Mils » Po Maj 25, 2020 23:20

boris1 napisal/-a:
mato napisal/-a:Živijo!
Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.

Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:

Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA


Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
:wink: Če vse prebereš veliko izveš :wink:


Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost :?:

Nisem rekel da sta kontakta izključena, čeprav sem pred nakupom Cyrix-a razumel da bo tako.
Kontakta sta pri 12.6V še vedno sklenjena , kar mi je načeloma super če bo Cyrix razklenil + dovolj zgodaj da bo v zagonski bateriji ostalo dovolj za zagon motorja, ker, če bo razklenil pri 11V se bojim da bodo baterije fuč in tudi motorja ne bo možno zagnati .
Za vikend bom zopet pri čolnu in preverim kaj se dogaja.
Lp
boris1
Admiral
Prispevkov: 605
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Maj 25, 2020 23:54

Mils napisal/-a:
boris1 napisal/-a:
mato napisal/-a:Živijo!

Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:



Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
:wink: Če vse prebereš veliko izveš :wink:


Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost :?:

Nisem rekel da sta kontakta izključena, čeprav sem pred nakupom Cyrix-a razumel da bo tako.
Kontakta sta pri 12.6V še vedno sklenjena , kar mi je načeloma super če bo Cyrix razklenil + dovolj zgodaj da bo v zagonski bateriji ostalo dovolj za zagon motorja, ker, če bo razklenil pri 11V se bojim da bodo baterije fuč in tudi motorja ne bo možno zagnati .
Za vikend bom zopet pri čolnu in preverim kaj se dogaja.
Lp


Naloga Cyriksa je da priklopi drugo baterijo, ko je 1 polna. To stori tako, da obe bateriji da vsporedno. Ko ugasneš motor, pa mora takoj odklopiti drugo baterijo. To je naloga Cyrixa.
LP
Boris

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta