AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3827
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jul 10, 2016 22:34

V juniju in juliju je zaradi obilice dela nemogoče svetovati po telefonu še posebej v kolikor dvigneš telefon medtem, ko za pultom stoji stranka (ali več njih). Na emaile se trudim redno odgovarjati.
LP NT
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2255
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Avg 18, 2016 21:32

Danes sem menjal servisna akumulatorja. Servisne 140Ah sem na naši obali našel šele v Adriamerkur.si (znamke Deta, cena 180€ za kom).
nika1
Poročnik korvete
Prispevkov: 55
Pridružen: Če Feb 26, 2015 11:35

OdgovorNapisal/-a nika1 » Po Avg 07, 2017 08:52

Pozdravljeni.

Iščem čas da bi predstavil svoj skromni domek na vodi ,za katerega sem vas prosil za pomoč ob nakupu lansko leto , a ni in ni časa.
Tako mi sedaj teče voda v grlo , ker je treba kupiti akomulator za porabnike.
Obračam se na vas z iskušnjami , kateri ciklični akomulator 100 do 120 A ima kolko toliko dolgo življensko dobo , ne da odpove malo po garanciji.

Vlogo igrata seveda tudi cena on iskoristek.

Hvala vsem za nasvet.
nika1
Poročnik korvete
Prispevkov: 55
Pridružen: Če Feb 26, 2015 11:35

OdgovorNapisal/-a nika1 » Po Avg 07, 2017 10:24

Pozdrav še enlkrat.

Ima kdo kontaktno številko od g.N.T. ?
Uporabniški avatar
Lure
Viceadmiral
Prispevkov: 503
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Lure » Po Avg 07, 2017 13:53

nika1 napisal/-a:Ima kdo kontaktno številko od g.N.T. ?


http://www.harpoon.si/
Samo je trenutno na dopustu, če se ne motim do konca avgusta...
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1957
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Po Avg 07, 2017 14:54

Pošlji mu ZS, saj na forumu pa je...številko pa brez njegovega soglasja ni fer posredovat....
mirno morje
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3827
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Avg 07, 2017 19:04

Za klasično plovilo priporočam tubular za gumenjak pa AGM. Izberi glede na dimenzijo in potrebno kapaciteto tukaj... na ZS pa ti pošljem kontakt in jutri ga lahko že dobiš.
LP Iztok
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Avg 07, 2017 21:14

Jaz sem pa kar lifepo4 montiral..
Nisem nasel nekaj posebnih omejitwv zakaj jih nebi. Cena sicer drazja, ampak na uporabno kapaciteto in predvidene cikle polnjenja 2x ceneje od svinca.
Baterija prazna da bi svinec vrgel ze v kanto brez muke pali moror.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
sovjet
Kapitan
Prispevkov: 175
Pridružen: To Okt 13, 2009 16:03

OdgovorNapisal/-a sovjet » To Avg 08, 2017 09:26

mamaMicka napisal/-a:Jaz sem pa kar lifepo4 montiral..
Nisem nasel nekaj posebnih omejitwv zakaj jih nebi. Cena sicer drazja, ampak na uporabno kapaciteto in predvidene cikle polnjenja 2x ceneje od svinca.
Baterija prazna da bi svinec vrgel ze v kanto brez muke pali moror.


Kaj in za koliko si kupil če ni skrivnost?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3827
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Avg 08, 2017 10:19

Potrebno je vedeti, da je BMS (Batery Monitor System) pri LiFePo4 OBVEZEN!!
Vzporedno z svojim delom sestavljam primerne komplete za plovila. Ko bodo na voljo za različne namene in tipe plovil bom tu objavil.
Verjamem, da bo LiFePo4 tehnologija zamenjala svinčeno in to v kratkem času.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Avg 08, 2017 10:51

Da jaz uporabljam za jet 20ah . Placal sem 105e. Svincena 70e.
11.6V prizge 4 cilindre brez vsake muke. 11.6 je ca 30% napolnjena baterija! Jaz nimam nobene elekteonike zraven. Direkno zamenjava za svinec.

Kolega, ki me je preprical v nakup je vzel posamezne celice.
8x 200ah 3.2V. To sta dve 200ah 12V. Verjetno malo v navalu navdusenja navaja da bi ze en set nadomestil 2 svincene po kapaciteti. On je dodal odklop baterij pri 11 in nekaj V. In se nekaj da lepse polni ampak ne bi rabil. Oba seta imata manj, kot 50kg!
Zal mu je da ni narocil kar "12V" bloke, da ne bi rabil povezovati celic. Drugace navdusen se pa se...
Za te baterije je placal 1800e. Pricakuje da bodo delale 7-10 let.
Najvec skrbi je imel da ne bi delali instrumenti zaradi 14.5V max charge napetosti, ampak dela vse. Hladilnik se bolje :P

Ne me cesa obtozevat. Jaz o baterijah nimam pojma. Povedal sem kar sem videl in slisal. In kaj sem kupil ter kaj je kupil prijatelj in montiral.

Baterije so vse GWL

Morda cesa še ne vemo, ampak te baterije nimajo spominskega efekta, zdrzijo 10x vec cikov polbjenja in praznenja. Praznijo se skoraj do nule. 11V je limit. Torej je uporabne kapacitete vsaj 50% vec. Pod tem se unicujejo tudi te. So skoraj 2x lazje.
NI samopraznenja. Vseeno je ali zimuje polna ali skoraj prazna.

Bi prosil NT za kak komentar, da ne bi koga jaz zavedel....
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Avg 08, 2017 11:01

Se vidi da swm na dopustu... toliko casa swm pisal da je NT zw komentiral.

Samo podvprasanje. Proizvajalec GWL ne navaja potrebe po BMS pri 12V blokih. 100% pa nimajo tovarniske vgrajene nobene elekteonike. Gre le za 4 celice v enem ohisju.

Je BMS "skoraj" nujen ali nujen. Zakaj? Zaradi ohranitve celic? Vem da je nevarno polnjenje z preveliko napetostjo in prenapolnjenje, ampak altenatorji in klasicni polnilci imajo skoraj nasproten primer da tezko nafilajo 100%, razen ob okvari takrat pa lahko nastane precej nelagoden problem... in najbrz sem si ze odgovoril na pol zakaj BMS

Hvala za komentar
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Sea storm
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Ne Mar 27, 2011 11:53

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Sea storm » Ne Mar 18, 2018 17:26

Pozdravljeni,

Nebi želel odpirat nove teme. Ker je o podobnih zadevah za katero imam vprašanje že veliko povedanega. Vprašanje je popolnoma amatersko naravnano.
Zamenjati moram polnilec, ki ga je že priskrbel prejšnji lastnik in sicer Victron Blue power IP 22 12/20 (3). Kabla sta speljana na startni svinčen akumulator.
Gre za dve banki vzporedno vezanih akumulatorjev (startni svinčeni + 2 X servisni 75 Ah Gel); stikalo 1,2, OFF, Battery combiner Calira.

Vprašanja:
1. Ali bo zagotovljeno ustrezno polnjenje, če povežem polnilec s startnim akumulatorjem
2. Ali je priporočeno/obvezno povezati tudi s servisno banko, ker ima polnilec tri izhode ali je dovolj zgornja obstoječa varijanta
3. Pri prebiranju foruma sem ugotovil, da alternator ni primeren za polnjenje GEL akujev. Je kakšna druga rešitev kot samo vezava na startni aku brez servisnih. Kar potegne spet nove zaplete in nakup sončnih celic za vzdrževanje servisnih, kar seveda nebo zadostovalo.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3827
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Mar 19, 2018 08:25

1. Ali bo zagotovljeno ustrezno polnjenje, če povežem polnilec s startnim akumulatorjem
ODG: Polnilec ni namenjen zgolj dopolnjevanju akumulatorjev ampak da ob priključenem napajanju na obalo vzdržuje kompletno porabo in malce dopolnjuje akumulatorje. Torej priklop polnilca zgolj na startni akumulator ne pije vode. Kalira Trenn Rele, če je pravilno montirana, ne preklopi brez delovanja motorja!

2. Ali je priporočeno/obvezno povezati tudi s servisno banko, ker ima polnilec tri izhode ali je dovolj zgornja obstoječa varijanta
ODG: Odvisno od polnilca. Sicer pa to v praksi sploh ni potrebno kajti vedno lahko akumulatorje dopolniš tako, da stikalo postaviš na 1+2 in polniš vse skupaj, kar ima v tvojem primeru celo eno prednost, ker imaš zgrešen izbor akumulatorjev glede na polnenje !! Polnilec je v letu dni priklopljen vsega nekaj dni, zato je bolj pomembno kako se bo vzdrževalo akumulatorje ob daljši odsotnosti.

3. Pri prebiranju foruma sem ugotovil, da alternator ni primeren za polnjenje GEL akujev. Je kakšna druga rešitev kot samo vezava na startni aku brez servisnih. Kar potegne spet nove zaplete in nakup sončnih celic za vzdrževanje servisnih, kar seveda nebo zadostovalo.
ODG: Tukaj si pa vse pobrkal !
Alternator vsekakor lahko polni tudi Gel akumulatorje samo glede na visoko tokovno zmogljivost alternatorja jih boš uničil v kolikor jih polniš s tokom večjim od MAX 12% toka nazivne kapacitete. Torej če imaš alternatot 60A bi to smelo predstavljat le 12% nazivne kapacitete gel akumulatorjev. Torej, če bi imel gel akumulatorje skupne kapacitete 750Ah bi bilo to pravilno.
Sončne celice so za vzdrževanje akumulatorjev (VSEH TIPOV) vedno priporočljive !


GEL AKUMULATORJI V VEČINI PRIMEROV NISO PRIMERNI ZA PLOVILA!!!!
Sea storm
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Ne Mar 27, 2011 11:53

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Sea storm » Po Mar 19, 2018 23:32

Hvala za pojasnila. Gel akumulatorja je vstavil že prejšnji lastnik, sedaj pa iščem ustrezno rešitev za nastali problem.
Očitno je edina možnost zamenjava akumulatorjev za navadne svinčene. Ali je morda še kakšna druga varijanta?

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot], Markoz, MSN [Bot] in 2 gosta