AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3981
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Jun 08, 2019 07:51

Startni akumulator...
pod zaporedno št. 18. Topla Energy, 75Ah, 750A, dimenzija 278×175×190, teža 17,8kg

Servisni akumulator...
Varianta A: 85P, kapaciteta 115/105/85Ah, dimenzija 353×175×190, teža 23,9kg
Varianta B: 105P, kapaciteta 125/120/105Ah, dimenzija 344x172x212, teža 28,7kg

V kolikor ti je sprejemljiva razlika v teži 5kg vzemi 105P!
Naslov na ceniku. Info samo na email ali osebno!
LP Iztok
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3334
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 08:15

Je že kdo poizkusil Li-Fe v navtiki?
Koliko Ah bi moral imeti startni aku v primerjavi z svinčevim?
marolt55
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 77
Pridružen: Ne Jul 24, 2011 23:05

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a marolt55 » So Jun 08, 2019 10:46

Nikola T. napisal/-a:Startni akumulator...
pod zaporedno št. 18. Topla Energy, 75Ah, 750A, dimenzija 278×175×190, teža 17,8kg

Servisni akumulator...
Varianta A: 85P, kapaciteta 115/105/85Ah, dimenzija 353×175×190, teža 23,9kg
Varianta B: 105P, kapaciteta 125/120/105Ah, dimenzija 344x172x212, teža 28,7kg

V kolikor ti je sprejemljiva razlika v teži 5kg vzemi 105P!
Naslov na ceniku. Info samo na email ali osebno!
LP Iztok

Zaradi teze ni problem kako pa je to potem s polnenjem? Mislil sem na nekaj enostavnega mogoce samo preklopno stikalo da polni oba, ko pa sidramo pa preklopim na vecjega, manjsi pa ostane za start motorja
Kofi
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 82
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Kofi » To Jun 11, 2019 16:59

SR 290 napisal/-a:Je že kdo poizkusil Li-Fe v navtiki?
Koliko Ah bi moral imeti startni aku v primerjavi z svinčevim?


Jaz sem pred leti kupil 40Ah LiFePo4 namesto 100Ah svinčenega. Takrat sicer za druge namene (za poganjat mover za bivalno prikolico). Kasneje sem ga prestavil na barko za servisni aku in zraven dodal še enega. Polnijo ju 180W sončne celice. Nikdar mi ne zmanjka elektrike. Super zadovoljen.
Kofi
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3981
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jun 12, 2019 07:40

Kofi napisal/-a:...Nikdar mi ne zmanjka elektrike.

Odvisno od porabe!
Shranjena energija z enako deklariranimi Ah je enaka za svinčene, Li-Ion ali LiFePo4 akumulatorje.
Kofi
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 82
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Kofi » Sr Jun 12, 2019 16:59

Nikola T. napisal/-a:Shranjena energija z enako deklariranimi Ah je enaka za svinčene, Li-Ion ali LiFePo4 akumulatorje.


Teoretično to pri novih akumulatorjih verjetno res drži. Vendar pa energija, ki v praksi na voljo za uporabo, med njimi ni enaka. En članek na to temo (članek je iz leta 2015, cene so danes nižje):
https://www.victronenergy.com/blog/2015/03/30/batteries-lithium-ion-vs-agm/

V praksi je situacija takšna:
- z LiFePo4 sem zamenjal svinčene servisne akumulatorje, kateri so bili v le nekaj letih uporabe spustili dušo. LiFePo4 zaenkrat ne kaže znakov staranja
- ob dveh 40Ah LiFePo4 imam na barki še dva 70Ah svinčena startna akumulatorja. Večkrat se zgodi, da z LiFePo4 polnim še svinčena akumulatorja. Obratno nikdar.
- napetost LiFePo4 nikdar ne pade pod 13V, napetost svinčenih je hitro pri 12V
- teža obeh LiFePo4 skupaj je 15kg, teža enako uporabnih svinčenih bi bila 50kg
...
Kofi
Kofi
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 82
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Kofi » Ne Mar 01, 2020 01:32

Kofi
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1108
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Po Maj 11, 2020 08:46

Že drugo sezono imam na barki 2x TAB Motion small traction 155Ah akumulatorja. Lansko sezono ni bilo plovbe, priklopljena sta na dve celici prek MPPT-ja in ob kontroli nivoja vode sem opazil sušo v vseh celicah. Na en akumulator je šlo celo 2l vode, da je nivo kak centi nad celicami. Kaj lahko pričakujem zaradi tega kiksa?
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5989
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Maj 11, 2020 09:06

No. 1 napisal/-a:Že drugo sezono imam na barki 2x TAB Motion small traction 155Ah akumulatorja. Lansko sezono ni bilo plovbe, priklopljena sta na dve celici prek MPPT-ja in ob kontroli nivoja vode sem opazil sušo v vseh celicah. Na en akumulator je šlo celo 2l vode, da je nivo kak centi nad celicami. Kaj lahko pričakujem zaradi tega kiksa?

Isto imam TAB Motion in mppt. Upam, da so po vsem tem času še ok. Sicer kontroliram in dolivam pribl. 1x mesečno.
Svetovati ti pa ne upam. V vsakem primeru dobi nasvet strokovnjaka, da se ne bo kaj iskrilo.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1108
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Po Maj 11, 2020 09:18

Marchi napisal/-a:
No. 1 napisal/-a:Že drugo sezono imam na barki 2x TAB Motion small traction 155Ah akumulatorja. Lansko sezono ni bilo plovbe, priklopljena sta na dve celici prek MPPT-ja in ob kontroli nivoja vode sem opazil sušo v vseh celicah. Na en akumulator je šlo celo 2l vode, da je nivo kak centi nad celicami. Kaj lahko pričakujem zaradi tega kiksa?

Isto imam TAB Motion in mppt. Upam, da so po vsem tem času še ok. Sicer kontroliram in dolivam pribl. 1x mesečno.
Svetovati ti pa ne upam. V vsakem primeru dobi nasvet strokovnjaka, da se ne bo kaj iskrilo.


Madonca 1x mesečno je pa kar pogosto, seveda bom zdaj pogledal bolj pogosto... očitno bom še na mrzlo pihal, prej pa nisem niti poškilil.
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5989
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Maj 11, 2020 09:43

No. 1 napisal/-a:
Marchi napisal/-a:
No. 1 napisal/-a:Že drugo sezono imam na barki 2x TAB Motion small traction 155Ah akumulatorja. Lansko sezono ni bilo plovbe, priklopljena sta na dve celici prek MPPT-ja in ob kontroli nivoja vode sem opazil sušo v vseh celicah. Na en akumulator je šlo celo 2l vode, da je nivo kak centi nad celicami. Kaj lahko pričakujem zaradi tega kiksa?

Isto imam TAB Motion in mppt. Upam, da so po vsem tem času še ok. Sicer kontroliram in dolivam pribl. 1x mesečno.
Svetovati ti pa ne upam. V vsakem primeru dobi nasvet strokovnjaka, da se ne bo kaj iskrilo.


Madonca 1x mesečno je pa kar pogosto, seveda bom zdaj pogledal bolj pogosto... očitno bom še na mrzlo pihal, prej pa nisem niti poškilil.

Ja, pribl. 1x mesečno. Samo je pa skoraj vedno vse ok. Mogoče dotočim v kakšno celico en pljunek dest.vode in to je to.
Verjetno je 1x na 2 meseca dovolj.
V bistvu če malo pomislim, je nenavadno, da bi mppt regulator izsušil celice. To nekaj ni ok ali pa si imel že prej precej suhe celice. Prej bi rekel, da bi alternator lahko naredil več škode, ker tam so tokovi precej višji 70A. Tistih 5A iz solarnega panela pa ne bi smelo biti toliko problematično.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1108
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Po Maj 11, 2020 09:59

Motorja ni v barki, že kako leto celice pa so priklopljene, ker nisem kako leto odprl vseskupaj je pač to rezultat. Glede na to da so dobro leto stari accu pa se res ne spomnim če sem nove preveril ampak po moje takrat niso bili suhi.
Wellcraft 2600 Martinique
boris1
Admiral
Prispevkov: 654
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Maj 11, 2020 13:25

No. 1 napisal/-a:Motorja ni v barki, že kako leto celice pa so priklopljene, ker nisem kako leto odprl vseskupaj je pač to rezultat. Glede na to da so dobro leto stari accu pa se res ne spomnim če sem nove preveril ampak po moje takrat niso bili suhi.


Mislim, da je problem v regulatorju in da ti baterije prekomerno polni. Zato pride do izhlapevanja vode. Najprej to preveri.
Na baterijah pa pusti taka suša posledice. Odstrani oba akuja in nesi naj ti jih testirajo na kakem servisu.
LP
Boris
andrejv
Admiral
Prispevkov: 626
Pridružen: Pe Okt 30, 2009 21:38
Kraj: Bruselj, Koper, Aegina

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a andrejv » Po Maj 11, 2020 18:23

boris1 napisal/-a:
No. 1 napisal/-a:Motorja ni v barki, že kako leto celice pa so priklopljene, ker nisem kako leto odprl vseskupaj je pač to rezultat. Glede na to da so dobro leto stari accu pa se res ne spomnim če sem nove preveril ampak po moje takrat niso bili suhi.


Mislim, da je problem v regulatorju in da ti baterije prekomerno polni. Zato pride do izhlapevanja vode. Najprej to preveri.
Na baterijah pa pusti taka suša posledice. Odstrani oba akuja in nesi naj ti jih testirajo na kakem servisu.


Jaz sem imel podobno težavo pozimi, ko mi je izhlapelo veliko vode iz TAB akumulatorja. Ko sem preverjal zakaj, sem v navodilih od MMPT regulatorja ugotovil, da je karakteristika polnjenja odvisna od temperature baterije, ki je seveda bila pozimi nižja. In tako je bila napetost na akumulatorju višja.

Slika

Od te ugotovitve dalje, na koncu sezone preklopim kontroler iz načina flooded polnjenja na seal ponjenje in s tem znižam napetost. Celice so še vedno dovolj polne, vendar voda ne izhlapeva. Ker imam barko v Grčiji, me na njej ni po 6 mesecev in ne morem dolivati vode vsak mesec.
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: AKUMULATOR

OdgovorNapisal/-a BE84 » Po Maj 18, 2020 10:42

Nekaj o akumulatorjih sem si sicer že prebral ampak bi vseeno potreboval pomoč pri pravilni izbiri.
V navodilih mojega motorja piše naslednje:
Slika

Če prav razumem potrebujem akumulator z vsaj 70 Ah in zagonski tok vsaj 350 A

Potreboval bi akumulator, ki je kombinacija zagonskega in ki se ga lahko uporablja tudi za porabnike (GPS, občasno polnjenje telefona, mogoče celo prenosna hladilna torba)

Bi bil tale akumulator primeren:
75 Ah
https://www.varta-automotive.si/sl-si/i ... 30-075-065

Ali bi bil tale 90 Ah boljša izbira:
https://www.varta-automotive.si/sl-si/i ... al-purpose

Lahko tudi predlagate kaj drugega.

Naj povem še samo to, da ne bi rad kompliciral in imel dveh akumulatorjev (zagonski in servisni), ker menim da za moje potrebe ni potrebno.

Nasveti in mnenja dobrodošla.
Hvala! :D

Aja še to... trenutno je notri 45 Ah 400A od prejšnjega kastnika in mu moči pojenjajo :lol:
Nazadnje spremenil BE84, dne Po Maj 18, 2020 12:09, skupaj popravljeno 1 krat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti