Kupil sem čoln iz amerike in sem se lotil predelave zunanjega vira napajanja. Vgradil sem transformator stvar zalaufal in tudi funkcionira. A problem je v detajlih - če narobe obrnem fazo (ker pri vtičnicah nikoli ne veš kje je) je v omarici ven vrglo fid.
Nasveti za problem Admin nekaj znanja o elektriki si že pokazal???
Elkektrika
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Hmm... Če si vgradil transformator, je to res pohvalno. Ponavadi vsi dajejo direktno... Vzrok bi lahko bil v tem, da imaš kje skupaj vezano ozemljitev in ničlo... Kam si vezal ozemljitev, ki pride iz omarice (pomola)? Še večji problem je, da lahko narediš kakšno sranje s tokokrogi, tako da ti potem v nekaj dneh "požre" zaščitne cink anode, potem pa se loti motorja. Fino bi bilo, če imaš kakšno shemo kompletne vezave. Prosim skiciraj in mi pošlji na mail, bom pregledal, kje ne "špila". Nekaj člankov na to temo sem pred kratkim zasledil tudi v eni od revij. Mislim, da je bila to hrvaška Nova burza nautike, nisem pa prepričan.
LP
LP
Za probo sem vzel navadno šuko vtičnico, kjer fazo lahko obrneš. Pri evro vtičnici, kakršne so v marinah pa tega na moreš narediti.
Drugače pa sem takoj na dovodu napajnja v čoln postavil transformator in nato iz njega v razdelilno omarico v čolnu.
Druge logične vezave ne poznam a vseeno hočem bili 100% sigurn, da je zadeva pravilno izvedena.
Drugače pa sem takoj na dovodu napajnja v čoln postavil transformator in nato iz njega v razdelilno omarico v čolnu.
Druge logične vezave ne poznam a vseeno hočem bili 100% sigurn, da je zadeva pravilno izvedena.
To bi moralo biti OK, vendar imaš vseeno lahko problem z ozemlitvijo. Če imaš po barki napeljan tudi tretji vodnik. Tako imaš takoj po napačnem vklopu na ozemljitvi polno napetost, ki se načelno prenese na ohišje transformatorja. Od tu pa naprej... Zna biti zelo zakomplicirano. Če uporabljaš euro vtičnico si se tega rešil, vendar je vseeno problem, ker ponavadi imaš nekje še reducirko na navaden šuko vtič. Vse marine žal še nimajo euro vtičnic...
LP
LP
ozemljitev je vedno ista, saj gre iz primarnega dovoda direktno v razdelilno omarico v čolnu, tako da faza nanjo ne more priti. Lahko zamenjam tudi zunanjo vtičnico na čolnu z euro vtičnico in imam tako enovit kabel za priklop na obalo, vendar ne verjamem, da je faza vedno na istem mestu. Ali pa se motim?
Tole je tekst s Štrumpflove strani...
Več si preberi na
http://www.elektro-stumpfl.si/marine/kat01.htm
Mislim, da bo to rešilo tvojo težavo.
Kar pa se tiče iste ozemljitve, mislim, da bo problem tukaj... Kakšna od naprav je lahko vezana tako, da je na ohišju ničla in ozemljitev. Če pri tem obrneš fazo, potem je na ničli dejansko faza, ki je ob enem tudi na ozemljitvi...
Vsekakor preglej link in se posvetuj s strokovnjaki za marine elektriko.
LP
V večini primerov izvedemo priklop na 230 V električno mrežo s kabelskim podaljškom preko ustreznega vtikača in vtičnice (EN ISO 13297). Pri takšnem spoju ni zagotovljena stalna lega - stran faznega vodnika L1 ter nevtralnega vodnika N in zaradi tega moramo obvezno uporabljati dvopolna zaščitna stikala.
Več si preberi na
http://www.elektro-stumpfl.si/marine/kat01.htm
Mislim, da bo to rešilo tvojo težavo.
Kar pa se tiče iste ozemljitve, mislim, da bo problem tukaj... Kakšna od naprav je lahko vezana tako, da je na ohišju ničla in ozemljitev. Če pri tem obrneš fazo, potem je na ničli dejansko faza, ki je ob enem tudi na ozemljitvi...
Vsekakor preglej link in se posvetuj s strokovnjaki za marine elektriko.
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: Kustos in 15 gostov