Popolna obnova Elan GT 070
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Vidiš kaj se zgodi če ga podariš enemu zdej pa misl da bo zaslužu z njim..
Zadeva gre naprej na zadnji steni sem zdej laminiral robove čakam me samo še enkrat mata čez vse..tu pa tam je kakšen zračni mehurček me mal jezi ampak bolj ko sem z doma narejenim valjčkom šibal gor slabše je bilo..
No ko sem pa začel odpirat poden mi je pa kr slabo ratal :/ nobenih lesenih vzdolžnih ojačitev ni. Nevem več do katere mere naj odstranjujem plasti ker bolj ko trgam slabše je
upam da se vidi kako na debelo je zlaminirano
ko odstranjujem te zgornje dele laminata je spodaj tk kot da bi pu pena zašla in na teh predelih se te plasti ne držijo
tole zgleda kot da bi neka ojačitev bila po vzdolž vendar ni nič noter...
Zdej pa par vprašanj ??
Do katere mere nej zdej odstranim ta laminat čisto vse kot sem storil proti zadku vendar me skrbi da se bo čoln ovil zvil kar koli ker pol se mi zdi da ostane samo še kalup, ali pač tam kjer gre druga pa pobrusim ?
( Ko bi vsaj vedel ali je to original tako narejeno ali so kaj šarali po njem :/ ).
Vzdolžne ojačitve bi dal tako kot sem narisal samo te bi bile samo za trdnost podna ? Lahko dam aluminijasti profil pa zlaminiram ali raje les ?
Zadeva gre naprej na zadnji steni sem zdej laminiral robove čakam me samo še enkrat mata čez vse..tu pa tam je kakšen zračni mehurček me mal jezi ampak bolj ko sem z doma narejenim valjčkom šibal gor slabše je bilo..
No ko sem pa začel odpirat poden mi je pa kr slabo ratal :/ nobenih lesenih vzdolžnih ojačitev ni. Nevem več do katere mere naj odstranjujem plasti ker bolj ko trgam slabše je
upam da se vidi kako na debelo je zlaminirano
ko odstranjujem te zgornje dele laminata je spodaj tk kot da bi pu pena zašla in na teh predelih se te plasti ne držijo
tole zgleda kot da bi neka ojačitev bila po vzdolž vendar ni nič noter...
Zdej pa par vprašanj ??
Do katere mere nej zdej odstranim ta laminat čisto vse kot sem storil proti zadku vendar me skrbi da se bo čoln ovil zvil kar koli ker pol se mi zdi da ostane samo še kalup, ali pač tam kjer gre druga pa pobrusim ?
( Ko bi vsaj vedel ali je to original tako narejeno ali so kaj šarali po njem :/ ).
Vzdolžne ojačitve bi dal tako kot sem narisal samo te bi bile samo za trdnost podna ? Lahko dam aluminijasti profil pa zlaminiram ali raje les ?
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Kjer si narisal črte,so bile original vzdolžne ojačitve,oziroma nosilci pohodnega dna.Ker so zgnili,je ostalo kar pač je.Sam sem imel tak čoln in sem imel iste težave z pohodnim dnom,dokler nisem odstranil pohodnega dna,naredil (ne sam)nove ojačitve in nov pohodni poden.Po tem je bil čoln zoped čvrst in kompakten,kar se pa najbolj pozna pri vožnji v bolj valoviti vodi.Imel sem motor Mariner 90.
mašinfirer
Mal premikanja po nekaj urah brušenja tolčena ostranjevanja starega laminata sem na eni strani že nalepil ojačitve podna ( se bodo nadaljevale do premca) , čaka me še laminacija koliko plasti priporočate in koliko cm na vsako stran sam razmišljam nekje 10cm ter M,R,M,R,M plasti ?
In med tem našel še tudi luknjo no naredil sem jo sam brez problema kajti laminat je na tem delu zelo mehak kot da bi propadel, lokacija špica podna kaj priporočate da zbrusim pa zlaminiram pa potem še z zunanje strani ali boljše odrezat en del ven in potem zlaminirat ?
In med tem našel še tudi luknjo no naredil sem jo sam brez problema kajti laminat je na tem delu zelo mehak kot da bi propadel, lokacija špica podna kaj priporočate da zbrusim pa zlaminiram pa potem še z zunanje strani ali boljše odrezat en del ven in potem zlaminirat ?
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Okrog te luknje je osmoza že dobro načela dno.Tu moraš biti kar previden in pedanten.Osmozo (rdečkasto-rjavkasto)je treba praviloma brusiti toliko časa,da prideš do bolj sivkaste podlage.Zato rado pride,da iz take luknjice nastane (rupetina)velika odprtina.Ker, če boš na osmozo laminiral ti bo slej ko prej odstopilo.Probaj površinsko toliko obrusit,da vsaj vidiš do kam sega osmoza.Res je mal več dela,vendar boš sebi hvaležen za trud.Pri ojačitvah pa kar korajžno.Dobro dno čolna je kot dober okvir(geštel)na dirkalnem motorju.
mašinfirer
Vse kar je bilo očitno popravljano snemi dol, ker zna biti še več takih presenečenj. Kot pravi predhodnik moraš absolutno priti do zdravega laminata.
Ne vem, če so bili longeroni v originalu tako nizki, ne poznam gradnje tega gliserja, ampak navadno so vsaj notranji longeroni bistveno višji. So kar kot nekake na noš postavljene deske in vsa nosilnost temelji na njih, ne na lupini.
Če boš delal kompletno steno na novo bi bilo po moje treba dat tri tkanine in ustrezne mate vmres. Recimo, da tu laminiraš dve ponovitvi od znotraj in eno od zunaj, le da tam daš dvojno mato zaradi brušenja. Tkanine namreč ne smeš prebrusit, ko ravnaš in kitaš dno, mati pa ne škodi.
Ne vem, če so bili longeroni v originalu tako nizki, ne poznam gradnje tega gliserja, ampak navadno so vsaj notranji longeroni bistveno višji. So kar kot nekake na noš postavljene deske in vsa nosilnost temelji na njih, ne na lupini.
Če boš delal kompletno steno na novo bi bilo po moje treba dat tri tkanine in ustrezne mate vmres. Recimo, da tu laminiraš dve ponovitvi od znotraj in eno od zunaj, le da tam daš dvojno mato zaradi brušenja. Tkanine namreč ne smeš prebrusit, ko ravnaš in kitaš dno, mati pa ne škodi.
Na zadnji sliki je levo zgoraj od rdečega kroga ena roving tkanina, za katero bi bilo bolje, če je ne bi bilo! Take felerje bi bilo dobro odstranit in napravit kot se spodobi, če že obnavljaš.
Ojačitve so itak namenjene podnu in ne čemu drugemu. Med vožnjo ti udarci poizkušajo dno preklemano upogibat in brez ojačitev je kot gumon. Zato se data po dnu na vsaki strani po dve dili na nož, konkretno prelaminirata in spojita z dnom. Te štiri dile so potem srčika celega plovila.
Ojačitve so itak namenjene podnu in ne čemu drugemu. Med vožnjo ti udarci poizkušajo dno preklemano upogibat in brez ojačitev je kot gumon. Zato se data po dnu na vsaki strani po dve dili na nož, konkretno prelaminirata in spojita z dnom. Te štiri dile so potem srčika celega plovila.
GT 070
Imam občutek da ti bo zaradi "brušenja do zdravega" zmanjkalo materiala.
A je to sploh smiselno nadaljevati?
Bolje da spodnji del oziroma tisto kar je od ostalo od njega porabiš za kalup in na novo narediš spodnji del čolna, kalup pa rentaš naprej tistim ki se
lotevajo obnove GT 070.
A je to sploh smiselno nadaljevati?
Bolje da spodnji del oziroma tisto kar je od ostalo od njega porabiš za kalup in na novo narediš spodnji del čolna, kalup pa rentaš naprej tistim ki se
lotevajo obnove GT 070.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Ja tist roving sem ze odstranil .. pridejo deske postavljene na noz in to do krmne stene da se njo drzijo..
Materiala se ni zmanjkalo ker zdaj ostaja kot nekaksen kalup in jst bom na to naredil ojacitve tako kot naredijo pri proizvodnji, ker tole zgleda da je nekdo nametal gor se par plasti...
Ni slaba ideja glede ojacitev da se krizajo bom uposteval tvoj nasvet marcel...
sr290 te ojacitve sem lepil z tistim lepilom ki sem ga zmesal za krmno steno ? Ali je boljse uporabit mitopur ?
Materiala se ni zmanjkalo ker zdaj ostaja kot nekaksen kalup in jst bom na to naredil ojacitve tako kot naredijo pri proizvodnji, ker tole zgleda da je nekdo nametal gor se par plasti...
Ni slaba ideja glede ojacitev da se krizajo bom uposteval tvoj nasvet marcel...
sr290 te ojacitve sem lepil z tistim lepilom ki sem ga zmesal za krmno steno ? Ali je boljse uporabit mitopur ?
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov