Popolna obnova Elan GT 070

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Jul 31, 2014 20:58

Ja se strinjam da spodi niso odveč da se razumemo.
7 Black
Višji praporščak
Prispevkov: 36
Pridružen: Po Nov 11, 2013 22:53
Kraj: Pivka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a 7 Black » Sr Avg 06, 2014 22:46

Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » Sr Avg 06, 2014 23:18

Vidiš kaj se zgodi če ga podariš enemu zdej pa misl da bo zaslužu z njim..

Zadeva gre naprej na zadnji steni sem zdej laminiral robove čakam me samo še enkrat mata čez vse..tu pa tam je kakšen zračni mehurček me mal jezi ampak bolj ko sem z doma narejenim valjčkom šibal gor slabše je bilo..

Slika

No ko sem pa začel odpirat poden mi je pa kr slabo ratal :/ nobenih lesenih vzdolžnih ojačitev ni. Nevem več do katere mere naj odstranjujem plasti ker bolj ko trgam slabše je

Slika

upam da se vidi kako na debelo je zlaminirano

Slika

ko odstranjujem te zgornje dele laminata je spodaj tk kot da bi pu pena zašla in na teh predelih se te plasti ne držijo

tole zgleda kot da bi neka ojačitev bila po vzdolž vendar ni nič noter...

Slika


Zdej pa par vprašanj ??

Do katere mere nej zdej odstranim ta laminat čisto vse kot sem storil proti zadku vendar me skrbi da se bo čoln ovil zvil kar koli ker pol se mi zdi da ostane samo še kalup, ali pač tam kjer gre druga pa pobrusim ?
( Ko bi vsaj vedel ali je to original tako narejeno ali so kaj šarali po njem :/ ).

Vzdolžne ojačitve bi dal tako kot sem narisal samo te bi bile samo za trdnost podna ? Lahko dam aluminijasti profil pa zlaminiram ali raje les ?

Slika
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 07, 2014 08:56

Odstranit moraš do te mere, da prideš do zdravega laminata. To je tam, ko ne gre več cepit narazen in, ko ni več puhastih vključkov.
Te črne lise pod "vrhnjim" laminatom dajejo slutit, da je bilo to naknadno čez nametano. Po moje je bil osnovni laminat debel nekje med 5 in 8 mm.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » So Avg 09, 2014 21:48

Kjer si narisal črte,so bile original vzdolžne ojačitve,oziroma nosilci pohodnega dna.Ker so zgnili,je ostalo kar pač je.Sam sem imel tak čoln in sem imel iste težave z pohodnim dnom,dokler nisem odstranil pohodnega dna,naredil (ne sam)nove ojačitve in nov pohodni poden.Po tem je bil čoln zoped čvrst in kompakten,kar se pa najbolj pozna pri vožnji v bolj valoviti vodi.Imel sem motor Mariner 90.
mašinfirer
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » Ne Avg 17, 2014 23:17

Mal premikanja po nekaj urah brušenja tolčena ostranjevanja starega laminata sem na eni strani že nalepil ojačitve podna ( se bodo nadaljevale do premca) , čaka me še laminacija koliko plasti priporočate in koliko cm na vsako stran sam razmišljam nekje 10cm ter M,R,M,R,M plasti ?

Slika

In med tem našel še tudi luknjo no naredil sem jo sam brez problema kajti laminat je na tem delu zelo mehak kot da bi propadel, lokacija špica podna kaj priporočate da zbrusim pa zlaminiram pa potem še z zunanje strani ali boljše odrezat en del ven in potem zlaminirat ?

Slika
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Po Avg 18, 2014 09:56

Okrog te luknje je osmoza že dobro načela dno.Tu moraš biti kar previden in pedanten.Osmozo (rdečkasto-rjavkasto)je treba praviloma brusiti toliko časa,da prideš do bolj sivkaste podlage.Zato rado pride,da iz take luknjice nastane (rupetina)velika odprtina.Ker, če boš na osmozo laminiral ti bo slej ko prej odstopilo.Probaj površinsko toliko obrusit,da vsaj vidiš do kam sega osmoza.Res je mal več dela,vendar boš sebi hvaležen za trud.Pri ojačitvah pa kar korajžno.Dobro dno čolna je kot dober okvir(geštel)na dirkalnem motorju. :D :lol:
mašinfirer
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Avg 18, 2014 10:10

Vse kar je bilo očitno popravljano snemi dol, ker zna biti še več takih presenečenj. Kot pravi predhodnik moraš absolutno priti do zdravega laminata.
Ne vem, če so bili longeroni v originalu tako nizki, ne poznam gradnje tega gliserja, ampak navadno so vsaj notranji longeroni bistveno višji. So kar kot nekake na noš postavljene deske in vsa nosilnost temelji na njih, ne na lupini.
Če boš delal kompletno steno na novo bi bilo po moje treba dat tri tkanine in ustrezne mate vmres. Recimo, da tu laminiraš dve ponovitvi od znotraj in eno od zunaj, le da tam daš dvojno mato zaradi brušenja. Tkanine namreč ne smeš prebrusit, ko ravnaš in kitaš dno, mati pa ne škodi.
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » To Avg 19, 2014 11:57

Včeraj še odtranil nekaj laminata kar ne gre ne gre bom pustil, sem zbrusil malo tuki okoli ko je luknja nič ni rdečkasto ali pa kakšne druge barve ? Samo vlakna so mehka, tist kar pa se vidi rumeno na vrhu pa je od pu pene...
Sr290 ojačitve še pridejo pokončne to so samo za poden..
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Avg 19, 2014 12:16

Na zadnji sliki je levo zgoraj od rdečega kroga ena roving tkanina, za katero bi bilo bolje, če je ne bi bilo! Take felerje bi bilo dobro odstranit in napravit kot se spodobi, če že obnavljaš.

Ojačitve so itak namenjene podnu in ne čemu drugemu. Med vožnjo ti udarci poizkušajo dno preklemano upogibat in brez ojačitev je kot gumon. Zato se data po dnu na vsaki strani po dve dili na nož, konkretno prelaminirata in spojita z dnom. Te štiri dile so potem srčika celega plovila.
waterski
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 83
Pridružen: Sr Jul 17, 2013 15:59

GT 070

OdgovorNapisal/-a waterski » Sr Avg 20, 2014 09:15

Imam občutek da ti bo zaradi "brušenja do zdravega" zmanjkalo materiala.
A je to sploh smiselno nadaljevati?
Bolje da spodnji del oziroma tisto kar je od ostalo od njega porabiš za kalup in na novo narediš spodnji del čolna, kalup pa rentaš naprej tistim ki se
lotevajo obnove GT 070.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Avg 20, 2014 09:29

Sicer še sam nisem obnavljal podna ampak ni daleč od tega... Ampak vendar se mi zdi da spoji lesenih ojačitev ne smejo biti na isti liniji. Jaz osebno bi jih dal križno vsaj za 1m ker drugače se za moje pojme zna kdaj pojavit kakšna razpoka...
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » Sr Avg 20, 2014 10:30

Ja tist roving sem ze odstranil .. pridejo deske postavljene na noz in to do krmne stene da se njo drzijo..

Materiala se ni zmanjkalo ker zdaj ostaja kot nekaksen kalup in jst bom na to naredil ojacitve tako kot naredijo pri proizvodnji, ker tole zgleda da je nekdo nametal gor se par plasti...

Ni slaba ideja glede ojacitev da se krizajo bom uposteval tvoj nasvet marcel...

sr290 te ojacitve sem lepil z tistim lepilom ki sem ga zmesal za krmno steno ? Ali je boljse uporabit mitopur ?
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Sr Avg 20, 2014 14:00

Ko boš nazaj postavil pohodni poden,le glej,da ga boš zlamiru na vse ojačitve,ki si jih naredu.Šele takrat bo vse skupaj kot celota čvrsto in kompaktno.Samo hrabro,užitki pridejo :lol: :lol:
mašinfirer
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Avg 20, 2014 15:32

Ne ga srat z mitopurjem, se ne prime na poliester! Lepi z tistim kitom iz poliestra. Daš ga v vrečko in stisneš črva kot z vrečko za krašenje tort.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov