Yamaha 100 aetl-Akomulator
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Yamaha 100 aetl-Akomulator
Eno laično vprašanje ,ampak toliko različnih odgovorov sem že slišal..da poiskusim še na forumu.
Počasi se spravljam renovirati barko z yamaho 100..kakšen akomulator rabim (moč itd) za zagon in kakšen za ostalo ? imel bom kar dosti uporabnikov..radio,fishfinder..luči kakšen ojačevalec za radio mogoče....vinč..
Sicer imam v planu si pomagati z solarnim panelom cca 100w.
2 vprašanje...Ali gre skupaj solarni panel in ciklični akomulator? eni pravijo ja drugi ne...Preveč informacij..in potem pride dilema
hvala za pomoč
P.S ribiška družina menola izola....srečanje 27.3 ob 18..kamin belveder
lp
Počasi se spravljam renovirati barko z yamaho 100..kakšen akomulator rabim (moč itd) za zagon in kakšen za ostalo ? imel bom kar dosti uporabnikov..radio,fishfinder..luči kakšen ojačevalec za radio mogoče....vinč..
Sicer imam v planu si pomagati z solarnim panelom cca 100w.
2 vprašanje...Ali gre skupaj solarni panel in ciklični akomulator? eni pravijo ja drugi ne...Preveč informacij..in potem pride dilema
hvala za pomoč
P.S ribiška družina menola izola....srečanje 27.3 ob 18..kamin belveder
lp
- DR.E
- Admiral
- Prispevkov: 1693
- Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
- Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
- Kontakt:
Juhu,
Najrpej te pozdravlja Toporišič, ki je napisal slovensko slovnico. AKUMULATOR in S SOLARNIMI PANELI...
Sicer pa pojma nimam kakšen akumulator potrebuješ... poglej kak tok potegne zaganjač, to bo najenostavneje. Za vse ostalo pa preračunaš.. radio 6A, ojačevalec za radio 30A, lučke 3A, vinč za sidro bomo spustili, ker ni porabnik, ki bi deloval konstantno... mikrovalovna 40A, VHF 2A, navigacija 3A, potem pa lepo sešteješ in pomonožiš s tem kako dolgo boš uporabljal...
tako laično povedano....
40A skupaj..... 10ur... 400A, pa imaš moč akumulatorja...
Najrpej te pozdravlja Toporišič, ki je napisal slovensko slovnico. AKUMULATOR in S SOLARNIMI PANELI...
Sicer pa pojma nimam kakšen akumulator potrebuješ... poglej kak tok potegne zaganjač, to bo najenostavneje. Za vse ostalo pa preračunaš.. radio 6A, ojačevalec za radio 30A, lučke 3A, vinč za sidro bomo spustili, ker ni porabnik, ki bi deloval konstantno... mikrovalovna 40A, VHF 2A, navigacija 3A, potem pa lepo sešteješ in pomonožiš s tem kako dolgo boš uporabljal...
tako laično povedano....
40A skupaj..... 10ur... 400A, pa imaš moč akumulatorja...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Fantje, kar se akumulatorja tiče:
Mislim, da je vsaka debata odveč. Možakar mora najprej našteti vse porabnike (in njihove potrošne specifikacije), ki jih bo imel na čolnu, nato mora predvideti, katere uporabnike bo uporabljal, ko bo motor ugasnjen nazadnje mora vedeti vsaj podatek o polnjenju akumulatorja (torej podatke o alternatorju). Če bo akumulator uporabljal samo za zagon motorja, je popolnoma dovolj tudi 45ah, če pa bo pri ugasnjenem motorju uporabljal npr. prižgan inverter 12V - 220V in nanj priklopljeno klimatsko napravo, potem mu pa tudi 200ah ne bo veliko časa zdržal... Mislim, da spraševalec ne razume točno, kaj sprašuje...
Zaenkrat je odgovor na post lahko samo: potrebuješ USTREZEN akumulator
Mislim, da je vsaka debata odveč. Možakar mora najprej našteti vse porabnike (in njihove potrošne specifikacije), ki jih bo imel na čolnu, nato mora predvideti, katere uporabnike bo uporabljal, ko bo motor ugasnjen nazadnje mora vedeti vsaj podatek o polnjenju akumulatorja (torej podatke o alternatorju). Če bo akumulator uporabljal samo za zagon motorja, je popolnoma dovolj tudi 45ah, če pa bo pri ugasnjenem motorju uporabljal npr. prižgan inverter 12V - 220V in nanj priklopljeno klimatsko napravo, potem mu pa tudi 200ah ne bo veliko časa zdržal... Mislim, da spraševalec ne razume točno, kaj sprašuje...
Zaenkrat je odgovor na post lahko samo: potrebuješ USTREZEN akumulator
In next five years I wanna have Bayliner 2052LS!!!
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
@akomulator
@sončna celica in ciklični akumulator
Porabniki in kapaciteta akumulatorja
- Akumulator == mesto, kamor se nekaj kumulira oziroma nakopiči.
Iz iste zgodbe pride tudi beseda kumulus, kar bi prevedel kot 'kopica', se pa s to besedo poimenuje oblak, ki je podoben kupčku smetane.
Na Potorišiča in Temporalno slovnico se pa ne razumem preveč dobro (če je kdo bral Slo prevod Štoparskega vodnika po galaksiji, bo vedel, kaj imam v mislih...)
Nastajanje slovenskega knjižnega jezika
Toporišiču in usmerjenemu izobraževanju sem pa ušel. Verjetno imam predsodke... in drugo leto, ko bom v 'penziji', če bo po sreči, mogoče preberem nekaj izmed njegovih 600+ objav... Bom videl, če mi bo kaj povečalo naklonjenost do našega jezika.
Kot zanimivost... Prejle sem poskusil najti angleški izraz za 'poved'. Mi smo temu, kar zdaj imenujejo 'poved' in stavek, obojemu rekli stavek - z besedami izražena misel - in je bil lahko enostaven ali sestavljen. Angleški izraz je sentence pomeni isto, kar je stavek pomenil nam (compound, principal, subordinate...). Mogoče pa ni predsodek čisto neutemeljen... Bom videl drugo leto.
@sončna celica in ciklični akumulator
- Gre lepo, če nabaviš tudi dober regulator, bo poskrbel, da bosta tako sončna celica kot akumulator optimalno uporabljena. To pomeni, da bosta polnilna napetost in tok taka, kot jih dani tip in velikost akumulatorja - in trenutna napolnjenost ali izpraznjenost akumulatorja - lahko 'požreta', in da bo porabljena vsa energija, ki jo pri tem sončna celica lahko da (pomeni MPPT regulator).
Brez dobrega regulatorja pa je najbrž možnih tudi nekaj neugodnih presenečenj.
Je pa tudi cikličnih akumulatorjev nekaj tipov, ki imajo različne lastnosti, ampak o tem smo že v več temah (in nekaj povezav na to je v kazalu baze znanja.)
Porabniki in kapaciteta akumulatorja
- Če boš imel enak vzorec porabe, kot solatko, je nasvet OK in ne rabiš nič drugega.
Ampak tega, ali imata enak vzorec porabe, najbrž nista preverila, in potem imata lahko prav DR.E in cado1990.
Samo da pri Ah (amperskih urah) ne gre za moč... Moč bi bila v W (vatih) in bi bila povezana z največjim tokom, ki ga lahko daje aku. Štartni akumulator pri enaki kapaciteti praviloma lahko da večji tok od cikličnega z enako nazivno kapaciteto, a to lahko brez škode daje le razmeroma kratek čas. Moč torej ni kapaciteta.
Kapaciteta (v Ah, amperskih urah) je pa količina toka, ki jo lahko sprejme ali odda akumulator, in je sorazmerna zalogi energije, ki jo lahko shranimo v njem.
Če je poraba samo tedaj, ko ploveš, teoretično potrebuješ le aku za zagon motorja, v praksi pa še nekaj rezerve.
Električni sidrni vitel tudi ni hud problem, če sidro dvigaš le, ko deluje motor (najbrž pomeni, da rabiš nekaj obratov, sicer alternator še ne daje toka in bi šlo vse iz aku, čeprav bi motor delal).
Bi bilo pa še dobro vedeti, ali je to gliser (verjetno je) ali izrivna barka, ker če je to drugo, je najbrž barka težja in tudi sidro težje in zato vitel večje moči in s tem poraba toka takrat večja
V primeru, da bo skoraj vsa poraba samo takrat, ko bo deloval motor, v bistvu tudi ne rabiš cikličnega akumulatorja (čeprav ne škodi, le zagonski tok - in morda tudi del toka ob dviganju sidra - mora biti sposoben zdržati).
Čeprav... ne vem, kolikšen porabnik je fiš-finder, ampak če je med večjimi in boš med lovom plul počasi, pri nizkih vrtljajih motorja tudi ne bo ravno veliko elektrike iz alternatorja in utegne biti tudi neto poraba, ne polnjenje. Večina 'motornjakov' najbrž rabi sončne celice predvsem za vzdrževanje aku-jev, ko jih ni na barki, ampak pri kaki počasni plovbi na motor pri minimalnih obratih s fišem, glasbo čez kak močan ojačevalec in še čim bi sončna celica in sončen dan tudi tu znala priti prav.
Če pa bo kakšna večja poraba tudi tedaj, ko si na sidru (ugasnjen motor, glasba čez ojačevalec na polno, luči, še posebej če niso LED in mogoče še kakšen hladilnik...) pa se zna zgoditi, da bi ti prišli potem ob poskusu naslednjega zagona motorja prav kabli za pomoč pri zagonu.
Pa to s kabli na plovilu lahko sploh ni več hec, zlasti če veter nese kako slano peno in si dobro prevoden...
Če boš torej veliko na sidru in takrat imel opazno porabo, se ti mogoče že splača ločiti na 'navaden' aku za štart in cikličnega za porabo ob ustavljenem motorju tako, da boš kljub razmeroma izpraznjenemu cikličnemu lahko brez težav zagnal motor.
Ciklični mora potem imeti kapaciteto - Ah, amperske ure - ki bo preživela porabo čez celo noč z izpraznitvijo, ki ne bo prehuda.
V tem primeru seveda tudi rabiš polnilec, ki zna polniti štartno banko drugače od delovne - ker bosta tako različno izpraznjeni kot različnega tipa.
Torej zgodba o 'bilanci porabe', ki jo omenja cado, ti zna tudi še priti prav.
Debata pa ni odveč, saj kako bi pa izvedel, da mora še kaj vedeti o porabi, če ne bi debatirali o tem?
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Samo v razmislek glede akumulatorja:
Nekateri proizvajalci navtične motorizacije za svoje motorje navajajo minimalne kapacitete akumulatorjev in te še zdaleč niso tako male kot jih po logiki za sam zagon motorja potrebuješ. Stvar je v tem, da nekateri motorji polnijo s kar visoko napetostjo, ki se pri večjih akumulatorjih neškodljivo "sesede", manjše pa poškoduje.
Trditev velja za motorje, ki imajo reguliran izhod za polnenje akumulatorja.
Nekateri proizvajalci navtične motorizacije za svoje motorje navajajo minimalne kapacitete akumulatorjev in te še zdaleč niso tako male kot jih po logiki za sam zagon motorja potrebuješ. Stvar je v tem, da nekateri motorji polnijo s kar visoko napetostjo, ki se pri večjih akumulatorjih neškodljivo "sesede", manjše pa poškoduje.
Trditev velja za motorje, ki imajo reguliran izhod za polnenje akumulatorja.
Valda je dovolj... sicer zaganjač povleče kar velik tok.. ampak je to trenutno.. ne traja v nedogled.. (zato so tudi kabli debeli)..
Akumulator sam po sebi zdrži bistveno večji tok kot ga povleče zaganjač..
Tako, da če ne boš imel nekih konstantnih porabnikov (nevem kakšnih).. ga ne boš kar tako spraznil...
Regulator ti bo pa filal (verjetno) če boš na polno vozil z okoli 250W moči.. (F100)
Akumulator sam po sebi zdrži bistveno večji tok kot ga povleče zaganjač..
Tako, da če ne boš imel nekih konstantnih porabnikov (nevem kakšnih).. ga ne boš kar tako spraznil...
Regulator ti bo pa filal (verjetno) če boš na polno vozil z okoli 250W moči.. (F100)
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov