Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: Ne Mar 08, 2015 00:24
Kraj: Izola

Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja

OdgovorNapisal/-a rubikon » To Mar 31, 2015 18:40

Kakšne izkušnje
Imam.5,3 dolgo plovilo v fazi renoviranja..in yamaho 100.
Kaj se splača dati še hidravliko??
ker sem presedlal iz male pasare..na yamaho z volanom ne vem kako se bo obnašale komande..ali bo pretrdo vse skupaj...se splača??

brez zamere moji nevednosti... :oops:
Jape
Viceadmiral
Prispevkov: 508
Pridružen: So Sep 13, 2008 10:41
Kraj: Stranska vas - Pag

OdgovorNapisal/-a Jape » To Mar 31, 2015 19:01

Jaz imam 115 kojičev brez hidravlike in je Ok. Ne vidim potrebe po tem.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3079
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Mar 31, 2015 22:56

Jaz bolj vidim smisel v hidralviki v tem, da ni mrtvega hoda, oz opletanja motorja, ki zna bit pri večjih hitrostih problematično. Jasno, da pri večjih konjažah je že potrebna hidravlika. Da pa jo daš na 80-100 HP pa mora bit kak "višji" razlog.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1034
Pridružen: Po Okt 26, 2009 16:42
Kraj: Izola
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Sr Apr 01, 2015 08:28

Za yamaho 100 ne potrebuješ hidravlike.. tudi za 115 ne..
Ultraflex zajla in je rešen problem.. (boš vrtel z enim prstom volan in obračal motor)..
Paziti moraš le to, da ni zajla upognjena pod kakšnim večjim kotom...
Mrtvi hod pa je minimalen.. mogoče z leti ko se tisti oplet okoli zajle razširi je kakšen 1-2 cm..
Prej postane zajla trda kot, da boš dobil luft 5cm...
Jaz zajlo zamenjam na cca 5 let.. strošek je 70 eur..
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Sr Apr 01, 2015 08:48

Jaz ga na Yamahi F100 nimam, in ga niti ne potrebujem. Tudi kolega na Yamahi F150 ga nima, pa ima čisto mehek volan.
Volansko zajlo je pa res priporočljivo menjati na 5 let, da se ti ne strga, kar je resen problem.
Klemen M
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 83
Pridružen: Če Jan 19, 2012 21:06

OdgovorNapisal/-a Klemen M » Sr Apr 01, 2015 09:03

Edina prednost pri tej moči je, da imaš pri hidravliki trden volan za katerega se lahko ob nemirnem morju držiš brez občutka, da ga boš odtrgal.
Cevi moraš isto menjati na 5 let, tudi cena ni zanemarljiva.
francelj
Admiral
Prispevkov: 915
Pridružen: Po Nov 26, 2007 22:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Apr 01, 2015 09:05

Sem imel ultraflex hidravliko na dobrih pet metrov in pol dolgem čolnu s Tohatsu 115 motorjem. Občutek na volanu ni bil ravno mehak, še posebej med glisiranjem ne. Gre namreč le za hidravlični prenos, ne za servo ojačanje. Ne morem primerjati z zajlo, ker je na tistem čolnu nikoli nisem imel. Imam jo pa zdaj na precej večjem čolnu s 340 konji ;-) Prenos je servo ojačan in mehak.

Mimogrede, težav s tisto hidravliko sem imel več, kot bi se mi zdelo sprejemljivo. Vsaj dvakrat se mi je med uporabo snela cev, na srečo nikoli med glisiranjem :shock: Prvi dve leti je bilo pod armaturo skoraj ves čas mastno od olja. In proizvajalec seveda priporoča olje, ki ga nikjer v bližini ne morete kupiti. Meni je npr. pomagal član Akrobat, ker se to olja uporablja pri podvozjih letal...
Težave je pred mano očitno imel že prodajalec, ker je zamenjal originalne cevi s takimi, ki jih uporabljajo težje hidravlične naprave. Napako sem potem pri sebi odpravil. Bila je banalna, cevi s konusnim tesnenjem je treba priviti zelooo natančno.

Ampak, pri zajlah menda takih problemov ni.
rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: Ne Mar 08, 2015 00:24
Kraj: Izola

OdgovorNapisal/-a rubikon » Sr Apr 01, 2015 11:25

hvala..potem še en strošek manj...čao,čao hidravlika :D
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5745
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 18:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Sr Apr 01, 2015 11:59

.

Vsak svojega konja hvali, kajneda.

Z obema sistemoma se upravlja barke. Toda , če bi imel izbiro ostanem na "hidravliki".
Pri zajlah se mora načeloma volan med vožnjo držat, če ga ne učvrstiš s spodnjim vijakom, kar pri hidravliki ni potrebno. Med vožnjo skoraj ni potrebno držat volana, če je količkaj mirno morje. Dostikrat med daljšimi transferji, npr. preko Kvarnerja, od Molata do Premude, Ista, vstanem izza volana. Nadzorujem vožnjo, se razume! Sem poleg, nekaj popijem, pojem, motor prede, barka drsi brez spremembe smeri.

Skratka meni se hidravlika dopade in dam plus zanjo.

LP

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3565
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Sr Apr 01, 2015 12:30

Pajer,pa saj na avtu imaš tudi hidrauliko, pa volan skoz držiš,sem te zadnjič vidu. :lol: :lol: Drugač pa sem mnenja fantov pred tabo,da za izvenkrmne ne rabiš le te,sicer je pa volan zato,da ga držiš,ne pa da v eni roki pivo u drugi pa ta staro za rit grabiš :lol: :lol: :wink:
mašinfirer
francelj
Admiral
Prispevkov: 915
Pridružen: Po Nov 26, 2007 22:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Apr 01, 2015 14:23

Pajer, ti imaš dobro barko, da lepo drži smer. Pri tem hidravlika ni bistvena. Meni je čoln s hidravliko vred vleklo med glisiranjem v eno stran, predvsem pa je bilo pri hitrosti bistveno težje vrteti v desno kot levo. Teh težav zdaj nimam, ampak zaradi serva, ne zaradi hidravličnega prenosa. Še vedno pa si ne morem privoščiti, da bi med glisiranjem za več kot nekaj sekund izpustil volan iz rok. Enkrat v levo, drugič v desno... Pri počasni plovbi je pa sploh vrtenje kar naprej. Me je že imelo, da bi si kupil avtopilota, da bi potem lahko tisto, kar pravi Habibi ;-)

Me pa dobro delujoča hidravlika tudi ne bi motila, če bi jo že imel. (mislim, ta hidravlika na čolnu, ne katera druga)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2926
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 01, 2015 15:37

Morda je dobro vedet, da je nekaj različnih hidravličnih sistemov.
- najenostavnejši imajo precej enostaven sistem, z katerim namesto vlečenja žic premetavaš olje iz ene na drugo stran. Verjetno je navadna žica boljša od tega.
- potem so tu servo sistemi z servo črpalko, ki jo goni pogonski agregat kot pri avtih.
- za večje moči so tu še servo sistemi, z samozapornim volanom. Pri teh ne čutiš na volanu nobene obremenitve, ali tresljajev četudi imaš popolnoma površinski pogon. Ti sistemi bazirajo na hidravlični servo črpalki kakršne imajo avtomobili in navadno na volanskem ventilskem sklopu kakršnega imajo težji delovni stroji. V našem primeru je to Saurerjeva enota enaka kot za nekatere vrste težjih viličarjev. V tem primeru volan obstane točno v takem položaju v kakršnem si ga pustil in barka resnično nadaljuje pot točno po predvideni smeri. (Če je chine walk ali valovi ne zbrcajo v drugo smer.) V tem primeru veš, da je z propelerjem nekaj narobe le po tem, da ti napačna izbira celo barko med glisiranjem dobesedno nagne na eno stran, na volanu tega nikakor ne čutiš in tudi z smerjo ni nobenih problemov.
Morda še to, da dobrih hidravličnih cevi ni treba menjat na pet let, še več. Sploh jih ni treba menjat, če jih mehansko ne poškoduješ. Žal se na našem koncu sveta večinoma uporabljajo enake hidravlične cevi kot za klasično hidravliko in te je dobro menjat vsakih nekaj let.

Za izvenkrmne motorje tja do 200 konjev po moje nima smisla dajat not hidravlike, če ni v igri kaka hitra aplikacija, kot omenja Kasaudio. Konec koncev imajo tudi bolidi F1 pull-pull žično krmiljenje izvenkrmnega motorja in le trim, ter nastavitev višine sta hidravlična.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost