Odstranjevanje antifolinga II

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

zlatizlatko
Kapitan korvete
Prispevkov: 90
Pridružen: Po Sep 01, 2008 09:27

Odstranjevanje antifolinga II

OdgovorNapisal/-a zlatizlatko » Ne Nov 01, 2015 17:26

Je že bilo nekaj dizertacij, pa ponovno :idea:
Po 15 letih sem se odločil popolnoma odstranit antifoling in premazati barko na novo. Gor je vse mogoče, od Hemplovega samopolirnega, do trdega antifolinga. Nikoli odstranjeno(razen, koliko je šel dol samopolirni z kerherjem)
Kako se lotiti posla :?:
-brušenje z vibracijsko brusilko (kateri papir)
-strganje z nožem
-peskanje

Brušenje ali strganje zna bit kar naporno in dolgotrajno (jadrnica 13m). Bolj se nagibam k peskanju. A so tukaj različna mnenja, od tega, da gre tako najlažje in najhitreje (seveda malce dražje), do tega, da peskanje ni primerno, ker preveč uniči gelocat.

V nadaljevanju, z katerim primerjem najbolje premazati (tukaj ne bi šparal). na koncu gre na barko spet val-ov antifoling (ali kaj podobnega), ki se je zadnja 4 leta izkazal najboljši.

Kako ste se lotevali tega posla, da ne bom preveč pameten
:idea:
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Nov 01, 2015 18:30

Peskanje s suhim ledom ti ne bo uničlo gelcoat-a če ni sam po sebi že poškodovan...
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Nov 01, 2015 18:53

Leto nazaj sva enako dolgo jadrnico dva strgala z rašketo. Potem pa lepo brušenje, prajmer itd... (pa še preboje in ventile sem menjal)..

To se mi zdi najbolje (najcenje? najbolj natančno vsekakor- mirna roka je zakon). Je pa jebeno (pardon izrazu).
Barka je po enem letu v vodi, kot se reče, "v nulo".

z brušenjem ne boš prišel nikamor, ker ti bo v prvi sekundi zapacalo brusni papir. sploh Hempel mile dynamic. NIKOLI VEČ!!

Srečno!



Slika

Slika
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Nov 01, 2015 20:01

Še moje izkušnje z brušenjem česarkoli pobarvanega ali pa poliesterskega.
1. Kotna brusilka z brusilnim krožnikom in brusilnim papirjem, namenjenim za kotno brusilko. - papir se zaradi velikih centrifugalnih sil ne paca, ravna površina pa po tej obdelavi ne bo več ravna. Uporabno, ko moraš pobrusiti robove ali odstraniti sloj pri saniranju kakšne poškodbe.
2. Brusni krožnik z brusnim papirjem na vrtalnem stroju, uporabno, če že nimaš drugega.
3. vibracijski brusilnik - površine ostajajo ravne, se hitro zabije in ga moraš skrtačiti z žično ščetko in kar pogosto menjati.
4. tračni brusilnik - tudi tu površine ostajajo ravne če si malo previden, se bistveno manj paca kot vibracijski, ker se papir na valjih ukrivi in prah odleti ven
__________________
lp
motorni
Leonardo
Kapitan
Prispevkov: 155
Pridružen: Sr Jan 07, 2009 15:52

OdgovorNapisal/-a Leonardo » Ne Nov 01, 2015 20:33

Pred letošnjo sezono sem odstranjeval več plasti starega antifoulinga na 8 m jadrnici.uporabil sem polirko z zelo grobo mehko ploščo in se je odlično obneslo
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Nov 02, 2015 10:33

Če si lahko privoščiš vsekakor peskanje. Vse ostalo je mučenje. Ok če boš delal sam boš prišparal, če bodo drugi brusili bo tudi to na kancu kar nekaj denarja.
To koliko uničuje gelcoat pa je popolnoma odvisno od tistega ki peska. Torej z katerim medijem peska, z kako granulacijo, kakšen pritisk in oddaljenost pištole od površine.

Drži da je suhi led najbolj čist medij, ampak tudi med najdražjimi, podobno je s sodo.
Včasih je lahko celo prefin. Ko peskaš barko si vsekakor želiš, da ti odpre tudi mehurčke in poškodbe. Malo je bark ki nimajo nobenih mehurčkov. Niti ni nujno da so osmotični.
Poleg tega če prefino peskaš moraš nato matirati z brusilko da se prime primer.

Torej v vsakem primeru "poškoduješ" del gelcoata, osebno verjamem da z rašketo narediš več poškodb, enako z brusilko.

Veliko se sedaj uporablja garnet. Ker je bolj čist medij in ni predrag. Uporabljajo tudi bakrov oksid z katerim pa jaz ne bi peskal ker gre pač za kovinski oksid.
Soda je za ta nemen morda še najprimernejša, vendar ker imaš gor 15 let plasti bo na koncu dražje efekt pa enak, kot z kakim tršim medijem, ki se ga da tudi recikliraši.

Največ je pomislekov pri peskanju da se medij zapikuje v gelcoat. Morda je to celo res vendar se tudi pri brušenju zapikuje umazanija v gelcoat. Še najhujši je AF sam po sebi ker vsebuje baker.
Pravi peskar bo najprej odstranil AF, z drugo roko pa še ostali primer in kar pač je še gor.
Če ti bo peskal kakšen ki ne peska bark pazite pri kobilici. Če je skitana in zaprajmana tega ni treba odstranjevati ker si ne želiš še enkrat kitati vsega, ker za to niti ni nobene potrebe. Odstrani naj kar pač pada stran. Na kobilici ni potrebno vodne zapore. Ali pa če je plastificirana enako. In pa seveda samo tesnenje okoli kobilice.

Pisal sem iz tistega kar sem prebral in videl na terenu. Pač me te stvai zanimajo in jih spremljam. Kar sem opazil... je pri nas to stejem tudi hrvasko ogromno šalabajzarjev, ki niti ne vedo čisto točno kaj delajo...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Joško
Admiral
Prispevkov: 1774
Pridružen: Če Sep 17, 2009 15:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Joško » Po Nov 02, 2015 22:35

Najbolj enostaven način odstranjevanja je še vedno z rašketo. Če sta dva, gre seveda hitreje.

Zatem sledi fino brušenje. Uporabim busni papir z granulacijo 180, zadostuje! Primerja ni potrebno odstranjevati. Nato sledi pranje podvodnega dela in ko se posuši, sledita dve roki primerja in še isti dan prva roka AF.
:)"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Nov 02, 2015 22:52

Jaz sem se lotil z rašketo. Res gre zelo počasi, pa tudi kako poškodbo narediš (pregloboko zarežeš) - pred nanosom temeljne barve je treba take "zareze" zakitat z epoksi kitom. Glede peskanja nimam pojma; sem pa takrat preštudiral - katero temeljno barvo (primer) in koliko nanosov. Eden kao najboljših (ali pa samo dober marketing) je International Gel Shield 200. Če delaš po navodilih, je treba dat 5 rok najmanj. "Potopis" iz tistih dni: Klik!

Temeljno barvo sem dobil v Colorificio v Trstu (če kupiš v večjih kantah, dobiš precejšen popust).
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Nov 03, 2015 07:27

Joško napisal/-a:Primerja ni potrebno odstranjevati.

A si prepričan Joško? Po 15 letih verjetno ne opravlja več dobro svoje naloge (vodna zapora) in če bo že odstranil antifouling, po moje ne bi bilo napačno odstranit tudi primer in nanest novega.

Pa kot je napisal mamaMicka, morebitne mehurčke (blisterje) lahko saniraš samo če odstraniš tudi primer.
Nazadnje spremenil H2O, dne To Nov 03, 2015 07:35, skupaj popravljeno 1 krat.
rabuni
Viceadmiral
Prispevkov: 491
Pridružen: Pe Sep 07, 2007 11:04
Kraj: Rogaška Slatina

odgovor

OdgovorNapisal/-a rabuni » To Nov 03, 2015 07:29

Pozdravljeni!
Enak problem sem imel sam letos spomladi, samo s to razliko, da smo mi ugotovili, da spodaj nimam primerja, ker ga Amerikanci ne dajejo gor. Takrat sem malo spraševal kaj narediti in na koncu sem se odločil za peskanje- zelo zadovoljen; stvar je dobro narejena in je vse kot mora biti. Ker sam nimam časa za ta dela so mi vse skupaj (pod nadzorom) naredili v Sukušanu (Filipi) za 800 EUR. Ko sem prejšni teden dvignil čoln ven je bil skoraj povsem brez alg in ko sem ga z Wapom opral je kot nov. Sem zadovoljen.
"Dalmatino povišču pritrujena"
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » To Nov 03, 2015 07:39

Cena peskanja trupa je približno 40€/m2.

Dober primer je pa že omenjeni International Gelshield 200, ali pa Jotun Osmoshell.
NAVTIK.AL
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: So Okt 24, 2015 09:04

Re: Odstranjevanje antifolinga II

OdgovorNapisal/-a NAVTIK.AL » Pe Nov 20, 2015 08:16

zlatizlatko napisal/-a:Je že bilo nekaj dizertacij, pa ponovno :idea:
Po 15 letih sem se odločil popolnoma odstranit antifoling in premazati barko na novo. Gor je vse mogoče, od Hemplovega samopolirnega, do trdega antifolinga. Nikoli odstranjeno(razen, koliko je šel dol samopolirni z kerherjem)
Kako se lotiti posla :?:
-brušenje z vibracijsko brusilko (kateri papir)
-strganje z nožem
-peskanje

Brušenje ali strganje zna bit kar naporno in dolgotrajno (jadrnica 13m). Bolj se nagibam k peskanju. A so tukaj različna mnenja, od tega, da gre tako najlažje in najhitreje (seveda malce dražje), do tega, da peskanje ni primerno, ker preveč uniči gelocat.

V nadaljevanju, z katerim primerjem najbolje premazati (tukaj ne bi šparal). na koncu gre na barko spet val-ov antifoling (ali kaj podobnega), ki se je zadnja 4 leta izkazal najboljši.

Kako ste se lotevali tega posla, da ne bom preveč pameten

Svetujem peskanje.
Odstranjevanje antifoulinga z peskanjem je cena od 25-35 eur/m2.
Če rabiš storitev me kontaktiraj na navtik.altrgovina@gmail.com
:idea:
NAVTIK.AL
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 21
Pridružen: So Okt 24, 2015 09:04

Re: Odstranjevanje antifolinga II

OdgovorNapisal/-a NAVTIK.AL » Pe Nov 20, 2015 08:17

NAVTIK.AL napisal/-a:
zlatizlatko napisal/-a:Je že bilo nekaj dizertacij, pa ponovno :idea:
Po 15 letih sem se odločil popolnoma odstranit antifoling in premazati barko na novo. Gor je vse mogoče, od Hemplovega samopolirnega, do trdega antifolinga. Nikoli odstranjeno(razen, koliko je šel dol samopolirni z kerherjem)
Kako se lotiti posla :?:
-brušenje z vibracijsko brusilko (kateri papir)
-strganje z nožem
-peskanje

Brušenje ali strganje zna bit kar naporno in dolgotrajno (jadrnica 13m). Bolj se nagibam k peskanju. A so tukaj različna mnenja, od tega, da gre tako najlažje in najhitreje (seveda malce dražje), do tega, da peskanje ni primerno, ker preveč uniči gelocat.

V nadaljevanju, z katerim primerjem najbolje premazati (tukaj ne bi šparal). na koncu gre na barko spet val-ov antifoling (ali kaj podobnega), ki se je zadnja 4 leta izkazal najboljši.

Kako ste se lotevali tega posla, da ne bom preveč pameten

Svetujem peskanje.
Odstranjevanje antifoulinga z peskanjem je cena od 25-35 eur/m2.
Če rabiš storitev me kontaktiraj na navtik.altrgovina@gmail.com


Peskanje z GARNET -om
:idea:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov