zanima me če ima kdo načrte elektronike ali elektro vžig za johnson 35
starejši letnik
elektronika johnson 35
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Pozdravljeni!
Če mislim pravi motor, so obstajale variante z 20, 25, 30 in 35 HP in sicer vse v enakem ohišju. Prostornina motorja je, če me spomin ne vara, 521 ccm.
Omenjeni motor sem pred leti imel celo v lasti. Sicer je bil 25 in nekako povečan na moč nekje med 30 in 35 (vplinjač, sesalni kolektor, lamele...). Menjal sem semeringe na motorni gredi spodaj in zgoraj, ter tesnilo na glavi, kar pomeni razdrtje kompletnega motorja in noge. Po servisu je motor 2 leti deloval brez vsake najmanjše napakice. Z elektriko k sreči nisem imel problemov, je pa res, da mi je manjkal regulator za polnjenje akumulatorja, ki pa sem ga naredil sam...
Kaj konkretno vas zanima o elektriki na tem motorju? Mogoče lahko pomagam? Kar se tiče polnjenja akumulatorja vsekakor, ker se še dobro spomnim.
LP; admin
Če mislim pravi motor, so obstajale variante z 20, 25, 30 in 35 HP in sicer vse v enakem ohišju. Prostornina motorja je, če me spomin ne vara, 521 ccm.
Omenjeni motor sem pred leti imel celo v lasti. Sicer je bil 25 in nekako povečan na moč nekje med 30 in 35 (vplinjač, sesalni kolektor, lamele...). Menjal sem semeringe na motorni gredi spodaj in zgoraj, ter tesnilo na glavi, kar pomeni razdrtje kompletnega motorja in noge. Po servisu je motor 2 leti deloval brez vsake najmanjše napakice. Z elektriko k sreči nisem imel problemov, je pa res, da mi je manjkal regulator za polnjenje akumulatorja, ki pa sem ga naredil sam...
Kaj konkretno vas zanima o elektriki na tem motorju? Mogoče lahko pomagam? Kar se tiče polnjenja akumulatorja vsekakor, ker se še dobro spomnim.
LP; admin
Nazadnje spremenil admin, dne Če Feb 15, 2007 22:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Najprej hvala za poslane načrte.
Prosim, da vprašanja postavljate tukaj in ne na zasebna sporočila. Tako jih bodo videli vsi uporabniki, še bolj pomembno pa je, da bodo ostali videli tudi odgovore.
Vprašanje je bilo: kako rešiti polnjenje in zaganjač na omenjenem motorju?
Motor ima tro fazno napetost (generator), zato je tudi usmerjanje take napetosti malenkost drugačno. Na boku motorja naj bi bil regulator, v katerega pridejo 3 rumene žice iz motorja. Če ta manjka ali pa je v okvari, lahko enostavno naredite usmernik. Potrebovali boste 6 diod za tok vsaj 5A, ki jih dobite v vsaki trgovini z elektronskim materialom.
Narediti je potrebno trofazni polnovalni usmernik, kot na spodnji sliki
Kondenzator naj bo elektrolitski vsaj za napetost 16V, pravilno pa bi bilo 25V. Namesto enega lahko uporabite tudi dva po 4700 uF. Pri montaži skrbno pazite na polariteto, drugače boste doživeli eksplozijo kondenzatorja, kar je lahko zelo nevarno predvsem za oči!!!
Ker je polnilni tok generatorja v tem motorju pri 13V relativno majhen, lahko tako usmerjeno napetost vodite direktno na akumulator, ki se bo lepo polnil. Diode usmernika preprečujejo tudi povratni tok iz akumulatorja, ko ugasnete motor.
Če želite imeti še bolj profesionalno rešitev s kontrolo polnjenja lahko med usmernik in akumulator vgradite še regulator. Najceneje bo poiskati takšnega, ki se uporablja pri solarnih sistemih, vendar menim, da to ni potrebno.
Okrog zaganjača je nemogoče kaj improvizirati. Pod pokrovom je prostora le toliko, da se da "stlačit" originalni zaganjač, ki pa zagotovo ni poceni. Predlagam, da za zagon še naprej uporabljate roke, kar bo precej ceneje, akumulator pa vam bo služil za potrebno razsvetljavo in radio...
LP, admin
Prosim, da vprašanja postavljate tukaj in ne na zasebna sporočila. Tako jih bodo videli vsi uporabniki, še bolj pomembno pa je, da bodo ostali videli tudi odgovore.
Vprašanje je bilo: kako rešiti polnjenje in zaganjač na omenjenem motorju?
Motor ima tro fazno napetost (generator), zato je tudi usmerjanje take napetosti malenkost drugačno. Na boku motorja naj bi bil regulator, v katerega pridejo 3 rumene žice iz motorja. Če ta manjka ali pa je v okvari, lahko enostavno naredite usmernik. Potrebovali boste 6 diod za tok vsaj 5A, ki jih dobite v vsaki trgovini z elektronskim materialom.
Narediti je potrebno trofazni polnovalni usmernik, kot na spodnji sliki
Kondenzator naj bo elektrolitski vsaj za napetost 16V, pravilno pa bi bilo 25V. Namesto enega lahko uporabite tudi dva po 4700 uF. Pri montaži skrbno pazite na polariteto, drugače boste doživeli eksplozijo kondenzatorja, kar je lahko zelo nevarno predvsem za oči!!!
Ker je polnilni tok generatorja v tem motorju pri 13V relativno majhen, lahko tako usmerjeno napetost vodite direktno na akumulator, ki se bo lepo polnil. Diode usmernika preprečujejo tudi povratni tok iz akumulatorja, ko ugasnete motor.
Če želite imeti še bolj profesionalno rešitev s kontrolo polnjenja lahko med usmernik in akumulator vgradite še regulator. Najceneje bo poiskati takšnega, ki se uporablja pri solarnih sistemih, vendar menim, da to ni potrebno.
Okrog zaganjača je nemogoče kaj improvizirati. Pod pokrovom je prostora le toliko, da se da "stlačit" originalni zaganjač, ki pa zagotovo ni poceni. Predlagam, da za zagon še naprej uporabljate roke, kar bo precej ceneje, akumulator pa vam bo služil za potrebno razsvetljavo in radio...
LP, admin
Hudiča??? A je naš administrator štromar?
Zanimivo tole s polnjenjem akumulatorja. Enkrat sem gledal diode, pa mi ni bilo nič jasno. Potem mi je pa kolega razložil, da je vsa finta v tem na kateri strani je obroček. A pri teh trikotnikih s črtico pomeni, da je narisan obroček na diodi na tisti strani kot je na sliki črtica?
Upam, da vprašanje ni preveč trapasto, kajti o elektriki pa res nič ne vem
simon
Zanimivo tole s polnjenjem akumulatorja. Enkrat sem gledal diode, pa mi ni bilo nič jasno. Potem mi je pa kolega razložil, da je vsa finta v tem na kateri strani je obroček. A pri teh trikotnikih s črtico pomeni, da je narisan obroček na diodi na tisti strani kot je na sliki črtica?
Upam, da vprašanje ni preveč trapasto, kajti o elektriki pa res nič ne vem
simon
Ne, po poklicu nisem električar niti elektronik, me pa elektronika zanima...
Okrog obročkov na diodah:
Natančno tako Simon. Nekaj pa le veš o elektriki. Obroček je na tisti strani, kot je tukaj črtica.
Če naredim enostavno primerjavo, ki bo mogoče bolj jasna. Dioda se obnaša natančno enako kot proti povratni ventil. Razlika je le v mediju, ki je pri ventilu kapljevina (npr. voda), pri elektriki pa so to elektroni. Torej tečejo lahko samo v smeri puščice (trikotnika). V nasprotni smeri je tokokrog prekinjen. Podobno kot pri ventilu, se tudi na diodi pojavi izguba ali padec napetosti. Na silicijevi je ta nekje okrog 0.7 V.
LP, Admin
Okrog obročkov na diodah:
Natančno tako Simon. Nekaj pa le veš o elektriki. Obroček je na tisti strani, kot je tukaj črtica.
Če naredim enostavno primerjavo, ki bo mogoče bolj jasna. Dioda se obnaša natančno enako kot proti povratni ventil. Razlika je le v mediju, ki je pri ventilu kapljevina (npr. voda), pri elektriki pa so to elektroni. Torej tečejo lahko samo v smeri puščice (trikotnika). V nasprotni smeri je tokokrog prekinjen. Podobno kot pri ventilu, se tudi na diodi pojavi izguba ali padec napetosti. Na silicijevi je ta nekje okrog 0.7 V.
LP, Admin
Kdo je na strani
Po forumu brska: nautilus in 9 gostov