Marinizacija avtomobilskega motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Bistvena prednost hlajenja izpuha z sladko vodo je ta, da je življenska doba veliko daljša kot sicer. Po 6 letih intenzivne uporabe preko 1300 ur delovanja motorja je moj hladilnik izpušnih plinov še vedno tudi v notranjosti kot nov. Venomer me je to najbolj skrbelo kajti, če le ta pregnije pride voda preko izpušnih ventilov v motor in ob startanju lahko polomiš ventile prebiješ bat skriviš ojnico itd skratka uničiš motor. Ker me je bilo tega najbolj strah sem se tudi v prvi vrsti lotil tega preventivnega servisa, da sem se prepričal, če je vse v redu. Moram reči, da sem pozitivno presenečen saj se je izkazalo, da bo zdržal še najmanj 10 let. Si ne upam pomisliti koliko trajajo tovarniški, če so hlajeni z slano vodo. Upam, da bo Car povedal kaj je bilo narobe pri njem.
Ob izdelavi sem se posvetoval z jadralskim prijateljem Lorisom Z. iz Kopra, ki je izdelal že dve ribiški barki, ki še danes delata na hrvaškem, mojim dobrim prijateljem Jordanom Arčonom (Bosch service Renče), gospodom Kraljem livarjem iz Šmartnega ob Savi, Perkovič Milanom lastnikom JLM od kogar sem kupil menjalnik, zvon in izmenjevalec, ter z Maurom lastnikom Scama, iz Viškovega, ki je sedaj postal vodilni proizvajalec opreme za marinizacijo motorjev.
Najslabši hladilniki izpušnega kolektorja, oziroma najmanj trajni so tisti izdelani iz inoxa in hlajeni z slano vodo. To so mi potrdili tudi izkušeni ribiči z svojimi delovnimi barkačami.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Princip izmenjevalca toplote kakršen se uporablja v navtiki. Zelo pomemben je protitok tekočin!!!!
Kombinacija hladilnika izpušnega kolektorja in izmenjevalca
Scamovi izmenejvalci so izredno kvalitetni
Bowman izdeluje izmenjevalce in hladilnike izpušnih kolektorjev za veliko standardnih motorjev
Ob izdelavi sem se posvetoval z jadralskim prijateljem Lorisom Z. iz Kopra, ki je izdelal že dve ribiški barki, ki še danes delata na hrvaškem, mojim dobrim prijateljem Jordanom Arčonom (Bosch service Renče), gospodom Kraljem livarjem iz Šmartnega ob Savi, Perkovič Milanom lastnikom JLM od kogar sem kupil menjalnik, zvon in izmenjevalec, ter z Maurom lastnikom Scama, iz Viškovega, ki je sedaj postal vodilni proizvajalec opreme za marinizacijo motorjev.
Najslabši hladilniki izpušnega kolektorja, oziroma najmanj trajni so tisti izdelani iz inoxa in hlajeni z slano vodo. To so mi potrdili tudi izkušeni ribiči z svojimi delovnimi barkačami.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Princip izmenjevalca toplote kakršen se uporablja v navtiki. Zelo pomemben je protitok tekočin!!!!
Kombinacija hladilnika izpušnega kolektorja in izmenjevalca
Scamovi izmenejvalci so izredno kvalitetni
Bowman izdeluje izmenjevalce in hladilnike izpušnih kolektorjev za veliko standardnih motorjev
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Sr Jan 20, 2010 00:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Bowman-ovi izmenjevalci toplote, so med vodilnimi. Zelo dobra kvaliteta. Ampak, kot sem imel priliko brat, so jih nekateri "šimfali ( brano v D forumu), ampak zakaj. Ker niso ravno poceni, menjani so bili s strani "pravih mojstrov", lastnikov, kateri da bi privarčevali nekaj sto €, so kupili manjšega, cenejšega. Vsak motor ima predpisan pretok hladilne vode, če mu to zmanjšaš, je čisto normalno , da bo delavna temperatura previsoka, po dveh treh letih usedlin, še manjši pretok, večja temperatura. Potem pa izjave, da so proizvodi te firme sra.... .
Nikola, se mi pa zdi zelo vredu varianta, katero uporabljaš. Ni problemov z protiudarno vodo, zalitjem izpušnih kanalov itd. Ko bo moj izmenjevalec tako daleč, gre tvoja varianta not.
LP
Nikola, se mi pa zdi zelo vredu varianta, katero uporabljaš. Ni problemov z protiudarno vodo, zalitjem izpušnih kanalov itd. Ko bo moj izmenjevalec tako daleč, gre tvoja varianta not.
LP
Najprej opis izdelkov ( modro napisane besede= različni sistemi, klik ),
Ta drugi link, pa je cenik.
http://www.apte-hamburg.de/Deutsch/Prod ... arine.html
http://www.apte-hamburg.de/Deutsch/Kont ... Marine.pdf
Je pa Bowman.
LP
Ta drugi link, pa je cenik.
http://www.apte-hamburg.de/Deutsch/Prod ... arine.html
http://www.apte-hamburg.de/Deutsch/Kont ... Marine.pdf
Je pa Bowman.
LP
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Bowman dejansko ni imel za golfa tako dobrega hladilnika izpuha/izmenjevalca, da bi si ga omislil. Bil je tudi zelo drag. Popolnoma sem prepričan, da sem se prav odločil. Razmerje v ceni je bilo tako, da sta bila po meri izdelan hladilnik izpušnega kolektorja in odličen velik izmenjevalec cenejša. Cenika za Bowmana nisem našel tudi jaz. Včasih ga je prodajal Motomarine. Zelo ti priporočam izmenjevalec od Scama, (jih imajo tudi v ExpoCommu), ker boš imel dele tudi čez nekaj let in to za majhen denar. Te stvari so v tujini veliko dražje kot na hrvaškem pa še kvaliteta je sedaj veliko boljša kot nekoč.
Ne vem kaj misliš protiudarna voda? Poglej še enkrat sliko. Plini gredo po cevi, ki je toplotno zaščitena do mešalca, kjer se plini in slana voda zmešata. Na tem pa lahko rečem, da sem v praksi diplomiral. V cca petem poskusu sem izdelal takega, ki ne poka zaradi temperaturnega šoka, ker se voda in plini zelo lepo z pršcem pomešata. Izpuh se zelo lepo pohladi. Iz cevi pa motorja skoraj ne slišiš.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Ne vem kaj misliš protiudarna voda? Poglej še enkrat sliko. Plini gredo po cevi, ki je toplotno zaščitena do mešalca, kjer se plini in slana voda zmešata. Na tem pa lahko rečem, da sem v praksi diplomiral. V cca petem poskusu sem izdelal takega, ki ne poka zaradi temperaturnega šoka, ker se voda in plini zelo lepo z pršcem pomešata. Izpuh se zelo lepo pohladi. Iz cevi pa motorja skoraj ne slišiš.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Neumno besedo sem izbral. Povratni udar vode, sem mislil, kar se je pri klasičnih izpušnih sistemih, pomešanih z morsko vodo, tudi dogajalo. Po tem so se začeli uporabljat razne "mufne", labodji vratovi itd.
Prej se je dogajalo, da vezani čolni , kateri so dobili udarec vala v krmo in s tem v enostaven izpušni sistem, je voda-morje, preko izpušnih kanalov prodrla v notranjost cilindrov, tistih pač, kateri so imeli bat v poziciji po eksploziji, z odprtim izpuhom.
No tega sedaj skorajda več ni, poleg vseh teh dodatkov v izpušnem sistemu.
LP
Prej se je dogajalo, da vezani čolni , kateri so dobili udarec vala v krmo in s tem v enostaven izpušni sistem, je voda-morje, preko izpušnih kanalov prodrla v notranjost cilindrov, tistih pač, kateri so imeli bat v poziciji po eksploziji, z odprtim izpuhom.
No tega sedaj skorajda več ni, poleg vseh teh dodatkov v izpušnem sistemu.
LP
- frikmusic
- Admiral
- Prispevkov: 653
- Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
- Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
- Kontakt:
pale napisal/-a:na mojo srečo sem na srečanju spoznal z nikolo teslo ki mi je dober sogovornik seveda če imaš saj malo posluha in mi je v petih minutah razložil moj problem marinizacje motorja,še enkrat bi se mu zahvalil.
Joj koliko bo mel za povedat meni ha ha ... ne vem če se bom pol še smejal.
Frajtonerca je prava stvar...
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Prejšnji izmenjevalec mi je spustil na lotu in ker nisem vedel kje je napaka sem kupil novega od Scama in ga vgradil. Po skoraj letu dni lahko povem, da je kljub malce manjši dimenziji od prejšnjega odličen in hladi vso sladko vodo brez kakršnih koli težav še posebej, če upoštevamo, da hladim s sladko vodo tudi kolektor ispušnih plinov. Na hladilniku izpušnih kolektorjev sem naredil majhno nadgradnjo in sicer sem z najvišje točke sedaj na ekspanzijsko posodo speljal še en vod zaradi lažjega odzračevanja. Ugotovil sem, da se tam voda ob startu motorja segreje in razširi prej kot pa termostat odpre pretok vode. Sedaj se povečan pritisk na kolektorju sprosti skozi to cevko in motor sedaj deluje tako dobro, da lahko še hladnega obremenim in ne pride do bruhanja vode iz ekspanzijske posode. Odlična rešitev, ki sem jo dolgo iskal.
Novi Scamov izmnenjevalec pripravljen na vgradnjo.
Novi Scamov izmnenjevalec pripravljen na vgradnjo.
Če kdo rabi kontaktne številke odgovornih:
Sporočilo poslal(a): Vlasta Glavina/URSP/MPZ/GOV
Spoštovani,
vse potrebne informacije o certifikatih za marinizirane vgradne motorje
lahko pridobite na klasifikacijskih zavodih v R Sloveniji:
1.BUREAU VERITAS d.o.o., Koper - tel.št. 05/6116300
2.GERMANISCHER LLOYD SLOVENIJA d.o.o., Portorož - tel.št. 05/6773505.
Lep pozdrav!
Sporočilo poslal(a): Vlasta Glavina/URSP/MPZ/GOV
Spoštovani,
vse potrebne informacije o certifikatih za marinizirane vgradne motorje
lahko pridobite na klasifikacijskih zavodih v R Sloveniji:
1.BUREAU VERITAS d.o.o., Koper - tel.št. 05/6116300
2.GERMANISCHER LLOYD SLOVENIJA d.o.o., Portorož - tel.št. 05/6773505.
Lep pozdrav!
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
To nima nobene veze s plovilih do 12m, ki so že bila nekoč registrirana? V kolikor motor menjaš mora le ta izpolnjevati nove predpise, v kolikor pa starega popraviš pa ni potrebno opravljati nobenih novih pregledov.
Ta dva organa prideta v poštev za pregled plovila pod 12m samo v primeru PRVE registracije SAMOGRADNJE zaradi meritev.
Za oglede tovarniških plovil in še posebej tistih, ki so že nekoč plula, do 12m imajo VSE ZAKONSKE PRISTOJNOSTI V KAPITANIJAH, čeprav se te odgovornosti otepajo in velikokrat uspejo stranko prepričati, da se mora obrniti na ti dve podjetji, kar pa ABSOLUTNO NI RES!! Če je stranka v postopku (morjeplovec) seznanjen s tem, mu ni treba stran metati denarja po nepotrebnem zaradi tega ker je nekdo tako rekel pa makar je to pooblaščeni v kapitaniji.
LP NT
Ta dva organa prideta v poštev za pregled plovila pod 12m samo v primeru PRVE registracije SAMOGRADNJE zaradi meritev.
Za oglede tovarniških plovil in še posebej tistih, ki so že nekoč plula, do 12m imajo VSE ZAKONSKE PRISTOJNOSTI V KAPITANIJAH, čeprav se te odgovornosti otepajo in velikokrat uspejo stranko prepričati, da se mora obrniti na ti dve podjetji, kar pa ABSOLUTNO NI RES!! Če je stranka v postopku (morjeplovec) seznanjen s tem, mu ni treba stran metati denarja po nepotrebnem zaradi tega ker je nekdo tako rekel pa makar je to pooblaščeni v kapitaniji.
LP NT
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
silvo napisal/-a:Sporočilo poslal(a): Vlasta Glavina/URSP/MPZ/GOV
Spoštovani,
vse potrebne informacije o certifikatih za marinizirane vgradne motorje
lahko pridobite na klasifikacijskih zavodih v R Sloveniji
Gre za tipičen primer uradniškega odgovora kakršnega preziram do fundamenta.
Predpisi so sedaj taki, da kot mi je znano predelanega motorja praktično ni možno več upisati, če nima opravljenih testov skladnosti s predpisi le ti pa stanejo za 1 kos toliko, kot če se greš proizvodnjo 100.000 kosov.
Če je kje kaj črno na belem bi to z veseljem prebral. Teh firm pa definitivno ne mislim spraševat, ker gre za konflikt interesov in od njih ne moreš pričakovat poštenega odgovora saj živijo od certificiranja pa če je ta potreben ali ne. Nas zanima kaj sploh je zahtevano, ter vsi postopki to pa je za gospo Vlasto verjetno že preveč težko vprašanje ob preobilici dela, ko morajo vsak dan delati po uro do dve nadur, da sploh dobijo minimalno plačo. Kreteni birokratski.
LP NT
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Marinizacija avtomobilskega motorja
Po cca 4300 urah delovanja sem demontiral motor, katerega mi je Alesjo s prikolico odpeljal do mehanika.
Včeraj sem pregledal glavo in nekaj detaljev in moram reči, da bi bil motor še vedno v odličnem stanju, saj bi bilo potrebno menjati samo teflonska vodila ventilov semeringe in tesnila. Mehansko so deli od katerih bi pričakoval obrabo v odličnem stanju. Praktično vse ležaje bom obdržal stare, ker ne kažejo niti najmanjše ograbe.
Zaradi agresivnega morskega okolja pa moram na žalost menjati glavo motorja, saj so ležišča ventilov v Alu litini galvansko načeta. Imajo precej majhnih luknjic katerih s poliranjem ležišč ne bo možno odstraniti. Obenem sem v cilindrih zasledil podobne galvanske mikro poškodbe zaradi slane atmosfere, zato bom dal vgraditi novo srajčko cilindra in standardne bate. Prej sem imel prvo brušenje. Po pogovoru z Miholdom (s tega foruma) sva prišla do zaključka, da je do tega prišlo zaradi efekta ob zaustavljanju motorja. Tik predno se motor zaustavi lahko preko izpušnega ventila v cilinder posesa vlažen zrak v nekaterih primerih pa celo pršec slane vode. S slano vodo se hladi izmenjevalec, nato vstopi preko mešalnika izpuha in preko krajše cevi v dušilec (Water Lock) ter nato v izpušno cev do izpusta. Ob zaustavljanju motorja je stopnja vlage v izpušnem sistemu zelo visoka, zato jo tudi toliko lažje posrka v cilndre. Kako to preprečiti oziroma kaj narediti, saj je to problem praktično vseh motorjev za plovila, tudi izvenkrmnih?
Obstaja sprej za konzervacijo izvenkrmnih motorjev katerega za filtrom zraka nekaj sekund pred zaustavitvijo motorja vpihujemo. S tem se zaščiti kompletna pot od vstopa zraka do izpuha. Ta postopek bom prakticiral v kolikor vem, da me ne bo na plovilo v naslednjih dveh tednih. Sedaj pa iščem več informacij o tovrstnem spreju in načinu uporabe.
Včeraj sem pregledal glavo in nekaj detaljev in moram reči, da bi bil motor še vedno v odličnem stanju, saj bi bilo potrebno menjati samo teflonska vodila ventilov semeringe in tesnila. Mehansko so deli od katerih bi pričakoval obrabo v odličnem stanju. Praktično vse ležaje bom obdržal stare, ker ne kažejo niti najmanjše ograbe.
Zaradi agresivnega morskega okolja pa moram na žalost menjati glavo motorja, saj so ležišča ventilov v Alu litini galvansko načeta. Imajo precej majhnih luknjic katerih s poliranjem ležišč ne bo možno odstraniti. Obenem sem v cilindrih zasledil podobne galvanske mikro poškodbe zaradi slane atmosfere, zato bom dal vgraditi novo srajčko cilindra in standardne bate. Prej sem imel prvo brušenje. Po pogovoru z Miholdom (s tega foruma) sva prišla do zaključka, da je do tega prišlo zaradi efekta ob zaustavljanju motorja. Tik predno se motor zaustavi lahko preko izpušnega ventila v cilinder posesa vlažen zrak v nekaterih primerih pa celo pršec slane vode. S slano vodo se hladi izmenjevalec, nato vstopi preko mešalnika izpuha in preko krajše cevi v dušilec (Water Lock) ter nato v izpušno cev do izpusta. Ob zaustavljanju motorja je stopnja vlage v izpušnem sistemu zelo visoka, zato jo tudi toliko lažje posrka v cilndre. Kako to preprečiti oziroma kaj narediti, saj je to problem praktično vseh motorjev za plovila, tudi izvenkrmnih?
Obstaja sprej za konzervacijo izvenkrmnih motorjev katerega za filtrom zraka nekaj sekund pred zaustavitvijo motorja vpihujemo. S tem se zaščiti kompletna pot od vstopa zraka do izpuha. Ta postopek bom prakticiral v kolikor vem, da me ne bo na plovilo v naslednjih dveh tednih. Sedaj pa iščem več informacij o tovrstnem spreju in načinu uporabe.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot], evovii in 23 gostov