Stikalo prestave naprej/nazaj

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Pozejdon
Admiral
Prispevkov: 902
Pridružen: To Feb 12, 2008 17:55
Kraj: Ljubljana

Stikalo prestave naprej/nazaj

OdgovorNapisal/-a Pozejdon » Če Maj 19, 2016 20:04

Jeb... me stikalo za izklop motorja pri prestavljanju naprej, nazaj. Mogoče kdo ve kje bi lahko dobil samo stikalo (spodnji del slike) oz. ali ga ima kdo za prodat. Moj je meni razpadel v roki. Menda pa ni priporočljivo biti brez, saj v nasprotnem primeru zelo škrta. Kolikor sem se pozanimal je možno dobiti le komplet z ohišjem.

Slika

Slika
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Če Maj 19, 2016 21:06

Hoj!

Sicer nisem velik poznavalec ladijskih motorjev, vendar se mi zdi čudno, da bi pri pretikanju iz prestave za naprej v vzvratno prestavo moral ugasniti motor. To mikrostikalo s slike mi bolj deluje kot varovalo, da ni možno zagnati motorja, če je le ta v prestavi (naprej oz. nazaj). Po sliki sodeč bi se ga lahko našlo v kateri od specializiranih trgovin z elektrotehničnim materialom.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1816
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

OdgovorNapisal/-a jozko » Če Maj 19, 2016 21:08

Če dodaš še kak podatek bo veliko lažje!
Komanda je za motor: letnik :?: Typ :?: ...
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
Pozejdon
Admiral
Prispevkov: 902
Pridružen: To Feb 12, 2008 17:55
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Pozejdon » Če Maj 19, 2016 21:53

Motor je vgradni Mercruiser 4.3 let. 91. Če sem prav razumel serviserja je to stikalo, ki za trenutek ugasne motor, ko prestaviš ročko naprej, ler, nazaj. V nasprotnem primeru zna pri prestavljanju kar škrtati. Ne vem mogoče sem narobe razumel. Danes mi je dvakrat ugasnil, ko sem prestavil naprej in enkrat nazaj. Še sreča, da zadnjič na vezu ker potem je le vrtel vžgal pa ne več.

V soboto grem spet dol mal rihtat pa bi ga zamenjal, če ga dobim.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Če Maj 19, 2016 22:07

Malo sem "poguglal" pa gre najverjetnejo za t.i. neutral switch. Če to stikalo ne deluje kot mora se lahko zgodi, da se lahko zažene motor, ko je le ta v prestavi, če je pa ves čas v stiku (tako to izgleda pri tebi) pa ga sploh ni moč zagnati.

AVO meter ti bo pokazal, ali je stikalo "fuč".
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Maj 19, 2016 22:16

Boh ne dej prjatla poklicat k jih ima ene deset, so mi ostal se od Gadafija. 8)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Maj 19, 2016 22:27

Pozejdon napisal/-a:Motor je vgradni Mercruiser 4.3 let. 91. Če sem prav razumel serviserja je to stikalo, ki za trenutek ugasne motor, ko prestaviš ročko naprej, ler, nazaj. V nasprotnem primeru zna pri prestavljanju kar škrtati. Ne vem mogoče sem narobe razumel. Danes mi je dvakrat ugasnil, ko sem prestavil naprej in enkrat nazaj. Še sreča, da zadnjič na vezu ker potem je le vrtel vžgal pa ne več.

V soboto grem spet dol mal rihtat pa bi ga zamenjal, če ga dobim.


Narobe si razumel! Oziroma vseeno ne toliko narobe, kot je "poguglal" Wisdom, ki pa je čisto mimo brcnil...
1. Pri Alpha nogi je to stikalo zato, da prekine vžig motorja takrat in samo takrat, ko ti vlečeš iz prestave v prosti tek! To pa zato, da ti menjalnik pod obremenitvijo sploh skoči ven! Če tega nimaš, boš težko porinil iz prestave, oziroma bo z zakasnitvijo... Včasih je to zelo kratko, par desetink sekunde, drugič pa mogoče še 2 sekundi vrti propeler predno parkljasta sklopka v nogi le popusti oziroma se uspe izvleči!
Pri dajanju v prestavo to stikalo nima nobene funkcije!
Če si brez ne bo nič bolj škrtalo!!!

2. To kar je pa na googlu našel Wisdom, pa je pri nogi Bravo, tam pa je samo stikalo za nevtralo, da računalnik motorja pač ve kdaj si v prestavi in kdaj ne. Če je motor karburator in noga Bravo, pa tega itak ni...
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Če Maj 19, 2016 23:03

Hoj!

Zanimiva zadeva. Torej če si počasen pri prestavljanju bi moral motor "crkniti". Hvala za pojasnilo adminu, saj kot sem napisal niti ne poznam preveč dobro navtičnih motorjev, sem pač sklepal, da je stikalo namenjeno, kot "varovalka" da ni moč zagnati motorja, ko je ta v prestavi. Zanima me še, kako ima Mercruiser 4,3 rešeno, da ga ni moč zagnati, ko je v prestavi (ali ima kakšno stikalo/senzor v ročki (komandi) ali v menjalniku). Hvala za odgovore.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Maj 19, 2016 23:13

Wisdom napisal/-a:Hoj!

Zanimiva zadeva. Torej če si počasen pri prestavljanju bi moral motor "crkniti". Hvala za pojasnilo adminu, saj kot sem napisal niti ne poznam preveč dobro navtičnih motorjev, sem pač sklepal, da je stikalo namenjeno, kot "varobalka" da ni moč zagnati motorja, ko je ta v prestavi. Zanima me še, če se se lahko Mercruiser 4,3 zažene tudi v prestavi oziroma ali ima to električno rešeno v ročki (komandi) ali v menjalniku. Hvala za odgovore.

Lep pozdrav.


Če prestavljaš počasi motor ne bo crknil! Ni tako enostavno, kot imaš mogoče v glavi predstavo kako deluje... Poglej si to ploščo na sliki in pa micro stikalo... To vse skupaj in pa še vzmeti daje en mehanizem, ki deluje odlično! Stikalo se "povozi" samo v primeru, če ti povlečeš, menjalnik zaradi obremenitve ne spusti, takrat na tej plošči premagaš vzmet, plošča se malo zavrti (odmakne), to pa povozi stikalo. Motor malo "kihne", tega niti ne opaziš, ta čas moment pade, tvoja ročka je že v nevtrali, vzmet na tej plošči pa je našponana in vleče pletenico, ki gre v nogo... Ker navor pade, parkljaste sklopka seveda takoj spusti, menjalnik skoči v nevtralni položaj, z njim pa tudi ta plošča, ki se tako zopet odmakne od stikala... Pletenica menjalnika gre iz ročice za prestave najprej do te plošče in premika to ploščo... Nato pa je na nje druga pletenica, ki gre v nogo... Kar fletna pogruntavščina, je simple, samo tisti, ki si je to vse skupaj namislil je bil kar pravi inženir!

Sprašuješ po varovalu na Mercruiser 4.3. Ja to je odvisno, kot sem napisal vse zgoraj omenjeno velja SAMO za nogo Alpha, če je noga Bravo, potem tega NI! Enako tega ni na nobenem Volvu, tako SX, kot DP noga imata že konusno sklopko, enako kot Mercruiser pri Bravo... Zam nič ne škrta, ko prestavljaš, ker se zavrti tako, da zadrsi konus (sinhron).
Če je motor na nogi Alpha ima ponavadi varovalo v ročici prestave. Tam je zraven itak tisti za trakec okrog zapestja in ob enem še tisti, ki gleda kje je prestavna ročica! Če je motor MPI in na Bravo nogi, potem ima stikalo na tem mestu, podobno kot to, vendar nima take funkcije! Takrat samo računalniku pove da je motor v nevtralnem položaju... V menjalniku ni nikoli varovala, se pravi ali v ročki ali pa tukaj, kjer sta spojeni pletenici...

LP
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Če Maj 19, 2016 23:21

Admin, hvala za pojasnilo. Sem našel zelo izčrpno obrazložitev, sicer v angleškem jeziku, pa vendar. Tudi slike so pripete. Zanimiva reč, kako so rešili, da gre menjalnik iz prestave, torej, za kratek čas mora motor "crkniti", da menjalnik popusti in gre v nevtral. Prestavljanje v prestavo pa ni problem.

Več na povezavi.

Je pa teh stikal kar nekaj v ponudbi na eBayu, cene so pa da te kap. Bi veljalo to zadevo pogledati od bližje in poiskati DIY rešitev.
Uporabniški avatar
Pozejdon
Admiral
Prispevkov: 902
Pridružen: To Feb 12, 2008 17:55
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Pozejdon » Pe Maj 20, 2016 07:52

kocka napisal/-a:Boh ne dej prjatla poklicat k jih ima ene deset, so mi ostal se od Gadafija. 8)


Kocka zate vem, da jih imaš ampak tisti so za komandno ročko. Jaz pa potrebujem tega, ki je na motorju.


admin napisal/-a:1. Pri Alpha nogi je to stikalo zato, da prekine vžig motorja takrat in samo takrat, ko ti vlečeš iz prestave v prosti tek! To pa zato, da ti menjalnik pod obremenitvijo sploh skoči ven! Če tega nimaš, boš težko porinil iz prestave, oziroma bo z zakasnitvijo...


Admin, hvala to bo to. Nisem vedel kako naj vprašam oz. napišem.
Je lahko vzrok to stikalo, da mi motor ne kresne, ker do tega trenutka na suhem je delal kot urca potem pa tole.

Zanima me ali sem lahko brez njega in če na kaj moram paziti. Še najraje montiram novega a se ga težko dobi. Dobi se ga le v kompletu z ploščo, ki pa ni poceni.
Vsakršna informacija je dobrodošla.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Pe Maj 20, 2016 11:49

Hoj,

takšna stikala imaš na eBayu, rabljena sicer, niso pa poceni. Vzemi staro stikalo v eno od trgovin z elektrotehničnim materialom in zelo verjetno najdeš kaj primernega.

Poiskusi še tukaj, mogoče boš lahko zadevo naredil za majhen denar in dovolj kakovostno.

Tukaj je navedeno, kako lahko narediš konverzijo iz starega stikala na novega.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
jandrej
Viceadmiral
Prispevkov: 432
Pridružen: Če Jul 28, 2011 15:56

OdgovorNapisal/-a jandrej » Pe Maj 20, 2016 13:16

Imam oz. sem ga imel v lanskem letu isti primer kot Pozejdon. Razlika je samo v tem da meni motor ugasne samo pri prestavljanju v vzvratno prestavo. Motor merc. 4,3. Po navedbi mehanika je težava lahko v stegnjeni pletenici ali okvara stikala. Bomo videli letos ob servisu. Cena originalnega stikala je okrog 40 €, pletenica pa okrog 60 €.
Uporabniški avatar
Pozejdon
Admiral
Prispevkov: 902
Pridružen: To Feb 12, 2008 17:55
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Pozejdon » Pe Maj 20, 2016 14:22

Mehanik, ki je top mi je naredil komplet servis z vsemi malenkostmi, ki jih je opazil in tistimi nujnimi zadevami iz čiste preventive. Menjal sem tudi to stikalo, ki je na sliki... Čoln sem dal v vodo in na mestu je delal OK. Pri prvem premiku crkne. Hvala bogu takoj vžge. Takoj se odpravim na vez. Potem pa tik pred privezom spet crkne in ne kresne več. Parkiral smo s pomočjo štrikov ... Nekaj drame je bilo sploh ker je pihala burja. Zato z veseljem probam vsako alternativo, da bo le ugodna in zanesljiva ...
Nazadnje spremenil Pozejdon, dne Pe Maj 20, 2016 20:09, skupaj popravljeno 2 krat.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Pe Maj 20, 2016 14:40

Hoj!

Starega stikala nikar ne zavrzi. Mogoče se ga da še kako popraviti, saj je iz slik sodeč odpadel samo vzvod. Kot sem dejal stikalo veljalo ohmsko premeriti, če deluje in nato nekako na svoje mesto namestiti vzvod.

Velja pa, da takšna stikala ne razpadejo kar tako.

Lep pozdrav.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov